خانه » بهترین رشته ها برای مهاجرت به اروپا در سال 2024

بهترین رشته ها برای مهاجرت به اروپا در سال 2024

بهترین رشته ها برای مهاجرت 2022
4.7/5 - (8 امتیاز)

معرفی بهترین رشته‌ها برای مهاجرت تحصیلی کار ساده ای نیست و نیاز به در نظر گرفتن موارد مختلفی مثل علاقه شما، سطح زبان و بودجه مالی دارد. قطعا اگر امروز شما هم قصد مهاجرت تحصیلی به یک کشور خارجی را دارید، مشتاق هستید تا بهترین کشور را برای مهاجرت انتخاب کنید. برای انتخاب رشته خوب برای مهاجرت شما ابتدا باید یک کشور خوب را در نظر بگیرید. سپس بازار کار رشته مورد نظر خود را بدانید و تصمیم به تحصیل در آن رشته بگیرید. اما اگر سوال شما این است که بهترین رشته ها برای مهاجرت تحصیلی چه هستند؟

به صورت خلاصه بهترین رشته ها برای تحصیل در خارج و مهاجرت میتواند شامل: رشته های کامپیوتر، عمران، مکانیک، پزشکی، وکالت و مدیریت باشد. در حال حاضر کشور های مختلفی در سراسر جهان وجود دارند که شما می ‌توانید؛ برای اخذ ویزای مهاجرت تحصیلی به آن کشور ها درخواست دهید.

درخواست مشاوره رایگان رویزا گروپ

در صورت در خواست مشاوره رایگان از سمت رویزا گروپ میتوانید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا به زودی از رویزا گروپ با شما تماس گرفته شود.

مشاوره تحصیلی مهاجرتی
بنر تماس

بهترین رشته ها برای مهاجرت در سال 2024

برای مهاجرت به کشورهای دیگر، رشته‌های مختلفی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا بتوانید شغلی خوب پیدا کنید و به خوبی در کشور مقصدتان مستقر شوید. در ادامه به برخی از بهترین رشته‌ها برای مهاجرت اشاره خواهیم کرد:

  1. رشته‌های مهندسی: مهندسی کامپیوتر، برق، مکانیکی و صنایع از جمله رشته‌های پرطرفدار برای مهاجرت به کشورهای دیگر هستند.

  2. رشته‌های پزشکی: پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و مامایی نیز از رشته‌های پرطرفدار برای مهاجرت به کشورهای دیگر هستند.

  3. رشته های مدیریت: یکی از رشته های بسیار پرطرفدار حال حاضر در کشور های اروپایی، رشته های مدیریت هستند که به راحتی میتوانید در آن ها تحصیل کنید.

  4. رشته‌های مالی و حسابداری: مالی، حسابداری و مدیریت مالی نیز از جمله بهترین رشته ها برای مهاجرت تحصیلی به کشورهای دیگر هستند.

  5. رشته‌های فناوری اطلاعات: فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت شبکه، امنیت شبکه و برنامه‌نویسی نیز از رشته‌های مهم برای مهاجرت به کشورهای دیگر هستند.

  6. رشته‌های زبان‌ها و ادبیات: زبان‌ها، ادبیات، ترجمه و مطالعات فرهنگی نیز از رشته‌های مورد علاقه مهاجران به کشورهای دیگر هستند.

از طرفی، در کشورهای مختلف، نیاز به رشته‌های خاص می‌تواند متفاوت باشد، بنابراین قبل از انتخاب رشته برای مهاجرت بهتر است که ابتدا بازار کار کشور مورد نظرتان را بررسی کنید و به طور جدی بررسی کنید که چه رشته‌هایی در آن کشور بیشتر بازار کسب و کار دارند.

بهترین رشته ها برای مهاجرت به کشورهای اروپایی

انتخاب رشته برای مهاجرت موضوع بسیار تعیین کننده ای است. چرا که دانشگاهی که در آن ادامه تحصیل می دهید؛ ارتباط مستقیمی با رشته تحصیلی شما دارد. اگر بتوانید برای رشته مورد نظرتان در کشوری با امکانات تحصیلی مناسب اقدام کنید؛ بیش از نیمی از راه رسیدن به یک زندگی آرمانی را گذرانده اید. البته باید بگوییم که این تنها بخشی از کار است. چرا که هدف شما از مهاجرت نیز موثر است. در این باره باید بگوییم اگر هدف شما از مهاجرت تحصیلی؛ یک شغل مناسب باشد.

اگر الویت شما کسب درآمد بیشتر است؛ رشته تحصیلی مناسب شما متفاوت خواهد شد. و ذکر این نکته الزامی است که چنانچه دریافت اقامت دائم و تابعیت یک کشور هدف باشد؛ بهترین رشته ها برای مهاجرت به خارج باز هم متفاوت خواهد بود. در نتیجه رشته و شرایط خود و شرایط شغلی و بازار کار آن کشور را نیز بسنجید.

وقتی شما تا اینجای مقاله خوانده اید یعنی شما هم از آن دسته افرادی هستید که؛ می ‌خواهید در خارج ادامه ‌تحصیل دهید. این موضوع شاید شما را دچار استرس کرده است. چرا که نگرانی ‌هایی دربارۀ رشتۀ تحصیلی‌تان دارید. ما درکتان می ‌کنیم. و می دانیم فکر می کنید آینده شما به این موضوع بستگی دارد. البته که تا حدودی این درست است. اما نباید بیش از حد خود را نگران کنید. چرا که هر چیزی قابل جبران است. از طرف دیگر ما در کنار شما هستیم تا با ارائه مشاوره تخصصی؛ درصد خطای شما را به صفر برسانیم.

بهترین رشته ها برای مهاجرت به خارج 2022

بهترین رشته های پزشکی برای مهاجرت

این که بهترین رشته های پزشکی  برای مهاجرت کدام است سوال بسیاری است. چرا که یکی از پر درآمد‌ ترین رشته های تحصیلی، قطعا رشته های پزشکی است. از این این رشته پر تقاضا‌ ترین رشته ‌ی علوم تجربی در کشور ها نیز است. اگر این رشته مورد علاقه شماست به شما تبریک می گوییم؛ چون این رشته یکی از بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت است. علت این موضوع را در ادامه بررسی خواهیم کرد. یکی از این دلایل اهمیت پزشک برای دولت‌ها است. چرا که پزشکان، در سلامت و بهداشت جوامع نقش بسزایی دارند.

موضوعی که یکی از وظایف اصلی حکومت ها را تعیین می کند. این که تحصیل در این رشته با دشواری‌ های زیادی همراه است. اما این موضوع نتونسته محبوبیت آن را کم کند. چرا در هر کشور و جامعه ای همواره؛ تقاضا و موقعیت‌ های شغلی فراوانی برای این رشته تحصیلی وجود دارد.

البته باید بگوییم همین محبوبیت تحصیل در این رشته را مشکل کرده است. چرا که با وجود موقعیت‌ های شغلی فراوان؛ این رشته در اکثر کشور ها، مهاجرت پزشکان؛ کمی دشوار تر از سایر رشته‌ های تجربی است. علت این موضوع هم مشخص است. این رشته از بهترین رشته‌ها برای مهاجرت است؛ از این کشورها در انتخاب دانشجویان این رشته وسواس به خرج می دهند. در صورت متاهل بودن می توانید آسان تر برای تحصیل در این رشته اقدام کنید. این امکانی است که کشور را برای افراد متاهل فراهم کرده اند. به همراه همسر خود زندگی کند.

مطلب پیشنهادی: تحصیل پزشکی در خارج

بهترین رشته های پزشکی  برای مهاجرت

بهترین رشته های مهندسی برای مهاجرت

رشته های مهندسی نیر از بهترین رشته ها برای مهاجرت هستند. که در این بخش از مقاله به آن ها می پردازیم. بسیاری از افراد با هدف کسب مهارت و تخصص برای ورود به بازار کار؛ و البته داشتن آینده شغلی مناسب مهاجرت تحصیلی را انتخاب می‌ کنند. برای این افراد رشته های مهندسی همیشه جز گزینه های اول است. البته بدیهی است که برای این کار باید مراحلی را طی کنند؛ و مهم‌ ترین مرحله، انتخاب رشته مورد نظر است. چرا که همان طور که در بخش های قبل مقاله نیز توضیح دادیم؛ انتخاب رشته در موفقیت شما بسیار تاثیر گذار است.

معمولا رشته‌ های مهندسی بازار کار بسیار خوبی در کشورهای صنعتی و توسعه‌ یافته دارند. بهترین رشته ها برای مهاجرت را باید با توجه به هدف خود بسنجید. باید بگوییم بعد از انتخاب رشته خود و دریافت پذیرش تحصیلی دانشجویان می‌ توانند؛ ادامه فرایند مهاجرت را بگذرانید.

بهترین رشته های مهندسی برای مهاجرت

بهترین رشته ها برای تحصیل در اروپا

در شرایط مختلف بهترین رشته ها برای مهاجرت متفاوت است. یکی از آن شرایط جایی که به آن قصد مهاجرت دارید. از این رو بهترین رشته‌ها برای تحصیل در اروپا؛ با جایی دیگر متفاوت است. در دنیای امروز همه به دنبال زندگی بهتر هستند. و هر کس هم برای رسیدن به این هدف مسیری را برای خود تعیین می کند. یکی از راه هایی که می توان مسیر موفقیت را طی کرد؛ مهاجرت به شهر و یا کشوری دیگر است. اما درباره اینکه کدام رشته برای مهاجرت به اروپا مناسب‌تر است باید بگوییم؛ این موضوع اولا به هدف شما بستگی دارد.

تحصیل در اروپا برای دانشجویان بین المللی، یکی از گزینه‌های جذاب و پرطرفدار است. اروپا دارای دانشگاه‌های بسیار معتبر و با سابقه است که در بسیاری از رشته‌های تحصیلی به صورت عالی عمل می‌کنند. در ادامه، بهترین رشته‌های تحصیلی در اروپا را معرفی می‌کنیم:

  1. رشته‌های مدیریت: تحصیل در رشته مدیریت در اروپا به دلیل وجود دانشگاه‌های بسیار با سابقه و معتبر و همچنین بازار کار پویا و پیشرفته، بسیار پرطرفدار است.

  2. رشته‌های مهندسی: دانشگاه‌های اروپایی در رشته‌های مختلف مهندسی از جمله برق، الکترونیک، مکانیک، معماری و مهندسی شیمی، بسیار قدرتمند و معتبر هستند.

  3. رشته‌های پزشکی: دانشگاه‌های پزشکی در اروپا با کیفیت بسیار بالا و آموزشی قوی هستند و فارغ‌التحصیلان این رشته در کشورهای مختلف دنیا بسیار جذاب هستند.

  4. رشته‌های حقوقی: دانشگاه‌های حقوقی در اروپا با سابقه و تاریخ غنی و بهره‌مندی از استادان برجسته، بهترین آموزش‌های حقوقی را ارائه می‌دهند.

  5. رشته‌های علوم پایه: دانشگاه‌های اروپایی در رشته‌های ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی، بهترین آموزش‌ها را ارائه می‌دهند و در صورت علاقه، فرصت‌های تحقیقاتی و دسترسی به لابراتوارهای پیشرفته را فراهم می‌آورند.

مطلب پیشنهادی: تحصیل در اروپا

بهترین دانشگاه های اروپا

در اروپا دانشگاه‌های بسیاری وجود دارد که در رتبه بندی جهانی بسیار برتر عمل می کنند. در ادامه بهترین دانشگاه‌های اروپا را با هم مرور خواهیم کرد که دانشگاه بخارست نیز در این لیست حضور دارد:

  1. دانشگاه آکسفورد
  2. دانشگاه کمبریج
  3. دانشگاه ایتالیا فدریکو دو دوما، ناپل
  4. دانشگاه سوربون، پاریس
  5. دانشگاه کلن
  6. دانشگاه هایدهلبرگ
  7. دانشگاه ادینبورگ
  8. دانشگاه فریدریش ویلهلم، برلین
  9. دانشگاه برشلونه
  10. دانشگاه بخارست

دانشگاه بخارست در کشور رومانی قرار دارد و یکی از معتبرترین و برترین دانشگاه‌های این کشور است. این دانشگاه در بیشتر رشته‌های تحصیلی، شامل رشته‌های علوم، تکنولوژی، اقتصاد، حقوق، پزشکی و هنر، بسیار قوی و پرطرفدار است.

 

اهمیت انتخاب دانشگاه مقصد برای مهاجرت

انتخاب دانشگاه و بهترین رشته برای مهاجرت از اهمیت زیادی در بین مهاجران برخوردار است. اما باید در نظر داشته باشید که برای آموزش رشته مورد نظر دانشگاهی که انتخاب می‌کنی نقش مهمی در آینده شما دارد. اینکه مدرک شما از چه دانشگاهی صادر می‌شود اهمیت دارد.  در زیر به برخی از عوامل و اهمیت‌های انتخاب دانشگاه برای مهاجرت اشاره می‌کنیم:

  • کیفیت تحصیلی

دانشگاه با کیفیت و معتبر تأثیر بسزایی بر تجربه تحصیلی و دانش شما خواهد داشت. 

  • تخصص و رشته مورد نظر

 انتخاب دانشگاهی که در زمینه تخصصی شما قوی است، می‌تواند فرصت‌های شغلی بهتری فراهم کند.

  • شبکه ارتباطات و ارتباط با صنعت

دانشگاه‌هایی که ارتباط قوی با صنعت دارند و فرصت‌های شغلی برای دانشجویان خود ارائه می‌دهند.

  • امکانات و تجهیزات تحقیقاتی

امکانات تحقیقاتی و فناوری دانشگاه نشان‌دهنده تعهد به پیشرفت علمی و دانشجویان است. 

  • موقعیت جغرافیایی

موقعیت جغرافیایی دانشگاه ممکن است بر اساس ترجیحات شخصی شما مهم باشد. 

  • زبان تدریس و محیط فرهنگی

 انتخاب دانشگاهی که به زبانی که شما مسلط باشید و محیط فرهنگی آن با ترجیحات شما سازگاری داشته باشد، تجربه تحصیلی را بهبود خواهد بخشید.

  • هزینه تحصیل

هزینه تحصیل یکی از عوامل مهم در انتخاب دانشگاه می‌باشد. هزینه‌های تحصیل، شهریه، هزینه زندگی و امکانات مالی بسیار حائز اهمیت است.

  • امکانات زندگی و اجتماعی

امکانات زندگی مثل اقامتگاه‌ها، امکانات تفریحی، وضعیت اقتصادی شهر نقش مهمی در تعیین دانشگاه برای دانشجویان را ایفا می‌کنند.

  • شهرت دانشگاه

شهرت یک دانشگاه می‌تواند نشان‌دهنده موفقیت دانشگاه و ایجاد فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان باشد.

بهترین رشته ها برای تحصیل در اروپا

پیشنهاد رشته‌های مهاجرتی رویزا گروپ

بهترین رشته‌ها برای مهاجرت در شرایط مختلف متفاوت است. اما به طور کلی مهندسی کامپیوتر و IT در سراسر دنیا متقاضیان بسیاری دارد. علت زیادی برای این موضوع وجود دارد. یکی از مهم ترین دلایل این است که؛ صنعت IT یکی از مهم ترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت شناخته می شود. همچنین باید بگوییم به طور معمول و در اکثر کشور ها متخصصان این رشته؛ حقوق بسیار خوبی دریافت می کنند. همین موضوع باعث شده است که برای بسیاری؛ رشته IT بهترین رشته ها برای مهاجرت باشد.

با کمی دقت و تلاش می توانید؛ رده های شغلی خوبی را در کشور مورد نظر به خود اختصاص دهند. مدرک فنی MBA یا کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی در دهه اخیر یکی از بهترین مدارک برای پذیرش در کشورهای مختلف است. تحصیل در این رشته معمولا هزینه پایینی داشته و از بازار کار بسیار خوبی به خصوص در کشورهای خارجی برخوردار است.

راهنمایی برای انتخاب بهترین رشته تحصیلی

  • علت انتخاب رشته

انتخاب رشته تحصیلی نقش بسیار مهمی در مسیر زندگی حرفه‌ای افراد ایفا می‌کند. لذا این انتخاب نیازمند دقت و بررسی دقیق نیازها و توانمندی‌های فرد است. 

  • تحلیل بازار کار

برای انتخاب بهترین رشته برای مهاجرت تحصیلی، لازم است با بازار کار مرتبط با هر رشته آشنا شوید. 

  • تطبیق با علایق شخصی

انتخاب رشته باید با علایق و سلیقه‌های شخصی شما هماهنگ باشد. 

  • توانمندی‌های شخصی

بررسی توانمندی‌ها و مهارت‌های شخصی خود نیز یک قدم مهم در انتخاب رشته است. 

دریافت مشاوره برای انتخاب بهترین رشته برای مهاجرت

انتخاب یک آژانس مهاجرتی خوب، در پروسه مهاجرت بسیار حائز اهمیت و ضروری است. چرا که یک آژانس مهاجرتی معتبر مجرب همواره دارای دانش تخصصی و حقوقی بسیار بالایی است که افراد زیادی در طول پروسه مهاجرت به این دانش نیاز پیدا می‌کنند. پروسه مهاجرت تقریباً پروسه سخت و طاقت فرسا است؛ اما طی کردن آن در کنار مشاوران و متخصصان مجرب که سابقه بسیار زیادی در فعالیت در حوزه‌های مربوطه دارند، می‌تواند تا حجم زیادی از سختی آن را بکاهد.

مشاوره‌های رویزا گروپ دقیقاً همان چیزی است که شما نیاز دارید. شما برای مهاجرت نیاز به انگیزه و مشاوره‌های درست و اصولی دارید و ما تمام این موارد را برای شما در طول پروسه مهاجرت به کشور رومانی، برای شما فراهم می‌کنیم.
شرکت رویزا گروپ، به عنوان یک شرکت مشاوره تحصیلی بین المللی، به شما کمک می کند تا بهترین رشته های تحصیلی خود را در دانشگاه های برتر جهان انتخاب کنید. ما در این شرکت دارای تیمی متشکل از مشاوران تحصیلی با تجربه و دانش فنی هستیم که با استفاده از آخرین روش های مشاوره تحصیلی، به شما کمک می کنیم تا در رشته هایی که به شما علاقه دارید و در آن ها توانایی دارید، بتوانید تحصیل کنید.

هدف ما در شرکت رویزا گروپ، این است که شما را به دانشگاه های برتر جهان هدایت کرده و به شما کمک کنیم تا در رشته هایی که بهترین توانایی های خود را دارید، بهترین عملکرد را داشته باشید. در این راستا، ما با بهره گیری از تکنولوژی های روز، از جمله هوش مصنوعی و الگوریتم های پیشرفته، بهترین گزینه های تحصیلی را برای شما ارائه می دهیم.

پیشنهاد رشته های مهاجرتی رویزا گروپ

بهترین رشته ها برای مهاجرت به رومانی

کشور رومانی در سال های اخیر دارای رشد سریع جذب دانشجو بوده است. از این تصمیم گرفته ایم بخشی از مقاله را به معرفی بهترین رشته ها برای مهاجرت به رومانی؛ اختصاص دهیم. این کشور اروپایی به دلایل گوناگون در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. باید بگوییم تحصیل در رومانی به طور کلی یک مرکز عالی تحقیقات آموزشی می باشد. این همون موضوع باعث شده است که بسیاری از دانشگاه های این کشور؛ از شهرت جهانی برخوردار باشد.

در این مقاله به طور مفصل به بهترین رشته‌های برای مهاجرت پرداختیم. تحصیل در رومانی شرایط مختص به خود را دارد؛ به طور مثال افرادی که قصد تحصیل در رومانی در مقطع کارشناسی دارند؛ باید مدرک آیلتس با نمره 6 ارائه دهند. برای اینکه مهاجرت آسانی به رومانی از طریق تحصیل داشته باشید خوب است اطلاعات بیشتری در این خصوص کسب کنید. 

برای این موضوع می توانید به بخش تحصیل در رومانی مراجعه کنید؛ و یا با ما تماس بگیرید.

لوگو رویزا گروپ

رویزا؛ رویای زندگی شما …

امیدواریم مطالب مفیدی را در زمینه “بهترین رشته ها برای مهاجرت” را به شما ارائه کرده باشیم. این مطلب توسط رویزا نوشته شده است و امیدوار هستیم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. همچنین شما عزیزان میتوانید از طریق روش های زیر با مشاورین خودتون در رویزا ارتباط برقرار کنید. مشاروین رویزا همه روزه و همه ساعت در خدمت شما عزیزان هستند.

مهاجرت به رومانی با رویزا گروپ:

ویزای رومانی یکی از بهترین و معتبر ترین ویزا ها در دنیاست. اگر قصد اقامت در رومانی را دارید، اینکار تخصص رویزا گروپ است. رویزا گروپ شرایط تحصیل در رومانی را برای شما فراهم میکند. اگر شما هم کشور رومانی برای مهاجرت انتخاب کردید، همین حالا با مشاورین ما تماس بگیرید.

*** توجه: لطفا به علت حضور ما در کشور رومانی با راه های ارتباطی زیر با ما ارتباط بگیرید. در صورت تماس مستقیم و پاسخگویی ما، متحمل هزینه زیادی میشوید.

اینستاگرام

شما میتوانید از طریق اینستاگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

واتس اَپ

شما میتوانید از طریق واتس اَپ با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

تلگرام

شما میتوانید از طریق تلگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

فیس بوک

شما میتوانید از طریق فیس بوک با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

درباره نویسنده

2 در مورد “بهترین رشته ها برای مهاجرت به اروپا در سال 2024”

  1. بین رشته های روانشناسی و علوم آزمایشگاهی و میکروبیولوژی به ترتیب کدام برای مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان مناسب هست و این که شنیدم تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد شانس رو کم می‌کنه یعنی اگر لیسانس میکروبیولوژی داشته باشم و فوق لیسانس علوم آزمایشگاهی قبول بشم و بگیرم شانسم برای اپلای کم میشه چه کار کنم شانسم کم نشه و در آخر بین مدرک دانشگاه آزاد و سراسری چقدر تفاوت هست این دانشگاه های انگلیس مدارک دانشگاه آزاد رو قبول ندارن درسته ؟؟

    1. انتخاب رشته برای مهاجرت به کشورهای انگلیسی‌زبان بسیار وابسته به اهداف شخصی، توانمندی‌ها و علاقه‌های شما است. هر دو رشته روانشناسی و علوم آزمایشگاهی و میکروبیولوژی می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند، ولی توجه به مسائل زیر می‌تواند به انتخاب شما کمک کند:

      علاقه شخصی: انتخاب رشته باید بر اساس علاقه و علاقه شخصی شما باشد. اگر یکی از این دو رشته را برای تحصیل انتخاب کنید واقعاً به آن علاقه دارید، احتمال موفقیت بیشتر خواهد بود.

      فرصت‌های شغلی: بررسی بازار کار در کشوری که می‌خواهید به آن مهاجرت کنید اهمیت دارد. برخی کشورها ممکن است نیاز به یک رشته خاص داشته باشند یا فرصت‌های شغلی در یک حوزه‌ی خاص بهتر باشد.

      مهارت‌های فنی: مهارت‌های فنی و تخصصی در رشته‌ای که انتخاب می‌کنید می‌توانند تأثیرگذار باشند. برای مهاجرت به کشورهای انگلیسی‌زبان، داشتن مهارت‌های مرتبط با شغل ممکن است مفید باشد.

      آموزش تکمیلی: اگر در آینده به تحصیلات تکمیلی (مثل کارشناسی ارشد یا دکترا) علاقه دارید، بهتر است رشته‌ای را انتخاب کنید که به شما اجازه تغییر رشته در مقاطع بالاتر را بدهد.

      تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد ممکن است به شرطی کمک به شما کند که:

      مهارت‌ها و دانش اساسی مرتبطی با رشته جدید داشته باشید.
      دلایل قوی و منطقی برای تغییر رشته داشته باشید.
      دانشگاه مقصد اجازه تغییر رشته را بدهد.
      در مورد تفاوت بین دانشگاه‌های آزاد و دولتی (سراسری) در کشورهای انگلیسی‌زبان، این تفاوت‌ها ممکن است به کشور و دانشگاه مشخصی بستگی داشته باشد. در بعضی موارد، دانشگاه‌های آزاد همچنان مورد تایید می‌باشند، اما در برخی دیگر این تفاوت ممکن است تأثیر داشته باشد. بهتر است با دفتر مهاجرت یا دانشگاهی که می‌خواهید در آن تحصیل کنید تماس بگیرید تا اطلاعات دقیق‌تری در مورد قبولی مدارک آزاد دانشگاه در آن کشور بدست آورید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا