خانه » هزینه زندگی در رومانی

هزینه زندگی در رومانی

هزینه زندگی در رومانی
به این صفحه امتیاز دهید!

قطعا یکی از اولین موارد مهم برای مهاجرت به هر کشوری، باید برسی بشه هزینه های زندگی توی اون کشوره. این هزینه ها بستگی به میزان درآمد و حقوق توی هر کشوری اندازه گیری و تعیین میشه. یعنی باید بین درآمد مردم اون کشور و هزینه های مردم تناسب وجود داشته باشه. ما قصد داریم توی این مقاله میزان هزینه زندگی در رومانی رو بررسی کنیم. همین طور به حداقل درآمد ها نیز می پردازیم. همین طور این میزان رو با سایر کشور های دنیا به خصوص اروپایی مقایسه می کنیم. همین طور به حداقل درآمد ها در کشور رومانی می پردازیم. اما ما در خصوص مهاجرت به رومانی در وب سایت رویزا گروپ اطلاعاتی را منتشر کرده ایم. شما عزیزان می توانید با کلیک بر روی مهاجرت به اروپا این مطلب را مشاهده کنید.

درخواست مشاوره رایگان رویزا گروپ

در صورت در خواست مشاوره رایگان از سمت رویزا گروپ میتوانید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا به زودی از رویزا گروپ با شما تماس گرفته شود.

بنر تماس

میزان درآمد و هزینه ها

هر کشوری با توجه به سرمایه و وضعیت اقتصادی که داره یک میزان هزینه و درآمد خواهد داشت. به طور مثال در کشور خودمان ایران در حال حاضر، حداقل حقوق تعیین شده وزارت کار 41,797,500 ریال است. این در صورتی است که حداقل میزان هزینه ها در کشور ایران حداقل ۸ میلیون تومان است. و این در صورتی است که خط فقر در استان های تهران و کرج حداقل 15 میلیون تومان تعیین شده. پس در کشور خودمان ایران برای این که یک نفر از قشر متوسط جامعه از پس هزینه های زندگی بربیاید، کار سختی دارد. یعنی یک خانواده تقریبا دو نفر باید دو شیفت کار بکنند تا از پس هزینه ها بر بیایند.

البته توجه کنید که با توجه به وضعیت امروزه در دنیا دیگر کشور ها هم گل و بلبل نیستن. با توجه به وضعیت کرونا و جنگ تخیر اکراین بیشتر کشور ها دچار ضعف اقتصادی شدند. این مشکل نیز دچار کشور خودمان ایران هم شده. اما موضوع امروز ما هزینه زندگی در رومانی هست و در ادامه این مجله بیشتر به این موضوع می پردازیم. 

پول رومانی

میزان هزینه زندگی در رومانی

کشور رومانی یکی از کشور های شرقی اروپایی و با یک صنعتی نو پا است. این کشور با تحولات اقتصادی خود طی سال های گذشته، وضعیت بسیار خوب و رو به رشدی را برای خود رقم زده. میزان هزینه زندگی در رومانی بستگی به عوامل مختلفی دارد. میانگین هزینه ها در این کشور با کم ترین حقوق در آن برابری می کند. یعنی یک نفر با بد ترین وضعیت مالی از پس زندگی خود و خانواده اش بر میاد. البته یک فرد متخصص ضمن داشتن یک درآمد خوب و هزینه معقول در کشور رومانی می تواند یک زندگی رویایی داشته باشد. این موضوع، موضوعی نیست که بتوان از آن به راحتی عبور کرد. بلکه موضوع بسیار مهمی است که باید به آن توجه زیادی کرد.

به طور متوسط هزینه زندگی در رومانی 1000 یورو در ماه تعیین شده. که همون طور که گفتیم کم ترین میزان حقوق در این کشور هم تقریبا همین میزان است. البته درصد بسیار بسیار کمی از مردم این مبلغ را دریافت می کنند. شاید دانشجویانی که به صورت پاره وقت کار می کنند، این مبلغ را می گیرند. همین طور هزینه های این کشور نسبت به سایر کشور های اروپایی بسیار پایین تر است. یعنی متوسط هزینه زندگی در کشوری مثل آلمان 10000 یورو در ماه است. این در صورتی است که میزان حقوق در این کشور نسبت به رومانی خیلی هم بالا تر نیست.

هزینه

انواع هزینه زندگی در رومانی

حالا که با میزان هزینه زندگی در کشور رومانی آشنا شدیم، بهتر است به موارد مختلفی در این زمینه نیز بپردازیم. به طور میانگین هزینه اجاره یک خانه در شهر بخارست برابر با 400یورو در ماه است. همین طور هزینه تحصیل در رومانی برای مدارس رایگان است. هزینه خورد و خوراک نیز در این کشور به صورت ماهانه برابر با 250 یورو است. همین طور هزینه رفت و آمد هم شاید چیزی حدود 50یورو به صورت ماهانه در نظر گرفته شود. هزینه پوشاک هم به طور متوسط در ماه حدود 150 یورو در نظر گرفته می شود. 150 یورو باقی مانده مبلغی است که بابت هزینه های فرعی افراد در نظر گرفته شده است.

دقت کنید که این هزینه ها میزان متوسط هزینه های یک خانوار در ماه است. این یک میزان متوسط برای هزینه زندگی در رومانی است و ممکن است کمتر یا بیشتر شود. اما به طور میانگین هزینه یک خانوار در کشور رومانی این میزان خواهد بود. البته تعداد نفرات خانوار نیز به طور میانگین 4 نفر در نظر گرفته شده است. حالا در قسمت بعدی قصد داریم این هزینه ها را با دیگر کشور های تاپ دنیا مقایسه کنیم.

مترو رومانی

مقایسه هزینه زندگی در رومانی با سایر کشور ها

در این قسمت قصد داریم تا با اشاره به هزینه سایر کشور ها، اون ها رو با کشور رومانی مقایسه کنیم. هدف این بررسی، بالا بردن آگاهی شما برای انتخاب محل زندگی و مهاجرتتون هست. دقت کنید که به این مبلغ باید، مالیات هر کشور رو نیز اضافه کنید.

به طور متوسط قیمت اجاره یک واحد آپارتمان در کشور کانادا 2000 یورو به صورت ماهانه است. همینطور به طور متوسط 800 یورو در ماه هزینه خورد و خوراک در کانادا است. 200 یورو هزینه رفت و آمد با وسایل نقلیه است.  همچنین 500 یورو هزینه پوشاک نیز در نظر گرفته میشود. همینطور میزان 1000 یورو هزینه های فرعی در نظر گرفته میشود.

توی کشور آلمان میزان هزینه ها بسیار تفاوت زیادی با رومانی دارد. هزینه اجاره یک مسکن در ماه برای یک خانوار 4 نفره برابر با 2500 یورو در ماه است. همینطور هزینه خورد و خوراک برابر 1000یورو در ماه میباشد. همچنین مبلغ 300یورو هزینه رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی در نظر گرفته میشود. همچنین مبلغ 1200 یورو هزینه های اضافی دیگر برای مردم این کشور است.

کشور انگلستان هم یکی از کشور های خوب در دنیا شناخته میشود. حالا قصد داریم با هم میزان هزینه ها در کشور انگلستان رو بررسی کنیم. اجاره یک آپارتمان در لندن برابر 2500یورو به صورت ماهانه برای افراد در انگلستان هزینه دارد. همینطور هزینه خورد و خوراک در این کشور برابر 1200یورو در ماه است. هزینه حمل و نقل برابر 400 یورو نیز میباشد. همچنین هزینه پوشاک برابر 300یورو در ماه است. 600 یورو نیز هزینه های اضافی میباشد.

کشور استرالیا از کشور های مهاجر پذیر در دنیا نیز میباشد. در این قسمت قصد داریم هزینه این کشور را با کشور رومانی مقایسه کنیم. هزینه اجاره یک اپارتمان در ماه به طور میانگین چیزی حدود 2700 یورو در ماه در نظر گرفته میشود. همچنین هزینه خورد و خوراک به صورت میانگین برابر با 800 یورو نیز میباشد. همچنین هزینه های رفت و آمد در این کشور با وسایل عمومی برابر با 300 یورو نیز میباشد. همچنین هزینه های فرعی دیگر برابر با 700 یورو است.

هزینه زندگی در رومانی برای دانشجویان

قطعا کسانی که قصد دریافت ویزای تحصیلی رومانی رو دارن، هزینه های زندگی هم براشون بسیار مهمه. نسبت به هزینه های زندگی یک خانوار، هزینه زندگی دانشجویی بسیار کمتر است. به طور متوسط هزینه زندگی در رومانی برای یک دانشجو میتواند بین 300تا 400 یورو در ماه باشد. البته این میزان باتوجه به هزینه زندگی در کشور های دیگر بسیار پایین است. همچنین یک دانشجو با کار پاره وقت میتواند به راحتی از هزینه های خودش در این کشور بر بیاید.

قایق رانی

هزینه تفریحات در کشور رومانی

بسیاری از مردم رومانی تفریحات رایگانی را در اختیار دارند. کشور رومانی مثل کشور ایران دارای جنگل ها و دریا های بسیار زیبایی است. افرادی که در این کشور زندگی میکنند، تفریحات مختلفی را دارند. مردم رومانی کسانی هستند که بسیار به تفریح و خوش گذرانی اهمیت میدهند. به همین خاطر هزینه تفریحات در این کشور با هزینه های دیگر یکی به حساب میاید. در واقع هزینه تفریحات جزئی از هزینه های فرعی یک خانوار در ماه است.

با رویزا نگران هزینه هات نباش ...

رویزا یک شرکت معتبر مهاجرتی در رومانی برای ایرانیان است. ما در رویزا سعی میکنیم با بهترین امکانات و کمترین هزینه کار مهاجرت افراد رو انجام بدیم. رویزا بیش از 10 سال است که کار مهاجرت به رومانی رو انجام میده. با رویزا خیالت از بابت هزینه هات راحت باشه.

هزینه ها در رویزا

درآمد در رومانی

حداقل درآمد در رومانی مبلغ 1000 یورو در نظر گرفته شده. البته ما در صفحه حقوق در رومانی به صورت کامل در این مورد صحبت کردیم. میزان درآمد در این کشور سقف خاصی ندارد و حقوق های 10هزار تا 15 هزار یورو هم برای متخصصین وجود دارد. که این موضوع باعث شده تا این کشور لقب بهشت متخصصین رو به خودش اختصاص بده. البته کار در رومانی برای همه افراد وجود داره و برای متخصصین به وفور دیده میشه.

پول

جمع بندی

ما در این مجله اینترنتی به صورت کامل در مورد هزینه زندگی در رومانی صحبت کردیم. به راحتی با یک جمع و تفریق ساده میتونید متوجه بشید که هزینه های زندگی در رومانی به چه صورتی خواهد بود. البته ما در مقایسه این کشور با کشور های دیگه، سعی به تخریب اون ها نداشتیم. قطعا هر کشوری مزایا و معایب خاص خودش رو داره. همینطور کشور های مورد قیاس قراره گرفته هم شامل این موضوع میشن. 

 
رومانی عضو اتحادیه اروپا است، هزینه های زندگی در این کشور بسیار ارزان و می توان گفت از نظر کیفیت زندگی در سطح متوسط و رو به پیشرفت می باشد.

شهریه های سالانه دانشگاهی در تمامی رشته های ذکر شده و مقاطع تحصیلی به طور میانگین از 1900 یورو شروع می شود و تا 8800 یورو ادامه پیدا می کند.

بر اساس داده‌های منتشره توسط مرکز ملی آمار رومانی، این کشور در ماه ژوئن 2022  نرخ تورم 15.5 % را  تجربه کرده است.

هزینه های اجاره خانه در کشور رومانی برای منزلی 1 خوابه در حدود 140 یورو، برای منازل 2 خوابه ماهیانه 290 یورومنازل یک خوابه که متراژ بیشتری دارند تا 390 یورو در ماه نیز می رسد.

لوگو رویزا گروپ

رویزا؛ رویای زندگی شما …

 این مطلب توسط رویزا نوشته شده است و امیدوار هستیم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. همچنین شما عزیزان میتوانید از طریق روش های زیر با مشاورین خودتون در رویزا ارتباط برقرار کنید. مشاروین رویزا همه روزه و همه ساعت در خدمت شما عزیزان هستند.

مهاجرت به رومانی با رویزا:

ویزای رومانی یکی از بهترین و معتبر ترین ویزا ها در دنیاست. اگر قصد اقامت در رومانی را دارید، اینکار تخصص رویزا است. رویزا شرایط مهاجرت به رومانی را برای شما فراهم میکند. اگر شما هم کشور رومانی برای مهاجرت انتخاب کردید، همین حالا با مشاورین ما تماس بگیرید.

*** توجه: لطفا به علت حضور ما در کشور رومانی با راه های ارتباطی زیر با ما ارتباط بگیرید. در صورت تماس مستقیم و پاسخگویی ما، متحمل هزینه زیادی میشوید.

اینستاگرام

شما میتوانید از طریق اینستاگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

واتس اَپ

شما میتوانید از طریق واتس اَپ با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

تلگرام

شما میتوانید از طریق تلگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

فیس بوک

شما میتوانید از طریق فیس بوک با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا