خانه » چگونه ویزای تحصیلی بگیریم

چگونه ویزای تحصیلی بگیریم

چگونه ویزای تحصیلی بگیریم
5/5 - (2 امتیاز)

بیشتر افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند، می ‌خواهند که در هزینه‌ های تحصیل خود صرفه‌ جویی کند. به دلیل افزایش تعداد متقاضیان تحصیل در خارج در سال‌ های اخیر؛ ویزای تحصیلی به یکی از ویزا های پر متقاضی تبدیل شده است. دریافت ویزای تحصیلی علاوه بر این که باعث می شود؛ دانشجو در یک محیط آموزشی با استانداردهای بالا آموزش ببیند، شانس موفقیت های شغلی را نیز بیشتر می کند. ویزای تحصیلی یک نوع اقامت است؛ که مجوز اشتغال و تحصیل را به شما در کشوری که قصد زندگی در آن را دارید فراهم می کند. باید به این نکته توجه کرد که یکی از شرایط ادامه تحصیل در دانشگاه‌ های خارج از ایران؛ اخذ ویزای تحصیلی این کشور است. لذا تحصیل در خارج از ایران بدون دریافت ویزای تحصیلی اماکن پذیر نیست.‌ از این رو در این مقاله به این موضوع می پردازیم که چگونه ویزای تحصیلی بگیریم؟

درخواست مشاوره رایگان رویزا گروپ

در صورت در خواست مشاوره رایگان از سمت رویزا گروپ میتوانید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا به زودی از رویزا گروپ با شما تماس گرفته شود.

چگونه ویزای تحصیلی را از رویزا بگیریم
بنر تماس

ویزای تحصیلی چیست؟

ویزای تحصیلی یکی از انواع ویزاهای غیر مهاجرتی است. ویزای دانشجویی، به دانشجویان این اجازه را می دهد؛ که برای مدت ۱۲ ماه و یا بیشتر در خارج از کشور خود تحصیل کنند. معمولاً ویزا یا همان روادید به صورت برچسب یا مُهر بر روی کاغذ های مربوطه؛ در پاسپورت (گذرنامه) اشخاص، چسبانده یا زده می‌ شود. که دارنده آن برای مدت معینی در کشور مقصد اقامت کرده؛ در یکی از دانشگاه‌ها یا موسسه‌های آموزشی کشور به تحصیل اشتغال دارد. داشتن مهارت های علمی در سطح بالا می تواند در پروسه ی پذیرش شما در یک دانشگاه بین المللی دارای تاثیرات مثبتی باشد. دریافت ویزای دانشجویی برای ادامه تحصیل در هر یک از کشورهای خارجی برای دانشجویان الزامی است. این نوع ویزا یکی از پر متقاضی ترین ویزا ها شناخته می شود. همچنین کشور های مختلف نیز قوانین متفاوتی را برای دریافت ویزا و ورود به کشور های خود دارند.

ویزا هایی کوتاه مدت اند که زمان اعتبار آن ها ممکن است، سه ماهه،شش ماهه و یک ساله باشد. به طور کلی ویزا دربردارنده هدف سفر، مدت اقامت و مهلت ورود به کشور مقصد است. همان طور که می دانید ویزا انواع مختلفی دارد. ویزای کاری یا سرمایه گذاری مثال هایی از این دست هستند. که ویزای تحصیلی همانطور که از اسمش پیداست، مربوط به تحصیل در مدرسه، کالج یا دانشگاه کشور مقصد می شود. هر کدام از این ویزا ها روشی متفاوت برای اخذ دارند. در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم ؛ چگونه ویزای تحصیلی بگیریم؟

دریافت ویزای تحصیلی

هزینه اخذ ویزای تحصیلی

در هر موردی همیشه هزینه یکی از مهمترین مسائل است. از این رو در این بخش از مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت. در این باره باید بگوییم که هزینه ویزای تحصیلی هر کشور متفاوت است. لازم به ذکر است که این مبلغ را وزارت امور خارجه آن کشور تعیین می کند. که معیار های خاصی به این منظور از سوی کشور ها مد نظر قرار می گیرد. به طور مثال، هزینه اخذ ویزای تحصیلی کشور‌های حوزه شینگن، ۱۲۲ یورو می باشد. کشور های دیگر نیز هر کدام مبلغی را به این منظور در نظر گرفته اند. خوب است بدانید که این هزینه در سفارت خانه کشور مقصد پرداخت می شود. همچنین مبلغی که برای اخذ ویزای دانشجویی نوع D باید پرداخت کنید معادل ۷۵ یورو است. این دسته بندی در کشور آلمان وجود دارد. برای پاسخ دادن به این پرسش که چگونه ویزای تحصیلی بگیریم؟ هزینه بسیار مهم است.

برای بررسی هزینه ویزای تحصیلی باید بگوییم؛ به صورت کلی نمی توان عددی را به عنوان هزینه ویزای تحصیلی در نظر گرفت. چرا که همان طور که پیش از این نیز گفته شد؛ هر کشور با کشور دیگر و حتی هر داشنگاه با دانشگاه دیگر از لحاظ هزینه می تواند متفاوت باشد. از این رو ابتدای باید کشوری که قصد مهاجرت تحصیلی به آن را دارید مشخص کنید. سپس دانشگاهی که در آن تحصیل خواهید کرد را انتخاب کنید. بعد از آن می شود به صورت حدودی هزینه های ویزای تحصیلی را تخمین زد. از آن ها را حساب کرد.

مطلب پیشنهادی: هزینه مهاجرت تحصیلی

هزینه اخذ ویزای تحصیلی

شرایط دریافت ویزای تحصیلی

سالیانه تعداد زیادی از دانشجویان خارجی برای تحصیل به کشور ما مهاجرت می کنند تا در دانشگاه های کشورمان تحصیل کنند. ویزای دانشجویی، به دانشجویان این اجازه را می دهد؛ که برای مدت ۱۲ ماه و یا بیشتر در خارج از کشور خود تحصیل کنند. برای دریافت ویزای تحصیلی یک کشور مدارک و مستندات باید از طبقه ‌بندی و اعتبار کافی برخوردار باشند. برای این که  بدانیم چگونه ویزای تحصیلی بگیریم؟ باید با شرایط ویزای تحصیلی آشنا شویم. اخذ ویزای دانشجویی همواره یکی از مشکلات و نگرانی‌های افراد علاقه‌ مند به تحصیل در کشورهای خارجی می ‌باشد. کشور های اروپایی را می توان پر متقاضی ترین کشورها برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف دانست. مهاجرت از طریق تحصیل در دانشگاه های خارجی می تواند به شما کمک کند ویزای تحصیلی کشور مقصد را دریافت کنید. همچنین هر کشوری، لیست خاصی از اسناد را برای اخذ ویزای تحصیلی درخواست می کند.

برای اینکه مهاجرت از طریق تحصیل را انتخاب کنید؛ باید با یک سری از شرایط و مراحل انجام این کار نیز آشنایی داشته باشید. شما باید در آخرین مرحله اقدام به دریافت ویزای دانشجویی کنید. اولین گام در مهاجرت تحصیلی انتخاب کشور مبدا، رشته و دانشگاه دل خواه است. با توجه به این که تمام کار های اخذ پذیرش دانشجویی تخصصی است. و باید از مراحل و نحوه اقدام آن‌ها آگاهی کاملی داشته باشید. ارائه برخی مدارک ضروری نیست اما این مدارک می توانند برای فرد متقاضی یک امتیاز محسوب شوند. که در بخش بعدی به آن ها می پردازیم.

مطلب پیشنهادی: ثبت نام ویزا تحصیلی

شرایط دریافت ویزای تحصیلی

با چه مدارکی ویزای تحصیلی بگیریم؟

بسته به اینکه که قصد ادامه تحصیل در کدام کشور را دارید؛ مدارک متفاوتی برای اخذ ویزای دانشجویی لازم است. با این حال، یک سری مدارک را، به عنوان لیست عمومی مدارک ویزای تحصیلی می دانند. ولی در حالت کلی برای دریافت ویزای دانشجویی باید اقدامات زیر را انجام دهید. این مدارک عبارتند از: پاسپورت ها، اولین الزام برای سفر هستند. ویزای تحصیلی بعضی از کشور ها تا پایان مدت اعتبار پاسپورت شما ، معتبر می باشند. توجه داشته باشید که در صورتی که هر گذرنامه منقضی شده دارید، باید از تمام صفحات آن یک کپی تهیه کنید. اثبات دلایل کافی برای برگشت به کشور بعد از اتمام تحصیل. اگر تقاضا برای هر نوع ویزای دانشجویی دارید، باید بتوانید ثابت کنید که شما یک دانشجوی ایرانی هستید. همین طور اگر شغلی و یا سابقه کار یا بیمه دارید؛ مدارک لازم برای اثبات آن را با خود به همراه داشته باشید.

انگیزه نامه یا Statement of Purpose گزارشی از اهداف اصلی فرد متقاضی از تحصیل در خارج از کشور است. ارائه مدارک برای اثبات تمکن مالی که شامل پرداخت شهریه، مخارج زندگی و هزینه برگشت به کشورتان می ‌شود. یک نامه تاییدیه از دانشگاهی که برای تحصیل به آن درخواست داده اید، باید ضمیمه مدارک تان داشته باشید. مدرک زبان بین المللی یکی از مدارکی است؛ که ارائه آن به سفارت کمک شایانی به تسهیل فرایند صدور ویزا خواهد نمود. در این بخش از مقاله به این موضوع پرداختیم که؛ چگونه ویزای تحصیلی بگیریم و چه مدارک را باید ارائه دهیم؟

چگونه ویزای تحصیلی را بگیریم؟

چگونه ویزای تحصیلی بگیریم؟

مراحل و مدارک درخواست ویزای تحصیلی بسته به دستورالعمل سفارت کشور مورد نظر متفاوت است. اما به ‌طور کلی می ‌توان گفت اقداماتی که در زیر آمده‌ اند، جهت دریافت این ویزا لازم می‌ باشند. مهاجرت تحصیلی مراحلی دارد که باید قبل از تصمیم گیری به آن پرداخته شود. ابتدا باید از طریق سایت سفارت کشور مربوطه وقت مصاحبه دریافت نمود. تعیین وقت سفارت و تکمیل فرم درخواست معمولا به صورت آنلاین یا از طریق مراجعه حضوری انجام می ‌شود. دست یافتن به وب‌ سایت کشورها آسان بوده و فقط با یک سرچ در گوگل می‌توانید به آن دست یابید. باید نسبت به جمع آوری مدارک مورد نیاز برای مهاجرت از طریق تحصیل اقدام کنید. نسخه اصلی مدارک باید به همراه ترجمه به سفارت ارائه شوند. معمولا اغلب کشور ها با متقاضیان ویزای تحصیلی مصاحبه نیز انجام می ‌دهند. نسخه اصلی مدارک باید به همراه ترجمه به سفارت ارائه شوند.

 معمولا اغلب کشورها با متقاضیان ویزای تحصیلی مصاحبه نیز انجام می‌دهند. جمع آوری مدارک بسیار مهم است. سعی کنید در این مرحله نهایت دقت و توجه را به خرج دهید. اطلاعات و نام دانشگاهی را که از آن پذیرش تحصیلی دریافت نموده‌اید را ارائه دهید‌. باید موسسه و برنامه و رشته ای که قصد تحصیل در آن را دارید مشخص کنید. پاسپورت و مدارک شناسایی خود را به سفارت داده و عکس پرسنلی خود را ارسال نمایید. شما باید ببینید که به چه مقدار سرمایه برای مهاجرت تحصیلی نیاز دارید. با انجام کار شانس دریافت ویزا تحصیلی از دست ندهید.

انتخاب کشور برای مهاجرت تحصیلی

همان طور که گفتیم یکی از مهم ترین گام های دریافت ویزای تحصیلی انتخاب کشور مقصد است. چرا که چگونه ویزای تحصیلی بگیریم؟ به کشور مقصد بسیار بستگی دارد. از این رو در بخش از مقاله به معیار هایی می پردازیم؛ که برای انتخاب کشور باید مد نظر قرار دهید. ابتدا باید تعیین کنید که هدف شما از مهاجرت تحصیلی چیست. آیا واقعبه هدف تحصیل مهاجرت می کنید. یا اهداف دیگری دارید که به این وسیله می خواهید به آن ها برسید. اگر تحصیل هدف مهم شما است، کیفیت آموزشی یکی از مهم ترین مواردی است که باید بررسی شود. برای پی بردن به این موضوع می توان به تعداد دانشگاه های شناخته شده هر کشور مراجعه کرد. در بین تمام کشور های جهان، کشور های اروپایی محبوبیت بیشتری دارند. کشور های اروپایی دانشگاه های معتبری را در خود جای داده اند. اما عموما این کشور ها کمی گران هستند.

خوشبخانه می شود در بین کشور های اروپایی، کشور هایی با سطح آموزش بالا و البته هزینه های تحصیل و زندگی به صرفه تر را پیدا کرد. رومانی یکی از همین کشور ها است. کشور رومانی دانشگاه های بزرگی از جمله دانشگاه بخارست را در خود جای داده است. این کشور علارغم کیفیت بالای آموزشی و همینطور اعتبار مدارکی همسطح با دیگر کشور های اروپایی. هزینه های کمتری را برای زندگی و تحصیل رو دست شما می گذارد. رومانی عضو اتحادیه اروپا نیز هست. که این مزیت بسیار مهم امکان های فراوانی را برای شخص شما به وجود می آورد.

انتخاب کشور برای مهاجرت تحصیلی

دریافت آسان ویزای تحصیلی با رویزا گروپ!

همان طور که در این مقاله خواندید اینکه چگونه ویزای تحصیلی بگیریم؟ به عوامل بسیاری بستگی دارد. از این دریافت مشاوره از یک فرد آگاه بسیار می تواند در این راه کمک حال شما باشد. حال اگر یک فرد یا سازمان خبره فرایند این کار را به عهده بگیرد که بسیار عالی است. چرا باتوجه به تجربیاتی که دارد باعث می شود؛ در مدت زمان کوتاه تر و با هزینه کمتر به هدف خود برسید. موسسه های زیادی هستند که خدمات مهاجرت را عهده دار هستند. اما تعدا اندکی از آن ها به صورت تخصصی در حوزه مهاجرت تحصیلی کار می کنند. که یکی از با سابقه ترین آن ها رویزا گروپ است. از یک دهه پیش رویزا گروپ فعالیت خود را آغاز کرده است. و در این مدت تعداد زیادی از افراد را به دانشگاه های معتبر جهان فرستاده است. تا بتوانند تلاش کنند و به آروزها های برسند.

رویزا گروپ در مدت فعالیت خود متوجه برتری رومانی به نسبت سایر کشور های اروپایی شد. از این تمرکز خود را بر روی این کشور گذاشت تا افراد بهینه تر در خارج از کشور تحصیل کنند. رویزا گروپ متخصص دریافت ویزا تحصیلی رومانی است. در مورد مزایای تحصیل در این کشور در بخش قبل توضیح دادیم. همچنین چگونه ویزای تحصیلی بگیریم را نیز بررسی نمودیم. با این تفاسیر اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کشور رومانی را دارید؛ می توانید با رویزا گروپ به سادگی هر چه تمام تر این کار را انجام دهید. در از بهترین کشور ها تحصیل کنید.

جمع بندی

در این مقاله به پرسش که چگونه ویزای تحصیلی بگیریم؟ پرداختیم. فرایند دریافت ویزا تحصیلی چندان هم ساده نیست. از این رو همان طور که اشاره شد بهتر است این کار را به یک موسسه بسپارید. رویزا گروپ برای دریافت ویزا تحصیلی تحصیلی بهترین گزینه است. چرا پشتوانه یک دهه سابقه فعالیت باعث می شود به راحتی این کار را برای شما انجام دهد. برای دریافت مشاوره می توانید با ما تماس بگیرد.

لوگو رویزا گروپ

رویزا؛ رویای زندگی شما …

امیدواریم مطالب مفیدی را در زمینه ویزای تحصیلی به شما ارائه کرده باشیم. این مطلب توسط رویزا نوشته شده است و امیدوار هستیم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. همچنین شما عزیزان میتوانید از طریق روش های زیر با مشاورین خودتون در رویزا ارتباط برقرار کنید. مشاروین رویزا همه روزه و همه ساعت در خدمت شما عزیزان هستند.

مهاجرت به رومانی با رویزا گروپ:

ویزای رومانی یکی از بهترین و معتبر ترین ویزا ها در دنیاست. اگر قصد اقامت در رومانی را دارید، اینکار تخصص رویزا گروپ است. رویزا گروپ شرایط تحصیل در رومانی را برای شما فراهم میکند. اگر شما هم کشور رومانی برای مهاجرت انتخاب کردید، همین حالا با مشاورین ما تماس بگیرید.

*** توجه: لطفا به علت حضور ما در کشور رومانی با راه های ارتباطی زیر با ما ارتباط بگیرید. در صورت تماس مستقیم و پاسخگویی ما، متحمل هزینه زیادی میشوید.

اینستاگرام

شما میتوانید از طریق اینستاگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

واتس اَپ

شما میتوانید از طریق واتس اَپ با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

تلگرام

شما میتوانید از طریق تلگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

فیس بوک

شما میتوانید از طریق فیس بوک با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا