خانه » تحصیل در اروپا

تحصیل در اروپا

تحصیل در اروپا
4.7/5 - (6 امتیاز)

برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند اروپا از محبوب ترین انتخاب‌ها برای می‌باشد. این استقبال فقط از سوی دانشجویان کشور ما نیست و اروپا از کشورهای دیگر نیز مهاجران زیادی دارد. به طوری که امروزه بیش از ۱۲ درصد دانشجویان دانشگاه‌ها و کالج‌های اروپا از کشورهای دیگر هستند. اروپا مکان بی‌نظیری برای تحصیل و مهم‌تر از آن تجربه یک زندگی منحصر به فرد و البته دانشجویی است. در نوشتار پیش رو شرایط و چگونگی تحصیل در اروپا را بررسی خواهیم کرد. تا با آگاهی کامل و اطلاعات کامل نسبت به آن اقدام نمایید. مهاجرت تحصیلی به اروپا و در دانشگاه‌های قاره سبز به خاطر برتری در زیرساخت ها مزیت غیر قابل چشم پوشی دارد. ما در این بخش به شرایط ویژه ویزای تحصیلی اروپا و ارزش آن میپردازیم.

درخواست مشاوره رایگان رویزا گروپ

در صورت در خواست مشاوره رایگان از سمت رویزا گروپ میتوانید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا به زودی از رویزا گروپ با شما تماس گرفته شود.

بنر تماس

تجربه تحصیل در اروپا با رویزا گروپ

آیا شما به دنبال یک تجربه تحصیلی بین‌ المللی هستید؟ آیا می‌خواهید با افرادی از سراسر جهان آشنا شوید و تجربه‌ای فرهنگی متفاوت داشته باشید؟ با شرکت رویزا گروپ می‌توانید این تجربه را در کشورهای اروپایی متعدد به دست آورید.

شرکت رویزا گروپ با سال‌ها تجربه در زمینه مشاوره و راهنمایی دانشجویان برای تحصیل در اروپا، به شما کمک می‌کند تا با اطمینان و راحتی به تحصیل در کشور دلخواهتان بروید. با ما، شما می‌توانید از تجربه‌ای اختصاصی و شخصی‌سازی شده برای شما بهره‌مند شوید و بهترین برنامه‌های تحصیلی را برای شما تدارک خواهیم دید.

ما با داشتن رابطه نزدیک با دانشگاه‌های اروپایی و تیمی از مشاوران تحصیلی، به شما کمک می‌کنیم تا بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته دلخواه خود را پیدا کنید. همچنین با کمک ما، شما می‌توانید به معرفی و ارائه مدارک لازم برای ورود به دانشگاه مورد نظرتان بپردازید.

از آنجایی که گام برداشتن در مسیر مهاجرت با روش‌های مختلف برای افراد زیادی می‌تواند به عنوان مراحل چالشی در زندگی شناخته شود، باید بکوشید که تا جایی که می‌توانید از سختی این مراحل کم کنید و آن را در بازه‌های زمانی کوتاه‌تری طی کنید. انتخاب یک آژانس مهاجرتی با تجربه و دریافت مشاوره از چنین مجموعه‌هایی می‌تواند به شما عزیزان کمک کنه تا مراحل مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی را در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر و با چالش‌های کمتری طی کنید.

چرا تحصیل در اروپا

چرا تحصیل در اروپا؟

مزیت‌های بی شماری را برای تحصیل در اروپا می‌توان بر شمرد که تعدادی از آن‌ها اشاره شد. در ادامه به بخشی دیگر از مزیت‌های ویزای تحصیلی اروپا اشاره می‌کنیم. اگر به دنبال بهترین کیفیت آموزش در مقاطع تحصیلات عالی هستید اروپا می‌تواند مقصد خوبی برای مهاجرت شما باشد.

از آنجایی که کشورهای اروپایی برنامه‌های جدید و متنوعی را برای ارائه به دانشجویان تدارک دیده‌اند، شما می‌توانید با تحصیل در اروپا از مزایای زیادی برخوردار شوید و با دریافت برنامه‌های متنوع تحصیلی در یک کشور با فرهنگ جدید، سال‌های تحصیلی بهتری را بگذرانید.
زیرساخت‌های تحقیقاتی و روش تدریس اساتید را می‌توان مهم‌ترین ویژگی آموزشی دانشگاه‌های اروپا تلقی کرد. این موارد در کنار تحصیل کم هزینه و برتری شغلی مزایایی هستند که نمی‌تواند به راحتی از کنار آن‌ها گذشت. با بررسی مواردی که ذکر شد می‌توان این گونه نتیجه گرفت که تحصیل در اروپا تصمیم صحیحی برای شماست. دانشگاه‌های اروپا تحت اصلاحات بولونیا کار می‌کنند. اصلاحات بولونیا تضمین کننده یک پارچگی و شناخت بین المللی صلاحیت دانشجویان است. در دانشگاه‌های این قاره بیشتر دوره‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌شود.

انگلیسی، زبان دوم دانشگاهی

انگلیسی به عنوان دومین زبان اصلی در اکثر دانشگاه‌های سراسر جهان تدریس می‌شود. کشورهای اروپایی از سیستم حمل و نقل عالی برخوردار هستند. این مورد به خصوص برای کسانی که مهاجرت کرده‌اند و در حال تحصیل در اروپا هستند شایان توجه است. چرا که به دلیل نزدیک بودن مسافت بین کشورهای اروپایی به راحتی با ویزای تحصیلی خود می‌توانید به سراسر اتحادیه اروپا با هزینه‌های بسیار کمی سفر کنید. لازم به ذکر است که در بعضی از دانشگاه‌های اروپا امکان تحصیل رایگان وجود دارد. امکان گرفتن بورسیه تحصیلی نیز محیا می باشد.

تحصیل در اروپا با شرکت رویزا گروپ: فوایدی که شما به دست می‌آورید!

اعتبار مدارک دانشگاهی اروپایی

لازم به ذکر است که مدارکی که در دانشگاه‌های اروپایی به شما ارائه می‌شود دارای اعتبار بسیار بالایی است و شما می‌توانید با چنین مدارکی از فرصت‌های شغلی متنوعی برخوردار شوید. با دریافت مدرک تحصیلی از دانشگاه‌های اروپایی معتبر، شما شانس بیشتری برای شغل‌های رویایی خود پیدا می‌کنید. به همین خاطر اگر شما هم یکی از افرادی هستید که دغدغه پیدا کردن کار پس از تحصیل و یا در هنگام تحصیل را دارید، باید بدانید که شما می‌توانید با گذراندن دوران تحصیل خود در یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی همچون رومانی، دوران تحصیلی فوق العاده‌ای را بگذرانید و پس از تحصیل در مشاغل خوب مشغول به کار شوید.

تحصیل در کشورهای اروپایی به دلیل داشتن سطح بالایی از کیفیت آموزش و تجربه‌ی فرهنگی متنوع، برای دانشجویان بین‌المللی جذابیت بالایی دارد. با شرکت رویزا گروپ، شما می‌توانید به این تجربه دست پیدا کنید و فوایدی بیشماری را برای خود به دست آورید. در ادامه به برخی از فواید تحصیل در اروپا با شرکت رویزا گروپ پرداخته‌ایم:

  1.  سطح بالایی از کیفیت آموزش: دانشگاه‌های اروپایی به دلیل داشتن استانداردهای بالایی در آموزش، در رده‌بندی دانشگاه‌های جهانی از جایگاه بالایی برخوردارند. با شرکت رویزا گروپ، شما می‌توانید به یکی از بهترین دانشگاه‌های اروپایی برای تحصیل در رشته دلخواه خود بروید و به کیفیت بالایی از آموزش دست پیدا کنید.
  2. تجربه‌ی فرهنگی: تحصیل در کشورهای اروپایی به دلیل تنوع فرهنگی متنوع، برای دانشجویان بین‌المللی فرصتی برای آشنایی با فرهنگ‌های مختلف جهان است.
شرایط تحصیل در اروپا

بررسی شرایط ویزای تحصیلی اروپا

 به عنوان اولین موضوع در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که چرا تحصیل در اروپا می‌تواند خوب باشد. مزیت‌های تحصیل در اروپا در این بخش بیان می‌شود. تا با شرایط ویزای تحصیلی اروپا آشنا شوید و همه چیز را درباره آن بدانید. به عنوان اولین مزیت می‌توان به تنوع در دانشگاه های اروپا اشاره کرد. در اروپا از دانشگاه‌ های تحقیقاتی رتبه بالا گرفته تا کالج‌‌های حرفه‌ای کوچک‌تر وجود دارد. با توجه به هدف و خواسته‌های خود می‌توانید یکی را برگزیده و در آن مشغول به ادامه تحصیل شوید. این تنوع و ازدیاد دانشگاه دست شما را برای انتخاب باز می‌کند. مزیت دیگر تحصیل در اروپا این است که دوره‌های تحصیلی اروپایی بی‌شمار است. از این رو می‌توان گفت که ویزای تحصیلی اروپا موقعیت‌های جدیدی را برای شما به ارمغان می‌آورند. روابط خود را توسعه خواهید داد.

از جمله مزیت‌های مهم تحصیل در اروپا اعتبار مدارک دانشگاهی آن است. از این رو می‌توان گفت آموزشی که دانشگاه‌های اروپا ارائه می‌کنند بسیار معتبر هستند. به همین دلیل برای تمام کارفرمایان دنیا از ارزش و جایگاه بالایی بر خوردار است. همین مورد شما را از جستجو برای کار بی نیاز می‌کند. چرا که به جای آن که شما جویای کار باشید. کارفرمایان در جستجوی شما خواهند بود. با تحصیل در اروپا می‌توانید تا زمانی که مشغول به تحصیل هستید، کشورهای اروپایی را بگردید. چون بدون ویزا می‌توانید وارد دیگر کشورها شوید.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی

دریافت ویزای تحصیلی اروپا، بسته به کشور مورد نظر و همچنین وضعیت شما، ممکن است با شرایط مختلفی همراه باشد. اما در کل، شرایط عمومی دریافت ویزای تحصیلی اروپا عبارتند از:

  1. پذیرش تحصیلی: برای دریافت ویزای تحصیلی اروپا، شما باید ابتدا تحصیل در یکی از دانشگاه‌های اروپایی را دریافت کنید. پس از دریافت پذیرش تحصیلی، می‌توانید به مراحل دریافت ویزا بپردازید.
  2. پرداخت هزینه‌ی تحصیلی: برای دریافت ویزای تحصیلی اروپا، شما باید از پرداخت هزینه‌ی تحصیلی مورد نیاز برای دوره‌ی تحصیلی خود اطمینان حاصل کنید. برخی کشورها ممکن است هزینه‌ی تحصیلی پیش‌پرداخت شود، در حالی که در برخی دیگر از کشورها، شما می‌توانید هزینه را در هنگام ورود به کشور پرداخت کنید.
  3. داشتن بیمه: شما باید بیمه‌ی سلامتی معتبر داشته باشید تا بتوانید ویزای تحصیلی اروپا را دریافت کنید. این بیمه باید حداقل شامل پوشش‌هایی مانند پزشکی و بیمارستان باشد.
  4. داشتن دانش کافی از زبان محل تحصیل: برخی از کشورهای اروپایی برای دریافت ویزای تحصیلی، شما باید دانش کافی از زبان محل تحصیل داشته باشید. در برخی دیگر از کشورها، این موضوع اختیاری است و شما می‌توانید در دوره‌ی زبان قبل از شروع دوره‌ی تحصیلی شرکت کنید.
چرا تحصیل در اروپا ؟

بهترین دانشگاه‌های اروپا

یکی از دغدغه‌های اصلی دانشجویان انتخاب دانشگاه برای تحصیل است. در کنار دانستن شرایط تحصیل در اروپا کسب اطلاع از دانشگاه‌ها هم لازم است. از این رو در این بخش به بررسی و معرفی بهترین دانشگاه‌های اروپا می‌پردازیم. لازم به توضیحات که این اطلاعات با توجه به آخرین رتبه بندی دانشگاه‌های جهان ارائه می شود. لازم به ذکر است که این اطلاعات و آمار در سال ۲۰۲۰ منتشر شده است. که در این بخش با توجه به این آمار و اطلاعات بهترین دانشگاه‌های اروپا معرفی می‌کنیم. افزون بر این دانشگاه‌ها که در بین  ۱۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند. ۱۸ دانشگاه از بریتانیا نیز در جایگاه مناسبی قرار دارند و در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند. لذا می‌توان گفت که بریتانیا پرچم‌دار است.

اما دانشگاه‌های دیگر اروپا نیز در لیست 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. به عنوان نمونه می‌توان به دانشگاه بخارست کشور رومانی اشاره کرد. این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه های اروپا و از بهترین دانشگاه‌های اروپا است. برای شناخت بهترین دانشگاه‌های اروپا می‌توانید به لیست و آمار ارائه شده مراجعه کنید. تا با کسب اطلاع از شرایط تحصیل در اروپا برای این موضوع اقدام کنید. دانشگاه‌های برتر جهان عموما در اروپا واقع شده‌اند. از این رو با ویزای تحصیلی اروپا می‌توانید مطمئن باشید که در دانشگاهی خوب تحصیل کرده اید.

معرفی دانشگاه‌های اروپا

در طول سالیان گذشته، دانشگاه‌های اروپایی به دلیل کیفیت تحصیلاتی بالا، شهرت جهانی و زیرساخت‌های عالی، جذابیت زیادی برای دانشجویان جهان شده‌اند. در این بین، کشور رومانی به عنوان یکی از کشورهای پرجذابی برای تحصیل در اروپا شناخته شده است. در ادامه، به برخی از بهترین دانشگاه‌های اروپا و کشور رومانی پرداخته شده است.

  1. دانشگاه آکسفورد: دانشگاه آکسفورد در انگلستان یکی از معروف‌ترین و برجسته‌ترین دانشگاه‌های جهان است. دانشگاه آکسفورد با تاریخچه‌ای ۹۰۰ ساله، دارای دویست و هشتاد و هفت مرکز تحقیقاتی در سی و پنج رشته علمی مختلف است.

  2. دانشگاه کمبریج: دانشگاه کمبریج نیز در انگلستان و در کنار دانشگاه آکسفورد، به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان شناخته می‌شود. دانشگاه کمبریج تاریخی است که از سال ۱۲۰۹ میلادی شروع به فعالیت کرده است.

  3. دانشگاه هایدلبرگ: دانشگاه هایدلبرگ در آلمان یکی از معتبرترین دانشگاه‌های اروپا است. این دانشگاه دارای بیش از دویست سال سابقه است و در بیش از ۱۸ رشته علمی فعالیت می‌کند.

  4. دانشگاه پاریس سوربون: دانشگاه پاریس سوربون در فرانسه یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین دانشگاه‌های جهان است.

دانشگاه بخارست

  1. دانشگاه بین‌المللی بخارست، یا به اختصار “UIB”، یکی از معتبرترین دانشگاه‌های رومانی است. این دانشگاه در سال ۱۹۹۲ تاسیس شد و از آن زمان به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های بین‌المللی در رومانی شناخته شده است. UIB دارای ۱۰ دانشکده مختلف است که تحت پوشش برنامه‌های تحصیلی مختلفی همچون علوم انسانی، علوم اجتماعی، حقوق، اقتصاد و مدیریت، هنر، فناوری و علوم دقیق قرار دارند.
    پس دانستیم که دانشگاه بخارست به عنوان یک دانشگاه بین المللی پیشرفت شناخته می‌شود که افراد زیادی درصدد گذراندن دوران تحصیل خود در این دانشگاه هستند، از آنجایی که رومانی و دانشگاه بخارست همواره برنامه‌های بسیار متنوعی را به دانشجویان خود ارائه می‌دهند، انتخاب کشور رومانی و دانشگاه بخارست برای گذراندن دوران تحصیلی می‌تواند انتخابی بسیار هوشمندانه باشد. بنابراین اگر شما هم یکی از افرادی هستید که درصدد اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی اروپا هستید اما نمی‌دانید که باید کدام دانشگاه را انتخاب کنید، ما به شما دانشگاه بخارست رومانی را پیشنهاد می‌دهیم.
مهاجرت تحصیلی به اروپا

شرایط تحصیل در اروپا

در این بخش از مقاله قصد داریم شرایط تحصیل در اروپا به صورت رایگان را مورد بررسی قرار دهیم. تحصیل رایگان در اروپا یکی از امکان‌های خوب تحصیل در این قاره است. این امکان شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه های اروپا را برای همه فراهم می‌کند. اگر علاقه مند به ویزای تحصیلی اروپا هستید می‌توانید از این امکان بهره مند شوید. همچنین امکان تحصیل رایگان پزشکی نیز در اروپا وجود دارد. از این رو به این موضوع نیز خواهیم پرداخت. شرایط تحصیل در اروپا به گونه ای طراحی شده تا همه بتوانند در اروپا تحصیل کنند. از این رو می توانیم بگوییم اگر به دنبال راهی برای رسیدن به تحصیلات در اروپا هستید نباید نگران باشید. خوشبختانه شرایط دریافت ویزای تحصیلی اروپا حتی به صورت کاملا رایگان نیز برای شما فراهم است. همین طور تحصیل با هزینه‌های بسیار کم نیز در قاره اروپا امکان پذیر می باشد.

برای تحصیل رایگان در اروپا لازم است مدارکی را ارائه دهید. همین طور اسناد و مدارک را که ارائه خواهید داد را لیست می‌کنیم. از این رو می‌توانید مطمئن باشید که به همه شرایط مرتبط با شما آگاه خواهید شد. تحصیل رایگان هرچند برای همه امکان پذیر است اما دارای شرایطی است. شرایط تحصیل در اروپا به صورت رایگان برای آن طراحی شده است تا افرادی که واجد شرایط و لایق آن هستند امکان تحصیل رایگان را داشته باشند. با تحصیل رایگان در اروپا یک برد بزرگ را در زندگی خود تجربه خواهید کرد که فراموش شدنی نیست.

3 شرط تحصیل در اروپا

شرایط تحصیل در اروپا بسیار گسترده و متنوع هستند و در اینجا به بررسی برخی از مهمترین شرایط تحصیلی در اروپا پرداخته خواهد شد:

  1. زبان: یکی از مهم‌ترین شرایط تحصیل در اروپا آشنایی با زبان انگلیسی است. در اکثر کشورهای اروپایی، زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم و یا حتی زبان رسمی به کار می‌رود. همچنین برخی دانشگاه‌ها می‌توانند درخواست ارائه شده توسط دانشجویان را تنها در صورتی قبول کنند که آن‌ها توانایی زبانی مناسبی داشته باشند.

  2. مدارک تحصیلی: برای ورود به دانشگاه‌های اروپایی، دانشجویان باید مدارک تحصیلی خود را ارائه دهند. معمولاً دانشجویان باید حداقل دارای مدرک دیپلم باشند، اما در برخی دانشگاه‌ها برای ورود به برخی رشته‌های تحصیلی باید دارای مدارک تحصیلی بالاتر مانند لیسانس، فوق لیسانس و یا دکترا باشند.

  3. امتحان ورودی: برخی دانشگاه‌های اروپایی برای ورود به برخی رشته‌های تحصیلی از داوطلبان می‌خواهند که امتحان ورودی بدهند. این امتحان‌ها ممکن است شامل آزمون‌های عمومی مانند آزمون زبان، آزمون ریاضی و یا آزمون تاریخ و فرهنگ باشد. همچنین برخی دانشگاه‌ها برای ورود به برخی رشته‌های تحصیلی، می‌توانند از مصاحبه شفاهی با داوطلبان استفاده کنند.

چالش‌های مسیر مهاجرت تحصیلی

موارد زیادی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند که در بازه‌های زمانی کوتاه‌تری و با سختی‌های کمتری واجد شرایط زندگی و گذراندن دوران تحصیلی خود در یکی از کشورهای اروپایی شوید، اما بالا بودن نمرات در آزمون‌های زبان، دارا بودن مدارک تحصیلی مرتبط و معتبر و همچنین کسب نمرات درخشان در امتحان ورودی دانشگاه‌های اروپایی می‌تواند قطعه به یقین تاثیرات بسیار مثبتی روی کم کردن سختی‌های مسیر مهاجرت شما به یکی از کشورهای اروپایی از طریق روش تحصیلی بگذارد.

لازم به ذکر است که مواردی که در این بخش به بررسی آن‌ها پرداختیم، مواردی بسیار کلی هستند و شما بایستی برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران و کسانی که تجربه مربوط دارند، صحبت کنید تا بتوانید اطلاعات مفیدتری را در این زمینه کسب نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه شروط مهم برای درس خواندن در رومانی و کشورهای اروپایی می‌توانید با رویزا گروپ ارتباط بگیرید و از مشاوره‌های افراد متخصص و با تجربه‌ای که در این مجموعه به شما خدمت رسانی می‌کنند بهره ببرید.

بهترین دانشگاه های اروپا

بهترین کشور اروپایی برای ویزای تحصیلی اروپا

اما کدام کشور اروپایی شرایط بهتری برای تحصیل در اروپا دارد. بدیهی است هر کشوری شرایط خاص خود را دارد. این شرایط شامل قوانین، هزینه‌های زندگی، ویژگی های و … می‌شود. لذا با دانستن ویژگی هر کشوری می‌توان آن را با خواسته خود مقایسته کرد و نتیجه دل خواه گرفت. برای ویزای تحصیلی اروپا کدام کشور می‌تواند برای شما مناسب باشد؟ با این سوال می‌توان به نکته‌ای پی برد. این که کشور خوب یا بد برای مهاجرت وجود ندارد. بلکه این اهداف ماست که تعیین می کند کدام کشور را برای مهاجرت باید برگزید.

بسیار حائز اهمیت است که شما به عنوان کسی که قصد مهاجرت به یکی از کشورهای اروپایی را دارید، با انواع کشورهای اروپایی آشنا شوید و متوجه شوید که کدام یک از این کشورها بهترین مقصد برای شما است. چرا که عدم انتخاب بهترین مقصد اروپایی برای ویزای تحصیلی می‌تواند باعث ایجاد برخی مشکلات شود و در ادامه برای شما هزینه‌های گزاف و هنگفتی بتراشد. شما بایستی بررسی کنید تا متوجه شوید که کدام یکی از کشورها، بستر مناسبی را برای مهاجرت از طریق روش تحصیلی فراهم کرده‌اند.

تفاوت نظام تحصیلی در کشورهای اروپایی

بعضی از کشورها هستند که سیستم آموزشی خاصی دارند. کشورهایی که فاصله بین تحصیل در مقاطع گوناگون برای آن‌ها مهم است. به این فاصله به‌ اصطلاح گپ تحصیلی می‌گویند. باید گفت کشورهایی مانند هلند و سوئد و ایتالیا نسبت‌ به این‌ موضوع یعنی گپ تحصیلی حساسیت ندارند.

وقتی صحبت از تحصیل در کشورهای اروپایی می‌گردد. ذهن متقاضیان نیز به سمت 2 سیستم متفاوت آموزشی سوق می‌یابد. این سیستم‌های آموزشی ویژگی‌های خاص خود را دارند که بدین صورت می‌باشد. نوع و دسته اول کشورهایی هستند که نظام تحصیلی رایگان دارند و دسته دوم کشورهایی هستند که نظام تحصیلی آن‌ها مشمول هزینه است و رایگان نیست. منتهی تعداد کشورهایی که برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا نیز تحصیل رایگان دارند، در طول زمان کمتر شده است. از جمله این کشورها که تحصیل رایگان ندارند می‌توان به اتریش، آلمان و فرانسه اشاره نمود.

تحصیل دانشگاهی در اروپا

تحصیل در رومانی اروپایی

رومانی یکی از کشورهای بسیار خوب برای تحصیل دانشگاهی در اروپا است. با وجود تحولات اخیر در حوزه آموزش عالی، رومانی همچنان به عنوان یکی از کشورهای پرطرفدار برای دانشجویان جهان شناخته می‌شود. 

  1. قیمت مناسب: هزینه تحصیل در رومانی نسبت به سایر کشورهای اروپایی مانند انگلیس، آلمان و فرانسه کمتر است. این امر به ویژه برای دانشجویانی که برای تحصیل به دنبال هزینه‌های کمتر هستند، جذاب است.
  2. کیفیت تحصیلات: دانشگاه‌های رومانی با دارا بودن زیرساخت‌های عالی، امکانات مناسب و استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، تحصیل در سطح بالایی را برای دانشجویان فراهم می‌کنند. در ضمن، برخی از دانشگاه‌های رومانی به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند که برای دانشجویان جهانی که انگلیسی را به عنوان زبان دوم می‌شناسند، بسیار مفید است.
  3. محیط زیبا: رومانی یکی از کشورهایی است که با مناظر طبیعی خیره کننده، آرامش بخش و محیط زیبایی مانند کوهستان‌ها، رودخانه‌ها، جنگل‌ها و دریاچه‌ها شناخته می‌شود. این محیط زیبا به دانشجویان کمک می‌کند تا خود را با طبیعت و فرهنگ کشور محل تحصیل آشنا کنند.

تمامی این موارد در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا کشور رومانی را به عنوان یکی از بهترین مقصدهای اروپایی برای طی کردن مراحل تحصیلی معرفی کنند. بنابراین اگر شما هم یکی از کسانی هستید که قصد مهاجرت با روش تحصیلی را به یکی از کشورهای اروپایی را دارید، انتخاب کشور رومانی برای طی کردن دوران تحصیلی شما می‌تواند گزینه‌ای بسیار عالی باشد.

تحصیل رایگان در اروپا

مهاجرت تحصیلی به اروپا

مهاجرت تحصیلی به اروپا یکی از راه‌های پیش رو برای کسانی است که قصد مهاجرت به اروپا را دارند. مهاجرت از طریق تحصیل به اروپا بسیار مورد توجه است. باید علت این که بسیاری به دنبال دانستن شرایط تحصیل هستند این است. چرا که نه تنها یک راه مهاجرت به یک کشور دیگر است. بلکه باید بگوییم مهاجرت تحصیلی به اروپا آسان‌ترین راه نیز می باشد. طبق قوانین اروپا افراد در 99% کشورها در حین تحصیل اجازه کار را نیز دارد. که این امکان برای بسیاری مهاجرت را امکان پذیر می‌کند. چرا که کمک هزینه‌ای برای تحصیل افراد خواهد بود. همچنین بعد از فارغ التحصیلی نیز افراد اجازه دارد بین 6 ماه تا 2 سال در محیط باشد. که این باعث می‌شود بتواند زندگی کاری را تجربه کنند. در این فرصت هم افراد این امکان را دارند که دنبال کار مناسب بگردد.

با پیدا کردن کار می‌توانید اقامت خود را تمدید کنید. البته باید بگو ییم این که دقیقا چه مدتی بعد از فارغ التحصیلی به افراد اجازه اقامت داده می شود. بستگی به مقطع تحصیلی فرد دارد و همچنین قوانین کشور مربوطه نیز در این امر تاثیر گذار است. به غیر از مواردی که ذکر شد شرایط تحصیل در اروپا موارد دیگری را نیز در بر می گیرد. مهاجرت تحصیلی به اروپا همان طور که گفتیم راحت‌ترین راه برای مهاجرت می‌باشد. که می‌توانید با استفاده از آن زندگی در کشورهایی را برای خودتان امکان پذیر کنید.

مهاجرت تحصیلی اروپا ساده است!

مهاجرت تحصیلی به اروپا در سال‌های اخیر به دلیل ارزش بالای آموزشی، تجربه زندگی بین‌المللی و فرصت‌های شغلی متنوع، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با این حال، مهاجرت تحصیلی به اروپا ممکن است با چالش‌هایی همراه باشد.

برای مهاجرت تحصیلی به اروپا، ابتدا باید به دانشگاهی در کشور مورد نظر اقدام کنید. سپس برای دریافت ویزای تحصیلی از سفارت یا کنسولگری آن کشور در کشور شما باید مدارک لازم را تهیه و ارائه کنید. برای دریافت ویزای تحصیلی به اروپا، شما باید مدارکی مانند پاسپورت، پذیرش دانشگاه، مدرک زبان و اطلاعات مالی خود را ارائه کنید. همچنین، شما باید نشان دهید که می‌توانید هزینه‌های زندگی و تحصیل در اروپا را تامین کنید.

در مرحله بعد، شما باید به کشور مورد نظر خود مهاجرت کنید. در بسیاری از کشورهای اروپایی، دانشجویان مجوز کار پاره‌وقت دارند و می‌توانند در کنار تحصیلات خود کار کنند. اما باید به یاد داشته باشید که شرایط کاری و قوانین مهاجرتی در هر کشور ممکن است متفاوت باشد و شما باید با دقت این موضوع را بررسی کنید.
علاوه بر این، برای اینکه بتوانید در اروپا زندگی کنید و تحصیل کنید، باید با فرهنگ و زبان کشوری که به آن می‌روید، آشنایی داشته باشید.

چرا تحصیل در اروپا

دریافت رایگان ویزای تحصیلی اروپا!

کشورهای اروپایی از نظر اقتصادی عموما از کشورهای برتر دنیا به شمار می‌آیند. وجود صنایع عظیم و تکنولوژی‌های نوین در این کشورها زبان زد خاص و عام می‌باشد. تمام این پیشرفت‌ها طی سالیان اخیر به علت دانش و تحقیقات در زمینه علم و فناوری صورت گرفته. دانشگاه‌های متعددی در این منطقه از کره زمین وجود دارد. این دانشگاه‌ها که برترین خدمات آموزشی را به دانشجویان ارائه می‌نماید دانشجویان زیادی از همه نقاط جهان می‌پذیرند. برای تحصیل در اروپا شرایط خاص و ویژه ای در نظر گرفته شده است. از این رو دانشجویان می‌توانند با تحصیل رایگان در اروپا یا تحصیل ارزان به مقاصد خود دست یابند. با ویزای تحصیلی اروپا می‌توان از پتانسیل‌های موجود در این کشورها در زمینه کسب و کار بهرمند گردند. علاوه بر آن می‌توان برای آینده شغلی خود شرایط مطلوبی را متصور با شند.

شمار کشورهای اروپایی که تحصیل رایگان ارائه می‌نمایند زیاد می‌باشد. لذا افراد می‌توانند با داشتن شرایط لازم برای تحصیل این کشورها اقدام نمایند. که در ادامه این نوشتار شرایط لازم برای تحصیل را بررسی خواهیم کرد. همچنین دانشگاه‌های موجود در کشورهای اروپایی که تحصیلات رایگان یا ارزان برای دانشجویان ارائه می نماید بحث خواهیم کرد. 15 کشور برتر در زمینه آموزش و پرورش در اروپا دسته بندی شده اند. این دسته بندی بر اساس کیفیت تحصیلی، هزینه های تحصیلی و زندگی وآینده صورت گرفته است. ویزای تحصیلی اروپا شرایط زندگی را تغییر می‌دهد.

دانشگاه برای تحصیل در اروپا

تحصیل در اروپا به زبان انگلیسی

وقتی صحبت از تحصیل در اروپا به زبان انگلیسی می‌کنیم دقیقا از چه صحبت می‌کنیم. در کشورهایی نظیر آلمان، سوئیس، فرانسه، اتریش، هلند، فنلاند، نروژ، دانمارک و رومانی جز کشورهای برتر هستند. گاهی تحصیل به زبان انگلیسی در بعضی مقاطع محدود می‌شود که این امری بدیهی است. از این رو امکان این که بتوان به سادگی در نروژ و کشورهای از این دست  تحصیل رایگان داشته باشید، کم است. گفتنی است در یک بازه زمانی دانشگاه‌های وین پذیرش به زبان آلمانی داشتند. لذا داوطلبان برای یک و نیم تا دو سال زمان داشتند تا آلمانی بخوانند و در محیط آلمانی یاد بگیرند. بسیاری از افراد در این زمینه فیلد شده و حتی برای یک ترم اضافه نیز وقت می‌گرفتند. لازم به ذکر است امروزه پذیرش دانشگاه های کشور اتریش خیلی سخت تر شده است. می‌توانید از افراد مختلف پرس و جو کنید.

حدود 70 در صد از ایرانیان با این که زبان آلمانی را یاد گرفته اند. در این تجربه از این روش تحصیل انصراف داده اند. علت این امر آشنایی کم یا نا آشنایی ما به زبان آلمانی است. اما در  مقابل ما از کودکی با زبان انگلیسی آشنا شده ایم گوش ما زبان انگلیسی آشنا است. به لحاظ قواعد زبان انگلیسی همچون زبان های آلمانی و… مذکر و مونث و خنثی ندارد. از این رو زبان آلمانی بسیار سخت تر از زبان انگلیسی است. خبر خوب این که امروزه تحصیل در بسیاری از کشورها به زبان انگلیسی امکان پذیرشده است.

شرایط تحصیل و کار دانشجویی در اروپا

شرایط تحصیل در مقطع دکتری

تحصیل در مطقع دکتری برای همه بسیار اهمیت دارد. شرایط دریافت ویزای تحصیلی اروپا در مطقع دکتری بسیار جالب توجه است. در اروپا امکان تحصیل رایگان در مقطع دکتری نیز فراهم است. از این رو در این بخش از مقاله به بررسی شرایط تحصیلدر مقطع دکتری می‌پردازیم. خوشبختانه امکان تحصیل رایگان برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. که باید شرایط آن را برای شما شرح دهیم. مقطع دکترا مهم‌‌ترین دوره‌ای است که دانشجویان در آن تحصیل می‌کنند. دانشجویان بین المللی که متقاضیان تحصیل هستند. می‌توانند جهت تحصیل رایگان در اروپا اقدام کنند. باید بگوییم ویزای تحصیلی اروپا می تواند رایگان باشد. باید بگوییم این شریط تحصیل به صورت رایگان در سایرمقاطع نیز امکان پذیر است. اما باید در نظر داشته باشید که این برای همه کشورها مصداق ندارد. از این رو در ادامه به سایر نکات در این خصوص می‌پردازیم.

همان طور که گفتیم این دوره تحصیلی در تمام کشورهای اروپایی رایگان نمی‌باشد. طبق بررسی‌ها اتریش به‌ عنوان کشوری ایده ‌آل در این زمینه شناخته می‌شود. در کنار اتریش کشور رومانی از از شرایط خوبی برای تحصیل رایگان دارد. چرا که تحصیل در دوره دکتری مبلغی درحدود 2000 یورو به عنوان هزینه دارد. که در مورد این دو کشور می تواند بسیار کمتر از این و حتی رایگان باشد. باید بگوییم کشورهایی همچون فرانسه و فنلاند از پروسه رایگانی تحصیل در مقطع دکتری خارج شده اند. که این امر نشان دهند جایگاه دانشگاه‌ها برای تحصیل است.

مهاجرت تحصیلی به اروپا

روند بولونیا در ویزای تحصیلی اروپا

فرایند و روند بولونیا در مهاجرت چه مفهومی دارد. باید گفت فرآیند به اصطلاح بولونیا برای هماهنگی آموزش عالی در اروپا معرفی شد. این فرآیند به نام دانشگاه بولونیا در ایتالیا نام گذاری شده است. جایی که اعلامیه بولونیا توسط وزرای آموزش ۲۹ کشور اروپایی در سال ۱۹۹۹ امضا شد. فرآیند بولونیا یک سیستم سه سطحه از آموزش عالی را در بیشتر کشورهای اروپایی ارائه می‌دهد. اولین سطح آموزش عالی لیسانس است که به طور معمول سه تا چهار سال طول می‌کشد. سطح دوم مدرک کارشناسی ارشد است که به طور معمول دو سال طول می‌کشد. از مزایای این سیستم این است که اکنون استفاده از مدارک تحصیلی بسیار آسان شده است. به گونه ای است که از یک کشور اروپایی برای درخواست کار یا دوره در کشور دیگر آسان‌تر است. همچنین سازگاری بیشتری بین سیستم‌های آموزشی، حرکت دانشجویان در اروپا وجود دارد.

نکته مهم این است که از همان زمان اصلاحات بولونیا به رشد دانشگاه‌ها کمک کرد. تا دانشگاه‌ها و کالج‌های اروپایی برای سایر کشورهای جهان از رقابت و جذابیت بیشتری برخوردار شوند. لطفا توجه داشته باشید که اگرچه در سال‌های اخیر در آموزش عالی اروپا اتفاقات زیادی افتاده است. اما باز هم، اختلافاتی از نظر کیفیت آموزشی در بین کشورها موجود می‌باشد. باید گفت تغییرات هنوز هم در حال وقوع است. چرا که هر کشور این اصول را کمی متفاوت تصویب می‌کند. از این رو مهم و حتی بایدی است که مقررات ملی بررسی گردد.

مطلب پیشنهادی: راحت ترین کشور برای مهاجرت

روند بولونیا

هزینه تحصیل در اروپا

یکی از مهم‌ترین مسائل در امر مهاجرت تحصیلی به اروپا، هزینه‌های این اقدام است. هزینه تحصیل در کشورهای اروپایی با توجه به مقصد انتخابی شما، نوع دانشگاه یا کالج متغیر است. البته امکانات و تجهیزات، برخورداری از بورسیه یا شرایط خاص و هزینه‌های زندگی متفاوت خواهد بود. توجه داشته باشید که برای بررسی شهریه دانشگاه‌ها یا کالج‌های اروپایی بهترین کار این است. لذا باید به وب سایت خود دانشگاه یا کالج مراجعه کنید. همچنین باید هزینه اقامت خودتان را با توجه به سبک زندگی که در آن کشور دارید، مورد ارزیابی قرار دهید. در مورد هزینه تحصیل در اروپا خوب است بدانید که گاهی با دریافت بورسیه تحصیلی، شرایط فول فاند تحصیلی پیش می‌آید. با دانستن زبان محلی در برخی کشورها، نیازی به پرداخت هزینه تحصیل نمی‌باشد. یا با دانستن زبان محلی باید مبالغ بسیار ناچیزی را تقبل کنید. دریافت ویزای تحصیلی اروپا شرایط گسترده دارد.

دانشگاه‌های زیادی در اروپا وجود دارند که بالاترین کیفیت آموزشی را ارائه می‌دهند. دانشجویانی که در مقطع لیسانس در یکی از کشورهای اروپایی مشغول به تحصیل هستند از آموزش عالی بهره‌مند هستند. علاوه بر این استانداردهای بالایی از زندگی و فرصت سفرهای هیجان‌انگیز در سراسر قاره را تجربه خواهند کرد. از بین رشته‌های متنوع که در دانشگاه‌های اروپا ارائه می شود برخی از رشته‌ها متقاضیان بیشتری دارد. علوم سیاسی، امور بین‌الملل، تجارت، اقتصاد، تاریخ، هنر، جامعه‌شناسی، مهندسی، علوم پایه، فلسفه و فن‌آوری اطلاعات از جمله آن ها هستند. هزینه تحصیل در اروپا بسته به عوامل متغیر است. 

هزینه تحصیل در اروپا

شرایط تحصیل در اروپا، مقطع دکتری

برای تحصیل در مقطع دکتری رزومه متقاضی بسیار مهم می‌باشد. داشتن مقالات بین المللی، دانش زبان در سطح آیلتس ۷ و استاد راهنما از الزامات پذیرش در این دوره می‌باشد. تحصیل رایگان در این مقطع در صورتی که فرد شهروند اتحادیه اروپا باشید. در دانشگاه‌های دولتی آن امکان پذیر می‌باشد. برای افرادی که خارج از اتحادیه هستند در صورتی که شرایط لازم را اخذ نمایند می‌توانند بورسیه تحصیلی دریافت نمایند. برای تحصیل در این مقطع با توجه به رشته و شرایط کشور به زبان رسمی آن کشور نیز تسلط داشته باشید. طول دوره تحصیل معمولا ۸ ترم می‌باشد که بسته به رشته تحصیلی می‌تواند کمتر و یا بیشتر نیز باشد. علاوه بر شرایط مذکور، بیشتر دانشگاه‌های معتبر اروپا به دانشجویان بورسیه اختصاص می‌دهند. دانشجویان می‌توانند از شرایط بورسیه و فاند تحصیلی بهره مند و تحصیل را تجربه کنند.

در این بین کشور از نظر هزینه‌های تحصیل و همچنین هزینه‌های زندگی بسیار مقرون به صرفه است. حتی امکان گرفتن بورسیه برای دانشجویان خارجی را نیز دارد. این کشور امکان گرفتن این بورس‌ها را برای دانشجویان را فراهم می‌سازد. با تخصیص این بورس‌ها به دانشجو تقریبا هزینه تحصیل و زندگی دانشجو به صفر می‌رسد. باید بدانید که امروز دریافت ویزای تحصیلی اروپا کار محالی نیست کافی است گام‌های درست بردارید. این کار می‌توانید با رفتاری اصولی تحصیل را تجربه کنید. با این کار می‌توانید مسیر زندگی خود را تغییر دهید.

تحصیل دکتری

چرا تحصیل در رومانی؟

 کشور رومانی یکی از مقاصد مهم مهاجرتی برای افرادی است که قصد تحصیل را دارند. این امر با تنوع فرهنگ، هزینه‌های مقرون به صرفه نمود بیشتر پیدا می‌کند. همچنین امکان ورود به سایر کشورهای اتحادیه اروپا و داشتن مراکز مهم تحقیقاتی به این مزیت‌ها دامن زده. از این رو می‌توان گفت رومانی یکی از مقاصد پرطرفدار دانشجویان جهت ادامه تحصیل می‌باشد. این کشور نیز نسبت به امکاناتی که در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. در دسته کشورهای اروپایی قرار می‌گیرد که هزینه تحصیل بسیار پایینی را دارند. که این مسئله مهمی برای بسیاری از افراد برای انتخاب کشور مقصد مهاجرتی است. کشور رومانی در سال های اخیر دارای رشد سریع جذب دانشجو بوده است. می شود گفت رومانی به طور کلی یک مرکز عالی تحقیقات آموزشی می‌باشد. رومانی از نظر پذیرش دانشجوی بین المللی از شهرت جهانی برخوردار می باشد.

اما چرا تحصیل در رومانی مورد توجه بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور قرار گرفته است؟ دلایل انتخاب کشور رومانی جهت تحصیل موارد گوناگونی است. کشور رومانی عضو اتحادیه اروپا است. از این رو، مدرک دانشگاهی از اتحادیه اروپا همیشه بالاتر از مدارک دانشگاهی سایر نقاط اروپا دیده می‌شود. هزینه زندگی در کشور رومانی ارزان‌تر از سایر نقاط اروپا می باشد. برای تحصیل در رومانی نیازی به مدرک تافل و یا آیلتس نیست. دانشجویان بین المللی در رومانی به دلیل فرهنگ چند ملیتی در دانشگاه‌های این کشور پذیرفته می‌شوند. البته موارد دیگری نیز هست.

دانشگاه های رومانی

هزینه زندگی و تحصیل در رومانی

در این قصد داریم به بررسی هزینه‌های تحصیل دراروپا و به خصوص کشور رومانی بپردازیم. هزینه‌های زندگی در کشور رومانی به نسبت دیگر کشورهای اروپایی پایین‌تر است. این موضوع را در مقایسه با امکانات و سطح رفاه در کشور رومانی بیان می‌کنیم. وقتی صحبت از هزینه زندگی در رومانی می‌شود، بخارست گران‌ترین شهر است. با این حال، پایتخت رومانی در رتبه 174 در رتبه بندی هزینه زندگی مرسر قرار دارد. بخارست ترکیبی معتبر از بسیاری از چیزهای متضاد است. با معماری شروع می‌شود، که از پاریسی تا کمونیستی را شامل می‌شود. تیمیسوارا روحیه شاداب و جوانی دارد، با این حال تاریخچه آن به دهه 1200 بر می گردد. کشور رومانی تا ساحل آرام رودخانه و زندگی شبانه پر سر و صدا. مردم محلی دوستانه و راحت آن را به یکی از بهترین مکان‌ها برای مهاجران در رومانی تبدیل کرده است.

در طول قرن‌ها، فرهنگ‌های بسیاری در این شهر اثری از خود بر جای گذاشته‌اند. آن را به یکی از منحصر به فردترین نقاط کشور تبدیل کرده است. اگرچه بزرگ نیست، اما همیشه چیزی در جریان است. اگرچه کلوژ-ناپوکا پایتخت ترانسیلوانیا است، اما بسیار جذاب است. به محض دیدن خیابان‌های جذاب و فضاهای سبز آن متوجه خواهید شد. این شهر ‌به خاطر فستیوال‌ها و هنرهای رو به ‌رشد و جمعیت زیادی از دانشجویان شناخته شده است. همچنین یکی از بهترین مکان‌‌ها برای لذت بردن از فرهنگ کافه‌ داری و گذران وقت در آن است.

همچنین برای کسب اطلاعات مفید در این زمینه میتوانید به صفحه تحصیل در رومانی مراجعه کنید.

تحصیلات در اروپا

مدارک دانشگاه‌های رومانی مورد تایید است؟

بدون شک تحصیل مانند هر کشور دیگری با توجه به آینده شروع می‌شود. اما اگر دانشگاه‌های یک کشور مورد تایید نباشد کار بری تطبیق مدارک آسان نیست. کشور رومانی 17 دانشگاه غیر پزشکی و 4 دانشگاه پزشکی مورد تایید ایران در خود جای داده است. از این رو وضعیت بسیار خوبی از نظر تنوع دانشگاه‌ها و رشته ها در اروپا دارا است. دانشگاه‌های پزشکی این کشور تاییدیه سازمان‌های پزشکی کشورهای مختلف اروپایی را دارند. از این نظر کاملاً امکان ادامه تحصیل یا کار خارج از رومانی را برای فرد فارغ التحصیل فراهم می‌کنند. با توجه به سن و نبود مدرک زبان می‌توان به دانشگاه‌های رومانی وارد شد؟ نکته مهم این است که ورود به دانشگاه‌های کشور رومانی محدودیت سنی ندارد. از این رو هر فردی می‌تواند به این دانشگاه‌ها ورود کند و به تحصیل در اروپا بپردازد.

گپ تحصیلی نیز در این موضوع بی‌تاثیر است و خللی در اخذ پذیرش یا ویزا ایجاد نمی‌کند. نداشتن آزمون ورودی از دیگر امتیازات ورود به دانشگاه‌های کشور رومانی می‌باشد. نکته مهم دیگر نداشتن مدرک زبان است که در این خصوص نیز کالج زبان در نظر گرفته شده است. متقاضیانی که مدرک زبان ندارند برای حضور در مقاطع مختلف می‌توانند با دانش حداقلی زبان انگلیسی وارد کالج زبان رومانیایی شوند. پس از آن وارد کورس اصلی به زبان رومانیایی شوند. دانشگاه‌های کشور رومانی بدون محدودیت سنی، بدون نیاز به مدرک زبان و بدون آزمون ورودی هستند.

شرابط تحصیل در رومانی

شرایط تحصیل و کار دانشجویی در اروپا

برای تحصیل در اروپا می‌توانید برای پوشش بخشی از هزینه‌های خود به صورت پاره وقت کار کنید. باید بگوییم کاری که به صورت پاره وقت انجام میدهید نمی‌تواند تمام هزینه‌های شما را پوشش دهد. از این رو لازم است که از ایران و از سوی خانواده خود پشیبانی مالی شوید. باید بگوییم با توجه به این شرایط انجام کار پاره وقت تقریبا یک ضرورت است. چرا که تامین نیازهای زندگی در اروپا با توجه به نوسانات قیمت ارز کمی دشوار است. برای همین درآمد شما که به صورت دلاری خواهد بود می‌تواند بسیار به شما کمک کند. بسیاری از دانشجویان در زمان تحصیل در اروپا می‌توانند تا سقف 20 ساعت در هفته کار کنند. این میزان کار تقریبا در همه کشورهای اروپایی ثابت است. البته باید بگوییم برخی از کشور ها شرایط کاری 40 ساعت کار را مجاز در نظر گرفته اند.

البته باید در نظر داشت که کار در برخی از کشورهای اروپایی نیز برای دانشجویان خارجی ممنوع است. لذا اگر می‌خواهید روی درآمد خود حساب باز کنید. باید کشوری که قصد اقامت و تحصیل در آن را دارید را بررسی کنید. شرایط تحصیل در بیشتر کشورها مشترک است. اما در جزئیات آن‌ها کمی تفاوت دارد که از این لازم است در مورد هر کشور تحقیق کنید. برای دانستن شرایط دریافت ویزای تحصیلی اروپا می‌توانید ادامه این مبحث را مطالعه کنید. لذا توصیه می کنیم ادامه این مقاله را از دست ندهید و حتما مطالعه کنید.

شرایط درخواست ویزای تحصیلی اروپا

برای خیلی‌ها تحصیل در خارج از کشور نهایت آمال و آرزوی آن‌ها است. فارغ از درست یا غلط بودن این طرز فکر قصد داریم شرایط تحصیلی در اروپا را بررسی کنیم. تا همه و به خصوص این دسته از افراد با شرایط تحصیل در اروپا آشنا شوند. و برای ادامه تحصیل تصمیم منطقی‌تری بگیرند. باید بگوییم اروپا برای کسانی که به دنبال کسب تمام مهارت‌های لازم برای اقتصاد جهانی هستند. گزینه مناسبی است و ویزای تحصیلی اروپا بهترین انتخاب برای آن‌ها خواهد بود. مزایای زیادی متوجه کسانی است که در اروپا تحصیل می‌کنند. در این مقاله به همه آن‌ها می‌پردازیم. به طور مثال با در ویزای تحصیلی اروپا زبان جدیدی را فرا خواهید گرفت. همچنین مهارت‌های زندگی را به واسطه دوری از خانواده یاد خواهید گرفت. مزیت دیگر این است که وجود بیش از ۴۰۰۰ دانشگاه اروپا انتخاب را آسان می‌کند.

تحصیل در اروپا

پاسخ به سوالات متداول شرایط تحصیل در اروپا

در خصوص شرایط تحصیل در اروپا سوالات زیادی وجود دارد. در این بخش به پر تکرار ترین آن‌ها پاسخ می‌دهیم. با مطالعه این بخش می‌توانید پاسخ بسیاری از سوالات خود را بیابید. از این رو در قالب پاسخ به سوالات متداول به پاسخ برخی از این سوالات می‌پردازیم. در خصوص ویزای تحصیلی اروپا شرایطی وجود دارد که به مهم‌ترین آن‌ها پرداختیم. باید بگوییم متقاضیان تحصیل در اروپا به طور معمول با سوالات زیر مواجه می‌شوند. اولین و مهم ترین سوال که بسیار پرسیده می‌شود این است که کشورهای دارای نظام تحصیلی رایگان در اروپا در سال 2022 کدام‌اند؟ در پاسخ باید بگویم این دسته از کشور‌های تعداد زیادی را تشکیل می‌دهند. که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان فرانسه، نروژ، آلمان و اتریش را نام برد. 

سوال دیگر در خصوص شرایط تحصیل در اروپا بیشتر از سر کنجکاوی پرسیده می‌شود. این سوال این است که گران‌ترین کشور دارای نظام تحصیلی رایگان کدام کشور است؟ لازم به توضیح است این مورد را به لحاظ هزینه ماهیانه زندگی ارزیابی می‌کنیم. در پاسخ باید بگوییم کشور نروژ گران ترین کشور از نظر هزینه ماهیانه زندگی می‌باشد. در خصوص ارزان‌ترین کشور هم باید بگوییم کشور آلمان از نظر هزینه‌های زندگی بهترین شرایط را دارد. 

ارزان ترین کشور ها برای تحصیل در اروپا کشور های: رومانی، مجارستان هستند.

بهترین کشور ها برای تحصیل در اروپا که شرایط خوبی هم دارند کشور های آلمان، سوئد،نروژ و رومانی هستند.

سوالات شرایط تحصیل در اروپا

جمع بندی تحصیل در اروپا:

ادامه تحصیل در اروپا می‌تواند آینده ای درخشان برای شما رقم بزند. به شرط آن که کشوری درست را برای این امر انتخاب کنید. ما به بررسی ابعاد مختلف ویزای تحصیلی اروپا پرداختیم. امدواریم توانسته باشیم در انتخاب درست کمکتان کنیم. رویزا گروپ مرکز تخصصی مهاجرت به خصوص در زمینه مهاجرت تحصیلی است. شما میتوانید با ثبت درخواست خود در زمینه مهاجرت تحصیلی یک مهاجرت آسان و سریع را تجربه کنید. مهاجرت به اروپا تخصص ما است و ما میتوانیم بهترین راهکار و روش ها را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

در سال های اخیر به دلیل کسب رتبه‌های بالا در آموزش تمایل دانشجویان برای تحصیل در اروپا افزایش یافته است. تصور دانشجویان از تحصیل در خارج از کشور  این است که. معمولا با هزینه های بالا و تحصیل در دانشگاه های گران قیمت همراه است. باید بگوییم این به کشوری که برای تحصیل انتخاب می کنید و نیز عوامل دیگری بستگی دارد. 

رویزا گروپ یک مرکز تخصصی در زمینه مهاجرت تحصیلی به رومانی است. برای تحصیل در رومانی سال‌ها است که فعالیت داریم. ما در این بخش به عوامل متعددی در زمینه تحصیل در رومانی نیز اشاره کردیم. شما عزیزان نیز میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمنیه تحصیل در رومانی رویزا گروپ با ما در تماس باشید. 

لوگو رویزا گروپ

رویزا؛ رویای زندگی شما …

امیدواریم مطالب مفیدی را در زمینه تحصیل در اروپا و ویزای تحصیلی اروپا به شما ارائه کرده باشیم. این مطلب توسط رویزا نوشته شده است و امیدوار هستیم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. همچنین شما عزیزان میتوانید از طریق روش های زیر با مشاورین خودتون در رویزا ارتباط برقرار کنید. مشاروین رویزا همه روزه و همه ساعت در خدمت شما عزیزان هستند.

مهاجرت به رومانی با رویزا گروپ:

ویزای رومانی یکی از بهترین و معتبر ترین ویزا ها در دنیاست. اگر قصد اقامت در رومانی را دارید، اینکار تخصص رویزا گروپ است. رویزا گروپ شرایط مهاجرت به رومانی را برای شما فراهم می‌کند. اگر شما هم کشور رومانی برای مهاجرت انتخاب کردید، همین حالا با مشاورین ما تماس بگیرید.

*** توجه: لطفا به علت حضور ما در کشور رومانی با راه های ارتباطی زیر با ما ارتباط بگیرید. در صورت تماس مستقیم و پاسخگویی ما، متحمل هزینه زیادی میشوید.

اینستاگرام

شما میتوانید از طریق اینستاگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

واتس اَپ

شما میتوانید از طریق واتس اَپ با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

تلگرام

شما میتوانید از طریق تلگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

فیس بوک

شما میتوانید از طریق فیس بوک با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

درباره نویسنده

2 در مورد “تحصیل در اروپا”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا