خانه » اخذ پذیرش تحصیلی با مشاوره رایگان

اخذ پذیرش تحصیلی با مشاوره رایگان

پذیرش تحصیلی
به این صفحه امتیاز دهید!

از جمله مراحلی که افرادی که قصد تحصیل در سایر کشورها را دارند طی می‌کنند، اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی است. اما بسیار ی از اطلاعات کافی در خصوص این اقدامات را ندارند. که این موضوع افراد را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد. ما قصد داریم تا شما را با روند اخذ پذیرش تحصیلی آشنا کنیم. و هرآنچه لازم است را در اختیار شما قرار دهیم. بدین ترتیب مسیرطی شده برای شما آسان خواهد شد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

مشاوره رایگان رویزاگروپ

یکی از اصلی‌ترین مزایای همراهی با رویزاگروپ، بهره‌مندی از شرایط مشاوره رایگان توسط متخصصین و مشاوران ما است. که شما میتوانید با پر کردن فرم زیر، درخواست خود را جهت کسب اطلاعات درباره اخذ پذیرش تحصیلی، به صورت رایگان برای ما ارسال کنید. و مطمئن باشید در اولین زمان ممکن، به درخواست شما پاسخ خواهیم داد.

پذیرش تحصیلی چیست؟

به اقدامات لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه‌های خارج از کشور را در اصطلاح پذیرش تحصیلی (Apply) می‌گویند. درواقع برای تحصیل در اکثریت دانشگاه‌های خارج از ایران لازم است شما واجد شرایط خاصی باشید. بنابراین برای آنکه شما اجازه ورود و تحصیل در یک دانشگاه را داشته باشید، باید پذیرش تحصیلی آن کشور و دانشگاه را داشته باشید. درواقع به مجموع اقداماتی که شما انجام می‌دهید، اخذ پذیرش تحصیلی می‌گویند. به‌طور کلی مراحل اپلای را می‌توان به دو بخش قبل و پس از اخذ پذیرش تحصیلی تقسیم کرد. مراحل قبل از پذیرش شامل: پرکردن فرم درخواست، ارزیابی مدارک و مستندات، ایمیل زدن به اساتید و … و مرحله بعد از پذیرش شامل: ارائه مدارک به سفارت و اخذ ویزا و … می‌شود.

مطالب مرتبط: مهاجرت تحصیلی

اخذ پذیرش تحصیلی

مراحل اخذ پذیرش تحصیلی

در این بخش قصد داریم مراحل اخذ پذیرش تحصیلی را به صورت گام به گام تشریح کنیم. زیرا دانستن دقیق مراحل بسیار مهم است. و ما نیز قصد داریم اطلاعات کامل را در اختیار شما قرار دهیم. 

انتخاب کشور مورد نظر برای تحصیل

در اولین مرحله اخذ پذیرش تحصیلی شما باید با توجه به شرایط خود، اقدام به انتخاب کشور مقصد خود کنید. پارامترهای مهمی همچون فرهنگ مردم و مهاجرپذیر بودن آن کشور، میزان شغل‌های مرتبط با رشته تحصیلی شما، آب‌و‌هوای مناسب، هزینه‌های زندگی و تحصیل، شهریه‌ها، میزان مسافت، اقتصاد کشور و … در انتخاب کشور مقصد برای تحصیل، اهمیت بسزایی دارد.

بنابراین باید تلاش کنید با در نظر  گرفتن تمامی موارد ذکر شده، بهترین مقصد را برای تحصیل خود انتخاب کنید. هتر است کشورهای محدودی را برای اخذ پذیرش تحصیلی انتخاب کنید، کشورهایی که از نظر سیستم آموزشی و مدارکی که از دانشجو می خواهند شبیه به هم باشد. انتخاب کشور بستگی به خواسته های متقاضی دارد.

انتخاب دانشگاه و رشته مورد نظر برای اخذ پذیرش تحصیلی

مرحله دوم برای اخذ پذیرش تحصیلی، انتخاب دانشگاه مورد نظر است. این موضوع باید با توجه به علایق و شرایط شما صورت بگیرد. همچنین بهتر است در ابتدا شرایط پذیرش در دانشگاه مورد نظر خود را بررسی کنید. زیرا این موضوع برای هریک از دانشگاه‌ها متفاوت است. مبحث دیگر مورد بحث رشته مورد نظر شما است. چرا که همانطور که می‌دانید هر دانشگاه برای یک یا چند رشته اختصاص یافته است.

تقویت زبان برای اخذ پذیرش تحصیلی

 مسلما اولین مرحله قوی کردن زبان انگلیسی و گذراندن یکی از آزمونهای معتبر زبان مثل TOEFL یا IELTS هست. البته ارائه مدرک زبان برای تمامی دانشگاه‌ها الزامی نیست. اما در هرصورت، برای اخذ پذیرش تحصیلی لازم است در سطح نسبتا خوبی از زبان قرار داشته باشید. دانشگاه ها معمولا از دانشجویان بین المللی می خواهند تا در آزمون های بین المللی مثل تافل یا آیلتس شرکت کنند. پس اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های خارجی را دارید می توانید در آزمون های بین المللی زبان نمره قبولی کسب کنید.

جمع‌آوری مدارک لازم

مرحله بعدی و یکی از مهم‌ترین مراحل، جمع‌آوری مدارک لازم است. در این مرحله باید ریزنمرات، سوابق و رزومه‌ی تحصیلی خود را تجمیع کنید و تمامی این مدارک را ترجمه کنید. علاوه بر این مدارک لازم است تعدادی دیگر از مدارک را نیز، جمع آوری کنید. این مدارک شانس شما را برای اخذ پذیرش تحصیلی افزایش خواهد داد. در ادامه به این مدارک نیز خواهیم پرداخت.

مطالب مرتبط: اخذ ویزای دانشجویی

 

توصیه‌نامه و انگیزه‌نامه

در همان زمانی که به استادها ایمیل می زنید… باید کارهای دیگه رو هم شروع کنید. مثل صحبت کردن با چند استاد در محل تحصیل فعلی خود برای نوشتن توصیه نامه. توصیه‌نامه تحصیلی یا “academic recommendation letter” یک سند رسمی است که در آن یک فرد متخصص نظیر اساتید دانشگاه، مدیران و … نظر خود را در رابطه با نحوه عملکرد تحصیلی، شخصیت علمی و مهارت‌های متقاضی کالج یا دانشگاه می‌نویسند. در واقع توصیه‌نامه تحصیلی نظر یک شخص باتجربه درباره‌ی سوابق تحصیلی و اثبات لیاقت و توانایی‌های شماست.

انگیزه‌نامه تحصیلی یا بیانیه هدف (Statement of Purpose) یک مقاله‌ است که توسط فرد متقاضی تحصیل برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های خارج از کشور نوشته می‌شود. این مدرک مهم که شامل پیشینۀ تحصیلی، مهارت‌ها، قابلیت‌ها و ویژگی‌های شخصی دانشجو می‌شود، اهداف و انگیزه‌های فرد را برای تحصیل در دانشگاه مورد نظر به‌طور واضح مشخص می‌کند. انگیزه‌نامه تحصیلی به کمیته‌ی پذیرش دانشگاه کمک می‌کند تا با شناخت کامل و دقیق‌تری فرد را پذیرش کند.

دریافت نتیجه پذیرش تحصیلی

در مرحله آخر و پس از ارسال رزومه و مدارک لازم، باید در انتظار باشید تا نتیجه آن از دانشگاه مدنظر شما، برایتان ارسال شود. ، دانشگاه‌ها هزینه‌ای را جهت ارزیابی مدارک (Application Fee) از شما خواهند گرفت. و سپس نتیجه را به شما اعلام خواهد کرد. که این یا باید منجر به اخذ پذیرش تحصیلی شود و یا توسط دانشگاه ریجکت شود.

 

 

 

برای اخذ پذیرش تحصیلی باید مدرک زبان داشت؟

رای پاسخ به یکی از سوالات متداول مهاجرت تحصیلی که مدرک زبان می‌باشد باید ذکر کنیم قوانین اخذ پذیرش تحصیلی هرکشور متفاوت می‌باشد. برخی از دانشگاه‌ها خواستار مدرک زبان با نمره آیلتس بالای 6 یا 7 می‌باشند. اما برخی از دانشگاه‌ها آیلتس 4 یا 5 هم قبول می‌کنند. و یا حتی بعضی از دانشگاه‌ها به غیر از مدرک آیلتس دیگر مدارک تافل، PTE، دولینگو و غیره را نیز قبول دارند. اما قابل توجه است که بعضی دیگر از کشورها مانند رومانی داشتن مدرک زبان ضروری نمی‌باشد و فرد بعد از اخذ پذیرش در دانشگاه‌های رومانی می‌تواند در دوره‌های زبان شرکت کند. معمولا خود کشور رومانی قبل از شروع تحصیل یک دوره چندماهه کلاس زبان برای دانشجویان بین‌الملل برگزار می‌کند.

هزینه اخذ پذیرش تحصیلی

هزینه اخذ پذیرش تحصیلی همیشه یکی از مهم‌ترین ملاحظات اصلی در رابطه با ادامه تحصیلات می‌باشد. نخستین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشوری است که دانشجو قصد تحصیل در آن را دارد.

هزینه تحصیل در بعضی از کشورها کمتر از کشورهای دیگر است. هر کشوری با توجه به شرایط اقتصادی خود مقداری منابع مالی را برای دانشجویان اختصاص می‌دهد. درواقع کشور مورد نظر شما تاثیر زیادی در هزینه‌های شما دارد. البته باید در نظر داشته باشید که هزینه‌های لازم برای طی کردن مراحل به صورت جداگانه محاسبه خواهد شد.

موسسه اخذ پذیرش تحصیلی

همانطور که می‌دانید برای اخذ پذیرش تحصیلی لازم است کمک‌های لازم را در این مسیر داشته باشید. رویزاگروپ به عنوان موسسه اخذ پذیرش تحصیلی اینجاست تا بتوانید به صورت رایگان با مشاورین و متخصصین ما در ارتباط باشید و مسبر اخذ پذیرش تحصیلی را برای خود از آنچه که هست، آسان‌‌تر کنید. ارتباط با موسسه اخذ پذیرش تحصیلی، در این مسیر کمک‌های بسزایی به شما خواهد کرد.

همچنین دریافت مشاوره صحیح به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید مراحل را یک به یک به درستی پشت سر بگذارید. که این موضوع دستیابی به هدف را برای شما آسان خواهد کرد. زیرا در جمع آوری اطلاعات و مدارک لازم در جهت صحیحی به شما کمک خواهد کرد.

کلام آخر رویزاگروپ

اگر شما قصد دارید برای اخذ پذیرش تحصیلی اقدام کنید به غیر از مطالعه سوالات متداول مهاجرت تحصیلی حتما باید یک مشاور و راهنما در کنار خود داشته باشید. بنابراین اگر هنوز شما اقدامی برای درخواست مشاور برای راهنمایی در طول مسیر مهاجرت تحصیلی انجام نداده‌اید کارشناسان رویزا گروپ پیشنهاد ما می‌باشد. کارشناسان مهاجرتی رویزا با تخصص چندین ساله خود در زمینه مهاجرت تحصیلی می‌توانند بهترین پاسخ را به پرسش‌های شما بدهند. ما در رویزا مفتخریم تا با پاسخ به پرسش‌های شما در این مسیر پرچالش همراه شما باشیم.

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا