خانه » تحصیل در رومانی
4.5/5 - (41 امتیاز)

تحصیل در رومانی

یکی از کشورهایی که می‌تواند مقصد بی‌نظیری برای افرادی باشد که به دنبال مهاجرت تحصیلی هستند؛ رومانی است. کشور رومانی یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی است که در شرق این قاره واقع شده است. این کشور با امکانات فراوانی که دارد برای افرادی است که قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارند.

رومانی با داشتن 28 مرکز آموزشی معتبر بین‌المللی، جزء بهترین کشورها برای تحصیل در سال 2023 است. تحصیلات دانشگاهی و دریافت ویزای تحصیلی رومانی امروزه یکی از راه‌های مهاجرت به رومانی هم هست. از جمله مهم‌ترین مزیت‌های این کشور این است که تحصیل در رومانی بدون آزمون کنکور است.

همچنین کشور رومانی یکی از ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل و زندگی است. زندگی رومانی به طور متوسط بین 4500 الی 9000 یورو در سال هزینه دارد. این در حالی است که یک فرد که با مهاجرت تحصیلی به رومانی، می‌تواند به راحتی 1000 یورو در ماه درآمد داشته باشد. در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت. ما در رویزاگروپ برای مهاجرت تحصیلی  در کنار شما هستیم.

مشاوره رایگان رویزا گروپ

دارابودن دانش کافی برای طی‌کردن مراحل مهاجرت می‌تواند کمک‌های شایانی به سریع‌تر و راحت‌تر شدن پروسه مهاجرت شما با روش‌های مختلف کند. اگر شما هم جزء افرادی هستید که قصد تحصیل در رومانی را دارید و می‌خواهید برای دریافت ویزای تحصیلی رومانی اقدام کنید، مهم است که دانش کافی را در این زمینه در اختیار داشته باشید. رویزاگروپ به عنوان یک مجموعه مهاجرتی که نزدیک به یک دهه سابقه در زمینه مهاجرت تخصصی به کشور رومانی را دارد، می‌تواند انواع این دانش تخصصی را برای شما فراهم کند و پروسه مهاجرت را برای شما راحت‌تر کند.

شما عزیزان در صورت در خواست برای دریافت مشاوره رایگان تحصیلی رویزاگروپ می‌توانید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا مشاورین رویزاگروپ در کوتاه‌ترین زمان با شما تماس بگیرند.

بنر تماس

مطالبی که در این بخش میخوانید

چرا رومانی بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی است؟

یکی از کشورهایی که می‌تواند مقصد بی‌نظیری برای افرادی باشد که به دنبال مهاجرت تحصیلی هستند؛ رومانی است. کشور رومانی یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی است که در شرق این قاره واقع شده است. این کشور با امکانات فراوانی که دارد برای افرادی است که قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارند.

رومانی با داشتن 28 مرکز آموزشی معتبر بین‌المللی، جزء بهترین کشورها برای تحصیل در سال 2023 است. تحصیلات دانشگاهی و دریافت ویزای تحصیلی رومانی امروزه یکی از راه‌های مهاجرت به رومانی هم هست. از جمله مهم‌ترین مزیت‌های این کشور این است که تحصیل در رومانی بدون آزمون کنکور است.

همچنین کشور رومانی یکی از ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل و زندگی است. زندگی رومانی به طور متوسط بین 4500 الی 9000 یورو در سال هزینه دارد. این در حالی است که یک فرد که با مهاجرت تحصیلی به رومانی، می‌تواند به راحتی 1000 یورو در ماه درآمد داشته باشد. در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت. ما در رویزاگروپ برای مهاجرت تحصیلی  در کنار شما هستیم.

 در بررسی‌هایی که در مورد بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی صورت گرفته است، همواره رومانی یکی از گزینه‌‌های جذاب بوده است. دلایل زیادی برای این مورد وجود دارد. باید بگوییم این موارد با تحقیق‌های میدانی و با استفاده از آمارهای رسمی به دست آمده است. از این رو می‌توان گفت کاملا قابل‌اعتماد هستند. 

محیط آموزشی با کیفیت

اگر قصد مهاجرت تحصیلی دارید قطعا کیفیت آموزش و اعتبار مدرک برای شما بیشترین اهمیت را دارد. در این صورت می‌توان گفت رومانی یکی از بهترین گزینه‌ها در این زمنیه است. رومانی دارای دانشگاه‌های معتبر و شناخته شده‌ است. وجود دانشگاه‌های برتر در این کشور باعث شده است که افراد زیادی از سراسر کشور برای تحصیل در رومانی اقدام کنند.

این مورد به دانشجوان بین‌المللی فرصت می‌دهند تا در محیط آموزشی با کیفیت تعلیم دیده و تحصیل کنند. با تحصیل در دانشگاه‌های رومانی تحت نظارت اساتید مجرب در رشته‌های مختلف خواهید بود . دانشگاه‌‌های رومانی شهرت بین‌المللی دارند و همواره در رده بندی‌های جهانی رتبه‌های بالایی را کسب می کنند. یکی از شناخته شده‌ترین آن‌ها دانشگاه بخارست است که در پایتخت این کشور واقع شده است. باید بگوییم محیط آموزشی با کیفیت اهمیت بسیاری در تحصیل دارد.

این محیط شامل تسهیلات، منابع، فضا ها و تجهیزات آموزشی است. این عوامل می تواند بر فرایند یادگیری و تحصیل تاثیر مستقیم بگذارد. و باعث بهبود یادگیری و آموزش  و در نتیجه رشد دانشجویان شود. محیط آموزشی با کیفیت امکان ایجاد شرایطی مناسب برای یادگیری فعال را برای شما فراهم خواهد کرد. گفتنی است که محیط آموزشی مناسب می‌تواند شامل فضاهای مناسب برای مطالعه، کتابخانه‌های کامل و به روز، آزمایشگاه‌‌های مجهز و فناورانه و … باشد. این از جمله عواملی است که در میزان تمرکز و تسهیل فرایند یادگیری موثر است. باید بگوییم همه این موارد در دانشگاه‌های رومانی مد نظر قرار گرفته است.

برنامه‌های تحصیلی متنوع

رومانی انواع برنامه‌های تحصیلی را برای دانشجوان بین‌المللی فراهم می‌ کند. که در نوع خود از لحاظ تنوع برنامه‌های تحصیلی کم نظیر است. از دوره‌‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد تا دوره‌‌های دکتری و همچنین برنامه‌های تخصصی؛ در دانشگاه‌های این کشور ارائه می‌شود. برنامه‌‌های متنوعی که در رشته‌‌های مختلف در دانشگاه‌های رومانی وجود دارد؛ باعث می‌شود بتوانید در رشته و گرایش مورد علاقه تحصیل کنید. برنامه‌های تحصیلی متنوع اجازه می‌‌دهند که دانشجویان در زمینه‌های مختلف مطالعه و تحقیق کنند. همان طور که می‌دانید این برنامه‌‌ها شامل درس‌های تخصصی، ورکشاپ‌ها، کارگاه‌‌ها و دوره‌های آموزشی متنوع می‌شود. برنامه‌های تحصیلی متنوع باعث توسعه دانش و مهارت‌ های تخصصی و عمومی دانشجویان می‌ شود. از این رو می توان نتیجه گرفت که بسیار با اهمیت هستند.

همچنین باید بگوییم که برنامه‌‌های تحصیلی متنوع به دانشجویان امکان می ‌دهد تا در زمینه‌های مختلف شغلی و تخصصی تحصیل کرده و فعالیت کنند. بسیار مهم است که دانشجو براساس علاقه و استعدادی که دارد تحصیل کند؛ برنامه‌های تحصیلی متنوع می‌تواند این مهم را امکان پذیر کند.  برنامه‌‌های تحصیلی متنوع شامل فعالیت‌های متنوعی مانند گروه‌‌های تحقیقی نیز می شود. همچنین پروژه‌‌های تیمی، سخنرانی‌‌ها و همین طور ارائه‌‌ای علمی و مهارت‌‌های ارتباطی نیز در این دسته بندی گنجاند می شود. وجود این برنامه‌ها باعث می‌شود مهارت‌های ارتباطی دانشجویان افزایش پیدا کند که اهمیت بسیاری دارد.

 هزینه‌های زندگی معقول

یکی از مزیت‌های مهم تحصیل در رومانی هزینه‌های مناسب زندگی در این کشور است. با مقایسه رومانی با برخی کشورهای دیگر اروپایی می توان متوجه این موضوع شده که هزینه‌های زندگی در کشور رومانی نسبتاً معقول تر و مقرون به صرفه‌تر است. هزینه‌‌های زندگی معقول در تحصیل اهمیت بسیاری دارند؛ این مورد می تواند در توانایی دانشجویان برای تحصیل و پیشرفت تحصیلی تأثیر مستقیم بگذارد. هزینه‌‌های مسکن معمولا بیشتر بخش از هزینه‌های زندگی افراد را تشکیل می‌دهد. در این زمینه رومانی یکی از ارزان‌ترین کشورها است.

البته اینکه در کدام شهر و کدام محله اقدام به خرید و یا اجاره خانه خواهید کرد؛ بر میزان هزینه‌هایی که در این زمینه به شما تحمیل می‌شود موثر است. غذا هم یکی از نیازهای اصلی انسان‌ها است. که باید توجه کرد هزینه‌های آن چندان زیاد نشود.

هزینه‌های زندگی پایین می‌توانند استرس مالی دانشجویان را کاهش دهند. همین موضوع کیفیت تحصیل آن را به طرز چشم گیری افزایش می‌دهد. همچنین وجود منابع مالی کافی و مدیریت هوشمندانه آن‌ها، به دانشجویان اجازه می‌دهد؛ تا بهترین استفاده را از منابع خود بکنند و نگرانی‌های مالی را کاهش دهند. با توجه به این موارد می‌توان گفت رومانی یکی از کشورهای مناسب برای مهاجرت تحصیلی است. این کشور را می‌توان یکی از ارزان‌ترین کشورهای اروپایی دانست که می‌توانید در آن اقدام به تحصیل کنید.

تنوع فرهنگی و تفریحات

رومانی با تاریخ و فرهنگی بسیار قدیمی یکی از متنوع‌ترین کشور ها از نظر تمدن و فرهنگ است. تنوع فرهنگی در محیط تحصیلی به دانشجویان بسیار اهمیت دارد. چرا که این موضوع امکان می‌ دهد که دانشجو با فرهنگ‌‎ها، زبان‌ها، مذاهب و مشاهیر مختلف آشنا شوند. یکی از اصلی‌ترین راه‌های آموزش و یادگیری مشاهده‌های میدانی است. در رومانی این شرایط برای شما فراهم است که با فرهنگ‌های مختلفی آشنا شوید. و از این طریق چیزهای جدید یاد بگیرید و کمک می‌‌کند تا دیدگاه گسترده‌‌تری نسبت به جهان پیرامون خود پیدا کنید.

تنوع فرهنگی و تفریحات، فرصت‌های مناسبی را برای برقراری همبستگی و تعامل اجتماعی بین دانشجویان ایجاد می‌کند. یکی از مواردی که باعث موفق افراد می شود؛ داشتن شبکه ارتباطی گسترده است. این موضوع با تحصیل در یک کشور دیگر که فرهنگ متفاوتی دارد امکان پذیر می‌شود.این می‌تواند شامل گروه‌ های مطالعه، انجمن ‌ها، سازمان‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری باشد که همگی باعث آشنا شدن با افراد جدید تر و گسترش شبکه ارتباطی شما می‌شود. این تعاملات اجتماعی و همبستگی باعث رشد فردی و ارتباطات مثبت شما می‌‌شود.

همچنین تفریحات متنوع در تحصیل به دانشجویان امکان می‌ دهد تا از فعالیت‌های غیرتحصیلی لذت ببرند و از فشارهای تحصیلی رهایی پیدا کنند و در نتیجه بهره وری خود را در تحصیل افزایش دهد. در رومانی برای تفریح شما امکان شرکت در ورزش، هنر، سفر، موسیقی و … را دارید. با این وجود فکر می‌کنم شما هم با ما هم عقیده باشید که رومانی بهترین کشور برای تحصیل است.

تحصیل در رومانی با رویزا گروپ در سال 2023​


تحصیل در رومانی با رویزا گروپ در سال 2023

رویزا گروپ یک شرکت تخصصی مهاجرتی به کشور رومانی است که دفتر مرکزی آن در همین کشور واقع شده است. قالب فعالیت رویزا گروپ در حوزه تحصیل دانشجویان انجام می‌شود. از این رو متتخص ترین افراد در این حوزه را برای همکاری بر گزیده ایم. ما در رویزا گروپ با بیش از 12 سال سابقه فعالیت تخصصی در زمینه مهاجرت به رومانی داریم. و می‌توانیم بگوییم امروز قدیمی‌ترین موسسه مهاجرتی به کشور رومانی هستیم و می‌توانیم با این تجربه ای که داریم با کم‌ترین هزینه و در سریع‌ترین زمان ممکن مقدمات تحصیل در رومانی را برای شما فراهم کنیم.

یکی از بهترین روش‌های اقامت در این کشور، دریافت ویزای تحصیلی رومانی است. کشور رومانی دارای بهترین و معتبر ترین دانشگاه‌ها در دنیا است. که شناخته شده‌ترین آن‌ها دانشگاه بخارست است. پایتخت این کشور، یعنی بخارست که این دانشگاه در آن جا واقع شده است، هر ساله میزبان دانشجویانی از سراسر دنیا است. امکانات رفاهی و دانشگاهی این کشور از لحاظ تکنولوژی منطبق با آخرین متد روز دنیا است. 

طبق آمار رسمی در سال 2023 که توسط دولت رومانی منتشر شده است، 72% از دانشجویان در رومانی در مقطع کارشناسی، 22.5% در مقطع کارشناسی ارشد و 5.5% هم در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند. کشور رومانی هر ساله کمترین میزان ترک تحصیل را قبل از دوره کارشناسی در کل قاره اروپا دارد که یک آمار چشمگیر جهانی است. از همین جهت هم یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در اروپای شرقی، رومانی است. 

چرا تحصیل در رومانی؟

دانشگاه های معتبر رومانی

دانشگاه های معتبر

5 تا از بهترین دانشگاه‌های برتر دنیا در رومانی و شهر بخارست قرار دارند. این دانشگاه‌ها نتیجه بسیار مطلوبی را به کسانی که به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستند، میدهند. کشور رومانی داری معتبرترین دانشگاه‌های دنیاست. اگر شما هم به دنبال تحصیل در یک کشور خارجی هستید، ویزای تحصیلی رومانی، پیشنهاد رویزا گروپ به شما عزیزان است.

تحصیل در اروپا

کشور رومانی، یکی از کشور های شرقی اروپاست. همچنین رومانی جز یکی از کشورهای جز اتحادیه اروپا است. شما با تحصیل در این کشور از بالاترین سطح کیفیت زندگی و تحصیلی در یک کشور اروپایی برخوردار خواهید شد. پس اگر به دنبال تحصیل در یک کشور اروپایی هستید، میتوانید از طریق رویزا گروپ برای تحصیل و زندگی در کشور رومانی اقدام کنید.

کمترین هزینه

با کم ترین هزینه

تحصیل در خارج از کشور، ممکن است دارای هزینه‌های زیادی برای شما باشد. به خصوص هزینه تحصیل در کشور های اروپایی بسیار بالا است. اما هزینه زندگی و تحصیل در رومانی بسیار پایین است. شما با تحصیل در کشور رومانی، از بهترین دانشگاه‌ها و مزایای تحصیل در اروپا و کمترین هزینه برخوردار میشوید. ما به شما مهاجرت تحصیلی رویزا گروپ را پیشنهاد می‌کنیم.

آخرین متد آموزشی

منطبق با اخرین متد آموزشی

رومانی جز کشورهای به روز در حوزه تکنولوژی و آموزشی هم به شمار میرود. اگر انتخاب شما در تحصیل در کشور رومانی است، شما شانس این را خواهید داشت که طبق آخرین متدهای روز آموزشی دنیا تحصیل کنید. قطعا شیوه اموزشی که در دانشگاه‌های معتبر رومانی تجربه خواهید کرد، تجربه ای نو، جدید و استثنایی برای شما خواهد بود.

دریافت اقامت رومانی با تحصیل

دریافت اقامت با تحصیل

اما فقط دانشگاه معتبر، شیوه نوین اموزش، هزینه کم و تحصیل در یک کشور اروپایی از مزیت‌های تحصیل در این کشور نیست. شما میتوانید با دریافت ویزای تحصیلی رومانی طبق قوانین و شرایط ویژه این کشور، اقامت کشور رومانی را هم دریافت کنید. کشور رومانی یکی از کشورهای است که بسیاری از افراد به دنبال دریافت اقامت آن هستند.

شغل بعد از تحصیل

کار مرتبط با رشته تحصیلی

کشورهای اروپایی امروزه به دنبال پیشرفت در عرصه علم و تکنولوژی هستند. از همین جهت هم اقدام به تربیت نیرو های متخصص در حوزه های مختلف می‌کنند. رومانی هم جز کشورهای است که در حاال حاضر در حال تربیت نیروهای متخصص برای پیشرفت بیشتر در کورس رقابت علمی و اقتصادی است. از همین جهت در عرصه های مختلف آموزشی شرایط کار را فراهم کرده است.

ویزای تحصیلی رومانی

کشور رومانی با توجه به حضور در اتحادیه اروپا، یکی از به روز‌ترین و بهترین خدمات را در حوزه تحصیلات دانشگاهی به دانشجویان ارائه می‌کند. در توضیح بیشتر در خصوص اتحادیه اروپا باید بگوییم که اتحادیه اروپا یک اتحادیه اقتصادی-سیاسی است. که از ۲۸ کشور اروپایی تشکیل شده‌ است. منشا اتحادیه اروپا به جامعه اقتصادی اروپا که در سال ۱۹۵۷ با توافقنامه رم بین ۶ کشور اروپایی شکل گرفت، باز می‌گردد. از آن تاریخ با اضافه شدن اعضای جدید، اتحادیه اروپا بزرگ‌‌تر شد. در سال ۱۹۹۳، توافق ماستریخت چارچوب قانونی کنونی اتحادیه را پایه گذاری کرد. از این رو می‌توان گفت دریافت ویزای تحصیلی رومانی، از یک خدمات تحصیلی بسیار با کیفیت بهره مند شوید.

همچنین رومانی ضمن ارائه کیفیت مطلوبی که به دانشجویان ارائه می کنند، به علت رعایت عدالت آموزشی، از کم ترین هزینه برای تحصیلات در دانشگاه های خود بر خوردار است. این هزینه با توجه به هزینه‌های تحصیل در دیگر کشورهای اروپایی بسیار کم‌تر و ضمن آن از کیفیت بالای برخوردار است. اگر شما هم به دنبال پیشرفت و تحصیل هستید، پیشنهاد رویزا گروپ به شما، تحصیل در رومانی است. شما با ادامه تحصیل در این کشور می‌توانید تمام این مزیت‌ها را در زندگی خود مشاهده کنید. رومانی جز کشورهای پیشرفته و در واقع پرچم دار در حوزه تحصیل و دانش در اروپا به شمار می‌رود. دانشگاه‌های سرآمد و پیشرفته در این کشور باعث تحولی گسترده برای تحصیل در این کشور شده اند. 

دریافت ویزای تحصیلی رومانی

موفقیت تضمینی با تحصیل در کشور رومانی

همان طور که گفته شد رومانی جز اتحادیه اروپا است. در هنگام ورود به رومانی شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیازی به ویزا ندارند و داشتن یک کارت شناسایی ملی برای ورود به رومانی کافی است. از این رو شهروندان بسیاری از کشورهای جهان می توانند پس از ورود به رومانی بدون نیاز به ویزا در این کشور تردد داشته باشند. این افراد از داشتن روادید کوتاه مدت برای سفر به رومانی معاف می باشند. یکی از بهترین شرایط برای مهاجرت به رومانی، ویزای تحصیلی کشور رومانی است.

کشور رومانی با توجه به ظرفیت بالای خود و امکانات رفاهی زیادی که به دانشجویان ارائه می کند، مکان ایده آلی برای تحصیل و زندگی است. این ویزا به شما کمک می کند تا یک آینده درخشان را برای خود رقم بزنید. شما می توانید با گرفتن این ویزا آینده خود را تضمین کنید. پس اگر دنبال پیشرفت و موفقیت هستید رویزا گروپ به شما مهاجرت تحصیلی به رومانی را پیشنهاد می کند. 

تحصیل در رومانی

ارزش مدرک تحصیلی کشور رومانی

شما می‌توانید با تحصیل در یک کشور تاپ و معتبر اروپایی در بهترین وضعیت تحصیلی، کاری و زندگی خود قرار بگیرید. توجه داشته باشید که کشور رومانی عضو اتحایه اروپا است. باتوجه به این موضوع باید اهمیت بسیار زیاد تحصیل در این کشور را متوجه شده باشید. شما در رومانی از مزایای تحصیلی یک کشور اروپایی بهره مند میشوید. در رومانی با بیشترین سطح کیفیت و با جدید ترین متد های تحصیلی روز دنیا آموزش خواهید دید. پس ارزش مدرک این کشور بسیار بالا و در سطح بین المللی است. به خصوص اگر قصد شما از ادامه تحصیل بازگشت به کشور و استفاده از مدرکتان در ایران باشد.

در واقع ممکن است مدرک تحصیلی و یا مقطع اخذ مدرک شما مورد تایید قرار نگیرد. که در این حالت امکان دارد نیازمند گذراندن دوره در ایران باشید. اداره کل امور دانش آموختگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران متولی این مساله است. این سازمان هر ساله با بررسی دانشگاه‌های خارجی اقدام به درجه بندی دانشگاه‌ها می کند. مقاطع و رشته‌های مورد تایید دانشگاه‌ها در این سازمان درجه بندی و اعتبار بخشی می‌شوند. پس چنانچه قصد اخذ ویزای تحصیلی با نگاه به جایگاه اعتباری مدرک خود در ایران را دارید لازم است بیشتر احتیاط کنید. این مهم است که اعتبار دانشگاه مورد نظر خود را در آخرین لیست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بررسی کنید.

تحصیل در رومانی ۱

ویزای تحصیلی رومانی در مقطع کارشناسی

همونطور که قبلا هم گفتیم دولت رومانی شرایط ویژه ای برای دانشجویان در نظر گرفته است. شما میتوانید یکی از افرادی باشید که در زمینه کارشناسی در کشور رومانی تحصیل میکند. البته تحصیل در مقطع کارشناسی و یا لیسانس در کشور رومانی هم شرایط خاص خودش را دارد. اما شرط پذیرش در دانشگاه‌های کارشناسی و تحصیل در این مقطع برای ایرانیان چیست.

اولین شرط برای تحصیل در مقطع کارشناسی یا لیسانس داشتن مدرک آیلتس با حداقل نمره 6 هست. اما یک خبر خوب برای شما این است که شما حتی در هنگام تحصیل در این کشور میتوانید مشغول به کار شوید. این یکی از مزایای خوب کشور رومانی هست. یکی دیگر از شرایط تحصیلی در کشور رومانی دارای مدرک دیپلم است.

خوشبختانه مدرک دیپلم ایران کاملا قابل مطابقت و ترجمه برای کشور رومانی است. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی یا لیسانس در رومانی 3 تا 6 سال است.

رویزا همراه شما...

شما برای تحصیل در انواع رشته های مقطع کارشناسی میتوانید همین امروز از طریق رویزا گروپ اقدام کنید. دانشگاه‌های رومانی همانطور که پیش‌تر هم گفتیم منطبق با میزان تحصیل شما و بدون کنکور دانشجو میپذیرند. اما این موضوع دائمی نیست و دانشگاه‌ها طبق بودجه، زمان و مهم تر از همه ظرفیت خود اقدام به پذیرش دانشجو برای تحصیل در رومانی می‌کنند. پس پیشنهاد ما به شما صمیمانه این است که اگر تصمیم شما برای دریافت ویزای تحصیلی رومانی قطعی شده است، همین امروز شروع کنید. تیم رویزا گروپ میتواند کامل در کنار شما باشد تا شما بهترین نتیجه و تحصیل خود را تجربه کنید. 

ویزای تحصیلی رومانی در مقطع کارشناسی ارشد:

پس از فارغ تحصیلی در مقطع کارشناسی، می‌توانید در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس در کشور رومانی تحصیل کنید. البته تحصیل در این مقطع شرایط خاص خودش را هم دارد. شما برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیاز به حداقل نمره آیلتس 6 دارید. مدت زمان طلایی تحصیل در این مقطع 2 تا 5 سال است. در این مدت شما به صورت مستقیم زیر نظر دولت رومانی خواهید بود.

این موضوع بیشتر برای ایجاد شغل مورد نظر و متناسب با تخصص شما است. همچنین شما از بهترین امکانات مهاجرت تحصیلی و رفاهی نیز بهره مند خواهید شد. در مدت زمان دو ساله دولت رومانی به شما اجازه کار به صورت پاره وقت را میدهد. مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد کشور رومانی بسیار معتبر برای تمامی کشور ها به خصوص کشور های اروپایی است. پس از گرفتن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد خود میتوانید سریعا در رومانی مشغول به کار شوید.

در تحصیل برای این مقطع دو حالت کلی وجود دارد. یا شما فارق التحصیل دانشگاه‌های رومانی هستید که در این بخش کار شما برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد ساده‌تر خواهد شد و یا شما فارق التحصیل از دانشگاه‌های ایران هستید که کمی کار را پیچیده تر میکند. در تمامی این مراحل چه فارغ التحصیل مقطع کارشناسی در رومانی باشید و چه در ایران تفاوتی آنچنانی برای شما نخواهد داشت. ما در رویزا گروپ کاملا این بخش را پوشش میدهیم و در کنار شما هستیم تا شما با موفقیت در این بخش پذیرش خود را دریافت کنید. 

ویزای تحصیلی رومانی در مقطع دکترا:

تحصیل در مقطع دکترا در کشور رومانی شرایط به نسبت ویژه‌تری برای شما دارد. اول اینکه هر کسی به راحتی نمی‌تواند در مقطع دکترا در رومانی تحصیل کند. شما برای تحصیل در مقطع دکترا ابتدا باید توسط یکی از اساتید برتر مورد تایید دولت رومانی تایید شوید. بعد از آن باید مدارک اینکه شما توانایی و استعداد تحصیل در این زمینه را دارید ارائه کنید. نکته جالب توجه این است که شما می‌توانید در این مقطع تحصیلی به صورت تمام وقت، هم زمان با تحصیل کار کنید. مدت زمان تحصیل در این مقطع تقریبا معادل 5 سال است.

از دیگر شرایطی که نیاز هست داشته باشید، حداقل نمره آیلتس 6 میباشد. پس از تحصیل در این مقطع شما یکی از بالاترین رتبه های تحصیلی در رومانی را خواهید داشت. اگر شما در مقطع کارشناسی ارشد در ایران تحصیل کردید، برای تحصیل در دکترا کار سخت‌تری را دارید. 

دانش کافی و تخصصی مجموعه رویزا گروپ در طول پروسه مهاجرت شما می‌تواند باعث راحت‌تر شدن این مراحل شود. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در رومانی در مقطع‌های مختلف با مجموعه رویزا گروپ ارتباط برقرار کنید.

تحصیل پزشکی در رومانی

بسیاری از افراد قصد مهاجرت تحصیلی در زمینه پزشکی را دارند. کشور رومانی یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در زمینه پزشکی در دنیاست. دانشگاه‌های این کشور که در بخارست هستند بسیار مشهور و معتبر در سطح جهانی هستند. همچنین امکاناتی که شما با تحصیل در زمینه پزشکی در کشور رومانی دارید بسیار بالا است. از جمله امکاناتی که با تحصیل پزشکی در رومانی به شما داده می‌شود می‌توان به انتخاب زبان تحصیلی اشاره کرد. شما حق انتخاب دارید که به زبان رومانیایی یا انگلیسی یا فرانسوی و یا حتی مجارستانی تحصیل کنید. وقتی شما در یکی از مقاطع پزشکی در رومانی فارغ تحصیل می‌شوید توانایی کار در تمام دنیا را دارید.

شما می‌توانید با تحصیل پزشکی در رومانی زندگی جدیدی را در این کشور برای خود بسازید. تحصیل در رشته‌های پزشکی در بهترین دانشگاه‌های اروپا میتواند ورقی جدید را در زندگی شما رقم بزند. اگر قصد تحصیل پزشکی در رومانی رو دارید می‌توانید همین حالا با مشاورین رویزا گروپ تماس بگیرید. مشاورین رویزا شما را کاملا راهنمایی میکنند و راه شمارا برای موفقیت در تحصیل پزشکی در رومانی باز میکنند.

تحصیل پزشکی در رومانی

تحصیل دندان پزشکی در رومانی

تحصیل دندان پزشکی در رومانی

یکی دیگر از رشته‌های مورد علاقه افراد به خصوص مهاجران ایرانی، تحصیل دندانپزشکی در رومانی است. شما با تحصیل در زمینه دندان پزشکی یا تحیصل پزشکی در رومانی از مزایای زیادی در این کشور برخوردار میشوید. دولت کشور رومانی بسیار به جامعه پزشکی خود اهمیت می‌دهد. رشته دندانپرشکی در کشور رومانی با بهترین متد های روز دنیا انجام می‌شود. برخلاف کشور ایران که تحصیل در رشته‌های پزشکی سخت است، تحصیل و قبلی در رشته های پزشکی در رومانی بسیار راحت است. یعنی اگر شما پیش زمینه آن را داشته باشید، به راحتی میتوانید در این رشته تحصیل کنید. 

تحصیل دامپزشکی و داروسازی در رومانی:

غیر از رشته‌های پزشکی و دندان پزشکی، دانشگاه‌های این کشور برای این رشته‌ها هم دانشجو مهاجر میپذیرند. یعنی شما با دریافت ویزای تحصیلی کشور رومانی و اقدام برای تحصیل پزشکی در رومانی یک دکتر متخصص خواهید شد. فقط کافی است بخواهید تا بتوانید در یکی از زمینه‌های پزشکی در این کشور تحصیل کنید.

آموزش زبان برای تحصیل پزشکی در رومانی:

شما برای تحصیل در رشته‌های پزشکی، دندان پزشکی، دامپزشکی و داروسازی نیاز به دریافت مدرک زبان رومانیایی دارید. اگر چه اگر قصد داشته باشید پزشک عمومی باشید نبازی به آن پیدا نخواهید کرد. اما برای گرفتن تخصص پزشکی باید زبان رومانیایی را بلد باشید. زیرا بعد از گذشت دو سال تحصیل در دانشگاه ها شما باید در بیمارستان‌ها کار عملی انجام دهید. پس پیشنهاد میکنیم برای تحصیل پزشکی در رومانی حتما به زبان رومانیایی مسلط باشید.

اقامت در رومانی با تحصیل

خیلی از افرادی که به اقامت در رومانی با تحصیل هستند از طریق رویزا اقدام به گرفتن ویزا میکنند. بسیاری از افراد حتی کسانی که تقاضای تحصیل پزشکی در رومانی را دارند، به دنبال اقامت در رومانی با تحصیل میگردند. به شما باید بگویم که اصلا نیازی به گشتن نیست و اقامت در رومانی با تحصیل برای شما آماده است. ما در رویزا شرایط و امکانات ویژه ای را برای تحصیل شما فراهم میکنیم. یکی از مهم‌ترین عوامل در پذیرش دانشگاه ها رزومه شخصی فرد می‌باشد، بعد از ارسال رزومه خود به دانشگاه مدنظر اگر با درخواست شما موافقت شود باید برای سایر مراحل پذیرش اقدام کنید.

لازم به ذکر است که مدت تحصیل در دوره کارشناسی 3 تا 4 سال، دوره کارشناسی ارشد 1 تا 2 سال و دوره دکتری 3 سال می باشد.تحصیل و مهاجرت تحصیلی در کشور رومانی به زبان‌های مختلفی امکان پذیر است. اما پیشنهاد ما این است حتما برای اقامت در رومانی با تحصیل به زبان رومانیایی مسلط باشید. تحصیل در این کشور به زبان رومانیایی نیاز به رفتن کالج به مدت یکسال و گرفتن دیپلم زبان دارد. به خصوص اگر قصد تحصیل در رشته های مهندسی، فنی و مدیریتی دارید حتما بهتر است به زبان رومانیایی مسلط باشید. البته این موضوعی نیست که بخواهد سد راه شما باشد و این مسئله برای رویزا کاملا قابل حل است. یکی دیگر از خدمات ما برای شما عزیزان، برگذاری امتحان آنلاین زبان است. که این امتحان کاملا برای دولت و نظام آموزشی رومانی معتبر میباشد.

بهترین و ارزان ترین کشور برای تحصیل

معتبر ترین دانشگاه ها در رومانی:

کشور رومانی یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل است. دانشگاه‌های این کشور بسیار معتبر هستند. بسیاری از دانشجویان از کشورهای مثل آمریکا، کانادا، آلمان، اسپانیا، ایران و … برای تحصیل به رومانی می‌آیند. اگر شما هم یکی از علاقه مندان تحصیل در کشورهای خارجی هستید، رومانی بهترین گزینه برای شما است. پایتخت رومانی، یعنی شهر بخارست دانشگاه های بسیار معتبر و زبان زدی رو در سراسر دنیا دارد.

دانشگاه های برتر و معتبر رومانی

30 تا از بهترین دانشگاه‌های رومانی بر اساس رتبه بندی جهانی به قرار زیر می باشد:

  • دانشگاه بیس بولای
  • دانشگاه بوخارست
  • دانشگاه الکساندر لوان کوزا
  • دانشگاه غرب تيمیسورا
  • آکادمی مطالعات اقتصادی بخارست
  • دانشگاه فنی کلوژ نپوکا (دانشگاه شمالی بای ماره)
  • دانشگاه فنی جرج آساچی
  • دانشگاه پلی تکنیک تيمیشوارا
  • دانشگاه براسو ترانسیلوانیا
  • دانشگاه پزشکی و داروسازی ایلیو هاتینوگو کلوج ناپوکا
  • دانشگاه استیفن سل ماره سوسوا
  • دانشگاه دوناریا جوس گالاتی
  • دانشگاه کرایوف
  • دانشگاه پزشکی و داروسازی ویکتور بابس تیمیشوارا
  • دانشگاه لوسیان بلاگا سیبیو
  • دانشگاه پزشکی و داروسازی کارول داویلا
  • دانشگاه علوم کشاورزی و دامپزشکی کلوژ ناپوکا
  • دانشگاه اورادیا
  • دانشگاه پزشکی و داروسازی کرایوف
  • دانشگاه والاچیا تارگویست
  • دانشگاه اویدیوس کنستانتا
  • دانشگاه اورل ولایسو آراد
  • دانشگاه پیتستی
  • دانشگاه پزشکی و داروسازی تارگو مورس
  • دانشگاه پزشکی و داروسازی پوپا
  • دانشگاه نفت گاز پلویستی
  • دانشگاه باکائو
  • دانشگاه اسپیرو هارت
  • دانشگاه علوم کشاورزی بنات تيمیشوارا
  • دانشگاه علوم کشاورزی و دامپزشکی بخارست

ارزان‌ترین کشور اروپایی برای تحصیل:

اگر نگران هزینه‌های تحصیل و زندگی در خارج از کشور هستید. یا تا به حال به علت ترس از این هزینه‌ها اقدام به مهاجرت تحصیلی نکردید، ما به شما مهاجرت به کشور  رومانی را پیشنهاد میکنیم. کشور رومانی یکی از بهترین کشور های اروپایی است. شاید باورتان نشود که چقدر هزینه زندگی در این کشور پایین است. شما بهترین کیفیت تحصیل را با ارزان‌ترین قیمت در یکی از بهترین کشورهای اروپایی تجربه می‌کنید. شما در کشور رومانی برای تحصیل به شیوه اروپایی آمدید و ارزان بودن این کشور برای شما بسیار مفید است.

بهترین امکانات با کمترین قیمت:

یکی دیگر از مزایای اقامت در رومانی با تحصیل، امکانات عالی این کشور برای دانشجویان است. شما در این کشور تمامی امکانات یک کشور اروپایی با کمترین هزینه را تجربه خواهید کرد. این امکانات راه موفقیت را برای شما باز میکند.

بخش پیشنهادی: تحصیل در اروپا

تحصبل در خارج از کشور می‌توانند اصلی‌ترین هدف زندگی شما باشد. دلایل زیادی وجود دارد که این هدف را توجیه می‌کند که همه ما از آن ها آگاه هستیم. برای تجربه زندگی و تحصیل در اروپا کار سختی در پیش ندارید. شما به سادگی می‌توانید در معتبرترین دانشگاه‌های اروپا تحصیل کنید و زندگی مرفه را تجربه کنید. در این مسیر رویزا گروپ همراه شما است …

هزینه زندگی و تحصیل در رومانی

هزینه زندگی و تحصیل در رومانی

هزینه زندگی و تحصیل در رومانی بستگی به انتخاب رشته شما دارد. یعنی در رشته های سطح کارشناسی و کاشناسی ارشد بین 2500 تا 6000 یورو در سال ممکن است هزینه تحصیل شما شود. همینطور هزینه زندگی شما در سال میتونه چیزی بالغ بر 6000 تا 7000 یورو باشد. حداکثر این مبلغ 12 هزار یورو هزینه زندگی و تحصیل در رومانی برای شما است. حالا اگر بخواهیم این موضوع رو با یک کشوری مثل آلمان مقایسه کنیم، منظور ما از ارزان بودن رو میفهمید. هزینه تحصیل در کشور آلمان چیزی حدود 30هزار یورو به صورت سالانه است! یعنی تقریبا 6برابر بیشتر. همین موضوع نشان دهنده پایین بودن هزینه زندگی و تحصیل در رومانی هست.

مقایسه هزینه زندگی و تحصیل در رومانی با سایر کشور ها:

  • رومانی:6 هزار یورو
  • انگلیس: 48هزار یورو
  • آلمان: 45 هزار یورو
  • فرانسه: 37هزار یورو

جدول هزینه های روزمره در این کشور

میانگین هزینه وعده‌ های غذایی 

تغذیههزینه
وعده غذایی برای دو نفر۳۰.۳۸ یورو
هر فنجان کاپوچینو۱.۸۶ یورو
هر لیتر شیر۱.۱۴ یورو
نان (۵۰۰ گرم)۰.۸۱ یورو
آب (بطری ۱.۵ لیتری)۰.۵۳ یورو

میانگین هزینه‌ های حمل و نقل

حمل و نقلهزینه
بلیط یک طرفه۰.۵۱ یورو
هر لیتر بنزین۱.۶۳ یورو
کارت ماهانه حمل و نقل۱۶.۲۰ یورو

هزینه‌ های سکونت

اجارههزینه
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر۳۵۱.۴۶ یورو در ماه
آپارتمان یک خوابه در حاشیه شهر۲۴۹.۰۵ یورو در ماه

صفر تا صد کارات با رویزا

ممکن است این ابهام برای شما وجود داشته باشد که حالا باید از کجا شروع کنید. البته کاملا حق با شما است، چون انجام این موضوع به تنهایی کار آسانی نیست. اصلا ما برای همین الان اینجا در کنار شما هستیم. هدف رویزا گروپ یک مهاجرت تحصیلی آسان و ساخت یک زندگی رویایی است. صفر تا صد فعالیت و کار های شما در رویزا گروپ انجام میشود. حالا نیز با هم مراحل کاری که نیاز است برای مهاجرت انجام شود را بررسی میکنیم. گرفتن ویزای تحصیلی رومانی یکی از ساده ترین کار ها برای شما در رویزا گروپ میباشد.

مراحل انجام کار برای ویزای تحصیلی:

1- ترجمه تمامی مدارک

در این قسمت تمامی مدارک رو برای ما ارسال میکنید و این مدارک توسط رویزا گروپ ترجمه خواهند شد.

2- ارسال مدارک و دریافت پذیرش

در این قسمت ما تمامی مدارک را پس از ترجمه برای وزارت امورد خارجه رومانی ارسال میکنیم تا مورد تایید قرار بگیرند.

3- تکمیل مدارک

بعد از اینکه مدارک شما تایید شدن ما مدارک مورد نیاز شما را تکمیل خواهیم کرد.

4- دریافت ویزا

پس از تکمیل شدن مدارک، رویزا گروپ ویزای شما را آماده میکند و حالا دیگر زمان آن رسیده است تا چمدان خود را ببندید و آماده اماده مهاجرت شوید.

خدمات رویزا به شما پس از ورود به رومانی:

1- استقبال و انتقال به هتل

در ابتدا پس از آن که شما وارد خاک کشور رومانی شدید، حس غریبی نخواهید کرد و ما از همان ابتدا در کنار شما هستیم و به استقبال شما خواهیم امد.

2- اسکان دانشجو

پس از آن نیاز است تا شما یک مکانی را برای اسکان دائمی خود انتخاب کنید که رویزا گروپ در این زمینه نیز همراه شما خواهد بود.

3- ثبت نام نهایی در دانشگاه

مدارک و ثبت نام شما در دانشگاه مورد نظر خود در رومانی انجام شده است و فقط یکبار دیگر نیاز است تا این ثبت نام را نهایی کنیم.

4- دریافت کارت اقامت

پس از اتمام ثبت نام و به وجود امدن شرایط مهاجرت تخصیلی شما، کار اقامت شما نیز صادر میشود.

یه لحظه صبر کن! اما همه چی اینجا تموم نمیشه ...

حالا دیگه کار های شما تمام شده است و میتوانید یه زندگی جدید را در یک کشور اروپایی شروع کنید. اما همه چی اینجا تمام نمیشود. شما از اینجا به بعد یک دوست خوب به اسم رویزا دارید که میتوانید همیشه روی آن حساب کنید. رویزا گروپ همیشه همراه شما است.

اقامت در رومانی با تحصیل

اقامت در رومانی پس از تحصیل

اقامت دائمی با ویزای تحصیلی رومانی

یکی از روش‌های اقامت در رومانی، دریافت ویزای تحصیلی رومانی است. دولت رومانی با توجه به سیستم آموزشی قوی، پس از تحصیل مهاجرین اقامت دائم رومانی رو به آن‌ها میدهد. این کار باعث میشود تا مهاجرین زیادی برای اقامت در این کشور اقدام کنند. با این کار از یک کشور میتواند نیرو های کار جدیدی را همیشه داشته باشد و اقتصاد خود را بهبود ببخشد. دولت رومانی بسیار به آینده کشور خود اهمیت میدهد. پس بعد از مهاجرت تحصیلی به کشور رومانی، خیال شما از بابت داشتن یک مدرک تحصیلی معتبر، کار و اقامت در یک کشور تاپ راحت خواد بود.

رویزا تا آخر این مسیر هم تنهات نمیذاره ..

1- ویزای تحصیلیت رو بگیر

ابتدا شما باید کار مهاجرت تحصیلی خود را انجام دهید که رویزا گروپ آن را برای شما انجام میدهد.

2- درست رو بخون

حالا شما فقط باید طی این مدت با خیالی آسوده مشغول به تحصیل باشید و دوران دانشجویی خوبی را سپری کنید.

3- وارد بازار کار شو

کار و شغل در کشور رومانی در هر زمینه ای وجود دارد. به خصوص برای فارق تحصیلین دانشگاه های کشور رومانی که در اولویت بسیار بالایی هم قرار دارند.

4- اقامت دائم رومانی رو بگیر

پس از تحصیل و اتمام فعالیت تحصیلی شما در مقطع کارشناسی که تقریبا 5 سال است، کار اقامت شما نیز به اتمام میرسد. حالا شما یکی از شهروندان رومانی هستید.

تحصیل رایگان در رومانی!

در کشور رومانی دقیقا مثل ایران، حضور در مهد کودک‌ها اختیاری است. همچنین کودکان در این کشور در سن 6 سالگی باید شروع به تحصیل کنند. که تحصیل در این سن پیش نیاز شروع درس خواندن است. دقیقا مثل دوره پیش دبستانی در کشورمان ایران. تحصیلات در این کشور از کلاس اول تا کلاس دهم اجباری و رایگان است. نظم آموزشی کشور رومانی بسیار مناسب و ایده آل است. این زنجیره به گونه ای طراحی شده تا همه کودکان بتوانند از بهترین امکانات آموزشی بهره مند شوند. همچنین اجبار رفتن به مدرسه برای آمادگی حضور در جامعه و ساختن یک آینده فوق العاده بسیار مناسب است. چرخه آموزشی مدرسه در این کشور در کلاس 12 ام در سن 18 سالگی به اتمام میرسد.

تمامی دانش آموزان برای حضور در مدرسه تا سن 18 سالگی یک تحصیل رایگان در رومانی را تجربه می‌کنند. این آموزش ها منطبق با اصولی ترین و بهترین آموزش های منطبق با متدهای روز اروپا است. فرزندان شما با تحصیل رایگان در رومانی در ابتدای راه پیشرفت قرار میگیرند. اگر به دنبال تحصیل رایگان در رومانی برای کودکانتان و آینده درخشان برای آنها هستید با مشاورین رویزا تماس بگیرید. مهاجرت به رومانی آینده ای زیبا و مطمئن را برای شما و فرزندانتان رقم خواهد زد.

ویزای تحصیلی رومانی 2023

اخذ ویزای تحصیلی رومانی

برای اینکه بتوانید در کشور رومانی تحصیل کنید، نیاز به طی کردن یک سری مراحل دارید. چون شما با اخذ این ویزا بعد از تحصیل به عنوان یک شهروند کشور رومانی محسوب می‌شوید، پس حساسیت زیادی روی شما است. حساسیت کشور رومانی روی مردم و فرهنگ کشور رومانی بسیار بالا است. همچنین این حساسیت روی شما وجود خواهد داشت. به این علت که شما یک فرد تازه وارد هستید که قرار است وارد محیط امن این کشور شوید. شما قرار است در این کشور در این کشور به تحصیل، کار و زندگی بپردازید. همچنین شما یک مهاجر از سمت یک کشور هستید، پس نگاه جامعه جهانی و سلامت و نحوه زندگی شما هم بسیار برای دولت رومانی اهمیت دارد. پس دولت رومانی حساسیت بالای را روی شما خواهد داشت.

اخذ ویزای تحصیلی رومانی

از طرفی رویزا گروپ یک شرکت معتبر برای کشور رومانی است که سالانه دانشجویان زیادی را برای مهاجرت تحصیلی وارد این کشور میکند. رویزا به خاطر سال‌ها فعالیت و آشنایی کامل با کشور و دولت رومانی، توانایی های بالای رو دارد. همچنین دولت رومانی شناخت بسیار خوبی از رویزا دارد و رویزا یک سند اعتبار برای مهاجرین ایرانی به حساب میاید.

پس با رویزا نگران هیچی نباش …

شما تنها کاری که نیاز هست انجام دهید، تماس با رویزا برای دریافت ویزای تحصیلی رومانی هست. یعنی شما نیاز ندارید کار بسیار پیچیده ای و مراحل سختی رو انجام بدهید. تمام این مراحل توسط رویزا گروپ انجام خواهد شد و شما هیچ نگرانی دیگه نخواهید داشت. همینطور بعد از تحصیل هم کار در رومانی برای شما آماده است.

مزایای تحصیل در کشور رومانی با رویزا

اگر انتخاب شما هم تحصیل در کشور رومانی است، به شما تبریک میگویم. شما با انتخاب این کشور کمترین هزینه و بیشترین امکانات را دریافت میکنید. ضمن اینکه تحصیل در کشور رومانی با ایران بسیار متفاوت است. در کشور رومانی شیوه درس خواندن شکل دیگر و با متد دیگری انجام میشود. درس خواندن و تحصیل کردن در کشور رومانی دارای مزایای بسیاری است که در ادامه به آن ها می‌پردازیم:

شاید اولین و مهم ترین بخش از مزایای تحصیل شما در کشور رومانی همین موضوع باشد. شما در یک کشور پیشرفته اروپایی با بهترین امکانات درس میخوانید. کشور رومانی نیز یکی از کشور های عضو اتحادیه اروپا است.

کشور رومانی با توجه به قرار گرفتن در اتحادیه اروپا از مزایای زیادی برخوردار است. همچنین این کشور دارای بهترین دانشگاه ها در سطح جهانی است. اعتبار دانشگاه های این کشور که در شهر بخارست قرار دارند، در دنیا بسیار زیاد است.

یکی دیگر از مزایای داشتن ویزای تحصیلی رومانی، رفت و آمد در سراسر اروپا است. شما فقط و فقط با داشتن این ویزا میتونید کل اروپا رو بگردید. و دیگر نیاز به گرفتن ویزای جداگانه ندارید.

پس از تحصیل و مهاجرت تحصیلی در کشور رومانی شما میتونید داخل این کشور کار پیدا کنید. به راحتی و بدون هیچ دردسری پیشنهادات کاری مختلفی دریافت میکنید. پس اصلا نگران کار نباشید.

یکی دیگه از مزایای تحصیل در کشور رومانی یا بورسیه تحصیلی رومانی  اینکه شما تنها نیستید. تیم رویزا هیچ وقت شما را تنها نمیگذارد و خوبی این مسئله این است که ما همینجا در رومانی تا آخر پشتیبان شما هستیم.

اقامت در رومانی با تحصیل

ویدیوی دانشگاه بخارست

در این بخش از مقاله قصد داریم هزینه تحصیل در رومانی را مورد بررسی قرار دهیم. چرا که این موضوع از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار بر مهاجرت است. هزینه تحصیل در اروپا موضوعی است که لازم است برای تخمین هزینه‌های زندگی مورد بررسی قرار بگیرد. در باره هزینه تحصیل در اروپا باید بگوییم که به کشور و شهر مورد نظر شما بستگی دارد. به طور معمول هزینه تحصیل در اروپا در کشورهای صاحب نام بیشتر است.

اما هزینه تحصیل در اروپا  و در کشوری مانند رومانی مناسب تر است. درمجموع باید بگوییم که هزینه تحصیل در رومانی بیشتر از کشور ما است. اما این هزینه با توجه به سطح کیفیت آموزش بالایی که در دانشگاه‌های اروپا ارائه می‌شود. بسیار اقتصادی است و می‌تواند هزینه های آن را مقرون به صرفه دانست. از این رو می‌توان نتیجه گرفت مهاجرت به کشور اروپایی با توجه هزینه‌هایی دارد.

اما هزینه تحصیل در رومانی به عوامل زیادی بستگی دارد. به طور مثال کشوری که برای مهاجرت انتخاب می‌کند در این خصوص تاثیر گذاراست. در کنار این توجه داشته باشید که هزینه تحصیل در رشته پزشکی بیشتر از رشته های دیگر است. لذا اگر در این رشته تحصیل می کنید دقت داشته باشید که. باید هزینه بیشتری را متحمل شوید. همان طور که گفتیم هزینه تحصیل در اروپا در رشته پزشکی بیشتر از برخی رشته‌ های دیگر است. اما باید بگوییم رشته‌های مهندسی نیز همین ویژگی را دارد. اگر به زبان کشور تحصیل کنید، هزینه تحصیل رایگان خواهد بود.

بهترین کشور اروپایی برای تحصیل در سال 2023

این سوال را به چند شیوه می توان پاسخ گفت. اول این که به رتبه بندی دانشگاه ها مراجعه کنیم. اگر این روش را بر گزیده اید باید بگوییم که. بر اساس آخرین رتبه بندی کشور های اروپایی که در سال 2020 انجام شده است. کشور آلمان رتبه نخست را به عنوان بهترین کشور اروپایی برای تحصیل به دست آورده است. لازم به ذکر است که المان از رتبه را برای چندمین بار پیاپی کسب کرده است. باید بگوییم کشور آلمان با داشتن یکی از قوی ترین سیستم های آموزشی جهان همواره بهترین کشور برای تحصیل بوده است.

در کنار این مورد که به آن اشاره کردیم اقتصاد بسیار قوی نیز باعث شده است که آلمان جز بهترین کشور ها برای تحصیل در رومانی باشد. مزیت دیگر این کشور برای تحصیل شهریه تحصیل رایگان یا بسیار مقرون به صرفه آن است. وجود دانشگاه های برتر نیز موارد دیگر آن هستند.

اما می‌شود بهترین کشور اروپایی برای تحصیل را از جوانب دیگر نیز بررسی کرد. باید توجه کرد که با تمام این مواردی که در مورد مزایای آلمان ذکر شد. شاید این کشور با معیارهای شما سازگار نباشد. از این نمی‌توان آن را بهترین کشور برای تحصیل در رومانی دانست. برای این که بهترین کشور اروپایی برای تحصیل را بشناسید لازم است معیار های خود را بشناسید. بعد از آن این معیارها را در مقایسه با کشور ها قرار می‌دهید تا کشور مناسب خود را بیابید. تحصیل در اروپا می‌تواند در کشور های مختلف باشد.

آینده تحصیلی درخشان در رومانی

ما در رویزا با دادن مشاوره درست و صحیح به شما عزیزان، شما را راهنمایی میکنیم. ابتدا با در نظر گرفتن شرایط شما پیشنهاد های مختلفی رو به شما ارائه میکنیم. یکی از بهترین راه ها برای مهاجرت به رومانی، ویزای تحصیلی این کشور است. اما لزوما همه توانایی تحصیل توی کشور رومانی رو نخواهند داشت. پس ما پیشنهادات دیگه مثل ویزای کاری رومانی  یا سرمایه گذاری در رومانی رو به شما ارائه میکنیم. مطمئن باشید ما با فکر و هم اندیشی در رویزا بهترین راهکار رو به شما میدیم. پس نگران راه مهاجرتی خود به رومانی نباشید، زیرا رویزا گروپ همراه شما است. 

بهترین شرایط تحصیل در رومانی:

شما میتوانید با تحصیل در رومانی شرایط ویژه و ایده آلی را برای تحصیل خود فراهم کنید. تحصیل در کشور رومانی که یکی از برترین کشورهای اروپایی است شرابط خاص و مطلوبی را برای شما رقم میزند. تجربه یک تحصیل بدون دغدغه با اخرین متد های آموزشی سال 2023 میتواند یک قدم بزرگ در راه رسیدن به اهداف شما باشد. ما در رویزا گروپ کنار شما هستیم تا شما بتوانید به آسانی در کشور رومانی تحصیل کنید. ساختار دانشگاهی و آموزشی این کشور به شکلی است که شما به آسانی میتوانید در این کشور مشغول به تحصیل شوید.

ساختار استاندارد آموزشی برای تحصیل تمامی افراد در این کشور فراهم است. خبر خوب هم این است که شما می‌توانید با هر زبان که دوست داشته باشید، اقدام به تحصیل کنید. اگر تصمیم شما برای تحصیل در این کشور، یک تصمیم قطعی است پس پیش از اتمام ظرفیت دانشگاه‌های این کشور اقدام به ثبت نام کنید.

شما با ثبت نام در داشنگاه‌های رومانی از طریق رویزا گروپ، یک مسیر خوب و یک راه استثنایی پیش پای خود باز کرده اید. با سرمایه گذاری روی خودتان بهترین نوع سرمایه گذاری را داشته باشید. سرمایه گذاری روی کسب علم و دانش با تحصیل در رومانی میتواند یک پیشنهاد ویژه برای شما باشد.

ویزای تحصیلی رومانی

اعتبار مدرک تحصیلی رومانی در سال 2023:

مدارک تحصیلی در کشور رومانی به سه بخش زیر دسته بندی میشوند:

  • مدرک لیسانس (BA)
  • مدرک کارشناسی ارشد
  • درجه پزشک (Ph. D.). این بالاترین مدرک دانشگاهی است که پس از 3-4 سال مطالعه و تحقیقات اصلی در همه زمینه ها اعطا می شود. این دوره اول دانشگاه (کارشناسی ارشد) را دنبال می کند.

طی یک آمار جهانی در سال 2022، U-Multirank داده‌هایی را در مورد 28 موسسه آموزش عالی رومانیایی ارائه می‌دهد: هم دانشگاه‌ها و هم موسسات پلی تکنیک. در یک مقایسه جهانی، مؤسسات رومانیایی در بعد آموزش و یادگیری قوی هستند، جایی که تقریباً دو سوم نمرات شاخص آنها بالاتر از میانگین است، یعنی در گروه «A» یا «B».

همچنین رومانی در رنکینگ جهانی آموزشی بین المللی دنیا سطح قابل قبول و رو به رشدی را دارد. در سال میانگین رتبه جهانی کشور رومانی عدد 47 را نشان میداد. همچنین در سال 2022 با 7 پله ترقی به رتبه 40 رسید. اما امروز رومانی  در سال 2023 در رتبه 21 دنبا قرار گرفته است.

4تا از بهترین دانشگاه های رومانی

در این بخش قصد داریم 4تا از بهترین دانشگاه‌های رومانی که برای اقامت در رومانی با تحصیل مناسب هستند، به شما عزیزان معرفی کنیم. این دانشگاه‌ها در شهر بخارست قرار دارند و از سطح علمی بالایی برخوردار هستند.

تمامی این دانشگاه‌ها موردتأیید تمام دنیا هستند و رویزا به صورت مستقیم با آن‌ها همکاری دارد. دریافت اقامت از روش تحصیل یکی از بهترین راه‌های اخذ اقامت در رومانی است.

دانشگاه بخارست

دانشگاه بخارست

Universitatea din Bucuresti 

این دانشگاه در سال 1864 تأسیس شده است و یکی از دانشگاه‌های است که مستقیماً با رویزا کار می‌کند. همچنین این دانشگاه جزء بهترین دانشگاه‌های دنیا به شمار می‌رود.

دانشگاه پلی تکنیک بخارست

دانشگاه پلی تکنیک بخارست

Universitatea Politehnica din Bucuresti

این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های بخارست می‌باشد. این دانشگاه از دانشگاه‌های است که رویزا با آن‌ها همکاری دارد. این دانشگاه جزء بهترین دانشگاه‌های دنیا است.‌

تحصیل پزشکی در رومانی

دانشگاه پزشکی بخارست

UMF Carol Davila

یکی از بهترین دانشگاه‌های دنیا در زمینه پزشکی، همین دانشگاه پزشکی بخارست است. این دانشگاه هم از قدیمی ترین دانشگاه‌های دنیاست. اگر به دنبال تحصیل در زمینه پزشکی هستید ما دانشگاه پزشکی رومانی رو به شما پیشنهاد می‌کنیم.

Universitatea Tehnica de Constructii Bucuresti

دانشگاه فنی بخارست

Universitatea Tehnica de Constructii Bucuresti

یکی دیگر از دانشگاه‌های که رویزا با آن ها همکاری دارد دانشگاه فنی بخارست است. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه‌ها در زمینه فنی و مهندسی در دنیا است.

مزایای تحصیل در رومانی

این بخش از مقاله را به بررسی مزایای تحصیل در رومانی اختصاص داده‌ایم. در این باره باید بگوییم یکی از مزیت‌های برتر تحصیل در رومانی امکان اخذ دو مدرک در یک دوره تحصیلی است. که این موضوع می‌تواند به طرز چشم‌گیری در هزینه‌های شما صرفه‌جویی کند. چرا که این امکان برای شما فراهم است که با صرف زمان ثابت؛ به نتیجه‌ای شایسته‌تر برسید. و در اصطلاح با یک تیر دو نشان بزنید.

یکی دیگر از مزیت‌های منحصربه‌فرد تحصیل در رومانی این است که؛ اماکن تحصیل در برخی از دانشگاه‌های این کشور می‌تواند؛ باعث شود که دانشجو بتواند در دانشگاه‌های کشور آمریکا و همچنین کشور ایتالیا نیز تحصیل نمایند. که این موضوع در کم‌تر کشوری قابل‌حصول است. در این صورت فقط با سپری نمودن چند ترم در خاک این کشورها و گذران دروس مربوطه شوید.

مزایای تحصیل در رومانی

اطلاعات بیشتر درباره‌ی مزایا تحصیل در رومانی

این مورد که بیان شد مهم‌ترین مزیت در این خصوص بود. اما به غیر از آن به طور کلی مزیت‌های تحصیل در این کشور را؛  می‌توان نکاتی که در ادامه بیان خواهد شد دانست. اولین مورد که بسیار هم اهمیت دارد هزینه مناسب است. در این کشور برای تحصیل چندان متحمل هزینه نخواهید شد. برای همین می‌توانید به سادگی دوران تحصیل خود را با دغدعه کم بگذرانید.

مورد دیگر در این خصوص تنوع رشته‌های تحصیلی است. که این مورد باعث می‌شود این امکان را داشته باشد که در رشته مورد علاقه خود تحصیل نمایید. و آینده نیز در شغلی که به آن علاقه دارید مشغول به کار شوید. نداشتن محدودیت سنی هم از دیگر مزیت‌های تحصیل در رومانی است. این مورد بسیاری را از مهاجرت به کشورهای دیگر محروم کرده است. تحصیل به زبان انگلیسی نیز مورد دیگری است که به آن اشاره می‌کنیم.

محل اقامت و خوابگاه های دانشجویی

محل اقامت و خوابگاه‌های دانشجویی در هنگام تحصیل در رومانی

 یکی از موضاعات مهمی که در مهاجرت خارج از تحصیل اهمیت دارد؛ محل زندگی است. شما به عنوان دانشجوی مشغول به تحصیل در رومانی می‌‌توانید به سادگی از این چالش خارج شوید. چرا که این امکان وجود دارد که در خوابگاه‌‌های دانشجویی یا آپارتمان‌های شخصی در رومانی اقامت داشته باشید. به این ترتیب دیگر نیاز نیست به این موضوع فکر کنید. اجاره‌های ملک در این کشور بسیارارزان است. هزینه زندگی و مخارج روزمره نیز به سبک زندگی دانشجویان بستگی دارد.

شما حتی می‌توانید یک اتاق درون خانه‌‌ای را نیز اجاره کنید. معمولا در این خانه‌ها خانواده‌هایی زندگی می‌کنند. که شما می‌توانید در کنار آن‌ها زندگی کنید. برای غذا هم نیازی نیست به چیزی فکر کنید. چرا که در صورتی که در پردیس‌‌های دانشجویی اقامت داشته باشید؛ تهیه غذا برای شما بسیار آسان است. به این منظور  باید برای تهیه غذا به رستوران‌ها و فست‌فودهای اطراف مراجعه کنید.

هزینه خوابگاه دانشجویی

جالب است بدانید که در بیشتر مواقع قیمت مسکن در فصل تابستان رو به کاهش هست. این موضوع به این دلیل است که تمامی دانشجویان به شهرها و کشورهای خود باز می‌گردند. برای اجاره آپارتمان در رومانی نیز مانند کشور ما باید به مشاور املاک کمسیون پرداخت کنید. به این منظور معمولاً باید هنگام نوشتن قرارداد با مالک ۵۰% اجاره ماه اول را به عنوان حق کمیسیون به مشاور املاک پرداخت کنید.

قیمت اتاق در پردیس‌‌های دانشجویی نیز بسیار به‌صرفه است. به این صورت که برای هر دانشگاه متفاوت است. هزینه این خانه‌ها از ۳۰۰ الی ۵۰۰ یورو در ماه متغیر است. که این قیمت به خیلی چیزها بستگی دارد. جالب است بدانید که اکثر دانشجویانی که بدون حمایت مالی خانواده خود به رومانی مهاجرت کرده‌اند؛ ترجیح می‌دهند در پردیس‌‌های دانشجویی اقامت داشته باشند. که شما هم می‌توانید همین رویه را در پیش بگیرید.

شرایط پذیرش تحصیلی در رومانی در سال 2024

 رومانی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی از شرایط مناسب تری برای پذیرش تحصیلی برخوردار است. شرایط اخذ پذیرش تحصیل در رومانی بسیار راحت می‌باشد. برای اخذ پذیرش تحصیلی در تمام رشته‌های تحصیلی در رومانی به مدارک زیر نیاز است:

  • مدرک دیپلم یا کارشناسی
  • حداقل 17 سال سن
  • فرم درخواست پذیرش
  • مدرک معتبر زبان در صورت نیاز
  • مدارک شناسایی و هویتی
  • دو قطعه عکس
  • ترجمه مدارک به رومانیایی یا انگلیسی یا فرانسوی
  • پاسپورت معتبر

مراحل پذیرش در دانشگاه‌های رومانی

انتخاب دوره و دانشگاه:

  • انتخاب رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر.
  • بررسی شرایط و الزامات مختلف مرتبط با دوره و دانشگاه.

  آموزش زبان:

  • در بسیاری از کشورها، شما نیاز به گذراندن آزمون‌های زبان معتبر مثل IELTS یا TOEFL دارید.

  آماده‌سازی مدارک:

  • تهیه و ارسال مدارک لازم شامل مدارک تحصیلی، رزومه، نامه توصیه و غیره.

  پرداخت هزینه‌ها:

  • بررسی هزینه‌های تحصیل، زندگی و دیگر هزینه‌ها مانند ویزا.

  پذیرش و ویزا:

  • دریافت اطلاعات درباره نتایج پذیرش و شرایط ویزا برای تحصیل در کشور مورد نظر.

  سکونت:

  • بررسی و تدابیر مربوط به سکونت در کشور مقصد.

شرایط اخذ ویزا برای تحصیل در رومانی در سال 2024

پذیرش از دانشگاه:

  • ابتدا باید در یکی از دانشگاه‌های رومانی پذیرفته شوید. شما باید اطلاعات پذیرش خود را از دانشگاه دریافت کرده و به سفارت یا کنسولگری رومانی در کشور خود ارائه دهید.

ویزای تحصیل:

  • برای درخواست ویزای تحصیل، باید به سفارت یا کنسولگری رومانی در کشور خود مراجعه کنید. اطلاعات مربوط به نوع ویزا و مدارک مورد نیاز را از این مراجع دریافت کنید.

  مدارک مورد نیاز:

  • مدارک معمولاً شامل فرم درخواست ویزا، پذیرش دانشگاه، مدرک تحصیلی، رزومه، نامه توصیه، اثبات مالی، بیمه سلامت، ویزا کشورهای قبلی (اگر وجود داشته باشد) و سایر مدارک مورد نیاز می‌شود.

  بیمه سلامت:

  • بیمه سلامت برای تحصیل در رومانی الزامی است. شما باید بیمه سلامت معتبری داشته باشید.

  پرداخت هزینه‌ها:

  • هزینه‌های مربوط به ویزا و سایر هزینه‌ها را پرداخت کنید.

  بررسی وضعیت ویزا:

  • پس از ارسال مدارک برای تحصیل در رومانی، باید منتظر تصمیم مقامات مربوطه بمانید و وضعیت ویزا را بررسی کنید.

مهاجرت به رومانی با رویزا:

ویزای رومانی یکی از بهترین و معتبرترین ویزاها در دنیاست. اگر قصد اقامت در رومانی را دارید، اینکار تخصص رویزا است. رویزا شرایط مهاجرت به رومانی را برای شما فراهم می‌کند. اگر شما هم کشور رومانی برای مهاجرت انتخاب کردید، همین حالا با مشاورین ما تماس بگیرید.

*** توجه: لطفا به علت حضور ما در کشور رومانی با راه‌های ارتباطی زیر با ما ارتباط بگیرید. در صورت تماس مستقیم و پاسخ‌گویی ما، متحمل هزینه زیادی می‌شوید.

اینستاگرام

شما می‌توانید از طریق اینستاگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

واتس اَپ

شما می‌توانید از طریق واتس‌اَپ با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

تلگرام

شما می‌توانید از طریق تلگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

فیس بوک

شما می‌توانید از طریق فیس‌بوک با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

ویزای تحصیلی رومانی 2023

سوالات متداول جهانی کاربران-FAQ:

ما در این قسمت سعی کردیم تا تعدادی از پرسش‌های جهانی کاربران را در حوزه تحصیل در رومانی در سال 2023 را پاسخ دهیم. دقت داشته باشید که این موارد، پرسش‌های جهانی کاربران است که پاسخ آن‌ها را کارشناسان بین‌المللی داده‌اند و ما در رویزاگروپ برای اطلاعات بیشتر شما عزیزان بازنشر کرده‌ایم.

رومانی از طرح بولونیا پیروی می کند و بیشتر برنامه های سطح عالی آن از سه دوره تشکیل شده است: مدرک سه ساله لیسانس، پس از آن یک مدرک کارشناسی ارشد دو ساله و یک مدرک دکتری سه ساله. البته این موضوع بستگی به شما هم دارد که چقدر در دوره تحصیل خود تلاش میکنید.

3 دوره برتر در رومانی 2023:

  • دوره های پزشکی و دندان پزشکی
  • دوره های مهندسی IT و برنامه نویسی
  • دوره مدیریت مالی. ادامه مطلب مدرسه کسب و کار ASEBUSS...
  • برنامه تحصیلات تکمیلی بین المللی مطالعات پیشرفته در شهرسازی و توسعه املاک و مستغلات (ASURED)
  • دانشگاه معماری و شهرسازی Ion Mincu (UAUIM) ...
  • دوره مدیریت منابع انسانی
  • دوره های تخصصی وکالت
  • و ...

البته دور های دیگری هم هستند که از اهمیت بالای برخوردارند و طرفداران بسیاری دارند.

برخی از دانشگاه‌های رومانیایی ممکن است با شرکای TNE خود در بریتانیا "توافقنامه بیان" داشته باشند. این به این معنی است که دانشگاه انگلستان واحدهایی را که شما برای آنها در رومانی تحصیل کرده اید شناسایی می کند.

بله، دانشگاه های رومانیایی که ما با آنها کار می کنیم در سطح بین المللی شناخته شده و معتبر هستند. برای کمک به درخواست برای یک دانشکده پزشکی در رومانی، برای ارزیابی رایگان اینجا را کلیک کنید.

رومانی استاندارد عالی آموزش، استاندارد زندگی مقرون به صرفه و فرصت های شغلی هیجان انگیز فراوانی را در صنایع آینده ارائه می دهد. رومانی به دلیل تحصیلات با کیفیت بالا، فرصت‌های تحصیلی استثنایی و دسترسی به فرصت‌های مبتنی بر صنعت پس از فارغ‌التحصیلی شهرت دارد.

به طور کلی چهار دسته از مدارک دانشگاهی وجود دارد: مدرک کاردانی، مدرک لیسانس، مدرک تحصیلات تکمیلی، و دکترا یا مدرک حرفه ای. هر دسته دارای زیرمجموعه های خاص خود است و تفاوت های ظریفی بین دکترا و مدرک حرفه ای وجود دارد.

مدرک لیسانس: حداقل 180 تا 240 واحد و تحصیل قابل انتقال به این معنی که نمره 60 واحد. رشته های کارشناسی ارشد: بین 90 تا 120 واحد یعنی یک نیم واحد 30 واحد است.

9 مدرک لیسانس برتر که می توانید در سال 2023 در خارج از کشور و رومانی تحصیل کنید:
لیسانس علوم کامپیوتر و IT
لیسانس مهندسی برق
لیسانس عمران و ساخت و ساز
لیسانس پزشکی
لیسانس معماری
لیسانس طراحی
لیسانس در روابط بین الملل
لیسانس در مطالعات زبان

بسیاری از دانشجویان بین المللی خود را در بخارست پایتخت می بینند. اما برخلاف بسیاری از کشورها، دانش‌آموزان می‌توانند خود را در جای دیگری نیز بیابند. تیمیشوآرا، کلوژ-ناپوکا و ایاسی همگی شهرهایی هستند که تعداد زیادی دانش آموز دارند - و زندگی شبانه و تجربیات تحصیلی همسان هستند.

زبان رومانیایی به دلیل چالشی که تسلط بر دستور زبان آن ایجاد می کند، به طور گسترده به عنوان پیچیده ترین زبان در بین زبان های رومی برای یادگیری در نظر گرفته می شود. گاهی اوقات از زبان فرانسه و اسپانیایی نیز به عنوان دشوار یاد می شود. اما شما میتوانید با زبان های دیگر مثل زبان انگلیسی در این کشور تحصیل کنید.

یک چیز مسلم است، رومانی هزینه زندگی بسیار پایینی دارد. هر اروپایی که تصمیم به نقل مکان به رومانی بگیرد، می تواند زندگی شاد و راحت با دسترسی به کالاهای ارزان قیمت، مسکن و حمل و نقل مقرون به صرفه داشته باشد، حتی در پایتخت بخارست!

شهریه دانشگاه در رومانی از 600 تا 5000 رونی در سال متغیر است، اگرچه برنامه های پزشکی و مهندسی می توانند گران تر باشند. دانشجویان اتحادیه اروپا همان هزینه هایی را که دانشجویان رومانیایی می پردازند، پرداخت می کنند، در حالی که دانشجویان غیر اتحادیه اروپا معمولاً باید هزینه کمی بالاتر بپردازند.

شما برای اینکه بتوانید در بهترین دانشگاه های رومانی تحصیل کنید، نیازی به معدل خاصی ندارید. در واقع کشور رومانی به قدری به آموزش خود اطمینان دارد که شما نا خواسته از پس درس های خود بر خواهید آمد.

این سوال بسیار کلی است و پاسخ آن نیاز به صحبت و گفتگوی بیشتر دارد. اما اینگونه بگویم که دریافت ویزای تحصیلی و ویزای همراه برای رویزا کار سختی نیست.

کار کردن در کشور های اروپایی مثل ایران نیست و دارای قانون و قوانین خودش است. به خصوص زمانی که شما مهاجر هستید و قصد مهاجرت تحصیلی را دارید. اما یکی از خوبی ها و مزایای کشور رومانی این است که به دانشجویان اجازه کار کردن ضمن تحصیل را میدهد. پس اگر قصد کار ضمن تحصیل را دارید، نگران کار کردن در رومانی نباشیذ. حتی در زمینه کار در رومانی رویزا همراه شما است.

پیمایش به بالا