خانه » حقوق در رومانی

حقوق در رومانی

حقوق در رومانی
4/5 - (3 امتیاز)

خب داخل این مقاله قصد داریم در مورد انواع حقوق در رومانی صحبت کنیم. رویزا به خوبی میدونه هر کسی که قصد داره کار در رومانی رو انتخاب کنه، چقدر حقوق و درآمد براش مهمه. هر کشوری با توجه به وضعیت اقتصاد و کشور خودش حق و حقوقی رو برای مردمش در نظر میگیره. کشور رومانی هم از این قاعده مستثنی نیست. میزان درآمد توی هر کشور بستگی به عوامل مختلفی داره که در این مجله در مورد اون ها صحبت میکنیم. تا انتهای این مجله اینترنتی همراه ما باشید.

در این مجله از حقوق کارگر در رومانی در ساده ترین وضعیت و در مورد حقوق یک فرد متخصص صحبت میکنیم. ما قصد داریم در مورد تمامی مزایای و حقوق های کشور رومانی برای شما صحبت کنیم. در این مجله به صورت کاملا واضح و مو شکافانه و جزئی به این مسئله میپردازیم.

درخواست مشاوره رایگان رویزا گروپ

در صورت در خواست مشاوره رایگان از سمت رویزا گروپ میتوانید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا به زودی از رویزا گروپ با شما تماس گرفته شود.

بنر تماس
حقوق کارگر در رومانی

حقوق کارگر در رومانی:

برخلاف کشور ما که فکر میکنیم کارگر لفظ بدی است برای کسی که کار میکنه، در رومانی به این شکل نیست. در واقع توی کشور رومانی به هر فردی که کارفرما داره میگن کارگر و دستمزد ها و حقوق خوبی هم میگیره. حقوق کارگر در رومانی ارقام مختلفی داره شاید از ماهانه 1000یورو تا 10000یورو درآمد یک کارمند باشه. حقوق کارگر در رومانی بیشتر بسته به نوع فعالیت و تخصص افراد دسته بندی میشه. در واقع خیلی به صورت حتمی نمیشه در مورد این وضعیت صحبت کرد. اما به صورت کلی این حقوق ها در کشور رومانی بر اساس میزان تخصص افراد داده میشه.

پس در ادامه بهتره به صورت جزئی تری در این مورد صحبت کنیم و اطلاعات خوبی رو کسب کنیم. چون این گستردگی میزان درآمد حتی از کمتر از 1000یورو و بیشتر از 10هزار یورو هم هست که اختلاف زیادی بینشون هست. اما حالا در ادامه این موضوع بهتره در مورد هزینه های کشور رومانی صحبت کنیم.

پول رومانی

هزینه ها در کشور رومانی:

کشور رومانی هم مثل تموم کشور های دنیا، یک استاندارد و میانگین هزینه های خانوار رو تعیین میکنه. این میزان هزینه تعیین شده در ماه برابر با 1000یورو برای یک خانوار است. یعنی با میزان کمترین حقوق کارگر در رومانی هم اگر مقایسه کنیم، بسیار مناسب است. به گونه ای که یک نفر در بدترین شرایط از پس یک خانواده بر میاد. همچنین تعداد افراد ار خانوار به صورت استاندارد 4 نفر تعیین شده. اما واقعیت این است که بیشتر افراد در رومانی بالای 1000یورو در ماه درآمد دارند. این یعنی همه افراد به راحتی از پس هزینه ها بر میان و میتونن حتی یک اندوخته ای داشته باشن. همچنین ما در صفحه مهاجرت به رومانی بیشتر در این مورد صحبت کردیم.

درآمد در رومانی

میزان درآمد مشاغل:

حقوق در رومانی مسائله ای است که به شدت وابسته به کار و تخصص شماست. همچنین  مدرک تحصیلی شما و میزان اعتبار آن تعیین کننده این موضوع هم خواهد بود. این کشور مدارک تحصیلی کشور ایران رو هم کاملا قبول داره. هر چند در بیشتر موارد تخصصی اولویت با دانشجویان کشور رومانی است. برای همین پیشنهاد ما به بسیاری از افراد تحصیل در رومانی هست. اما باز هم میزان تخصص شما بسیار برای کشور و دولت رومانی مهم است. در این قسمت به انواع مشاغل و حقوق اون ها میپردازیم.

1- حقوق مهندسی در رومانی:

تقریبا میشه گفت تمامی مشاغل مهندسی در کشور رومانی فغالیت دارند. به خصوص چند تا از آن ها جایگاه شغلی بسیار بالایی در این کشور دارند. حقوق در رومانی برای این مشاغل بین 2تا 10هزار دلار است. در تعیین این حقوق بسیار مهم است که شما جز کدام دسته از مهندسان و با چه میزان از تخصص باشید. در ادامه بیشتر در مورد حوزه های تخصصی و میزان حقوق آن ها صحبت میکنیم.

1- حقوق مهندسی IT و نرم افزار:

خب مهدسی IT و نرم افزار جز رشته های بسیار قوی در زمینه مشاغل مهدسی در رومانی هست. افراد متخصص در این زمینه از حقوق و مزایای بالای برخوردار هستن. یعنی اگر برای کار در کشور رومانی در زمینه های IT و نرم افزار به این کشور مهاجرت کنی، نونت تو روغنه. حداقل درآمد این رشته توی کشور رومانی، 2000یورو به صورت ماهیانه است. همینطور نسبت به درجه و سطح توانایی این میزان بالاتر میره. اگر یک متخصص حرفه ای باشی بین 3000تا 5000یورو درآمد داری. همینطور اگر مشاور و مدیر باشی بین 5000تا 7000هزار یورو. و اگر مدیر ارشد باشی بین 7000تا 10000یورو درآمد ماهیانه ات میشه. البته این میزان متوسطه و گاها بالاتر هم میره.

در ضمن باید بگم که تکنولوژی و فناوری توی این کشور بی نظیره. در واقع این کشور بهشت متخصصین زمینه IT و نرم افزاره. همینطور میزان نیروی کار در این شغل خیلی بالا نیست. برای همین به شدت از افراد متخصص در کشور های دیگه استقبال میکنن. پس اگر به دنبال یک درآمد خوب و حقوق در رومانی به صورت بسیار عالی هستی رومانی گزینه خوبیه.

2- حقوق مهندس عمران:

خب مهندسی عمران هم جز اون دسته از مشاغل بسیار پر درآمد توی رومانی هست. باتوجه به اینکه کشور رومانی بسیار به آبادانی و سازندگی کشورش اهمیت میده پس این رشته هم جز رشته های محبوب تو سطح این کشور به حساب میاد. درآمد توی این رشته با توجه به میزان تجربه و تخصص شما تعیین میشه. همچنین مدرک تحصیلی هم بسیار دارای اهمیت هست. اگر تجربه تحصیل در رومانی رو داشته باشید که خیلی بیشتر هم میشه. اما به صورت میانگین درآمد توی این رشته بین 4000 تا 8000 یورو به صورت ماهانه است. البته اگر ساخت و ساز برای خودتون باشه، میزان درآمدتون بسیار بالاتر هم میره.

3-حقوق مهندس برق:

کشور رومانی بسیار به فناوری اهمیت میده. همچنین در زمینه برق و کار های این زمینه بسیار فعالیت قابل قبولی رو داره. همینطور تعداد نیروی کار توی این زمینه بالا نیست و واقعا به نیروی متخصص قوی توی این زمینه نیاز هست. در این رشته با توجه به میزان تخصص و جایگاه شغلی شما حقوق تعیین میشه. یعنی تقریبا حقوق یک مهندس برق توی رومانی چیزی بین 3000تا 6000 یورو به صورت ماهیانه است. البته در این مورد هم حقوق های بسیار بالاتری هم دیده میشود.

4-مهندس مکانیک:

یکی دیگه از مشاغل پرطرفدار مهندسی توی این کشور مهندسی مکانیکه. توی سال های اخیر کشور رومانی پیشرفت چشمگیری در زمینه صنعت داشته. برای همین یکی از رشته های صنعتی مد نظر این کشور، مهندسی مکانیک هست. نیروی کار توی این زمینه خیلی زیاد نیست و به شدت به نیروی متخصص قوی نیازمنده. برای همین هم استقبال ویژه ای از افرادی که توی این زمینه فعالیت دارن به عمل میاد. میانگین درآمد هم نسبت به درجه شغلی متفاوت هستش و بین 3000یورو تا 7500 یورو بالانس داره. حقوق مهندسی در رومانی بسیار چشمگیر و خوب برای تمامی مردم در این کشور هست.

حقوق مهندسی در رومانی

5-مهندس کشاورزی:

خب جا داره اینجا در مورد این رشته محبوب کشور رومانی هم صحبت کنیم. کشور رومانی کشور سرسبزی هست که یکی از مشاغل خوب در این کشور کشاورزیه. این کشور زمین های حاصلخیز و جای خوبی برای کسب درآمد مهندس های کشاورزیه. در واقع این کشور بسیار هم در زمینه تولید و هم در زمینه صادرات این موضوع تمرکز کرده. شما با فعالیت در این زمینه میتونید به راحتی درآمد خوبی رو داشته باشید. میزان حقوق در رومانی برای این رشته مهندسی بین 2000هزار تا 5000 یورو است و نسبت به تخصص افراد تغییر میکنه.

6-مهندس صنایع:

خب همه در مورد این شغل و کار تاثیر گذار این گروه آشنایی دارید. مهندسین صنایع جز افراد بسیار پر درآمد توی جامعه رومانی هستن. این افراد با توجه به تخصصی که دارن حقوقشون تعیین میشه. تقریبا این میزان حقوق بین 2000 تا 4000 یورو به صورت ماهانه است. البته توجه کنید که این به صورت میانگین هست و یک چیز صد در صدی نیست. این کشور همونطور که قبلا هم گفتیم در زمینه صنعت بسیار پیشرفت خوبی داشته و فعالیت های خوبی رو داره. اگر شما هم دوست دارید دارای حقوق مهندسی در رومانی بشید، یکی از بهترین راه ها این شغل است.

به صورت کلی مشاغل مهندسی از پتانسیل خوبی برای کار و حقوق در رومانی بر خوردار هستند. ما در این قسمت به بهترین آن ها پرداختیم و خیلی از اون ها هم باقی موندن. سعی میکنیم در مطالب بعدی وب سایت به بیشتر رشته های مهندسی بپردازیم. حتی یک مطلب اختصاصی در مورد کار رشته های مهندسی بنویسیم. اما به صورت کلی رشته های مهندسی کار و مزایای خوبی در کشور رومانی دارند. در صورت نیاز به مشاوره بیشتر میتوانید با رویزا تماس بگیرید.

حقوق پزشکی در رومانی

2- حقوق پزشکی در رومانی:

پزشکان در کشور رومانی نیز از درآمد بسیار خوبی برخوردار هستند. هر چند شعار این کشور اجرای عدالت اجتماعی است و یکی از این عدالت ها مربوط به حقوق در رومانی است. اما به هر حال مشاغل تخصصی و به خصوص حیاتی کشور دارای مزایا و حقوق بالایی هستند. یکی از این دسته مشاغل در کشور رومانی، حقوق پزشکی در رومانی است. ما در این بخش بیشتر به حقوق پزشکی در رومانی میپردازیم.

شغل پزشکی یکی از شغل های بسیار پردرآمد در سراسر جهان است. به خصوص در اروپا و کشور های عضو اتحادیه اروپا. همچنین کشور رومانی از آن دسته کشور های بسیار محبوب در این حوزه است. همچنین با توجه به کمبود این کشور در نیروی پزشکی قوی بسیار به این موضوع اهمیت میدهد. پس اگر به دنبا حقوق پزشکی در رومانی هستید، این کشور یکی از بهترین هاست.

1-پزشک عمومی:

قطعا حقوق یک پزشک در هر جای دنیا مبلغ چشمگیری است. اگر شما یک تحصیل کرده در هر جای دنیا در زمینه پزشکی باشید، از مزایا و حقوق خوبی برخوردار هستید. به خصوص این امر در کشور رومانی بسیار چشمگیر و خوب است. حالا برویم به سراغ اصل قضیه که حقوق پزشکی در رومانی است. دسته پزشکی عمومی از حقوقی بین 6000 یورو تا 8000یورو حقوق و مزایا دارند. این مبلغ بسیار مبلغ خوبی برای ساخت یک زندگی عالی و رویای در رومانی است. 

2-پزشک متخصص:

قطعا اگر شما یک متخصص در این زمینه باشید، از مزایای بسیار بالاتری نسبت به خیلی از مشاغل برخوردار میشید. یک پزشک متخصص نسبت به پزشک عمومی از یک پتانسیل و حقوق بالا تری برخوردار میشه. البته که نوع تخصص هم به درآمد روی اون تاثیر میذاره. اما به صورت کلی این درآمد در کشور رومانی بسیار بالا است و جز مشاغل لاکچری است. میانگین حقوق پزشکی در رومانی بین تمامی تخصص ها بین 8000تا 12000 یورو در ماه است. این مبلغ بسیار چشمگیر و یک زندگی بسیار لاکچری رو برای شما به ارمغان میاره.

3-دندان پزشکی:

یکی از مشاغل بسیار پرطرفدار در زمینه پزشکی بین ما ایرانی ها همین دندان پزشکی است. درآمد دندان پزشکی در رومانی، یکی از بالاترین مبالغ و درآمد عای این کشور است. اگر به دنبال کسب پیشرفت در زمینه های مثل دندان پزشکی هستید، پیشنهاد ما به شما کشور رومانی است. درآمد دندان پزشکی در این کشور میانگین بین 8000یورو تا 10000یورو به صورت ماهانه است. درآمد دندان پزشکی در رومانی دقیقا مثل ایران بالا است و یک شغل لاکچری به حساب میاد. همینطور شما میتونید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل دندانپزشکی در رومانی به این صفحه مراجعه کنید.

4-دامپزشکی:

شغل دامپزشکی هم در زمینه پزشکی بسیار دارای اهمیت و پر درآمد هست. دامپزشکی از آن دسته مشاغل بسیار خوب پزشکی است. چون در کشور رومان، مثل دیگر کشور های غربی فرهنگ نگهداری از حیوانات خانگی به خوبی جا افتاده. برای همین این شغل یکی از مشاغل مورد نیاز و محبوب کشور رومانی است. میانگین درآمد این دسته از افراد بین 6000تا 9000یورو در ماه است. این اختلاف در تمامی حقوق ها به خاطر میزان تخصص هر فرد و تفاوت قیمت ها در شهر های مختلف است.

5-داروسازی:

شغل داروسازی، یکی از شغل های مورد علاقه و بسیار خوب برای مهاجرین ایرانی است. این کشور با توجه به پیشرفت های چشمگیر در چند سال اخیر در زمینه دارو، بسیار کشور خوبی برای این زمینه است. اگر شما هم به دنبال پیشرف و کسب درآمدی خوب از راه داروسازی هستید، یکی از بهترین راه ها کشور رومانی برای شما است. میزان حقوق در این کشور چیزی بین 6000 یورو تا 8500 یورو در ماه است. 

وکالت

3- حقوق وکالت در رومانی:

همونطور که خیلی از شما ها هم میدونید، کشور رومانی یک کشور بسیار مدرن است. همینطور کشور های اروپایی به شدت به عدالت، حقوق، وکالت و کار های از این قبیل اهمیت میدن. در واقع شیوه آموزش درست بسیاری از افراد رو به این سمت میاره. در واقع یعنی از ابتدای تحصیل افراد همه دکتر و مهندس نمیشن. بسیاری از افراد در این کشور یک وکیل یا قاضی خوب میشن. این فرهنگسازی به خوبی در این کشور اروپایی انجام شده.

حقوق وکالت در رومانی، از اون دسته مشاغل پر سود و آینده دار است. شما با انتخاب این کشور برای این شغل آینده تان تعمین است و نیازی به تلاش های زیاد ندارید. در واقع کشور رومانی به افراد تحصیل کرده و عدالت بسیار بها میده. حقوق وکالت در رومانی به راحتی میتونه با مشاغل بسیار پرسود مهندسی رقابت کنه. 

کارمندی

4- حقوق کارمند در رومانی:

بسیاری از افراد کار خودشون رو سخت نمیکنن و آسون ترین راه یعنی کارمندی رو انتخاب میکنن. حقوق کارمند در رومانی از ماهانه 1000 یورو شروع میشه تا 5000یورو که مبلغ قابل توجه ای است. این میانگین بر اساس انواع مشاغل کارمندی تعیین شده. بسیاری از افراد حقوق کارمند در رومانی را به چیز های دیگر ترجیح میدهند. البته استخدام شدن برای کارمدی در کشور رومانی شرایط ویژه خودش رو داره. اما شم برای دریافت حقوق کارمند در رومانی راه سختی را پیش رو نخواهید داشت.

به صورت کلی تمامی مشاغل چه زیر مجموعه دولت حقوق کارمند در رومانی یا حقوق کارگر در رومانی میشوند. حالا لزوما کف این مبلغ 1000یورو نیست و نسبت اون کار ممکنه کمتر هم باشه. همینطور سقف 5000یور هم نیست و ممکنه خیلی بیشتر هم باشه. لزوما هم حقوق کارگر در رومانی رو دولت نمیده و همینطور کارمند رو. بخش های خصوصی مختلفی هم هستند که از این مشاغل حمایت ویژه ای میکنند. همینطور نیرو هاشون توی این زمینه استخدام میشن.

درآمد فروشگاهی در رومانی

5- مشاغل آزاد در رومانی:

بسیاری از مشاغل آزاد هم نیز در رومانی فعالیت دارند که از بسیار درآمد خوبی هم دارند. هر چند دولت حمایت ویژه ای از این کسب و کار ها میکنه و نظارت روشون داره. اما به صورت کلی جز شماغل آزاد به حساب میان. درآمد در این مشاغل تعیین شده نیست و متفاوت است. رنج آن میتواند بسیار متغییر بین 1000یورو تا حتی 20000یورو در ماه باشد. همچنین این موضوع کاملا بستگی به خود فرد کاسب هم دارد.

جمع بندی:

در این مجله اینترنتی سعی کردیم در مورد انواع درآمد ها صحبت کنیم. یکی از آن ها حقوق پزشکی در رومانی است که یکی از بیشترین درآمد ها در این کشور را به خود اختصاص میدهد. همچنین حقوق مهندسی در رومانی از بهترین درآمد ها و حقوق هاستو حتی حقوق مهندسی در رومانی بسیاری جا ها از حقوق پزشکی در رومانی هم بهتر است. اما هر کدوم از این ها سختی و تلاش ویژه ای برای رسیدن به این مرحله نیاز دارند. 

لوگو رویزا گروپ

رویزا؛ رویای زندگی شما …

در این مطلب در مورد حقوق کارگر در رومانی و … با شما صحبت کردیم. امیدواریم مطالب مفیدی در زمینه حقوق در رومانی به شما داده باشیم. این مطلب توسط رویزا نوشته شده است و امیدوار هستیم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. همچنین شما عزیزان میتوانید از طریق روش های زیر با مشاورین خودتون در رویزا ارتباط برقرار کنید. مشاروین رویزا همه روزه و همه ساعت در خدمت شما عزیزان هستند.

مهاجرت به رومانی با رویزا:

ویزای رومانی یکی از بهترین و معتبر ترین ویزا ها در دنیاست. اگر قصد اقامت در رومانی را دارید، اینکار تخصص رویزا است. رویزا شرایط مهاجرت به رومانی را برای شما فراهم میکند. اگر شما هم کشور رومانی برای مهاجرت انتخاب کردید، همین حالا با مشاورین ما تماس بگیرید.

*** توجه: لطفا به علت حضور ما در کشور رومانی با راه های ارتباطی زیر با ما ارتباط بگیرید. در صورت تماس مستقیم و پاسخگویی ما، متحمل هزینه زیادی میشوید.

اینستاگرام

شما میتوانید از طریق اینستاگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

واتس اَپ

شما میتوانید از طریق واتس اَپ با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

تلگرام

شما میتوانید از طریق تلگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

فیس بوک

شما میتوانید از طریق فیس بوک با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

درباره نویسنده

2 دیدگاه دربارهٔ «حقوق در رومانی»

  1. حسن احمدی

    مهاجرت به رومانی کارم کارهای ساختمانی گچ کاری سیمان کاری وکاشی کاری

    1. شما میتوانید از طریق ویزای کار و یا سرمایه گذاری اقدام کنید دوست عزیز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا