خانه » ارزان ترین کشور برای تحصیل

ارزان ترین کشور برای تحصیل

ارزان ترین کشور برای تحصیل
4.5/5 - (4 امتیاز)

انتخاب کشور مناسب برای تحصیل، به عوامل متعددی مانند شرایط اقتصادی؛ سیاسی، فرهنگی و زبانی وابسته است. با این حال، در کلیت، کشورهایی که دارای هزینه‌های زندگی و تحصیل نسبتا کمتری هستند. و به همین دلیل می ‌توانند به عنوان گزینه‌‌های مناسبی برای تحصیل در نظر گرفته شوند. یکی از ارزان‌ترین کشور برای تحصیل  با توجه به ارزش پایین پول مصر است. هزینه‌های نسبتا کم تر زندگی، مصر به عنوان یکی از کشورهای ارزان برای تحصیل شناخته شده است.  اما در مقابل این کشور دانشگاه‌های معتبری را شامل نمیشود؛ و مدارکی که ارائه می دهد از ارزش پایینی برخوردار هستند. کشور دیگری که می توان ارزان در آن تحصیل کرد مالزی است. این کشور با داشتن هزینه‌‌های نسبتا کمتر زندگی و هزینه‌‌های تحصیلی قابل قبول؛ به عنوان یکی از گزینه‌های مناسب برای تحصیل در جنوب شرق آسیا محسوب می‌شود. اما بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی، یک کشور اروپایی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

درخواست مشاوره رایگان رویزا گروپ

در صورت در خواست مشاوره رایگان از سمت رویزا گروپ میتوانید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا به زودی از رویزا گروپ با شما تماس گرفته شود.

مهاجرت با رویزا گروپ

دریافت بورسیه تحصیلی اروپا

دریافت بورسیه تحصیلی اروپا می ‌تواند؛ برای دانشجویان و محققانی که در دوره‌های تحصیلی و پژوهشی در سطح بالا علاقه‌‌مند هستند؛ فرصتی بسیار عالی باشد. بورسیه تحصیلی می‌ تواند از سوی دولت‌‌های مختلف، سازمان‌‌های ملی و بین‌المللی، و همچنین دانشگاه‌‌ها و موسسات آکادمیک ارائه شود. در زیر توضیحاتی در مورد دریافت بورسیه تحصیلی اروپا آورده شده است. انتخاب دوره تحصیلی اولین گام به این منظور است. برای دریافت بورسیه تحصیلی در اروپا، باید ابتدا دوره تحصیلی مورد نظر را انتخاب کنید. با این امکان می توانید تجربه ارزان‌ترین کشور برای تحصیل را برای خود فراهم کنید. می‌توانید این کار را با مراجعه به وب سایت‌ های دانشگاه‌ ها، سازمان‌ های بین‌المللی و سایر منابع آنلاین انجام دهید. پیدا کردن بورسیه نیز گام دوم است. بعد از انتخاب دوره تحصیلی، باید بورسیه‌‌های موجود را جستجو کرده و بررسی کنید؛ که آیا شما می ‌توانید برای آن‌ها معیارهای لازم را برآورده کنید یا نه.

 برای پیدا کردن بورسیه، می ‌توانید به وب سایت‌‌های سازمان‌های بین‌ المللی، دانشگاه‌ها؛ موسسات آکادمیک و سایر منابع آنلاین مراجعه کنید. همین طور باید بگوییم که تهیه مدارک و ارائه درخواست مورد دیگر است. پس از پیدا کردن بورسیه مورد نظر؛ باید مدارک مورد نیاز برای درخواست بورسیه را تهیه کنید. این مدارک ممکن است شامل رزومه، نامه توصیه، مقالات تحقیقاتی، مدارک تحصیلی و سایر مدارک مرتبط باشد. برخی از کشور ها شرایط راحت تری را برای ارائه بورسیه تحصیلی در نظر گرفته اند. در ادامه یک کشور اروپایی را برای تحصیل معرفی خواهیم کرد که؛ با اخذ بورسیه تحصیلی آن، در آن ارزان تحصیل است.

قوانین مهاجرت از طریق تحصیل فرزند

ارزان ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل

هزینه تحصیل در کشورهای اروپایی معمولاً بالا است. اما برخی کشورها دارای هزینه‌های نسبتاً کم تری برای تحصیلات در دانشگاه هستند. در زیر به برخی از این کشورها اشاره شده است. 10کشور برتر برای تحصیل را نیز خواهیم گفت. پرتغال یکی از آن‌ها است. پرتغال یکی از ارزان‌ترین کشورهای اروپا برای تحصیل محسوب می ‌شود. در این کشور، هزینه تحصیل در دانشگاه‌‌ها در مقایسه با سایر کشور‌های اروپایی نسبتاً کم تر است. لهستان مورد دیگری است که می توان نام برد. هزینه تحصیل در لهستان نیز به عنوان یکی از کم ترین هزینه‌‌های تحصیل در اروپا شناخته می‌ شود. چک نیز دیگر از کشورهای ارزان برای تحصیل است. چک نیز یکی از کشورهای اروپایی است که هزینه تحصیل در آن نسبتاً کم‌تر است. دانشگاه‌های این کشور علاوه بر آموزش با کیفیت، امکانات مناسبی نیز برای دانشجویان خارجی فراهم می ‌کنند.

10کشور برتر برای تحصیل لزوما ارزان‌ترین آن ها نیست. هزینه تحصیل در مجارستان در مقایسه با کشورهای اروپایی دیگر نسبتاً کمتر است؛ و این کشور از یکی از بهترین سیستم‌‌های آموزشی در اروپا برخوردار است. هزینه تحصیل در هر کشور به عوامل مختلفی از جمله سطح تحصیلات، نوع دانشگاه، محل دانشگاه و غیره وابسته است. اما یک کشور اروپایی که بهترین دانشگاه‌ها را درخود جای داده نیز وجود دارد؛ که هزینه به مراتب کم‌تری به نسبت تمام این کشورها دارد. باید بگوییم در بخش پایانی مقاله این کشور را معرفی خواهیم کرد. همچنین مقاله 10کشور برتر برای تحصیل را از لینک زیر می توانید مطالعه کنید.

مقاله پیشنهادی: 10کشور برتر برای تحصیل

بنر تماس

بهترین دانشگاه‌های اروپا

در اروپا، دانشگاه‌‌های بسیاری وجود دارند؛ که با کیفیت آموزشی بالا و رتبه ‌بندی بین ‌المللی برتری برای خود کسب کرده‌ اند. در زیر، به برخی از بهترین دانشگاه‌‌های اروپا اشاره شده است. دانشگاه کمبریج، انگلستان یکی از شناخته ترین آن‌ها است. این دانشگاه یکی از بهترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌‌های دنیا است. در رتبه ‌بندی QS World University 2022، دانشگاه کمبریج به عنوان بهترین دانشگاه اروپا و دومین دانشگاه جهان شناخته شده است. دانشگاه اکسفورد، انگلستان نیز دومین دانشگاه در جهان است. این دانشگاه نیز مانند دانشگاه کمبریج یکی از قدیمی ‌ترین دانشگاه‌‌های دنیا است. در رتبه ‌بندی QS World University 2022، دانشگاه اکسفورد به عنوان دومین بهترین دانشگاه اروپا و پنجمین دانشگاه جهان رتبه ‌بندی شده است. دانشگاه ETH زوریخ، سوئیس نیز دارای رتبه است. این دانشگاه برای تحصیلات علوم و فناوری به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های دنیا شناخته شده است.

 و در رتبه ‌بندی QS World University 2022 به عنوان سومین بهترین دانشگاه اروپا و هشتمین دانشگاه جهان قرار دارد. دانشگاه دوبلین ترینیتی کالج، ایرلند مورد دیگر است. این دانشگاه برای تحصیلات انسانی و علوم اجتماعی به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های دنیا شناخته شده است؛ و در رتبه‌بندی QS World University 2022 به عنوان چهارمین بهترین دانشگاه اروپا و ۱۳مین دانشگاه جهان رتبه‌ بندی شده است. دانشگاه دیگر نیز بوخارست است. دانشگاه بخارست یا دانشگاه بوخارست ؛ که بیشتر با نام مخفف UB در رومانی شناخته می‌ شود. یک دانشگاه دولتی است که در سال ۱۸۶۴ تأسیس شد.

وضعیت اقتصاد اروپا

هزینه‌های تحصیل در خارج از کشور

هزینه‌‌های تحصیل در خارج از کشور بستگی به کشور و دانشگاهی که فرد می ‌خواهد در آن تحصیل کند دارد. در ادامه به برخی از کشورها و دانشگاه‌‌هایی که برای تحصیلات بین‌المللی معتبر هستند؛ و هزینه تحصیل در آن‌‌ها متفاوت است، اشاره شده است. آمریکا یکی از آن‌ها است. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا بسیار گران است. برای مثال، هزینه تحصیل در دانشگاه هاروارد در سال تحصیلی 2021-2022، حدود ۵۸ هزار دلار برای دوره لیسانس؛ و حدود ۵۷ هزار دلار برای دوره کارشناسی ارشد است. کانادا کشور دیگر است. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا نسبتاً کمتر از آمریکا است. برای مثال، هزینه تحصیل در دانشگاه تورنتو در سال تحصیلی 2021-2022؛ حدود ۳۷ هزار دلار برای دوره لیسانس و حدود ۱۹ هزار دلار برای دوره کارشناسی ارشد است. اروپا هم به این شرح است. هزینه تحصیل در دانشگاه‌‌های اروپایی نیز متفاوت است.

 در برخی کشورها مانند آلمان، هزینه تحصیل برای دانشجویان داخلی و بین‌المللی یکسان است. در حالی که در برخی دیگر از کشورها هزینه‌‌های تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی بسیار بالا است. ارزان‌ترین کشور برای مهاجرت لزوما تحصیل ارزانی ندارد. اما یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی رومانی است. رومانی در کنار آن که دانشگاه‌های معتبری را در خود جای داده؛ هزینه‌های مناسبی برای زندگی دارد. این کشور در لیست ارزان‌ترین کشور برای مهاجرت نیز قرار دارد. در ادامه به بررسی و معرفی رومانی خواهیم پرداخت. در مقاله زیر نیزمی توانید ارزان ترین کشور برای مهاجرت را مطالعه کنید.

مقاله پیشنهادی : ارزان ترین کشور برای مهاجرت

زندگی در اروپا برای تحصیل

تحصیل در دانشگاه‌های رومانی

دانشگاه‌‌های رومانی برای تحصیلات بین‌المللی بسیار محبوب هستند. این دانشگاه‌‌ها از بالاترین استانداردهای تحصیلی و پژوهشی برخوردار هستند؛ و بسیاری از آن‌ها در رده بندی‌های جهانی دانشگاه‌ها نیز معروف هستند. هزینه تحصیل در دانشگاه‌‌های رومانی برای دانشجویان بین‌المللی نسبتاً کم تر از بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر است. هزینه تحصیل در این دانشگاه‌‌ها بسته به دوره تحصیلی، رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر متفاوت است. در زیر به برخی از دانشگاه‌‌های برتر رومانی برای تحصیل بین‌المللی اشاره شده است. دانشگاه بخارست شناخته شده ترین آن‌ها است. این دانشگاه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و معتبر ترین دانشگاه‌‌های رومانی شناخته می ‌شود. در رتبه ‌بندی دانشگاه‌‌های جهانی نیز موفقیت‌های قابل توجهی داشته است. هزینه تحصیل در این دانشگاه بستگی به رشته و دوره تحصیلی دارد. دانشگاه تکنیک بخارست نیز گزینه دیگر است.

 این دانشگاه به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌ های رومانی در زمینه مهندسی شناخته می ‌شود؛ و در رتبه‌ بندی جهانی نیز جایگاه بسیار خوبی دارد. دانشگاه بابش بوستا یکی دیگر از دانشگاه‌های دیگر است. این دانشگاه یکی از بزرگ ترین دانشگاه‌‌های رومانی در زمینه علوم پایه و انسانی است؛ و به دانشجویان بین‌المللی امکانات و تسهیلات بسیاری را ارائه می ‌دهد. این کشور برای تحصیل در خارج مناسب است. تحصیل در خارج در این کشور مناسب است. تحصیل در خارج ابعاد گوناگی دارد که لازم است به آن پرداخته شود. که می توانید از لینک زیر نسبت به مطالعه آن اقدام کنید.

مقاله پیشنهادی: تحصیل در خارج از کشور

دانشگاه رومانی

دانشگاه‌‌های برتر رومانی

دانشگاه‌های رومانی به عنوان مراکز تحصیلی بسیار محبوب در اروپا شناخته شده ‌اند. در زیر به برخی از برترین دانشگاه‌‌های رومانی اشاره شده است. دانشگاه بخارست شناخته شده ترین آن ها است. این دانشگاه به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه رومانی و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌‌های اروپا شناخته می‌ شود. دانشگاه بخارست دارای بیش از 20 دانشکده و مرکز تحقیقاتی است؛ که در زمینه‌‌های مختلف علوم، فناوری، اقتصاد و ادبیات فعالیت می‌ کنند. دانشگاه بابش بوستا دانشگاه دیگر برای تحصیل در رومانی است.  این دانشگاه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های رومانی شناخته می‌شود؛ که در زمینه علوم انسانی و پایه فعالیت می‌کند. این دانشگاه بیش از 20 هزار دانشجوی داخلی و بین‌المللی دارد. دانشگاه تکنیک بخارست نیز برای تحصیل در رومانی است. این دانشگاه به عنوان برترین دانشگاه رومانی در زمینه‌های مهندسی و فناوری شناخته می ‌شود.

دانشگاه تکنیک بخارست دارای بیش از 14 هزار دانشجو است و در زمینه‌‌های مختلفی از جمله مهندسی برق؛ مهندسی مکانیک، فیزیک، کامپیوتر و غیره فعالیت می‌ کند. دانشگاه خوجا-ناپوکا نیز برای تحصیل در رومانی است. این دانشگاه در شهر کلوج-ناپوکا واقع شده است. در زمینه‌‌های مختلفی از جمله علوم پایه، علوم انسانی، مهندسی و فناوری فعالیت می ‌کند. دانشگاه خوجا-ناپوکا دارای بیش از 40 هزار دانشجوی داخلی و بین‌المللی است. برای تحصیل در رومانی می توانید در این دانشگاه‌ها تحصیل کنید.

تحصیل رشته حقوق در رومانی

برترین دانشگاه‌های رومانی

در رتبه‌ بندی QS World University Rankings برای سال 2022، دانشگاه بخارست، دانشگاه تکنیک بخارست؛ و دانشگاه بابش بوستا به ترتیب در جایگاه‌های 701-750، 1001+، و 1001+ قرار دارند. اما برای ارزیابی دانشگاه‌‌های رومانی بهتر است از منابع داخلی استفاده کنید. در زیر لیستی از برخی از برترین دانشگاه‌های رومانی به همراه رشته تحصیلی ارائه شده است. دانشگاه بخارست رشته‌های تحصیلی علوم انسانی، علوم اجتماعی، روابط بین الملل، فلسفه؛ فناوری اطلاعات، ریاضیات و علوم طبیعی. دانشگاه بابش بوستا رشته‌های تحصیلی یکی از برترین دانشگاه‌های رومانی است. زبان و ادبیات رومانی، زبان و ادبیات انگلیسی، زبان و ادبیات فرانسه، زبان و ادبیات آلمانی؛ زبان و ادبیات یونانی، زبان و ادبیات لاتین، تاریخ، علوم سیاسی، جامعه شناسی، اقتصاد، ادبیات مقایسه‌ ای. دانشگاه تکنیک بوخارست رشته‌های تحصیلی است. مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر، ریاضیات، فیزیک، شیمی، بیوتکنولوژی. دانشگاه خوجا-ناپوکا رشته‌های تحصیلی می باشد.

 علوم پایه، مهندسی، علوم انسانی، علوم پزشکی، علوم کشاورزی در این دانشگاه ارائه می شود. دانشگاه آیون مینکو رشته های تحصیلی نیز در آن کشور است. علوم پایه، مهندسی، علوم انسانی، علوم پزشکی، علوم کشاورزی، حقوق در آن ارائه می شود.

تحصیل دندانپزشکی در اروپا

ارزان‌ترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی

هزینه‌‌های تحصیل در رشته دندانپزشکی به دلیل طولانی بودن دوره تحصیلی و همچنین نیاز به تجهیزات پزشکی گران قیمت؛ در بسیاری از کشورها بسیار بالا است. با این حال، برخی از کشور ها مثل هند، مکزیک، مصر، روسیه؛ و اوکراین به عنوان کشورهایی با هزینه ‌های کم تر برای تحصیل دندانپزشکی شناخته شده ‌اند. اما باید توجه داشت که علاوه بر هزینه‌‌های تحصیلی؛ هزینه‌‌های زندگی در این کشورها نیز باید مورد بررسی قرار گیرد. همچنین کیفیت آموزش و سطح دانشجویان در هر کشور متفاوت است؛ و باید این نکته را نیز در نظر داشت. لذا برای انتخاب کشور مناسب برای تحصیل دندانپزشکی، باید به عوامل متعددی نظیر هزینه‌‌های تحصیلی، هزینه‌ های زندگی، کیفیت آموزش و زبان محل تحصیل توجه کرد و انتخاب خود را بر اساس این فاکتورها انجام داد.

درباره اقامت کشور رومانی

مزیت‌های مهاجرت تحصیلی به رومانی

مهاجرت تحصیلی به رومانی دارای مزایایی است که می‌تواند جذابیت خاصی برای دانشجویان داشته باشد. اول آن که هزینه تحصیل در این کشور بسیار مناسب است. رومانی یکی از کشورهایی است که هزینه تحصیلات آن نسبتاً کم‌تر از سایر کشورهای اروپایی است. بورسیه‌‌های بالا نیز مزیت دیگر است. دانشگاه‌های رومانی ارائه ‌دهنده بورسیه‌‌های بالایی برای دانشجویان بین ‌المللی هستند. بعضی از این بورسیه‌‌ها شامل تخفیف هزینه‌‌های تحصیلی، کتاب، و هزینه زندگی هستند.  کیفیت تحصیلات بالا مورد بسیار مهم دیگر است. دانشگاه‌های رومانی با برخورداری از تکنولوژی‌های پیشرفته؛ و استفاده از روش‌‌های آموزشی پیشرفته، تحصیلات با کیفیتی را برای دانشجویان ارائه می‌ دهند. مورد دیگر محیط زیستی دوستانه است. رومانی دارای محیط زیستی دوستانه، با فرهنگ و رویه‌‌های مشابه به بسیاری از کشورهای اروپایی است. این کشور با فرهنگ، مردم، زبان، غذا و مناظر طبیعی بسیار جذاب است.

امکان کار کردن نیز مورد و مزیت دیگر است. دانشجویان بین‌المللی در رومانی اجازه کار کردن حتی تا 20 ساعت در هفته را دارند؛ که به آن‌ ها اجازه می‌ دهد که هزینه‌ های زندگی خود را کمی کم تر کنند. امکان یادگیری زبان از جمله دیگر مزیت های مهاجرت تحصیلی به رومانی است. یادگیری زبان رومانی به دانشجویان کمک می‌ کند؛ که با فرهنگ و جامعه محلی بیشتر آشنا شوند. و از فرصت‌ های شغلی و آموزشی بیشتری بهره مند شوند. برای دریافت مشاوره در خصوص مهاجرت تحصیلی به رومانی می توانید با رویزا گروپ تماس بگیرید.

مهاجرت به رومانی با رویزا گروپ:

ویزای رومانی یکی از بهترین و معتبرترین ویزاها در دنیاست. اگر قصد اقامت در رومانی را دارید، اینکار تخصص رویزا گروپ است. رویزا گروپ شرایط مهاجرت به رومانی را برای شما فراهم میکند. اگر شما هم کشور رومانی برای مهاجرت انتخاب کردید، همین حالا با مشاورین ما تماس بگیرید.

*** توجه: لطفا به علت حضور ما در کشور رومانی با راه های ارتباطی زیر با ما ارتباط بگیرید. در صورت تماس مستقیم و پاسخگویی ما، متحمل هزینه زیادی میشوید.

اینستاگرام

شما میتوانید از طریق اینستاگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

واتس اَپ

شما میتوانید از طریق واتس اَپ با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

تلگرام

شما میتوانید از طریق تلگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

فیس بوک

شما میتوانید از طریق فیس بوک با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا