خانه » ارزان ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان

ارزان ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان

ارزان ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان
4.7/5 - (4 امتیاز)

مهاجرت یکی از اقداماتی است که هر فرد به علل مختلف ممکن است آن را انجام دهد. هر فردی که به دنبال مهاجرت به کشوری است، به دنبال انتخاب یک کشور مناسب برای مهاجرت است. فاکتور ها بسیاری برای مهاجرت به یک کشور خارجی وجود دارد. ما در این بخش قصد داریم به مهم ترین فاکتور ها برای انتخاب یک کشور برای مهاجرت بپردازیم. که البته یکی از فاکتور های مهم ارزان بودن کشور مقصد برای مهاجرت نیز میباشد. در این مجله اینترنتی به ارزان ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان با توجه به وضعیت ارزی  و … میپدازیم. برای کسب اطلاع از ارزان ترین کشور برای مهاجرت تا انتهای این بخش همراه رویزا گروپ باشید. رویزا گروپ بزرگترین شرکت اختصاصی برای مهاجرت به رومانی از روش های مختلف میباشد. همچنین در این مجله اینترنتی از راه و روش های مهاجرت به کشور رومانی برای شما عزیزان صحبت خواهیم کرد.

درخواست مشاوره رایگان رویزا گروپ

در صورت در خواست مشاوره رایگان از سمت رویزا گروپ میتوانید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا به زودی از رویزا گروپ با شما تماس گرفته شود.

بنر تماس

مهم ترین فاکتور های مهاجرت:

فاکتور های بسیار مهمی در امر مهاجرت وجود دارند که باید به آن ها توجه لازم را داشت. دانستن این فاکتور ها یکی از الزام ها برای هر کسی است که قصد مهاجرت را دارد. به خصوص در ایران و شرایط ویژه ای که برای ایرانی ها وجود دارد. ما در این بخش سعی داریم تا به این فاکتور های بسیار مهم اشاره کنیم. فاکتور های اشار شده در این بخش، فاکتور های هستند که برای ایرانی ها اهمیت ویژه ای دارد. در این بخش این فاکتور ها را به صورت کامل نام خواهیم برد. همچنین در ادامه در مورد آن ها توضیحاتی را ارائه خواهیم نمود. این فاکتور ها عبارت هستند از:

  1. ارزان ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان (میزان سرمایه لازم برای مهاجرت)
  2. فرهنگ
  3. امنیت
  4. امکانات رفاهی کشور مد نظر
  5. شرایط زندگی در کشور مقصد
  6. در نظر گرفتن آینده فرزندان
  7. شرایط اقتصادی
  8. شرایط تحصیلی
  9. شرایط کار
  10. آب و هوا

مطلب پیشنهادی: مهاجرت به اروپا

ارزان ترین کشور ها برای مهاجرت در سال 2023:

برای مهاجرت به یک کشور جدید، معمولاً هزینه‌های بالایی برای زندگی و تحصیل در آن کشور نیاز است، اما برخی کشورها دارای شرایط اقتصادی مناسبی هستند که هزینه‌های کمتری برای مهاجرت و زندگی در آنجا دارند. در زیر به برخی از کشورهایی که هزینه زندگی و تحصیل در آن‌ها ارزان‌تر است.

۱- رومانی: رومانی یکی از کشورهایی است که هزینه زندگی و تحصیل در آن نسبتاً ارزان است. شهرهایی مانند بخارست و کلوج نابه‌نظر ترین شهرهای رومانی برای تحصیل و زندگی هستند. هزینه زندگی و تحصیل در این شهرها برای دانشجویان خارجی کمتر از بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر است.

۲- بلغارستان: بلغارستان یکی از کشورهایی است که هزینه زندگی و تحصیل در آن نسبتاً کمتر است. این کشور دارای دانشگاه‌های معتبری در حوزه‌های مختلف است.

۳- لهستان: لهستان نیز یکی دیگر از کشورهایی است که هزینه زندگی و تحصیل در آن نسبتاً کمتر است. این کشور دارای دانشگاه‌های معتبری در حوزه‌های مختلف مانند علوم پزشکی، مهندسی و تجارت است.

۴- مجارستان: مجارستان نیز یکی از کشورهایی است که هزینه زندگی و تحصیل در آن نسبتاً کمتر است. این کشور دارای دانشگاه‌هایی در حوزه‌های مختلف است.

پاییز رومانی

1- ارزان ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان:

یکی از فاکتور های بسیار مهم برای مهاجرت به خارج از کشور، میزان نقدینگی مورد نیاز برای مهاجرت است. در واقع بسیاری از افراد به علت بالا بودن هزینه های مهاجرت از این کار صرفه نظر میکنند. شاید در ذهن بسیاری از افراد مهاجرت به یک کشور خارجی هزینه بسیار زیادی ممکن است داشته باشد. اما واقعیت این نیست و مهاجرت به یک کشور خوب لزوما هزینه های سنگینی را برای شما در پی نخواهد داشت. کشور های هستند که شاید انچنان مطرح نیز نباشند، اما گزینه خوبی برای مهاجرت هستند. مهاجرت به یک کشور خارجی قطعا هزینه های را نیز در پی خواهد داشت. اما میزان این هزینه کاملا بسته به آن کشور است. هر کشوری که هزینه مهاجرت به آن بالا است، لزوما کشور خوبی برای مهاجرت نیست. همچنین هر کشوری که هزینه مهاجرت به آن اندک است لزوما کشور بدی نیست.

همانطور که در این بخش به آن اشاره شد، میزان هزینه مهاجرت تعیین کننده خوب یا بد بودن نیست. بسیاری از کشور های دنیا هستند که هزینه مهاحرت به آن ها بالا است، اما اصلا کشور خوبی برای مهاجرت نیستند. همچنین قالب آن ها مقصد بسیاری از مهاجرین هستند و واقعا کشور راضی کننده ای نخواهند بود. بسیاری از افراد نیز گول ظاهر و اسم این کشور ها را میخورند، در صورتی که قالب وقت ها این کشور ها شرایط ایده الی برای آن ها نخواهد داشت. بسیاری از افراد به دنبال ارزان ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان هستند. ما در ادامه در مورد ارزان ترین کشور برای زندگی و مهاجرت برای شما حتما صحبت خواهیم کرد. همچنین این کشور را به شما عزیزان معرفی خواهیم نمود. ما در ادامه ارزان ترین کشور برای زندگی و مهاجرت را به شما عزیزان معرفی خواهیم نمود.

2- فرهنگ :

فرهنگ جز یکی از مهم ترین فاکتور ها برای مهاحرت افراد به کشور های خارحی به شمار میرود. بسیاری از کشور ها هستند که شاید جز ارزان ترین کشور برای مهاحرت ایرانیان به شمار میروند. اما متاسفانه از لحاظ فرهنگی این کشور ها متناسب با فرهنگ ایرانی نیستند. البته ما این موضوع که هر کشوری فرهنگ مخصوص خود را دارد، منکر نخواهیم شد. اما باز نزدیکی یک فرهنگ به فرهنگ ایرانی اهمیت ویژه ای دارد. شاید در اصل همین فرهنگ است که تاثیر به سزای در غریبی در یک کشور روی ما ایرانی ها اثر گذار است. این نکته که یک کشوری را انتخاب کنید که از لحاظ فرهنگی به کشور خودمان ایران نزدیک باشد بسیار مهم است. فرهنگ یک کشور باید هم خوانی نسبی با فرهنگ فرد مهاجر داشته باشد تا کمتر به فرد فشار وارد شود. پس دومین موضوع بسیار مهم فرهنگ کشور مورد نظر است.

3- امنیت :

یکی از نکاتی که از اهمیت ویژه ای در مهاجرت فرد برخوردار است، امنیت در کشور مد نظر است. یک کشور امن میتواند مقصد بسیار خوبی برای مهاجران باشد. شما دغدغه های بسار زیادی را برای مهاجرت خود خواهید داشت که قطعا یکی از آن ها امنیت است. امنیت در یک کشور میتواند شامل موارد بسیاری باشد. چند تا از این موارد را در ادامه در مورد انواع فرهنگ به شما خواهیم گفت. انواع امنیت شامل موارد ذیل میباشد:
  1. امنیت نظامی
  2. امنیت جانی
  3. امنیت شغلی و اقتصادی
  4. امنیت فرهنگی
  5. امنیت شهری
  6. امنیت فضای مجازی
  7. امنیت روانی

شما باید در انتخاب یک کشور مناسب برای زندگی انواع امنیت را درنظر داشته باشید. قطعا یکی از تاثیر گذار ترین موارد برای انتخاب یک کشور، امنیت خواهد بود. در بسیاری از کشور ها استفاده از سلاح سرد و گرم آزاد است. همچنین در خیلی از کشور ها انواع سلاح سرد و گرم به راحتی به فروش میرسد. طبعا در این کشور ها امنیت جانی نسبت به سایر کشور ها کمتر است. همچنین امنیتی مثل، امنیت نظامی در یک کشور نیز بسیار دارای اهمیت است. کشوری که پلیس در آن توانایی خوبی برای ایجاد امنیت دارد، میتوان گفت یکی از فاکتور ها را دارد. همچنین از دیگر موارد امنیت، امنیت اقتصادی برای سرمایه های شما است. همینطور انواع امنیت دیگر هستند که تاثیر بسیار زیادی در روند ایجاد امنیت دارند. امنیت یکی از مهم ترین فاکتور ها در زمینه مهاجرت برای کشور مقصد است.

ارزان ترین کشور برای ایرانیان

4- امکانات رفاهی کشور مد نظر:

یکی دیگر از اعوامل بسیار مهم و تاثیر گذار برای امر مهاجرت همین امکانات رفاهی کشور مد نظر است. شاید امکانات رفاهی کشور مد نظر، پس از فاکتور ارزان ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان یکی از مهم ترین فاکتور ها باشد. هر چند فاکتور ارزان ترین کشور برای زندگی از اهمیت بسیار ویژه تری برخوردار است. اما امکانات رفاهی یک کشور است که توجه شما را بسیار جلب میکند. اگر یک کشور از امکانات رفاهی و همچنین تفریحی خوبی برخوردار نباشد، نظر شما را آنچنان جلب نکند. در اصل شما با مهاجرت به دنبال ایجاد شرایط بهتری برای زندگی خود هستید، امکانات رفاهی میتواند شامل موارد بسیار متعدد و زیادی باشد. از این موارد میتوان به؛ امکانات متعدد تفریحی، امکانات درمانی، تکنولوژی و … اشاره کرد. شما در انتخاب یک کشور برای مهاجرت باید به امکانات آن نیز توجه کنید.

5- شرایط زندگی در کشور مقصد: 

پس از امکانات رفاهی و همچنین ارزان ترین کشور برای زندگی نوبت به شرایط زندگی در کشور مقصد میرسد. شاید این مورد یکی از مهم ترین مواردی است که باید در امر مهاجرت مورد توجه قرار بگیرد. شرایط زندگی در یک کشور میتواند شامل شرایط زندگی ساکنین ان کشور شود. شرابط زندگی در هر کشور مسئله ای است که باید برای انتخاب کشور مد نظر خود برای مهاحرت در نظر بگیرید. اینکه شرایط زندگی در یک کشور و میزان رضایت مردم آن کشور از وضعیت زندگی خود خوب است یا بد بسیار مهم است. در اصل بزرگترین میزان برای سنجش شرایط زندگی در یک کشور میتواند میزان رضایت افراد از این شرایط نیز باشد. همچنین هم خوانی این شرایط زندگی با شرایط و حال و هوای شما نیز بسیار مهم است.

6- در نظر گرفتن آینده فرزندان:

فارق از اینکه ارزان ترین کشور برای زندگی کدام کشور است فاکتور مهم دیگری نیز وجود دارد. آن هم آینده فرزاندان شما است. به هر حال شما با مهاجرت آینده یک نسلی را تحت تاثیر قرار خواهید داد. شما با مهاجرت به کشور های خارجی زندگی فرزانداتان را تحت تاثیر قرار خواهید داد. اگر انتخاب شما درست باشد قطعا آیندگان و نسل های شما و فرزندانتان از شما ممنون خواهند بود. اما اگر شما انتخاب صحیحی نداشته باشید، آینده فرزندانتان را به خطر انداخته اید. پس شما برای وضعیت آینده فرزندانتان یک انتخاب درست داشته باشید. در صورتی که انتخاب شما خوب و درست نباشد، شما دچار زیان میشوید. در هر صورت فرزند شما با فرهنگ جدیدی تربیت میشود و تحصیل میکند. پس در نظر گرفتن آینده فرزندانتان نکته بسیار مهمی است که در امر مهاجرت باید به آن توجه کنید.

مطلب پیشنهادی: راحت ترین کشور برای مهاجرت

ارزان ترین کشور برای زندگی

7- شرایط اقتصادی:

شرایط اقتصادی یک کشور شبیه به شرایط زندگی در آن کشور نیز برمیگردد. اگر یک کشور از لحاظ اقتصادی ضعیف باشد، معیشت مردم نیز در آن کشور به خطر میوفتد. در کشور های که از لحاظ اقتصادی ضعف دارند، فقر نیز بسیار احساس میشود. این کشور ها کشوری های هستند که در آن ها تورم بسیاری نیز وجود دارد. شاید در واقع همین شرایط اقتصادی است که بسیاری را مجبور به مهاحرت میکند. پس لازم است کشوری که برای مهاجرت انتخاب میشود، کشوری قوی از لحاظ اقتصادی باشد. البته این فاکتور مربوط به این نمیشود که هزینه زندگی و مهاحرت به آن کشور باید لزوما بالا باشد. ارزان ترین کشور برای مهاجرت شاید بیشتر مربوط به شرایط مهاجرت به آن کشور میشود. ضعف اقتصادی بسیاری از مهاجرین عامل اصلی مهاحرت است. پس باید گزینه بسیار مناسبی را از لحاظ اقتصادی یک کشور انتخاب کنید.

8- شرایط تحصیلی:

یکی دیگر از مهم ترین شرایط برای مهاحرت شرایط تحصیلی است. این موضوع میتواند مربوط به خود شما و فرزاندانتان نیز باشد. حتی تحصیل یکی از موضاعات مهاحرت به بسیاری از کشور ها نیز میباشد. بسیاری از افراد با مهاجرت به کشور های خارجی توقع سطح تحصیلی بسیار خوبی را نیز دارند. یعنی توقع دارند تا با مدرک تحصیلی آن در کشور خودشان یا هر جای دیگر از دنیا بتوانند مشغول به کار شوند. پس یکی دیگر از مهم ترین شرایط برای مهاجرت شرایط تحصیلی کشور مورد نظر است. شاید شما عزیزان هم اسم مهاحرت تحصیلی به گوشتان خورده باشد. این نوع از مهاحرت به مهاجرتی گفته میشود که در اصل دانشجو برای تحصیل در دانشگاه های خارجی به آنجا میرود. پس از آن طبق قوانین آن کشور، فرد میتواند ویزای آن کشور و اقامت دائم را نیز دریافت کند.

9- شرایط کار:

یکی دیگر از مهم ترین شرایط برای مهاجرت شرایط کاری میباشد. شرایط کاری در یک کشور حتی میتواند خود عاملی برای مهاحرت باشد. اینکه شرایط کاری در یک کشور خوب است یا بد به عوامل گوناگون و متعددی بستگی دارد. یکی از این عوامل و تعیین کننده های خوب یا بد بودن شرایط کاری در یک کشور، نرخ بیکاری است. نرخ بیکاری در یک کشور اگر بالا باشد میتوان گفت آن کشور شرایط خوبی از لحاظ کاری ندارد. نرخ بیکاری در یک کشور هر چه پایین تر باشد، شرایط بهتری از لحاظ کاری در آن کشور فراهم است. بسیاری از افراد هم علت مهاجرتشان دقیقا کاری است. همچنین میتوان گفت شرایط اقتصادی یک کشور با شرایط کاری آن نیز ارتباط مستقیم دارند. در اصل یکی از مهم ترین بخش ها برای مهاجرت شرایط کاری آن کشور مقصد میباشد.

10- آب و هوا:

آب و هوای یک کشور میتواند تعیین کننده نوع مهاحرت شما باشد. سازش آب و هوا با شرایط جوی که شما در آن بزرگ شده اید بسیار مهم است. اگر شما ساکن جنوب کشور ایران هستید، به نسبت زندگی در کشوری مثل روسیه برای شما بسیار سخت تر خواهد بود. پس اینکه شما با چه آب و هوای سازگار هستید، از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است. آب و هوای کشور ایران از آنجای که چهار فصل است راحتی و سازگاری بیشتری را با کشور های دیگر برای افراد فراهم میکند. اما به طور مثال فردی که در مناطق سرد سیر زندگی میکند برای زندگی در مناطق گرمسیری کار سخت تری را پیش رو دارد. همچنین بلعکس این موضوع صدق میکند. پس باید سعی کنید کشوری را برای مهاجرت انتخاب کنید، که از لحاظ آب و هوای نیز با شرایط شما سازگار باشد.

ارزان ترین کشور برای مهاجرت

ارزان ترین کشور برای مهاجرت = رومانی

یکی از ارزان ترین کشور ها که ضمن ارزان بودن خدمات خوبی را به مردم خود میدهد، کشور رومانی است. رومانی یک کشور اروپایی است که جز اتحادیه اروپا نیز به شمار میرود. این کشور طی سال های اخیر به علت عملکرد خوب اقتصادی و قوانین و امکانات آن مورد توجه مهاجرین قرار گرفته است. به خصوص مهاجرین ایرانی طی سال های اخیر بیشترین مهاجرت را به این کشور داشته اند. شاید ارزان ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان که تمامی فاکتور ها را دارد، همین رومانی باشد. رومانی یک کشور بسیار مدرن در شرق اروپا است که از سطح رفاهی خوبی نیز برخوردار است. در ادامه بیشتر به فاکتور های اشاره شده مربوط به رومانی خواهیم پرداخت. همچنین رومانی به علت شرایط خوب زندگی، ارزان ترین کشور برای زندگی هم به شمار میرود.

رشد اقتصادی کشور، هزینه های نسبتاً پایین زندگی و سطح بالایی از ارزش خدمات و کالاهای موجود در رومانی، به عنوان دلایل اصلی ارزان بودن هزینه های زندگی در این کشور مطرح می‌شوند. همچنین، این کشور دارای سیستم آموزشی و بهداشتی متعادلی است که باعث شده تا برخی از خدمات مهم مثل پزشکی و تحصیل برای مردم ارزان‌تر باشد. همچنین، شهرهای کوچک و روستاهای رومانی که شامل بیشترین جمعیت کشور هستند، از ارزان‌ترین شهرها برای زندگی در اروپا هستند.

 

ارزان ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان:

همانطور که اشاره کردیم، کشور رومانی جز کشور های بسیار مدرن و خوب برای مهاجرت است. بسیاری از ایرانی ها به شیوه های مختلف به این کشور مهاجرت میکنند. راه های معروف مهاجرت به این کشور از طریق کار، تحصیل و سرمایه گذاری است. شاید این شیوه مهاجرتی برای رومانی باعث شده است تا کسی دیگر به این کشور پناهنده نشود. در اصل کشور رومانی یک مزیتی نسبت به سایر کشور ها دارد که پذیرش پناهنده اصلا ندارد. ضمن این موضوع کشور رومانی جز ارزان ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان به شمار میرود. نقدینگی مورد نیاز برای مهاجرت به رومانی شاید یک ششم کشور های دیگر اروپایی باشد. اما شما با کمترین هزینه میتوانید به راحتی به این کشور مهاجرت کنید. در ادامه این بخش به فاکتور های مهاجرتی کشور روامانی خواهیم پرداخت.

هزینه‌های زندگی در رومانی به بستگی به شهر و منطقه‌ای که قصد دارید در آن زندگی کنید، تفاوت دارد. به طور کلی، هزینه‌های زندگی در رومانی نسبتاً پایین‌تر از بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر است. در زیر به برخی از هزینه‌های متداول در رومانی اشاره می‌کنیم:

  • هزینه اجاره مسکن: هزینه اجاره مسکن در رومانی بستگی به شهر و محله‌ای که قصد دارید در آن زندگی کنید، دارد. به طور کلی، در شهرهای بزرگ مانند بخارست، هزینه اجاره مسکن بالاتر است. اما در شهرهای کوچکتر و مناطق روستایی هزینه اجاره مسکن کمتر است.

  • هزینه غذا: هزینه غذا در رومانی نیز بستگی به نوع غذا، رستوران و منطقه دارد. در بخش‌های کشوری هزینه غذا کمتر است و در شهرهای بزرگ‌تر هزینه غذا بیشتر است. با این حال، به طور کلی هزینه غذا در رومانی نسبتاً پایین است.

  • هزینه حمل و نقل: هزینه حمل و نقل در رومانی بستگی به شهر و نوع حمل و نقل دارد. قیمت بلیط اتوبوس و مترو در بخش‌های کشوری کمتر از شهرهای بزرگ است. اما به طور کلی هزینه حمل و نقل در رومانی پایین است.

  • هزینه تفریح و فرهنگ: هزینه تفریح و فرهنگ در رومانی نیز بستگی به نوع فعالیت دارد. برای مثال، هزینه یک بلیط سینما در رومانی حدود 20-30 لئو است، هزینه یک بلیط ورزشی حدود 50-60 لئو است و هزینه یک بلیط برای یک کنسرت بین 100 تا 150 لئو است.

کشور ارزان

ارزان ترین کشور برای مهاجرت تحصیلی:

مهاجرت تحصیلی به معنای ترک محل زندگی و اقامت فعلی و رفتن به یک کشور دیگر به منظور دریافت تحصیلات بالاتر است. در مهاجرت تحصیلی، افراد با هدف به دست آوردن مدرک تحصیلی یا کسب تجربه و دانش در رشته های خاص، به کشور دیگری مهاجرت تحصیلی می کنند. این نوع مهاجرت همچنین می تواند به مهاجرت به کشوری با اقتصاد و فرهنگ متفاوت نیز تبدیل شود، که این مسئله می تواند فرصتی برای آشنایی با فرهنگ، زبان و شیوه زندگی جدید باشد. مهاجرت تحصیلی می تواند به شخص امکان پیشرفت حرفه ای و شخصی را بدهد و به افزایش فرصت های شغلی و درآمدی کمک کند.

مهاجرت به کشورهای ارزان قیمت برای تحصیل، برای بسیاری از دانشجویانی که به دنبال کاهش هزینه های خود هستند، می‌تواند گزینه جذابی باشد. ارزان بودن هزینه های زندگی در کشورهایی مانند رومانیا، تایلند، اوکراین، بنگلادش، مصر و اندونزی می‌تواند به عنوان گزینه‌هایی برای مهاجرت تحصیلی به شمار بیایند.

در رومانی، هزینه زندگی بسیار پایین است و شامل هزینه هایی مانند محل اقامت، غذا، حمل و نقل و ارتباطات است. در این کشور، دانشجویان می‌توانند به راحتی در خانه های دانشجویی و آپارتمان هایی با هزینه مناسب اقامت کنند. علاوه بر این، مالزیا دارای دانشگاه‌هایی با کیفیت بسیار بالا در حوزه‌های مختلفی مانند مهندسی، علوم پایه، دندانپزشکی و پزشکی است.

در تایلند، هزینه های زندگی بسیار پایین است و برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل در حوزه هایی مانند مهندسی، علوم پایه و برنامه نویسی هستند، گزینه خوبی محسوب می‌شود. همچنین، تایلند دارای دانشگاه‌هایی با سطح بالایی از تحصیلات در زمینه های مختلفی مانند مدیریت، هنر و رشته های پزشکی است.

اوکراین نیز یکی دیگر از کشورهایی است که برای دانشجویانی که به دنبال کاهش هزینه های خود هستند، جذاب است. در این کشور، هزینه های زندگی بسیار پایین است و شامل هزینه هایی مانند محل اقامت، غذا و پوشاک است. 

بخش پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

کسب و کار های کوچک رومانی

ارزان ترین کشور برای مهاجرت کشوری است که هزینه های زندگی در آن با درآمد تناسب داشته باشد. برای این موضوع باید عوامل مختلف موثر براقتصاد کشور را بررسی کرد. تا به وضعیت اقتصادی کشور پی ببریم. از آن جایی که در این مقاله رومانی را به عنوان ارزان ترین کشور برای مهاجرت معرفی کردیم. قصد داریم در ادامه ابعاد مختلف اقتصاد این کشور را مورد بررسی قراردهیم. در این بخش از مقاله به بررسی رابطه بین بخش SME شرکت‌های کوچک و متوسط و اشتغال در رومانی می پردازیم. این موضوع از نگاه اقتصاد تجاری غیرمالی رومانی برای دوره 2000-2010 پرداخته خواهد شد. در این بخش از مقاله یک تجزیه و تحلیل مقایسه ای بین SMEها و شرکت های بزرگ انجام می شود.  تا مشخص کند که آیا در رومانی، مشاغل کوچک بیشتر به ایجاد شغل کمک می کنند. آیا آن ها نسبت به شرکت های بزرگ مولد تر هستند یا خیر.

چرا که نتایج تجربی تأیید می کند که SME ها منبع اشتغال و درآمد هستند. اما بهره وری نیروی کار آن ها در مقایسه با شرکت های بزرگ کاهش می یابد. از این رو بررسی این موضوع می تواند اقتصاد ارزان ترین کشور برای مهاجرت را بیشتر به ما معرفی کند. ما در نظر داریم که در این مقاله اقتصاد رومانی را بررسی کنیم. بدیهی است نیاز به افزایش قدرت نوآوری و رقابتی SMEها وجود دارد. به طوری که آن ها نه تنها موتوری برای مشاغل بیشتر، بلکه برای مشاغل بهتر نیز باشند. کسب و کار های کوچک اهمیتی ویژه دارند.

اقتصاد رومانی = ارزان ترین کشور برای مهاجرت

اقتصاد هر کشور است که نشان می دهد آن کشور چطور توانسته در طول سال های مختلف به نتیجه مثبتی برسد. باید بگوییم که در سال های اخیر نرخ بیکاری در رومانی کاهش پیدا کرده. این موضوع نشان می دهد که اقتصاد رومانی روند رو به رشدی را در پیش گرفته است. طبق آماری رسمی نرخ تورم در کشور رومانی به طور کلی۴.۶ درصد اعلام شده است. در این کشور اقتصاد در وجه صادرات نیز معنا می‌شود و رتبه خوبی دارد. از این رو درآمد دولت رومانی از صادرات رقم خوبی برآورد می شود. محصولات صادراتی از کشور رومانی اغلب منسوجات هستند. این محصولات بیش از ده درصد از این کشور را نیز تشکیل می دهد. همین طور از دیگر بخش های صادراتی این کشور نیز آهن آلات است. آهن آلات کالای خوبی برای صادرات ارزان ترین کشور برای مهاجرت محصوب می شود. به صورت قطعات و تجهیزات عرضه می شود.

آهن آلات تولیدی کشور رومانی کیفیت بالایی نیز دارد. این کشور توانسته در مسیر تولید روز به روز پیش رفت کند. هرچند حتی با کشور های درجه چندم صنعتی نیز فاصله ی زیادی دارد. این کشور توانسته در زمینه محصولات معدنی و سوخت نیز صادرات خود را قوی تر کند. کشور رومانی در بخش محصولات کشاورزی توانسته به کشور انگلیسی رتبه صادراتی ۴ درصد را لحاظ نماید. این طور که مشخص است کشور رومانی یکی از بهترین کشورهایی است که می توان به آن مهاجرت کرد. چرا که اقتصاد خود را بر اساس صادرات محصولات ارگانیک در نظر گرفته است.

ارزان ترین کشور

کسب و کار های اینترنتی رومانی

اقتصاد رومانی متکی به یک محصول و یا یک جریان درآمدی نیست. از این رو می توان گفت دراقتصاد کشور رومانی دسته بندی های مختلفی دیده می شود. برخی از افراد اقتصاد این کشور را شاخه بندی شده و به اصطلاح جزیره ای می دانند. این افراد معتقد هستند که کشور رومانی تنها در روال های تجاری و داد و ستد موفق بوده است. اما این فرضیه توسط عده ای رد می شود. چرا که برخی دیگر این اصل را رد می کنند. ارزان ترین کشور برای مهاجرت را باید بررسی بیشتر کرد تا متوجه شد کدا فرضیه صحیح است. خوشبختانه بررسی مشخصی در زمینه سیستم های ارتباطی در کشور رومانی صورت گرفته است. طبق این بررسی ها می توان گفت که سیستم های ارتباطی در این کشور خود توانسته رشد خوبی ایجاد کند. این وجه اقتصادی توانسته رومانی را به رشد ۵۳ درصدی برساند. علت آن نیز قابل حدس است.

در یک کلام باید گفت زیر ساخت مناسب کسب وکار های اینترنتی عامل این مهم می باشد. چرا که اینترنت کشور رومانی بسیار قدرتمند است. این قدرت بالای اینترنت در این کشور سبب شده است که کسب و کارهای اینترنتی رتبه خوبی داشته باشد. بدیهی است که با این شرایط کسب و کار های اینترنتی بسیار موفق باشد. و به این ترتیب بخشی از سود حاصل در این زمینه به رشد اقتصاد کشور رومانی کمک می کند. رشد اقتصادی کشور رومانی بر اساس میزان تورم مشخصی که دارد ارزیابی شده است. که به واقع می توان رقم قابل قبولی دانست.

امنیت مالی و اقتصاد در رومانی

 امنیت مالی در کشور رومانی در ابتدا در بخش تجارت دیده می شود. این کشور اقتصاد خود را مدیون فضای صادراتی و وارداتی می‌داند. این کشور به دلیل آزادی اقتصادی که دارد می تواند به سادگی اقدام به واردات و صادرات نمایید. امتیازی که متاسفانه کشور ما از آن بی بهره است. اما ارزان ترین کشور برای مهاجرت به سادگی می تواند اقدام به فعالیت های اقتصادی نماید. در نظر داشته باشید که صادرات و واردات در کشور رومانی بر اساس رویکرد های ملی از سوی دولت تعیین شده است. این رویکرد به صورت کلان تبیین و ابلاغ می شود. سپس تمام فعالان اقتصادی ملزم به رعایت آن هستند. این کشور در زمینه بانک داری نیز بسیار موفق بوده است. امنیت مالی و بانکی در این کشور توانسته از شاخص ترین روال ها استفاده نماید. باید گفت رتبه های بانک های این کشور در شاخص های جهانی نیز رتبه بدی ندارند.

از این رو بانک داری این کشور خود توانسته امنیت مالی وسیعی را شکل دهد. در نظر داشته باشید که این کشور بر اساس سیستم های بانک داری جدید مدیریت می شود. این سیستم از ساده ترین ساختارهای پیشرفته دنیا محصوب می شود. کشور رومانی توانسته از سیستم های جدید سپرده گذاری نیز استفاده نماید. این تغییرات باعث شده سیستم بانک داری ارزان ترین کشور برای مهاجرت بسیار خوب عمل کند. در نتیجه این اقدامات طبق آمار در سال ۲۰۱۸ شاهد رشد اقتصادی ۲۲ درصدی رومانی بوده ایم. همچنین برای سال ۲۰۲۰ نیز این هزینه سه برابر پیش بینی شده است.

مطلب پیشنهادی: بهترین کشور برای مهاجرت

اقتصاد رومانی در زمان کرونا

کرونا تاثیر بسیار مخربی بر اقتصاد کشور ها گذاشته است. کشور رومانی نیز از این قائده مستثنا نیست. بانک جهانی بر اساس داده های سال .2019 برای اولین بار رومانی را به عنوان کشوری با درآمد بالا طبقه بندی کرد. طبق این آمار درآمد سالانه رومانی مبلغی بالغ بر 12610 دلار بود. با این حال، بحران ناشی از بیماری همه گیر، کشور را به گروه با درآمد متوسط بالا کشاند. این یعنی اقتصاد رو به رشد رومانی به دلیل همه گیری کرونا دچار عقب گرد شده است. در میان مدت و بلند مدت، رومانی باید به محدودیت‌های ساختاری خود رسیدگی کنند. از جمله کسری‌های دو قلوی مداوم و نابرابری‌ های زیاد که در این کشور به چشم می خورد. همچنین پایه ‌های ضعیف رشد ناشی از بهره‌ وری پایین و مشکلات مربوط به کمیت و کیفیت نیروی کار. اما این عوامل عمدتاً به دلیل کاستی‌ های موجود رخ داده است.
 که می طلبد مسئولان رومانی به آن رسیدگی کنند. کیفیت و فراگیر بودن آموزش و کمبود در مهارت های حیاتی. اقتصاد رومانی در سال 2020 3.9 درصد کاهش یافته است. که یکی از کمترین انقباضات در اتحادیه اروپا بود. همچنین در نیمه اول سال 2021 با 6.5 درصد بهبود یافت. کسری مالی به 9.2 درصد تولید داخلی در پایان سال 2020 افزایش یافت. با توجه به فضای مالی محدود رومانی، جذب حداکثری چارچوب مالی چندساله اتحادیه اروپا. وجوه نسل بعدی اتحادیه برای بهبود پایدار بسیار مهم خواهد بود. ارزان ترین کشور برای مهاجرت نیاز به یک جراحی در اقتصاد خود دارد.

بنا های کشور رومانی

بررسی آمار مهاجرت به رومانی

در این بخش ازمقاله به روند مهاجر پذیری ارزان ترین کشور برای مهاجرت می پردازیم. لذا اسناد و مدارک با اطلاعات و آمار در مورد روند مهاجرت را در این کشور بررسی می کنیم. و پدیده آن در رومانی، همراه با بررسی مرتبط ترین سازمان ها برای ادغام بیگانگان را نیز ارزیابی خواهیم کرد. یک تحقیق کمی و کیفی در رابطه با درک جمعیت رومانیایی از اتباع کشورهای ثالث انجام گرفته است. طبق این تحقیق می توان متوجه شده که رومانی کشوری مهاجر پذیر محصوب می شود. برخورد مردم بومی رومانی از حاکی از آن است که آن ها با مقوله مهاجرت به خوبی آشنا هستند. برای همین برخورد خوبی با مهاجرین دارند وبا احترام با آن ها رفتار می کنند. این بخش از مقاله به تشریح ادراک عمومی در مهاجرت می پردازد. هدف از این موضوع این است که مردم ارزان ترین کشور برای مهاجرت چگونه با مهاجرین رفتار می کنند.

اما همچنین تغییراتی را که در پنج جامعه با تعداد بالای TCN رخ داده است، نشان می دهد. یک تحقیق کیفی در میان TCN ها در مورد ادغام آن ها در جامعه رومانیایی صورت گرفته است. طبق این تحقیق که شش داستان زندگی را به صورت مطالعه موردی مورد ارزیابی قرار داده است. توسط سایر شهروندان خارجی ارائه می دهد. یک تحقیق کیفی در رابطه با کانال ‌های اطلاعاتی و روش‌های مربوط به مشکلات TCNها. این بخش از طریق 20 مصاحبه با نمایندگان سازمان های دخیل در پدیده مهاجرت است. همچنین 15 مصاحبه نیز با اتباع خارجی محقق می شود.

تاثیر ارزان ترین کشور برای مهاجرت بر مهاجرت!

بیایید جهانی را تصور کنیم که در آن مفروضات تئوری شبکه مهاجرت به خوبی کار می کنند. یعنی هر مهاجری از مهاجران قبلی حمایت می شود. افزون بر این به نوبه خود به مهاجران جدید تر نیز کمک می کند. اگر اولین مهاجران ترتیب مناسبی را در یک مقصد هنوز ناشناخته بیابند. پیشگام این مهاجرت جدید می شوند. لذا پس از مدتی، آن ها راه هایی را پیدا می کنند تا در جامعه میزبان قرار بگیرند. سپس این افراد می توانند از سایر مهاجران بالقوه حمایت کنند. به دنبال تجربه مثبت آشنایان خود، افراد دیگری از منطقه مبدا تصمیم به مهاجرت به خارج از کشور می گیرند. در نتیجه زنجیره ای از مهاجرت به تدریج ایجاد می شود. اقوام به اقوام کمک می کنند، دوستان به دوستان کمک می کنند. افرادی که در همان روستا یا شهر به دنیا آمده اند. نسبت به هم نوعان خود مهربان و حامی هستند.

جاهایی وجود دارد که به نظر می رسد همه منتظر یک «حامی» مهاجر حمایت کننده هستند. تا به جاده های خارج از کشور بروند. همان طور که Massey و همکاران این اقدام را صورت دادند. ایشان در مقاله خود اشاره و خاطرنشان می کند. تمام چیزی که برای توسعه یک شبکه مهاجر ضروری است. این است که یک فرد در زمان مناسب در مکان مناسب قرار گیرد. و موقعیتی را به دست آورد که به او اجازه می دهد مشاغل و محبت ها را به دیگران تقسیم کند. سوال این است که آیا ارزان ترین کشور برای مهاجرت این گونه است؟

فضای رومانی

فاکتور های مهاجرتی کشور رومانی:

اگر بخواهیم در این بخش دونه به دونه به این فاکتور ها اشاره کنیم شاید کار سخت تر شود. اما در همین بخش به صورت جامع و مختصر در مورد این موضوع صحبت خواهیم نمود. اولین فاکتور، فاکتور ارزان ترین کشور برای مهاحرت است که همانطور که پیش تر گفتیم به صورت کامل رومانی این فاکتور را دارد. هزینه مهاجرت به کشور رومانی یک ششم سایر کشور های اروپایی است. فرهنگ در کشور رومانی شاید موردی باشد که بسیار برای ایرنیان جذاب باشد. این کشور با توجه به نزدیکی به آسیا فرهنگی متمایل و شبیه به کشور ایران را دارد. همچنین سطح فرهنگی مردم رومانی جز برترین فرهنگ ها در دنیا شناخته شده است. امنیت در رومانی نیز یکی از موارد بسیار مهمی است که در رومانی زبان زد است. کشور رومانی جز امنیت ترین کشور های دنیا در سال 2020 شناخته شده است. 

مورد بعدی امکانات رفاهی و شرایط زندگی در کشور رومانی است. کشور رومانی یک کشور پیشرفته با تکنولوژی بسیار قوی میباشد. همچنین امکانات رفاهی این کشور در سطح بسیار قابل قبول و تراز اول دنیا است. همچنین در مورد آینده فرزندانتان میتوانید خیال آسوده ای داشته باشید. شرایط اقتصادی و کاری در این کشور نیز از سطح بسیار خوبی برخوردار است. شما میتوانید با مراجعه به صفحه کار در رومانی از این مورد بیشتر مطلع شوید. همچنین از لحاظ تحصیلی باید بگویم که کشور رومانی بهترین دانشگاه ها را در قلب خود جای داده است. متد آموزشی در کشور رومانی منطبق با متد آموزشی روز اروپا میباشد. همچنین شما عزیزان برای اطلاع از این مورد و همچنین مهاجرت به تحصیل، میتوانید به صفحه تحصیل در رومانی مراجعه کنید. کشور رومانی از لحاظ آب و هوا نیز کشور بسیار خوبی است و این کشور یک کشور 4 فصل است.

جمع بندی ارزان ترین کشور برای مهاجرت

در این بخش بر نقش های کلیدی قیمت های جهانی مهارت ها و نزدیکی کشور تأکید داریم. نتایج تجربی ما با این دیدگاه سازگار است. که این عوامل، به جای تفاوت ‌های ظریف سیستم‌ های انتخاب، غالب هستند. پنج یافته اصلی وجود دارد: (1) قیمت مهارت های بالاتر در کشورهای اعزام کننده تعداد مهاجران را کاهش می دهد. اما میانگین تحصیل آنها را افزایش می دهد. (2) کشورهای دورتر مهاجران کمتر اما ماهرتر می فرستند. (3) با توجه به قیمت مهارت و نزدیکی، کشورهای با درآمد بالاتر مهاجران بیشتری را با مهارت کمتر می فرستند. (4) در یک کشور فرستنده، استرالیا مهاجران کمتر اما با مهارت بیشتری را نسبت به ایالات متحده جذب می کند. با این حال، این را می توان به این واقعیت نسبت داد. که قیمت مهارت در استرالیا کمتر از قیمت مهارت ایالات متحده است. در مورد کشور رومانی نیز تقریبا همین شرایط حاکم می باشد.

به طوری که دستاوردهای مهاجرت از مهاجرت به ایالات متحده بیشتر است. (5) ضرایب تخمینی تعیین کننده جریان مهاجرت به استرالیا و ایالات متحده برای هر دو کشور یکسان است. بنابراین نتیجه می گیریم که جغرافیا از این نظر اهمیت دارد. که همسایگان یک کشور از نظر سطح و نوع توسعه آن ها چه کسی هستند. تأثیر قابل توجهی بر اندازه و ترکیب مهارت مهاجران شغلی دارد. هیچ مدرکی مبنی بر این که تفاوت در مکانیسم انتخاب مورد استفاده برای غربالگری مهاجران. شغلی در دو کشور نقش مهمی در تأثیر گذاری بر ویژگی های مهاجرت مهارتی داشته باشد وجود ندارد.

کشور ارزان رومانی

بهترین انتخاب برای ارزان ترین کشور برای مهاجرت:

همانطور که در این بخش به آن اشاره شد، کشور رومانی یک کشور ارزان برای مهاجرت است. این در شرایطی است که میشود اعلام کرد رومانی ارزان ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان به حساب میاید. منظور از ارزان ترین کشور برای زندگی و مهاجرت این است که هزینه آن برای مهاحرت کمتر باشد. رومانی ضمن دارا بودن این موضوع تمامی فاکتور ها برای مناسب بودن برای زندگی را دارد. اگر شما هم جز افرادی هستید که قصد مهاجرت به رومانی را دارند، رویزا گروپ همواره در کنار شما است.

لوگو رویزا گروپ

رویزا؛ رویای زندگی شما …

امیدواریم مطالب مفیدی را در ارزان ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان به شما ارائه کرده باشیم. این مطلب توسط رویزا نوشته شده است و امیدوار هستیم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. همچنین شما عزیزان میتوانید از طریق روش های زیر با مشاورین خودتون در رویزا ارتباط برقرار کنید. مشاروین رویزا همه روزه و همه ساعت در خدمت شما عزیزان هستند.

مهاجرت به رومانی با رویزا گروپ:

ویزای رومانی یکی از بهترین و معتبر ترین ویزا ها در دنیاست. اگر قصد اقامت در رومانی را دارید، اینکار تخصص رویزا گروپ است. رویزا گروپ شرایط مهاجرت به رومانی را برای شما فراهم میکند. اگر شما هم کشور رومانی برای مهاجرت انتخاب کردید، همین حالا با مشاورین ما تماس بگیرید.

*** توجه: لطفا به علت حضور ما در کشور رومانی با راه های ارتباطی زیر با ما ارتباط بگیرید. در صورت تماس مستقیم و پاسخگویی ما، متحمل هزینه زیادی میشوید.

اینستاگرام

شما میتوانید از طریق اینستاگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

واتس اَپ

شما میتوانید از طریق واتس اَپ با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

تلگرام

شما میتوانید از طریق تلگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

فیس بوک

شما میتوانید از طریق فیس بوک با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

درباره نویسنده

4 دیدگاه دربارهٔ «ارزان ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان»

    1. با عرض سلام
      لطفا برای اطلاع از هزینه های مهاجرت ارزان لطفا با شماره واتساپ 40754545050+ تماس بگیرید.

  1. درود الان هزینه مهاجرت یک خانواده 4نفره که یکی از فرزندان بالای 18ساله چنده واجاره خونه وحداقل درامد وهزینه ممنون میشم اگه جواب بدید

    1. هزینه مهاجرت برای یک خانواده 4نفره، باتوجه میزان بودجه شما کشورهای زیادی انتخاب میشوند. یکی از این کشورها، رومانی است. شما میتوانید با کمترین هزینه به رومانی مهاجرت کنید. رومانی را میتوان به عنوان یکی از ارزان ترین کشورها برای مهاجرت شناخت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا