خانه » تحصیل دکترا در اروپا در سال 2024| بهترین گزینه‌ها برای تحصیل

تحصیل دکترا در اروپا در سال 2024| بهترین گزینه‌ها برای تحصیل

تحصیل دکترا
به این صفحه امتیاز دهید!

اگر شما هم به دنبال تحصیل دکترا در اروپا هستید حتما به دنبال شرایط ویژه و مناسبی برای مهاجرت می‌باشید. صد در صد تحصیل در اروپا در مقطع دکترا یک تجربه بسیار هیجان انگیز خواهد بود. امروز ما قصد داریم تا بهترین گزینه‌ها برای تحصیل دکترا در کشورهای اروپایی را در سال 2024برای شما بررسی کنیم.

آنچه شما در این مطلب کسب خواهید کرد…

ما امروز قصد داریم تا در این بلاگ سوالاتی که ممکن است برای شما برای تحصیل دکترا در اروپا پیش آید را بررسی کنیم. همچنین بهترین گزینه‌ها را به شما برای تحصیل در مقطع دکترا معرفی کنیم. سوالاتی از جمله تحصیل دکترا در بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل دکترا، بورسیه تحصیلی دکترا، شرایط تحصیل در اروپا، طول تحصیل دکترا ، مدارک لازم برای تحصیل در اروپا، شرایط کار بعد از تحصیل دکترا، این‌ها برخی از سوالات برای آمادگی شما برای تحصیل در دکترا می‌باشد.

نوبت دهی آنلاین برای مشاوره تحصیل دکترا در کشورهای اروپایی

باید توجه داشته باشید که به دلیل اینکه مقطع دکترا از حساسیت بیشتری برخوردار است باید برای تحصیل در این مقطع از مشاوران متخصص راهنمایی گرفت. شما عزیزان می‌توانید برای اخذ مشاوره تحصیلی برای مقطع دکترا با کارشناسان مجموعه رویزا گروپ در تماس باشید. آژانس مهاجرتی رویزا گروپ با سالها تجربه در خصوص مهاجرت تحصیلی و تحصیل دکترا در اروپا بهترین گزینه‌ها را برای تحصیل به علاقمندان ارائه داده است. اگر شما نیز متقاضی تحصیل در اروپا هستید با پر کردن فرم زیر منتظر تماس کارشناسان با تجربه تیم مهاجرتی رویزا گروپ باشید.

نوبت دهی مشاوره رایگان
تحصیل در کشورهای اروپایی

تحصیل در مقطع دکترا

دکترا یا PhD عالی ترین رتبه تحصیلی در یک رشته می‌باشد. به ترتیب بعد از اخذ دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس شما می‌توانید برای اخذ دکترا اقدام کنید. خب صد در صد با تحصیل در مقطع دکترا آن هم در کشورهای اروپایی بهترین شرایط کاری را در آینده می‌توان در بهترین پوزیشن‌ها به دست آورد. اما اگر هنوز نمی‌دانید برای تحصیل دکترا در اروپا باید از کجا شروع کنید و شرایط تحصیل در اروپا به چه صورت می‌باشد ما در آژانس مهاجرتی رویزا گروپ کنار شما هستیم.

شرایط پذیرش دکترا در کشورهای اروپایی

اینکه بتوانید در مقطع دکترا در کشورهای اروپایی به تحصیل بپردازید و بهترین موقعیت‌ها را به دست آورید یک امتیاز عالی برای شما می‌باشد. بنابراین برای پذیرش در بهترین دانشگاه‌ها در سراسر اروپا باید یک سری شرایط را در نظر داشته باشید. برای تحصیل دکترا در اروپا باید در مقاطع قبلی یعنی لیسانس و فوق لیسانس بهترین معدل‌ها را کسب کنید. همچنین برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های اروپایی و یا اخذ بورسیه تحصیلی دکترا در اروپا باید انواع روزمه‌های تحقیقاتی خود در دوره‌‌ی ارشد را به دانشگاه مورد نظر ارائه دهید. قبولی در  مصاحبه ورودی دانشگاه‌ها و اخذ مدارک زبان معتبر نیز اهمیت بسیار دارد.

بهترین کشورها برای تحصیل دکترا

کشورهای اروپایی زیادی با به وجود آوردن شرایط عالی برای تحصیل در مقطع دکترا دانشجویان بین‌المللی را جذب خود می‌کنند. به همین منظور برخی از کشورها مانند فرانسه، انگلیس، آلمان، اتریش، ایتالیا، رومانی با فراهم کردن بستری عالی بهترین کشور برای تحصیل دکترا در اروپا می‌باشند. در ادامه به گزیده‌ای از مزایای تحصیل در این کشورها اشاره می‌کنیم.

مزایای تحصیل در کشورهای اروپایی

تحصیل دکترا در اروپا مزایای متعددی دارد که سعی می‌کنیم تعدادی از این مزایا را در این مقاله برای شما بررسی کنیم:

  1. سطح کیفیت آموزشی: کشورهای اروپایی در سطح بالای آموزش و دانشگاه‌های معتبر جهانی شهرت بین‌المللی دارند.
  2. تنوع فرهنگ و زبان: اروپا معمولا میزبان انواع فرهنگ و زبان‌های خارجی از سرتاسر دنیا می‌باشد.
  3. مرکز تحقیقاتی: با توسعه آزمایشگاه‌ها و بهره از دانشمندان اروپا به یکی از قطب‌های تحقیقاتی دنیا تبدیل شده است.
  4. رشد اقتصادی: بیشتر کشورهای اروپایی اقتصادی رو به رشد داشته و به عنوان قطب‌های اقتصادی مهم به شمار می‌روند.
  5. دریافت ویزای شینگن: با مهاجرت به کشورهای اروپایی می‌توان ویزای شینگن را به دست آورد و از مزایای آن بهره برد.
  6. زندگی با کیفیت بالا: زندگی در کشورهای اروپایی معمولا از سطح کیفیت بالایی برخوردار است و هزینه‌های زندگی بسیار مناسب است.
تحصیل در دکترا

بهترین دانشگاه‌های اروپایی برای تحصیل دکترا

دانشگاه‌های زیادی در اروپا بهترین شرایط لازم برای تحصیل دکترا را فراهم کرده‌اند. اخذ بورسیه تحصیل دکترا در اروپا در بهترین دانشگاه‌ها اروپایی سبب تضمین آینده شغلی افراد می‌شود. در جدول زیر به معرفی چند نمونه از بهترین دانشگاه‌های اروپایی برای تحصیل دکترا پرداخته‌ایم.

کشوردانشگاهمدت زمان دوره
فرانسه

1.دانشگاه اکول پلی تکنیک

2. دانشگاه اکول نرمال سوپریور

3 الی 6 سال
آلمان۱. دانشگاه فنی مونیخ
۲. دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ
4 الی 6 سال
انگلیس1.دانشگاه آکسفورد انگلستان   2.دانشگاه کمبریج4الی 5 سال
رومانی

1.      دانشگاه بخارست

2.      دانشگاه پلی تکنیک بخارست

3الی 4 سال
ایتالیا

1.دانشگاه بولونیا

2.دانشگاه ساپینزا رم

3الی 4 سال
جمهوری چک

1.دانشگاه جارلز

2.دانشگاه ماساریک

3الی 4 سال

تمامی دانشگاه‌های که در بالا ذکر شده است فقط برخی از دانشگاه‌های برتر اروپایی می‌باشند. شما برای اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی این دانشگاه‌ها و یا دانشگاه‌های برتر کشورهای اروپایی می‌توانید با مشاوران مجموعه رویزا گروپ در ارتباط باشید. این مجموعه با توجه به کلاینت‌های زیادی که داشته‌اند و همچنین پرونده‌های موفقی که به اتمام رسانده‌اند بهترین گزینه‌های انتخابی را برای تحصیل شما پیشنهاد می‌دهند.

مقطع دکترا

بهترین رشته‌ها برای تحصیل دکترا

برخی از رشته‌ها برای تحصیل در مقطع دکترا بسیار پرطرفدار هستند و شرایط بسیار خوبی برای پذیرش و تحصیل دکترا در اروپا دارند. به همین منظور اینجا هستیم تا برخی از بهترین و راحت ترین راه‌ها برای اقامت اروپا یعنی رشته‌های مناسب برای تحصیل دکترا را مورد بررسی قرار دهیم. در سال 2024 رشته‌های علوم کامپیوتر، حسابداری، مهندسی برق و مدیریت بازرگانی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل در مقطع دکترا می‌باشند.

  1. علوم کامپیوتر: دنیا هر روز به سمت مدرن تر شدن پیش می‌رود. نیاز بشر به علم کامپیوتر و تکنولوژی بیشتر و کشورهای اروپایی به همین منظور سعی دارند تا بیشتر با این دانش همسو و همگام شوند.
  2. حسابداری: یکی از رشته‌های پر تقاضا در سال‌ها اخیر با بازار کار بسیار عالی در کشورهای اروپایی می‌باشد. 
  3. مهندسی برق: با رشد صنایع مختلف از جمله فناوری و اطلاعات و انرژی تقاضا تحصیل در این رشته در کشورهای اروپایی بالا رفته است.
  4. مدیریت بازارگانی: کشورهای اروپایی به دلیل اینکه از قطب‌های تجارت می‌باشند فرصت مناسبی برای فارغ‌التحصیلان در این رشته به وجود آورده است.

 

بورسیه تحصیل دکترا در کشورهای اروپایی

خیلی از کشورها برای تحصیل دکترا بورسیه و تحصیل رایگان فراهم کرده‌اند. با توجه به اینکه تحصیل دکترا در اروپا یک موقعیت تحصیلی بسیار عالی محسوب می‌شود بورسیه گرفتن در این مقطع نیز یک برد و اتفاق عالی برای دانشجویان می‌باشد. بورسیه تحصیلی دانشگاه‌ها شامل کمک‌هزینه ماهانه به همراه هزینه‌های تحصیل، هزینه‌های اقامت، بیمه درمانی و کمک‌هزینه سفر می‌باشد.

شرایط تحصیل رایگان دکترا

علاقمند برای تحصیل در اروپا در مقطع دکترا می‌باشید؟ توان پرداخت هزینه‌های دکترا را ندارید؟ آیا خبر دارید بعضی از کشورهای اروپایی برای بعضی از دانشجویان شرایط تحصیل رایگان فراهم کرده‌اند؟ برخی از کشورها مانند فرانسه، آلمان، جمهوری چک، استونی، رومانی در صورت مسلط بودن دانشجویان به زبان انگلیسی یا زبان رسمی کشور مورد نظر تحصیلات رایگان به دانشجویان ارائه می‌دهند. اگر برای تحصیل دکترا در اروپا به دنبال دانشگاه با هزینه‌های رایگان می‌گردید می‌توانید از مشاوران رویزا برای پیدا کردن بهترین دانشگاه با بهترین شرایط کمک بگیرید.

بخش پیشنهادی: بورسیه مهندسی پزشکی در اروپا

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش

برای اخذ پذیرش تحصیل دکترا در اروپا شما نیازمند یک سری از مدارک هستید که باید آن‌ها را به کشور مربوطه ارسال نمایید که در زیر این مدارک را برای شما معرفی می‌کنیم.

  • مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد همراه با ریز نمرات و ترجمه آن
  • مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 6.5 یا تافل به حداقل نمره 80
  • ارائه مقالات و آثار چاپ شده دانشجو
  • ارائه انگیزه نامه از 3 استاد برجسته دانشگاه محل تحصیل
  • رزومه تحصیلی شامل شرحی از ویژگی‌ها، مهارت‌ها و توانایی‌‌های متقاضی

چند نکته که باید برای اخذ پذیرش دکترا بدانید…

  1. در مقاطع پایین‌تر یعنی لیسانس و فوق لیسانس محدودیت‌ سنی برای پذیرش در دانشگاه‌های اروپایی وجود دارد. اما برای تحصیل دکترا این موضوع اهمیتی ندارد.
  2. دریافت بورسیه و تحصیل رایگان همانند دوره کارشناسی ارشد در بعضی از کشورها امکان‌پذیر است.
  3. دانشجویان دکتری در اروپا اجازه کار نیز خواهند داشت.
  4. مدت دوره دکتری در کشورهای اروپایی چیزی حدود 3 سال است.
  5. امکان تحصیل در مقطع دکتری در اروپا به صورت آنلاین نیز وجود دارد.
اخذ پذیرش تحصیلی

مدارک لازم برای اخذ ویزا تحصیلی

بدیهی می‌باشد برای اقامت در کشور مورد نظر و تحصیل دکترا در اروپا نیاز به ویزای اون کشور دارید به همین منظور برای اخذ ویزا با توجه ویزای مورد نیاز مدارکی باید به سفارت اون کشور در داخل ایران ارائه بدهید تا مجوز ورود به کشور مورد نظر را دریافت کنید که در زیر مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا را برای شما بررسی کردیم.

  • عکس گذرنامه ای
  • فرم درخواست
  • گذرنامه معتبر
  • شناسنامه، تنها در صورتی که نام و یا نام خانوادگی خود را تغییر داده‌اید
  • اثبات امکان تأمین مالی برای مدت اقامت تحصیلی یا تعهدنامه و یا مدرکی دال بر دریافت بورس تحصیلی
  • پذیرش برای دوره دکتری
  • مدرک زبان معتبر
  • گواهی پایان تحصیلات کارشناسی ارشد
  • ارائه مدارک شغلی و فعالیتهای دیگر در ایران
  • مدرک بیمه درمان مسافرتی معتبر
  • انگیزه نامه
  • در صورتی که همسرتان همراه شما باشد به رزومه همسر، کپی ساده از آخرین مدرک تحصیلی و کپی از صفحات 2 و 3 گذرنامه لازم است.

مطلب پیشنهادی: شرایط تحصیل در اروپا به زبان انگلیسی

بازار کار بعد از تحصیل در اروپا

تحصیل دکترا در اروپا خود شغل محسوب می‌شود اما باید خاطر نشان کرد که شما در کشورهای اروپایی می‌توانید در هنگام تحصیل به مدت زمان محدود در کنار تحصیل شاعل هم باشید. به دلیل جایگاهی که مقطع دکترا دارد افراد بعد از اتمام دوره تحصیل می‌توانند به سرعت در بهترین پوزیشن‌های شغلی مشغول به کار شوند. کشورهای اروپایی برای توسعه و رشد دانش و اقتصاد کشور خود به شدت از نیروی جوان تحصیل کرده حمایت می‌کنند.

چرا رومانی برای تحصیل دکترا مناسب می‌باشد؟

در بین تمامی کشورهای اروپایی برای تحصیل دکترا در اروپا ما اشاره‌ای به کشور رومانی کردیم که برای تحصیل بسیار مناسب می‌باشد. خیلی از کشورهای اروپایی از نظر سطح علمی و زندگی برای تحصیل مناسب هستند. اما کشور رومانی به دلیل سیاست‌های مهاجرتی که دولت برای مهاجرکنندگان و دانشجویان فراهم کرده برتری‌هایی نسبت به کشورهای دیگر اروپایی دارد.

مطلب پیشنهادی: تحصیل در رومانی

آنچه بیشتر درباره‌ی رومانی باید بدانید…

کشور رومانی به دلیل موقعیتی که جدیدا در اروپا به دست آورده و عضو اتحادیه شینگن شده است کشوری مناسب برای مهاجرت تحصیلی می‌باشد. این کشور به دلیل هزینه‌های معیشتی بسیار مناسب و ارزان رضایتمندی بسیاری از مهاجرکنندگان را به دست آورده است. همچنین به دلیل وجود دانشگاه‌های بسیار معروف و پیشرفته مقصدی عالی برای مهاجرت تحصیلی و گزینه‌ای برای انتخاب کشور مورد نظر برای مهاجرت می‌باشد.

تحصیل دکترا در رومانی

کلام آخر رویزا گروپ

در نهایت این مقاله ما سعی داریم تا با دادن اطلاعات مفید و کاربردی برای مهاجرت شما بتوانیم بهترین گزینه برای انتخاب مشاور شما باشیم. باید بدانید که معقوله مهاجرت به تنهایی پر از استرس و چالش می‌باشد. صد در صد هرچقدر بخواهیم موقعیت‌های بهتری را کسب کنیم در طول مسیر برای دستیابی به بهترین شرایط با چالش‌های بسیار سختی رو به رو خواهیم شد. پس داشتن یک راهنمای مناسب و با تجربه در طول این مسیر بسیار کمک شایانی به شما می‌کند. ما در رویزا گروپ منتظر تماس و خدمت رسانی به شما عزیزان برای دریافت اطلاعات تحصیل دکترا در اروپا هستیم.

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا