خانه » اخذ ویزای دانشجویی با کمترین هزینه در سال 2024

اخذ ویزای دانشجویی با کمترین هزینه در سال 2024

اخذ ویزای دانشجویی
به این صفحه امتیاز دهید!

یکی از سوالاتی که امروزه برای بسیاری از افرادی که قصد تحصیل در کشورهای اروپایی را دارند، بسیار حائز اهمیت است. نحوه اخذ ویزای دانشجویی است. ما در رویزا قصد داریم به بررسی دقیقی از نحوه پذیرش و دریافت ویزای دانشجویی می‌پردازیم. بنابراین در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا از نحوه دریافت ویزای تحصیلی باخبر شوید.

مشاوره آنلاین رویزاگروپ

یکی از اصلی‌ترین مزایای همراهی با رویزاگروپ، بهره‌مندی از شرایط مشاوره آنلاین توسط متخصصین و مشاوران ما است. که شما میتوانید با پر کردن فرم زیر، درخواست خود را جهت کسب اطلاعات درباره اخذ ویزای دانشجویی با کمترین هزینه در سال 2024، به صورت رایگان برای ما ارسال کنید. و مطمئن باشید در اولین زمان ممکن، به درخواست شما پاسخ خواهیم داد.

ویزای دانشجویی چیست؟

ویزای دانشجویی در واقع سندی است که نشان می‌دهد شما قصد تحصیل در یک کشور را به منظور تحصیل دارید. درواقع ویزای دانشجویی برای اهداف کوتاه مدت برای افراد صادر می‌شود. اولین قدم برای دریافت این ویزا، اخذ پذیرش از یک موسسه آموزشی است. در ادامه این پذیرش شما می‌توانید با ارائه و جمع آوری مدارک لازم، اقدام به دریافت این ویزا کنید. به علاوه اخذ ویزای دانشجویی شرایط خاص خود را دارد. و شما باید از برخی قوانین تبعیت کنید. این قوانین عبارتند از:

محدودیت کار یکی از قوانینی است که باید پس از دریافت ویزای دانشجویی رعایت شود. درواقع افرادی که ویزای دانشجویی دارند، تنها می‌توانند حداقل 20 ساعت در هفته کار کنند. 

از دیگر شرایطی که شما به آن موظف هستید، حضور در تمامی کلاس‌های درسی است. درواقع غیبت‌های شما به جز در موارد ضروری، موجه نخواهند بود.

آنچه از همه موارد مهم‌تر است، این است که شما باید پس از انقضای ویزای خود از کشور مقصد خارج شوید. و پس از منقضی شدن ویزای دانشجویی شما، ماندن در کشور مقصد جرم است.

دیگر نکته مهم و قابل توجه، این است که شما نمی‌توانید از ویزای دانشجویی، اقدام به دریافت اقامت دائم یک کشور کنید.

مطالب مرتبط: مهاجرت تحصیلی

شرایط اخذ ویزای دانشجویی

اخذ ویزای دانشجویی با شرایط خاصی انجام می‌شود. درواقع شما باید شرایط خاصی را داشته باشید تا بتوانید اقدام به اخذ ویزای تحصیلی کنید. در این بخش می‌خواهیم به بررسی تعدادی از این مدارک بپردازیم. تا روند طی شدن این پروسه را برای شما آسان‌تر کنیم.

  • ارائه تمکن مالی اولین مدرک رسمی مورد نیاز است. درواقع شما باید به دولت کشور مقصد خود اثبات کنید که قادر به پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی خود خواهید بود.
  • ارائه مدرک معتبر زبان از دیگر شرایط اخذ ویزای دانشجویی است.
  • نداشتن گپ تحصیلی از دیگر شرایط اقدام به دریافت ویزای دانشجویی است. درواقع شما باید تمامی مقاطع تحصیلی خود را پشت هم و در زمان درست خود گذارنده باشید. 
  • پذیرش از دانشگاه و یا موسسه عالی مورد نظر نیز اولین و مهم‌ترین قدم برای دریافت ویزای دانشجویی است.

هایت، برخی از کشورها ممکن است به مدارک اضافی مانند گواهی ترخیص پلیس، گواهی تولد، گواهی ارتباط با کشور خود یا هر مدرک دیگری نیاز داشته باشند. اطمینان حاصل کنید که در مورد اسناد خاص مورد نیاز کشوری که برای تحصیل در آن درخواست می‌دهید تحقیق کرده‌اید.

هزینه اخذ ویزای دانشجویی

هزینه اخذ ویزای دانشجویی برای هر کشور متنوع است. و این هزینه ممکن است از 150 تا 1500 دلار نیز متغیر باشد. البته باید در نظر داشته باشید این اولین قدم برای مهاجرت تحصیلی است. و هزینه‌های دانشجویان محدود به اخذ ویزای دانشجویی نمی‌شود. این هزینه‌ها مربوط به عوامل گوناگونی از جمله محل زندگی، هزینه‌های تحصیل و سایر هزینه‌ها می‌شود. بنابراین باید بدانید که برای برآورد هزینه‌ها باید تمامی مخارج را محاسبه کنید. 

به طور کلی کشور مقصد شما بیشترین تاثیر را در هزینه دریافت ویزای دانشجویی دارد. چرا که برخی از کشورها بخشی از این هزینه را می‌بخشند و به همین ترتیب هزینه کمتری دریافت می‌کنند.

مراحل اخذ ویزای دانشجویی

پیش‌تر به بررسی مدارکم و شرایط تحصیل پرداختیم، اما هم‌اکنون قصد داریم تمامی مراحل را قدم به قدم بررسی کنیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا مراحل دریافت ویزای دانشجویی را برای شما شرح دهیم. 

اقدام برای پذیرش تحصیلی

اولین قدم برای دریافت ویزای دانشجویی، دریافت پذیرش تحصیلی از کشور مقصد است. درواقع شما درخواست خود را برای تحصیل در موسسه و دانشگاه مقصد خود ارسال می‌کنید. و سپس برای دریافت ویزای دانشجویی اقدام خواهید کرد. پذیرش تحصیلی مدرکی از دانشگاه مقصد است که نشان می‌دهد متقاضی در رشته خاصی ثبت‌نام کرده و دانشگاه درخواست او را تأیید کرده است.

جمع آوری مدارک مورد نیاز

مرحله دوم در جهت دریافت ویزای دانشجویی جمع آوری مدارک لازم برای این‌کار است. شما باید مدارک خود را به زبان کشور مقصد ترجمه کنید. که برای این کار می‌توانید به دارالترجمه مراجعه کنید. و با بازگردانی زبان مدارک آن را برای کشور مورد نظر ارسال کنید.

پرداخت هزینه دریافت ویزای دانشجویی 

مرحله بعدی پرداخت هزینه‌های دریافت ویزای دانشجویی است. درواقع شما موظف به پرداخت هزینه تعیین شده توسط سفارت کشور مقصد خود هستید. همانطور که پیش‌تر ذکر کردیم، هزینه ویزای دانشجویی برای هر کشور نسبت به دیگری متفاوت است. اما شما با تعیین کشور مقصد خود می‌توانید به راحتی اقدام به دریافت ویزای دانشجویی خود کنید. 

ویزای شینگن

شرکت در مصاحبه

مرحله بعدی شرکت در مصاحبه دانشگاه مورد نظر است. درواقع اگر دانشگاه مدنظر شما ازمون وروردی داشته باشد، باید ابتدا از قبولی در ان اطمینان حاصل کنید. و سپس اقدام به شرکت در مصاحبه دانشگاه مورد نظر خود کنید.  چنانچه امکان شرکت در جلسه مصاحبه را نداشته باشید، لازم است چند روز پیش از روز مصاحبه، به وبسایت کنسولگری مراجعه کرده و وقت سفارت خود را تغییر دهید.

نکات مهم در خصوص اخذ ویزای دانشجویی

تسلط به زبان انگلیسی، یکی از موضوعاتی است که برای مهاجرت تحصیلی و گرفتن این نوع ویزا باید به آن توجه داشته باشید. افرادی که در درسهایی مانند زبان انگلیسی، امار، ریاضی و … نمره بالاتری دارند، از شانس بیشتری برای دریافت ویزا برخوردار هستند. ارائه مقاله های تحقیقاتی و رزومه تحصیلی پربار نیز از جمله چیزهایی هستند که باعث می شوند راحت تر ویزای دانشجویی بگیرید.

درواقع مهم است که قبل از اقدام برای دریافت ویزای دانشجویی، تمامی مراحل را سر حوصله و دقیق انجام دهید. و موفق به دریافت پذیرش کشور مورد نظر خود شوید. این موشوع باعث می‌شود شما تا حد زیادی بتوانید در این پروسه موفق باشید. و مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارید. 

مطالب مرتبط: تحصیل در اروپا

اخذ ویزای دانشجویی

تبدیل ویزای دانشجویی به ویزای کاری

ازار کار بسیاری از کشورهای اروپایی همیشه پذیرای فارغ‌التحصیلان متخصص است. به‌خصوص اگر در سیستم آموزشی خود کشور مورد نظر تحصیل کرده باشند. اگر بتوانید از این فرصت استفاده کنید با دریافت یک جاب آفر خوب امکان این را خواهید داشت که ویزای تحصیلی خود را به کاری تبدیل کنید. اما به این راحتی نیست و باید شرایط و قوانین هر کشور را در این زمینه بدانید.

معمولا فرایند پیدا کردن کار کمی زمان‌بر است. بنابراین ممکن است بیشتر از دوران اعتبار ویزای تحصیلی طول بکشد. برای همین است که برخی از کشورها تمهیداتی برای این دوره اندیشیده‌اند. مثلا در کانادا مجوز کار پس از تحصیل وجود دارد که اعتبار آن 3 تا 8 ماه است. به‌محض اینکه کار پیدا کردید، می‌توانید برای دریافت ویزای کاری اقدام کنید. همین شرایط برای بسیاری از کشورهای اروپایی نیز وجود دارد که با یک جستجوی ساده می‌توانید از جزئیات آن باخبر شوید.

 و پس از پیدا کردن شغل مورد نظر خود و اشتغال به صورت رسمی می‌توانید  اقدام به تبدیل ویزای دانشجویی خود به ویزای کاری کنید، مزیت این کار در این است که برخلاف ویزای دانشجویی، امکان تبدیل ویزای کاری به اقامت دائم وجود دارد.

اخذ ویزای دانشجویی با رویزاگروپ

از آنجایی که دریافت ویزای دانشجویی یک پروسه سخت و چالشی است، مهم است که تمام مراحل آن زیر نظر افراد متخصص که تجربه کافی را در این زمینه دارند صورت بگیرد. مجموعه رویزا گروپ به عنوان یک آژانس مهاجرتی با تجربه و متخصص در زمینه مهاجرت تخصصی به کشور رومانی، به عنوان بهترین راهنما و آژانس مهاجرتی شناخته می‌شود. ما در تمام مراحل دریافت ویزای تحصیلی در کنار شما خواهیم بود و با ارائه پشتیبانی‌ها و مشاوره‌های با کیفیت سعی می‌کنیم که دریافت ویزای دانشجویی را به صورت آسان‌تر و کوتاه‌تر انجام دهید. بنابراین اگر شما هم یکی از افرادی هستید که قصد دریافت ویزای دانشجویی کشور رومانی را دارید، ما به شما این اطمینان را می‌دهیم که انتخاب رویزا‌ گروپ برای دریافت انواع مشاوره‌ها و پشتیبانی‌ها‌ می‌تواند تصمیمی کاملا هوشمندانه و آگاهانه باشد.

دریافت ویزای دانشجویی به صورت رایگان!

ویزای دانشجویی شرایطی دارد که به طور کامل به آن پرداختیم. اما در شرایطی امکان اخذ ویزای رایگان وجود دارد که به آن می‌پردازیم. ویزا برای موارد زیر به صورت رایگان صادر می‌شود: برای کودکان زیر 6 سال ویزا رایگان صادر می‌شود. دانش آموزان مدرسه، دانش آموزان، دانشجویان تحصیلات تکمیلی. معلمان همراه که سفرهایی را برای هدف از تحصیل یا آموزش آموزشی. محققان کشورهای ثالث که به منظور انجام کارهای علمی در داخل جامعه سفر می‌کنند. پژوهش نمایندگان موسسات غیرانتفاعی با سن 25 سال یا کمتر. که در سمینارها، کنفرانس ها شرکت می‌کنند. رویدادهای ورزشی، فرهنگی یا آموزشی که توسط سازمان‌های غیرانتفاعی برگزار می‌شود. همسران شهروندان اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و فرزندان آن‌ها زیر 21 سال. به شرطی که ازدواج توسط کشور شریک اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته شده است. اصل گذرنامه همسران اتحادیه اروپا برای این منظور لازم است.

رزرو سفر رفت و برگشت یا برنامه سفر با تاریخ و شماره پرواز. که ورود و خروج از شینگن را مشخص می‌کند. حالت برخی از مقامات شینگن هنگام درخواست ویزا، برنامه سفر را می‌پذیرند. اما پس از دریافت ویزا، بلیط اصلی هواپیما را درخواست می‌کنند. ویزای دانشجویی شرایط دیگری دارد که به آن پرداختیم. درخواست‌های ویزا باید حداقل 15 روز تقویمی قبل از بازدید مورد نظر تسلیم شوند. نمی‌توان آن‌ها را زودتر تسلیم کرد. بیش از سه ماه قبل از شروع بازدید مورد نظر است. لازم به توضیح است که موارد است که ذکر شد.

کلام آخر رویزا گروپ

اقدام به دریافت ویزای دانشجویی امری مهم در روند مهاجرت است. بنابراین باید این اقدام را تحت نظر کارشناسان و مشاورینی با تجربه انجام دهید. اگر تمامی مراحل را آنطور که صحیح است طی کنید، این پروسه برای شما بسیار راحت طی خواهد شد. کارشناسان ما در رویزاگروپ در این مسیر همراه شما هستند، تا هرطور که لازم است شما را راهنمایی کنند.

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا