خانه » کاخ پارلمان بخارست (کاسا پوپورولوی) | آشنایی و راهنمایی کامل گشت و گذار

کاخ پارلمان بخارست (کاسا پوپورولوی) | آشنایی و راهنمایی کامل گشت و گذار

کاخ پارلمان
5/5 - (1 امتیاز)

کاخ پارلمان رومانی بخارست (کاسا پوپورولوی – Casa Poporului)، دومین ساختمان بزرگ جهان پس از پنتاگون و بزرگترین ساختمان پارلمانی جهان، این ساختمان ماموت دارای 1100 اتاق (از این تعداد حدود 500 اتاق خالی و بدون استفاده است) و به لطف بزرگی آن واقعاً چشمگیر است، امااین تمام داستان نیست. کاخ پارلمان بخارست، که به عنوان پالاتول پارلمانی نیز شناخته می‌شود، یکی از نمادهای برجسته شهر بخارست، پایتخت رومانی است. این ساختمان با طراحی زیبا و بزرگی که در قرن نوزدهم ساخته شده، در کنار نهر دانوب قرار گرفته است و هم‌اکنون به عنوان محل دائمی برگزاری جلسات مجلس سنا و مجلس نمایندگان رومانی به کار می‌رود. ساختمان کاخ پارلمان رومانی با الهام از سبک‌های معماری باروک، رنسانس و نئوکلاسیک ساخته شده است و شامل ۱۰۰ اتاق و ۱۱۰ سالن است. 

طراحی داخلی این ساختمان با استفاده از مصالح ارزشمندی مانند مرمر، برنز و طلا صورت گرفته است. سقف سالن اصلی این ساختمان که به عنوان سالن سوئیسی شناخته می‌شود، با استفاده از مرمر سفید از ایتالیا ساخته شده و آرایش داخلی این سالن با طرح‌های رنگارنگ و تزئینات بسیار زیبا، هنرمندانه و جذاب مزین شده است.

ارزش تاریخی و فرهنگی کاخ پارلمان بخارست نیز قابل توجه است. این ساختمان در گذشته به عنوان محل دفتر پادشاه رومانی نیز شناخته شده است و به همین دلیل در معماری آن، اثرات و المان‌های مربوط به دوره پادشاهی نیز قابل مشاهده هستند. بدیهی است که کاخ پارلمان بخارست یکی از جاذبه‌های دیدنی بخارست بوده و با زیبایی و ارزش تاریخی و فرهنگی خود، بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند.

فاکتور های جذاب کاخ پارلمان

فاکتور های جذاب کاخ پارلمان!

کاخ پارلمان بخارست، یکی از بزرگ‌ترین و شگفت‌انگیزترین ساختمان‌های تاریخی و فرهنگی بخارست است که از نظر معماری و هنری بسیار ارزشمند و جالب می‌باشد. این ساختمان در قلب شهر و در کنار رودخانه دانوب واقع شده و به دلیل زیبایی و بزرگی خود همواره به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری برجسته بخارست شناخته می‌شود.

این ساختمان در سال ۱۹۰۷ توسط معمار فرانسوی پولدو پارچز، برای استفاده به عنوان دفتر پادشاه رومانی، طراحی شد. اما پس از سقوط حکومت پادشاهی در سال ۱۹۴۷، این ساختمان به عنوان محل دائمی برگزاری جلسات مجلس سنا و مجلس نمایندگان رومانی به کار گرفته شد.

کاخ پارلمان بخارست در معماری خود از سبک‌های مختلفی مانند باروک، رنسانس و نئوکلاسیک الهام گرفته است. همچنین در طراحی داخلی آن از مصالح ارزشمندی مانند مرمر، برنز و طلا استفاده شده است. بیشترین توجه در طراحی داخلی سالن اصلی این ساختمان که به عنوان سالن سوئیسی شناخته می‌شود، جمع‌آوری شده است که با استفاده از مرمر سفید از ایتالیا، آرایش داخلی آن با طرح‌های رنگارنگ و تزئینات بسیار زیبا، هنرمندانه و جذاب مزین شده است.

شما نه تنها به راحتی می‌توانید از ساختمان بیرون عکس بگیرید، بلکه می‌توانید از درون آن نیز دیدن کنید،(البته بخش کوچکی از آن) با چند اتاق بزرگ و معماری زیبا که منتظر چشمان شما هستند. اگر می‌خواهید درباره یکی از نمادین‌ترین مکان‌های بخارست – و در واقع رومانی بیشتر بخوانید، حتماً تجربه بازدید از کاخ پارلمان را در آینده بخوانید.

درخواست مشاوره رایگان رویزا گروپ

در صورت در خواست مشاوره رایگان از سمت رویزا گروپ میتوانید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا به زودی از رویزا گروپ با شما تماس گرفته شود.

مهاجرت با رویزا گروپ
بنر تماس

بخش پیشنهادی:

این کاخ در قلب بخارست قرار دارد و امروز بسیار مورد توجه مهاجرین به خصوص دانشجویان قرار گرفته است. رویزا گروپ با بیش از سال ها قدمت در حوزه مهاجرت به رومانی، به دانشجویان زیادی را برای تحصیل در رومانی کمک کرده است. در واقع رویزا گروپ موفق شده است تا با آمار 99% پرونده موفق مهاجرت تحصیلی به رومانی یک آمار استثنایی از خود به جای بگذارد. شما هم میتوانید از خدمات تحصیل در رومانی رویزا گروپ استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر کافی است تا روی لینک تحصیل در رومانی کلیک کنید.

 

فاکتور های جذاب کاخ پارلمان

راهنمای کامل گشت‌و گذار در کاخ پارلمان:

ساختمان ماموت، کاخ پارلمان در #بخارست، یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر است.
⚠️نکته مهم: اگر می‌خواهید بلیط «Skip the line» را رزرو کنید، حتماً پیشنهاد‌ها را در وبسایت getyourguide بررسی کنید. ارزان و بسیارراحت است!

کاخ پارلمان دومین ساختمان اداری بزرگ جهان (پس از پنتاگون) و یک ساختمان بزرگ است که دیکتاتور سابق رومانی، نیکولای چائوشسکو، تصمیم گرفت برای خود بسازد.

او هرگز فرصتی برای زندگی در آنجا پیدا نکرد زیرا انقلاب رومانی  اتفاق افتاد. اما این ساختمان عمری طولانی‌تر از او داشت و امروز پارلمان رومانی  را در خود جای داده است، به‌علاوه دارای یک تن اتاق معمولاً خالی و در عین حال چشم‌گیر می‌باشد: کلیسای جامع نجات مردم!

همچنین در کنار یک ساختمان جدیدتر (هنوز در حال پیشرفت) به همین شکل عظیم ساخته شده است.

کلیسای جامع نجات مردم

کلیسای جامع نجات مردم:

به عنوان کلیسای جامع ملی (Catedrala Națională)، یک کلیسای جامع ارتدکس شرقی درحال‌ساخت در #بخارست است تا به عنوان کلیسای ارتدکس رومانیائی عمل کند. این کلیسا در مرکز بخارست بر روی تپه اسپیریا (Dealul Spirii) (میدان آرسنال)، رو به حیاط کاخ پارلمان قرار دارد که سنگین‌ترین ساختمان جهان است. حضور کلیسای جامع واقع در پشت کاخ پارلمان، کمک می‌کند تا به یک نقطه عطف نمادین در شهر تبدیل شود. کلیسای جامع نجات مردم 86.2متر (283 فوت) بالاتر از سطح دریا است، و در ارتفاع 135متری (443 فوت) (صلیب زمین)، موقعیت غالبی را در منظر شهری بخارست دارد و از تمام نقاط شهر قابل مشاهده است.

بررسی کاخ پارلمان

بررسی کاخ پارلمان:

به کاخ پارلمان برگردیم، اجازه دهید حقایق جالبی را در مورد آن بررسی کنیم:

  • دارای 1100 اتاق در 12 طبقه است.
  • مساحت آن 365000 مترمربع (3930000 فوت مربع) است.
  • به دلیل بزرگی آن، حتی باتوجه به رویدادهای بزرگ رخ داده یا در حال انجام، حدود 70درصد از ساختمان هنوز استفاده نشده است (اتاق‌ها خالی هستند).
  • ارزش آن بیش از 3میلیارد یورو است.
  • هزینه برق و گرمایش به تنهائی حدود 6میلیون یورو در سال است.
  • بیش از 100.000نفر در 3 شیفت با “نظارت” 5000 سرباز در آن مشغول به کار هستند.
  • ساخت بنا در سال 1984 آغاز شد و تنها 60درصد از آن در زمان انقلاب رومانی ساخته شد.

هنگامی‌که از کاخ پارلمان در بخارست بازدید می کنید، راهنما داستان‌ها و حکایات زیبای زیادی برای به اشتراک گذاشتن خواهد داشت. نمی‌خواهیم غافلگیری‌ها را خراب کنیم، اما می‌توان گفت که بازدید از این ساختمان واقعا ارزشش را دارد!

بخش پیشنهادی: سفر به بخارست

هزینه ورودی کاخ مجلس

اگر در بخارست هستید، واضح است که یکی از جاذبه‌هائی است که باید ببینید، اما باید تور خود را از قبل رزرو کنید. امکان ندارد فقط برای بازدید در آنجا حاضر شوید.

برای اینکه اجازه بازدید داشته باشید، باید کارت شناسایی همراه خود داشته باشید (گذرنامه خوب است، گواهینامه رانندگی پذیرفته نمی شود!).

تورهای مختلفی موجود است:

6 تور مختلف وجود دارد که می‌توانید از جمله اتاق‌ها و مناطق کمتر یا بیشتر داشته باشید و ما گزینه‌ی چهارم را توصیه می‌کنیم:

توراستاندارد + پانورامای شهر و تراس.

در اینجا جزئیات کامل و قیمت در لحظه نوشتن معتبر است:

  • توراستاندارد (کوتاه): 40 لی (8.20یورو) برای بزرگسالان و 10لی (2یورو) برای کودکان زیر 18سال
  • استاندارد + زیرزمین: 45لی (9.3یورو) برای بزرگسالان و 15لی (3.1یورو) برای کودکان زیر 18سال
  • تور پانوراما (فقط برای حداکثر 6 نفر): 600لی (123یورو) برای کل گروه

همچنین برای کسانی‌که می‌خواهند با دوربین عکس بگیرند 30لیلی مالیات وجود دارد (اما عکس با تلفن شما رایگان است).

مهم: این قیمت‌ها را دوباره بررسی کنید زیرا ممکن است بدون اطلاع قبلی تغییر کنند!

ساعات کار:

به خاطر داشته باشید که رویدادهای خاص می‌توانند این موارد را به نحوی تغییر دهند. اما به طور کلی، این ساعات کار است:

  • مارس تا اکتبر، همه روزه از ساعت 09:00 تا 17:00 (آخرین تور ساعت 16:30)
  • نوامبر تا فوریه، همه روزه بین ساعت 10:00 تا 16:00 (آخرین تور در ساعت 15:30)

بخش پیشنهادی: گردشگری رومانی

راهرو کاخ پارلمان

راهروی کاخ پارلمان اولین راهرو تصویری محکم از آنچه قرار است به دنبال داشته باشد را به تصویر می‌کشد: چیزهای واقعاً چشم‌گیر!

رهبران رومانیائی

📸 کاخ پارلمان، رهبران رومانیائی برخی از مهم‌ترین چهره‌های تاریخ رومانی، از چپ به راست: استفان کبیر، الکساندر یوآن کوزا و میهای شجاع

لوستر ساختمان ماموت

 ساختمان ماموت، لوستر کاخ مجلس. این بزرگترین لوستر در کاخ پارلمان است که 2 تن وزن دارد!

راهروی کاخ پارلمان

راهروی کاخ پارلمان، شبیه راهروئی بی‌پایان است!

اتاق جلسات کاخ پارلمان

اتاق جلسات کاخ پارلمان، یکی از اتاق‌های کنفرانس با غرفه‌های ترجمه در سمت راست و یک در مخفی (در تصویر نیست) در سمت چپ.

پله‌های کاخ پارلمان

پله‌های کاخ پارلمان، این راه‌پله زیبا برای گرفتن عکس‌های عروسی مکانی عالی به نظر می‌رسد. آنها چندبار ساخته، ویران و بازسازی شدند تا اینکه برای رهبر رومانی ایده‌آل شدند: او مردی کوتاه‌قد بود و می‌خواست پله‌ها ارتفاع کمتری داشته باشند تا به‌راحتی از آنها بالا برود.

اثری هنری در کاخ پارلمان

اثری هنری در کاخ پارلمان، بیشتر آثارهنری آنجا واقعاً چشم‌گیر هستند!

سالن اجتماعات کاخ پارلمان

سالن اجتماعات کاخ پارلمان، یکی دیگر از اتاق‌های چشم‌گیر که برای برخی از مهم‌ترین جلسات منطقه در نظر گرفته شده است.

میزگرد کاخ مجلس

میزگرد کاخ مجلس، تنها میزگرد در اتاق. فرش روی زمین منعکس‌کننده الگوی اطراف لوستر بالا است. تصورکنید برای تکمیل تمام این جزئیات چقدر زمان و کار لازم است!

نمای کاخ پارلمان

نمای کاخ پارلمان از بیرون، نمائی زیبا از یکی از بالکن‌ها

کاخ پارلمان در بخارست

بخش پیشنهادی: سرمایه گذاری در رومانی

سرمایه‌گذاری در رومانی با موسسه رویزا گروپ، یکی از راه‌های افزایش سرمایه و بهره‌وری در بازارهای مالی این کشور است. رویزا گروپ یک شرکت مشاوره‌ای برای سرمایه‌گذاری در بورس، بازار سرمایه و املاک و مستغلات است که در رومانی فعالیت می‌کند.

رومانی با وجود برخی مشکلات اقتصادی در گذشته، اکنون یک بازار رو به رشد است و بسیاری از سرمایه‌گذاران از دیگر کشورها به دنبال فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این کشور هستند. این کشور دارای موقعیت جغرافیایی بسیار مهمی است و با وجود مشکلات اقتصادی در گذشته، اکنون با برخی تلاش‌های دولتی و اصلاحات اقتصادی، از یک بازار نامتعادل به یک بازار رو به رشد تبدیل شده است.

رویزا گروپ با داشتن تجربه و تخصص در زمینه سرمایه‌گذاری در رومانی، می‌تواند به سرمایه‌گذاران در برنامه‌ریزی و اجرای سرمایه‌گذاری در این کشور کمک کند. با استفاده از خدمات این شرکت، سرمایه‌گذاران می‌توانند از فرصت‌هایی مانند سرمایه‌گذاری در بازار سهام، بازار املاک و مستغلات و یا سایر فرصت‌های سرمایه‌گذاری در رومانی بهره‌مند شوند.

از جمله خدماتی که رویزا گروپ به سرمایه‌گذاران در این زمینه ارائه می‌دهد عبارتند از: تحلیل بازار، مشاوره در زمینه سرمایه‌گذاری، مدیریت سرمایه، و مشاوره در زمینه خرید و فروش املاک و مستغلات.

بخش پیشنهادی: سرمایه گذاری در رومانی

لوگو رویزا گروپ

رویزا؛ رویای زندگی شما …

امیدواریم مطالب مفیدی را در زمینه “تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور” را به شما ارائه کرده باشیم. این مطلب توسط رویزا نوشته شده است و امیدوار هستیم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. همچنین شما عزیزان میتوانید از طریق روش های زیر با مشاورین خودتون در رویزا ارتباط برقرار کنید. مشاروین رویزا همه روزه و همه ساعت در خدمت شما عزیزان هستند.

مهاجرت به رومانی با رویزا گروپ:

ویزای رومانی یکی از بهترین و معتبر ترین ویزا ها در دنیاست. اگر قصد اقامت در رومانی را دارید، اینکار تخصص رویزا گروپ است. رویزا گروپ شرایط تحصیل در رومانی را برای شما فراهم میکند. اگر شما هم کشور رومانی برای مهاجرت انتخاب کردید، همین حالا با مشاورین ما تماس بگیرید.

*** توجه: لطفا به علت حضور ما در کشور رومانی با راه های ارتباطی زیر با ما ارتباط بگیرید. در صورت تماس مستقیم و پاسخگویی ما، متحمل هزینه زیادی میشوید.

اینستاگرام

شما میتوانید از طریق اینستاگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

واتس اَپ

شما میتوانید از طریق واتس اَپ با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

تلگرام

شما میتوانید از طریق تلگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

فیس بوک

شما میتوانید از طریق فیس بوک با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا