خانه » تحصیل پزشکی در رومانی و اخذ ویزا تحصیلی 2024

تحصیل پزشکی در رومانی و اخذ ویزا تحصیلی 2024

تحصیلات پزشکی در رومانی
3.8/5 - (5 امتیاز)

تحصیل پزشکی در رومانی، از جمله اهدافی است که بسیاری از دانشجویان به دنبال دستیابی به آن هستند. اما این هدف با شرایط خاصی امکان‌پذیر خواهد بود. این شرایط منوط به انتخاب صحیح کشور و دانشگاه مقصد است. رومانی به عنوان یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل پزشکی شمرده میشود. زیرا این کشور با هزینه‌های مقرون به صرفه برای زندگی و تحصیل، مقصدی عالی برای مهاجران تحصیلی است. دانشگاه‌های رومانی از جمله دانشگاه‌های اروپایی هستند که مدارکی معتبر به فارغ التحصیلان خود ارائه میدهند. در نتیجه افراد پس از پایان تحصیل پزشکی در رومانی میتوانند در این کشور مشغول به کار شوند. 

همانطور که میدانید، برای مهاجرت و تحصیل حتما باید تحقیقات بسیاری کرد تا بتوان بهترین کشور را برای رسیدن به رویاهای خود انتخاب کرد. رومانی از آن دسته از کشورها می‌باشد که با فراهم کردن شرایطی ایده‌آل برای مهاجران به یک مقصد پر طرفدار برای مهاجرت تحصیلی تبدیل شده است. اگر شما علاقمند تحصیل در رشته پزشکی هستید با ما در این مقاله همراه باشید تا بتوانیم شما را برای رسیدن به آرزوهایتان همراهی کنیم. ما در این مطلب قصد داریم شرایط تحصیل پزشکی در رومانی را به طور کامل بررسی کنیم. 

درخواست مشاوره رایگان رویزاگروپ

 مجموعه مهاجرتی رویزا گروپ با سالها تجربه در زمینه مشاوره جهت مهاجرت به کشورهای اروپایی و همچنین مهاجرت به رومانی موفقیت‌آمیز ترین پرونده‌ها را داشته است. اگر شما متقاضی مهاجرت به کشورهای اروپایی هستید و یا قصد تحصیل و یا سرمایه گذاری در یکی از کشورهای اروپایی را دارید ما در آژانس مهاجرتی رویزا گروپ کنار شما هستیم. در صورت در خواست مشاوره رایگان از سمت رویزاگروپ می‌توانید درخواست خود را به‌صورت آنلاین ثبت کنید تا به‌زودی از رویزاگروپ با شما تماس گرفته شود.

تحصیل پزشکی در رومانی

تحصیل پزشکی در رومانی از رشته‌های مورد توجه مهاجران است. دولت رومانی به طرق مختلف تحصیل را برای متقاضیان آسان کرده است. تحصیل در رومانی به سه زبان انگلیسی، رومانیایی و فرانسوی امکان پذیر است. البته در نظر داشته باشید که هزینه‌های تحصیل با دلایل مختلف در این کشور متفاوت است. اما هزینه تحصیل به زبان انگلیسی طبعا بیشتر از سایر زبان‌ها خواهد بود. در نظر داشته باشید دولت رومانی به مهاجران تحصیلی خود، بورسیه تحصیلی نیز ارائه میدهد. که در صورت دریافت بورسیه تحصیلی، تحصیل پزشکی در رومانی به صورت رایگان خواهد بود. تحصیل در کشور رومانی مزایای زیادی را در پی دارد. که در ادامه مطلب به برخی از این مزایا میپردازیم. هدف ما آن است تا اطلاعات کافی در خصوص تحصیل پزشکی در رومانی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، تا انتخاب مقصد مهاجرت خود را با اطمینان خاطر بیشتری انجام دهید.

رویزا گروپ

شرکت مهاجرتی رویزاگروپ یکی از شرکت‌های معتبر و بزرگ در زمینه مشاوره و ارائه خدمات مهاجرتی به کشورهای مختلف است. این شرکت در زمینه تحصیل پزشکی در رومانی نیز خدماتی را ارائه می‌دهد. در این شرکت، متخصصان مهاجرتی با تجربه زیادی در زمینه تحصیل پزشکی در کشورهای مختلف، به دانشجویان علاقه‌مند به این رشته کمک می‌کنند. تا دانشجویان به‌راحتی بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را جمع‌آوری کرده و مراحل مختلف مهاجرت خود را پیش‌بینی و مدیریت کنند.

مشاوران شرکت رویزاگروپ با دانشجویان در مورد انتخاب دانشگاه‌های مختلف در کشورهایی مانند آلمان، نروژ، انگلستان، رومانی، اروپای شرقی و … صحبت می‌کنند و از آنها سوابق تحصیلی و تجربی خود را جمع‌آوری کرده و به دانشجویان راهنمایی می‌کنند. که چگونه باید برای پذیرش در دانشگاه‌های پزشکی موردعلاقه خود، آماده شوند.

علاوه بر این، مشاوران شرکت رویزاگروپ به دانشجویان کمک می‌کنند تا مراحل پذیرش، اخذ ویزا و سایر مراحل مورد نیاز در فرآیند مهاجرت خود را پیش‌بینی و مدیریت کنند. این شرکت نیز از تجربیات قبلی دانشجویان خود در فرآیند مهاجرت بهره می‌گیرد و در هر مرحله از فرآیند به دانشجویان کمک می‌کند تا به‌راحتی و با موفقیت به کشور مورد نظر خود مهاجرت کنند.

تحصیل پزشکی در رومانی با رویزاگروپ

کشور رومانی جز کشورهای تاپ اروپایی برای تحصیل و کار است. بسیاری از افراد با مهاجرت به رومانی به دنبال پیشرفت برای کار و زندگی آینده خود هستند. همینطور بسیاری از افراد نیز هستند که به دنبال تحصیل و فراهم کردن یک زندگی رویایی برای خود هستند. خیلی از افراد در کشور خودمان سعی به تحصیل در زمینه پزشکی را دارند. این افراد برای موفقیت و قبولی در دانشگاه‌های پزشکی در ایران، سال‌ها تلاش می‌کنند. تعداد این افراد در هر سال شاید چندین هزار نفر باشد. اما ظرفیت رشته‌های پزشکی یک هزارم تعداد نفرات شرکت‌کننده در کنکور‌های سراسری است. به همین علت موفقیت بسیاری از این افراد شایسته با تلاش‌های بسیار زیاد به ثمر نمی‌رسد. به همین علت افرادی هستند که با یک تصمیم هوشمندانه، برای تحصیل مهاجرت می‌کنند.

این افراد که تعداد بسیارکمی هم هستند، اقدام به مهاجرت به کشورهای خارجی می‌کنند. بسیاری از افراد که به دنبال تحصیل پزشکی برای مهاجرت هستند، نیاز به یک مشاوره درست دارند. خیلی از این افراد ممکن است به دلیل تصمیمات و مشاوره‌های غلط راه اشتباهی را بروند. رویزاگروپ متخصص دریافت ویزای کشور رومانی برای ایرانیان است. اما مشاوره تحصیلی رویزاگروپ یک مشاوره کامل برای هر کسی هست که به دنبال تحصیل پرشکی برای مهاجرت است. البته این موضوع صرفاً مربوط به رشته‌های پزشکی نمی‌شود و رویزاگروپ در تمامی رشته‌ها مشاوره تحصیلی را ارائه می‌کند. علت ذکر رشته پزشکی صرفاً به دلیل مربوط بودن این رشته به این مجله اینترنتی است.

بیمارستان

مزایای تحصیل پزشکی در رومانی

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، تحصیل پزشکی در رومانی مزایای فراوانی را به همراه دارد. در این بخش قصد داریم به صورت جزئی به بررسی این مزیت‌‌ها بپردازیم. به طور کلی مدارک دریافت شده توسط دانشگاه‌های رومانی در بسیاری از کشورها از جمله ایران معتبر شناخته میشوند. این موضوع به شما کمک خواهد کرد تا پس از فارغ التحصیلی به کار در رومانی یا سایر کشورها مشغول شوید. چراکه مبحث اشتغال، از مباحث ضروری و از دغدغه‌های افراد پس از تحصیل به شمار میرود. از دیگر مسائل مهم درباره تحصیل پزشکی در رومانی، اخذ پذیرش آسان است. در واقع عموما پذیرش در دانشگاه‌های این کشور، بدون آزمون ورودی و تنها با بررسی سوابق تحصیلی صورت میگیرد. 

خوب است در این بخش به هزینه‌های پایین تحصیل در رومانی نیز توجه ویژه داشته باشیم. زیرا تحصیل در این کشور نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی، مقرون به صرفه تر است. این موضوع، رومانی را به عنوان مقصدی برای مهاجران معرفی میکند. در نظر داشته باشید که شما  با تحصیل پزشکی در رومانی، قادر به دریافت بورسیه شایستگی نیز خواهید بود. بورسیه شایستگی به عنوان کمک مالی به افرادی تعلق میگیرد که در زمینه تحصیلی خود شایستگی خود را به دولت و دانشگاه مورد نظر اثبات میکنند. بدیهی است اثبات این شایستگی‌ها با توجه به نمرات و آزمون‌ها صورت میگیرد.

تحصیل پزشکی برای مهاجرت

همان‌طورکه قبلاً هم به این موضوع اشاره کردیم، بسیاری از افراد به دنبال مهاجرت به کشورهای خارجی هستند. این افراد معمولاً به دو دسته تقسیم‌بندی می‌شوند. دسته اول کسانی‌که به دنبال تحصیلات عالیه در خارج از کشور هستند. دسته دوم هم کسانی هستند که به دنبال مهاجرت به کشورهای خارجی هستند. همان‌طورکه باز هم اشاره کردیم، یکی از این دسته کشورها کشور رومانی است. این کشور جزء کشورهای بسیارمحبوب برای مهاجرین از سراسر جهان، به خصوص ایرانیان است. رومانی به دلیل نزدیکی به کشور ایران نسبت به سایر کشورهای اروپایی جز محبوب‌ترین کشورها است. همان‌طورکه یکی از رشته‌های محبوب برای تحصیل، رشته پزشکی در این کشور است. شرایط تحصیلات پزشکی در رومانی نسبت به ایران دارای تفاوت‌های بسیاری است.

یکی از راه‌ها برای مهاجرت به بعضی کشورها، تحصیل کردن در آن کشور هست. تحصیل پزشکی برای مهاجرت یکی از انواع راه‌های مهاجرت است. تحصیل پزشکی برای مهاجرت در هر کشوری شرایط متفاوتی دارد. تحصیلات پزشکی در رومانی شرایط ویژه‌تری نسبت به شرایط تحصیل پزشکی در ایران برای مهاجرین دارد. این کشور جزء برترین کشورهای جهان از لحاظ پزشکی است. همین‌طور این کشور به دلیل حضور در اتحادیه اروپا از شرایط ویژه تحصیلی برخوردار است.

تحصیلات پزشکی در کشور رومانی

هزینه‌های تحصیل پزشکی در رومانی

یکی از نکات مهم در خصوص تحصیل در سایرکشورها برای متقاضیان، هزینه‌های تحصیل است. همانطور که اشاره کردیم، هزینه تحصیل پزشکی در رومانی به طور کلی از بسیاری از کشورهای اروپایی مقرون به صرفه‌تر است. همین موضوع باعث شده است تا افراد بسیاری برای تحصیل در این کشور اقدام کنند. به طور کلی هزینه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور، بین 6000 تا 1200 متغیر است. البته در نظر داشته باشید که هزینه‌های تحصیل به شهریه دانشگاه محدود نخواهد شد. در واقع علاوه بر شهریه دانشگاه، شما باید به فکر هزینه‌های خوابگاه، غذا، کتاب و لوازم التحریر و در مجموع هزینه‌های زندگی نیز باشید. البته هزینه زندگی در این کشور نیز چندان جای نگرانی نخواهد داشت. چراکه با وجود اینکه این کشور، عضو اتحادیه اروپا است، اما هزینه‌های بسیار مقرون به صرفه‌ای را در پی دارد. در مجموع باید بگوییم هزینه‌های تحصیل پزشکی در رومانی نسبت به بسیاری از کشورها پایین‌تر است. که این موضوع نقطه قوتی برای انتخاب این کشور محسوب میشود. زیرا شما در ازای مقرون به صرفه‌ترین هزینه قادر به دریافت باکیفیت‌ترین تحصیلات خواهید بود.  

شرایط دریافت ویزای تحصیلی کشور رومانی

کشور رومانی شرایط ویژه‌ای برای مهاجرینی که اقدام به تحصیل در این کشور می‌کنند قرار داده است. این شرایط به خصوص برای ایرانیان نیز وجود دارد، که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. اما لازم است در مورد شرایط دریافت ویزای تحصیلی این کشور، به‌خصوص در زمینه پزشکی صحبت کنیم. اولین مورد اینکه برای تحصیلات پزشکی در رومانی و هر رشته دیگری در این کشور، شما نیازی به آزمون ورودی ندارید. در واقع کشور رومانی ملاک انتخاب دانشجویانش را، آزمون یا کنکوری قرار نداده است. پذیرش در دانشگاه‌های این کشور برای تحصیل در هر رشته‌ای با معدل دیپلم صورت می‌گیرد. درواقع شرط اول برای انتخاب شما به عنوان یک دانشجو، معدل دیپلم شما است.

کسانی‌که مدرک دیپلم دارند و قصد تحصیل در داشنگاه‌های رومانی را دارند، نیازی به آزمون ورودی نخواهند داشت. درواقع برای تحصیل در رشته‌های مختلف در دانشگاه‌های رومانی شما نیاز به معدل بالای 14 دیپلم دارید. همین موضوع مهم‌ترین شرط برای ورود به دانشگاه‌های کشور رومانی است.

نکته مهم:

بسیاری از افراد در رشته‌های ریاضی و انسانی تحصیل کرده‌اند و قصد تحصیل پزشکی در رومانی رو دارند. اولویت قبولی این افراد در دانشگاه‌های رومانی، رشته تحصیلی خودشان است. اما آن‌ها الزامی برای تحصیلات مرتبط با مدرک دیپلم خود را ندارند. درواقع بسیاری از افراد که به دنبال تحصیلات پزشکی در رومانی هستند، بهتر است که مدرک تجربی داشته باشند. اما این موضوع صرفاً یک امتیاز مثب برای دانشجویان است. پس الزامی برای داشتن مدرک دیپلم مرتبط با رشته وجود ندارد. بسیاری از مهاجرین ایرانی بوده‌اند که با مدرک ریاضی و فیزیک موفق به پذیرش در دانشگاه‌های پزشکی رومانی شده‌اند.

بخش پیشنهادی: تحصیل پزشکی در خارج

لوازم پزشکی

مدرک زبان مورد نیاز

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل پزشکی برای مهاجرت به کشور رومانی، زبان انگلیسی هست. یعنی شما عزیزان برای تحصیل در رشته‌های مختلف در دانشگاه‌ها نیاز به مدرک زبان انگلیسی دارید. مدرک زبان انگلیسی موردتأیید کشور رومانی آیلتس 6 است. همچنین رویزاگروپ توانایی تبدیل مدارک هم‌سطح و یا برگزاری آزمون آنلاین برای دریافت مدرک معتبر را دارد. ما با فراهم کردن این شرایط برای هم‌وطنان گرامی، روند دریافت مدرک زبان را راحت‌تر کردیم. همان‌طور هم که اشاره کردیم مدارک هم‌سطح با نمره آیلتس 6 مورد قبول رویزاگروپ هست.

اما برای رشته پزشکی شرایط زبان و مدرک این کشور متفاوت خواهد بود. برای تحصیلات پزشکی در رومانی، شما نیاز به دریافت مدرک زبان رومانیایی دارید. علت این موضوع هم این است که شما برای درس‌های عملی باید در بیمارستان‌ها کار کنید. به همین علت شما نیاز به دریافت مدرک زبان رومانیایی دارید. کلاس‌های زبان زیادی برای آموزش زبان رومانیایی در ایران وجود دارد. همچنین رویزاگروپ اقدام به آموزش زبان رومانیایی به صورت آنلاین کرده است. این سیستم به‌زودی در رویزاگروپ پیاده‌سازی خواهد شد. همچنین بعد از آموزش شما مدرک معتبر زبان رومانیایی را دریافت می‌کنید. یکی دیگر از راه‌ها برای آموزش زبان رومانیایی کالج‌های مخصوص خود کشور رومانی هستند.

نکته مهم:

در ارتباط با تحصیل پزشکی برای مهاجرت به کشور رومانی، شما به صورت اجباری نیاز به دریافت این مدرک ندارید. هر چند دریافت این مدرک به شما توصیه می‌شود. اما زبان رومانیایی صرفاً برای بحث‌های تخصصی در این رشته است. اما برای رشته‌های دیگر و پزشکی عمومی شما نیاز به دریافت این مدرک ندارید. در واقع شما صرفاً برای رشته‌های پزشکی که کار عملی دارند به این مدرک نیاز دارید. همچنین قابل ذکر است کشور رومانی جز کشورهای اتحادیه اروپا است. یعنی زبان انگلیسی در این کشور بین مردم رواج دارد. همین‌طور از واحد ارزی یورو نیز در این کشور استفاده می‌شود.

دکتر

شرایط ویزای تحصیلی برای ایرنیان

یکی از مواردی که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، دریافت ویزای تحصیلی برای ایرانیان است. مردم ایران یکی از دسته مردمی هستند که به‌طورکلی برای مهاجرت به این کشور، شرایط ویژه‌ای دارند. در واقع کشور رومانی کشوری است که با ایران رابطه بسیارخوبی دارد. ضمن این موضوع رویزاگروپ اولین شرکت مهاجرتی ایرانی به کشور رومانی است. رویزاگروپ سابقه بیش از 10 سال فعالیت رو توی این کشور دارد. برای همین رابطه بسیارخوبی بین رویزاگروپ و دولت کشور رومانی وجود دارد. همین موضوع باعث شده تا کسانی‌که قصد مهاجرت از ایران به این کشور رو دارند کار سختی نداشته باشند.

تحصیل پزشکی در رومانی 2023

در سال 2023، تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه‌های رومانی همچنان یکی از گزینه‌های پرطرفدار برای دانشجویان بین‌المللی است. رومانی با داشتن دانشگاه‌هایی معتبر در حوزه پزشکی، امکانات و تجهیزات بسیارخوبی را برای دانشجویان فراهم کرده است.

در دانشگاه‌های پزشکی رومانی، دانشجویان به مدت 6 سال در رشته پزشکی تحصیل می‌کنند و در این مدت به دانش و تجربه لازم برای انجام کارهای پزشکی پرداخته و با بیماران کار می‌کنند. همچنین، بعضی از دانشگاه‌ها در رومانی به دانشجویان امکانات آموزشی بسیار پیشرفته‌تری نیز ارائه می‌دهند، که این امر به دانشجویان کمک می‌کند تا پس از فارغ‌التحصیلی، به راحتی مجوز پزشکی را دریافت کنند.

همچنین، هزینه تحصیل در رومانی نسبت به کشورهای اروپایی دیگر کمتر است و دانشجویان می‌توانند با انتخاب رشته پزشکی در رومانی، از یکی از بهترین و پرکاربردترین رشته‌های تحصیلی در دنیا بهره‌مند شوند.

اگر به دنبال تحصیل در رشته پزشکی در رومانی هستید، می‌توانید با استفاده از خدمات شرکت‌های مشاوره تحصیلی معتبر مانند رویزاگروپ، اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد دانشگاه‌ها، شرایط پذیرش، هزینه‌ها و سایر مسائل مربوط به تحصیل در این کشور به دست آورید.

بخش پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

تحصیل پزشکی برای مهاجرت

رشته دندانپزشکی در رومانی

یکی از رشته‌های موردعلاقه بسیاری از ایرانیان، رشته دندانپزشکی است. رشته دندانپزشکی جزء رشته‌های بسیارمحبوب در کشور رومانی است. این کشور در زمینه دندانپزشکی توانایی‌های بسیارخوبی را دارد. در واقع فارغ‌التحصیلان در این رشته، متخصص‌های بسیارعالی هستند که در هر جای دنیا امتیاز و اجازه کار دارند. همینطور مدرک دندانپزشکی دانشگاه‌های کشور رومانی در ایران و سراسر اروپا قابل‌قبول است. مدرک دانشگاهی رشته تحصیلی دندانپزشکی رومانی، نه تنها در ایران، بلکه تمام دنیا معتبر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل دندانپزشکی در رومانی این مجله اینترنتی را مطالعه کنید.

رشته دامپزشکی در رومانی

یکی دیگر از رشته‌های محبوب در زمینه پزشکی در کشور رومانی، رشته دامپزشکی در این کشور است. کشور رومانی هم مثل سایر کشورهای اروپایی، دارای فرهنگ حیوانات خانگی است. یعنی داشتن حیوان خانگی در این کشور نیز بسیار رواج دارد. پس به همین علت یکی از فعالیت‌ها و رشته‌های بسیارخوب، دامپزشکی است. رشته دامپزشکی جز رشته‌های بسیار ایده‌آل و بسیار پردرآمد در این کشور است. همچنین مدرک تحصیلی این رشته برای تمام دنیا دارای اعتبار است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کار و تحصیل دامپزشکی در رومانی، مقاله تحصیل دامپزشکی در رومانی را مطالعه کنید.‌

مدت زمان دوره‌ها و زبان تحصیل

نام رشته زبان تحصیل طول دوره
پزشکی عمومی  رومانیایی، انگلیسی و فرانسوی 6 سال
دندانپزشکی عمومی 6 سال
داروسازی 5 سال
پرستاری 4 سال
مامایی 4 سال
رادیولوژی و تصویربرداری پزشکی 3 سال
علوم آزمایشگاهی 3 سال
توان‌بخشی 3 سال
تکنسین دندانپزشکی 3 سال
بهداشت دندان 3 سال
تغذیه و رژیم غذایی 3 سال
داروساز

رشته داروسازی در رومانی

کشور رومانی جز کشورهای بسیارپیشرفته اروپایی در زمینه پزشکی، به خصوص داروسازی است. در این کشور اهمیت بسیارزیادی به این شغل نیز داده می‌شود. بسیاری از افراد که به دنبال تحصیل در این زمینه هستند، این کشور را انتخاب می‌کنند. رشته داروسازی در رومانی با متدهای روز اروپایی تدریس می‌شود. همچنین مدرک این رشته نیز در ایران و تمام دنیا معتبر و قابل‌قبول است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کار و تحصیل داروسازی در رومانی به مقاله تحصیل داروسازی در اروپا مراجعه کنید.

دانشگاه پزشکی بخارست

کشور رومانی بهترین دانشگاه‌ها را در سراسر دنیا در اختیار دارد. به خصوص این کشور در زمینه پزشکی دانشگاه‌های بسیارخوبی دارد. یکی از این دانشگاه‌های خوب و معتبر، دانشگاه UMF Carol Davila است. این دانشگاه یکی از معتبر‌ترین و بهترین دانشگاه‌های این کشور به شمار می‌آید. همچنین این دانشگاه یک دانشگاه جهانی پزشکی محسوب می‌گردد. قدمت این دانشگاه به بیش از 100 سال پیش باز می‌گردد. مدرک دانشگاهی این کشور معتبر برای تمام دنیا و ایران است.

برترین دانشگاه های پزشکی رومانی

دانشگاه آبس بویا دانشگاه ترنسلوانیا دانشکده پزشکی دانشگاه اوراده
دانشگاه الکساندریا دانشگاه پلوتکنیکا دانشکده پزشکی دانشگاه وسیل گلدیس وسترن آراد
دانشگاه دین بوکورستی دانشگاه تکنیک بروکوستی دانشکده پزشکی دانشگاه لوسیان بلاگا سیبیو
دانشگاه تکنیکا دانشگاه تمی سوریا دانشکده پزشکی دانشگاه اویدیوس در کنستانتا
دانشگاه تکنیک ابستا دانشگاه دوناریا دانشکده پزشکی، دانشگاه پزشکی و داروسازی کلوجا ناپوکا
دانشکده پزشکی، دانشگاه پزشکی و داروسازی کلوجا ناپوکا دانشکده پزشکی دانشگاه تیتو مایورسکو دانشکده پزشکی، دانشگاه پزشکی و داروسازی luliu Hatieganu

 

دانشگاه پزشکی

مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در رومانی

  • مدارک هویتی
  • اصل و ترجمه مدارک تحصیلی
  • مدرک زبان معتبر
  • تمکن مالی
  • گواهی عدم سوءپیشینه

مدارکی که در بالا گفته شد فقط یک سری از مدارکی است که به طور عمومی همه دانشگاه برای پذیرش نیاز دارند. اما با توجه به دانشگاهی که انتخاب می‌کنید ممکن است به مدارک بیشتری نیاز داشته باشید.

دریافت اقامت بعد از تحصیلات پزشکی در رومانی

هدف بسیاری از افراد برای تحصیلات پزشکی در رومانی، دریافت ویزای این کشور است. شما پس از تحصیلات پزشکی در رومانی و هر رشته ای دیگر میتوانید اقامت دائم این کشور رو بگیرید. دریافت اقامت کشور رومانی تخصص رویزا بعد از تحصیلات در این کشور است. همچنین راه های دیگری مثل کار در کشور رومانی و سرمایه گذاری نیز وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاورین رویزا در ارتباط باشید. 

از کجا شروع کنیم:

بسیاری از افراد به دنبال یک فرصت برای مهاجرت به کشور های اروپایی هستند. اما آن ها اطلاعات کافی را در این زمینه ندارند. این افراد نیاز به یک مشاوره و راهنمایی درست در این زمینه دارند. رویزا ضمن فعالیت در زمینه مهاجرت به کشور رومانی، یک مشاور خوب مهاجرتی نیز هست. شما میتوانید با تماس با مشاورین رویزا، اطلاعات بیشتری را در این زمینه کسب نماید.

از آن جایی که تعیین هزینه های تحصیل به خیلی از عوامل بستگی دارد یک عددمشخص را نمی توان برایآن ذکر کرد. اما به طور کلی هزینه تحصیل پزشکی در این کشور حدود 5000 تا 10000 یورو متغیر می باشد.

بله. در حال حاضر 4 دانشگاه پزشکی رومانی مورد تائید وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی ایران می باشند.

این مورد نیز به سبک زندگی شما بسیار بستگی دارد. اما باید بگوییم هزینه های زندگی دانشجویی در رومانی خیلی بالا نیست و یک دانشجوی بین المللی با 300 تا 500 یورو در ماه می تواند زندگی راحتی داشته باشد.

لوگو رویزا گروپ

رویزا؛ رویای زندگی شما …

 

امیدواریم مطالب مفیدی را در مورد تحصیلات پزشکی در رومانی به شما ارائه کرده باشیم. این مطلب توسط رویزا نوشته شده است و امیدوار هستیم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. همچنین شما عزیزان می‌توانید از طریق روش‌های زیر با مشاورین خودتون در رویزاگروپ ارتباط برقرار کنید. مشاروین رویزاگروپ همه روزه و در تمامی ساعت‌ها در خدمت شما عزیزان هستند.

مهاجرت به رومانی با رویزا:

ویزای رومانی یکی از بهترین و معتبرترین ویزاها در دنیاست. اگر قصد اقامت در رومانی را دارید، اینکار تخصص رویزا است. رویزا شرایط مهاجرت به رومانی را برای شما فراهم می‌کند. اگر شما هم کشور رومانی برای مهاجرت انتخاب کردید، همین حالا با مشاورین ما تماس بگیرید.

*** توجه: لطفاً به علت حضور ما در کشور رومانی با راه‌های ارتباطی زیر با ما ارتباط بگیرید. در صورت تماس مستقیم و پاسخ‌گویی ما، متحمل هزینه زیادی می‌شوید.

اینستاگرام

شما میتوانید از طریق اینستاگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

واتس اَپ

شما میتوانید از طریق واتس اَپ با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

تلگرام

شما میتوانید از طریق تلگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

فیس بوک

شما میتوانید از طریق فیس بوک با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا