خانه » زندگی در اروپا

زندگی در اروپا

زندگی در اروپا
4.3/5 - (3 امتیاز)

زندگی در اروپا و دریافت تابعیت اتحادیه اروپا برای بسیاری جذاب است. باید بگوییم که تابعیت اتحادیه اروپا به طور خودکار به هر کسی که؛ تابعیت یک کشور اتحادیه اروپا را دارد اعطا می شود. برخی از حقوق و مزایا از قوانین ملی ناشی می شود. این حقوق ممکن است از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد. سایر حقوق از قوانین اتحادیه اروپا ناشی می شود.  بنابراین در همه کشورهای اتحادیه اروپا یک سان است. این حقوق اتحادیه اروپا به زندگی روزمره گسترش می یابد. از خرید و رانندگی گرفته تا مراقبت های بهداشتی و مسائل خانوادگی / روابط را شامل می شود. به عنوان یک تبعه اتحادیه اروپا، شما حق دارید که در اتحادیه اروپا زندگی کنید. بدون تبعیض بر اساس ملیت زندگی کنید. همچنین می توانید از حمایت بیشتر از مصرف کننده نسبت به کشور خود بهره مند شوید. در ادامه این مقاله به ابعاد مختلف زندگی در اروپا می پردازیم.

درخواست مشاوره رایگان رویزا گروپ

در صورت در خواست مشاوره رایگان از سمت رویزا گروپ میتوانید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا به زودی از رویزا گروپ با شما تماس گرفته شود.

مهاجرت با رویزا گروپ
بنر تماس
چرایی مهاجرت به اروپا

چرایی مهاجرت به اروپا

یکی از موضوعات مهم در زندگی در اروپا مباحث اقتصادی است. این زمانی از سال است که فهرست‌ های انجمن‌ های خارجی؛ شرکت‌ های سرمایه ‌گذاری مالی و مشاوران املاک و مستغلات جهانی، از جمله، بهترین مکان ‌های جهان برای زندگی را برای کسانی که می‌ خواهند. از ایالات متحده مهاجرت کنند، رتبه ‌بندی می‌ کنند. اگر چه معیار های ارزیابی در فهرست‌ ها متفاوت است. اما مکان‌ هایی وجود دارند که همیشه در رتبه ‌بندی ‌ها قرار دارند. یعنی به این معنا تصادفی نیست که کشورهای اروپایی تمایل دارند. بر فهرست‌ ها تسلط داشته باشند. از جمله حقایقی که عموماً در نظر گرفته می‌ شوند. عبار است از کیفیت زندگی، قیمت مسکن، سهولت اقامت، زندگی دیجیتال، مدارس بین‌المللی، زبان؛ چشم‌انداز شغلی، بوروکراسی، محیط زیست و آب و هوا، سیستم مراقبت‌های بهداشتی. ایمنی و امنیت، سفر و حمل‌ونقل، یک مهاجر فعال را شامل می شود.

گرانی، تورم، جنگ و سختی های زندگی فقط متعلق به کشور ما نیست. این به معنای آن است که اگر برای فرار از این موضوعات، قصد مهاجرت را دارید؛ باید در تصمیم خود تجدید نظر کنید. با وجود این اگر یک ایرانی بخواهد به اروپا مهاجرت و در آن جا زندگی کند؛ باید شرایط زندگی در کشورهای اروپایی را بداند. ابتدا به بررسی مشکلات این کشور ها می پردازیم. چرا که شناخت این موارد از زندگی در اروپا بسیار بایدی است. در ادامه به موارد مهمی تری در این زمینه می پردازیم.

زندگی در اروپا برای تحصیل

زندگی در اروپا برای تحصیل

تصور دانشجویان از تحصیل در اروپا از کشور معمولا با هزینه های است. اروپا می تواند مکانی عالی برای پیشرفت تحصیلی شما باشد. اغلب افرادی که به دنبال تحصیل در اروپا هستند؛ به ویژه در رشته های درجه یک تحصیلی نظیر پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و … هستند. مدارکی که در طی این مسیر به آن ها احتیاج خواهید داشت را به شما ارائه می دهیم. دلایل بسیاز زیادی وجود دارد که باعث می شود؛ هر ساله دانشجویان بین الملل زیادی یکی از کشور های اروپایی را برای تحصیل انتخاب می کنند. تا تحصیل در اروپا را برای خود رقم بزنند. کشور هایی چون انگلستان آلمان، هلند و سوئیس بیشترین تعداد دانشگاه های برتر اروپا را درون خود جای داده است. کشورهای اروپایی به طور کلی بسیار امن تر از کشور های قاره آمریکا، آفریقا و آسیای جنوب شرقی هستند. می توانید بسیاری از کشور های اروپایی را بدون درخواست ویزاهای اضافی بگردید.

کشور های اروپایی از قدمت و تاریخی طولانی برخوردار هستند. زمانی که تصمیم به ادامه تحصیل در اروپا می گیرید؛ بهتر است درباره تحصیل در کشورهای آن اطلاعاتی داشته باشید. بدون دریافت نامه پذیرش از دانشگاه، ورود به هیچ یک از کشور های اروپایی برای تحصیل امکان پذیر نخواهد بود. اولین قدم برای تحصیل در خارج از کشور، انتخاب رشته تحصیلی است. بعد از انتخاب رشته تحصیلی، باید مدت زمان و مهلت خود برای ارسال درخواست پذیرش؛ به دانشگاه انتخابی را بررسی کنید. تحصیل در اروپا موضوع بسیار مهمی است. برای همین باید اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنید.

مطلب پیشنهادی: تحصیل در اروپا

دریافت اقامت در اروپا

دریافت اقامت اروپا

دریافت اقامت اروپا این حق را به افراد می دهد که؛ می توانند بدون هیچ محدودیتی در کشور مورد نظر زندگی کنند. دریافت اقامت اروپا از روش های متفاوتی نظیر خرید ملک، سرمایه گذاری، ازدواج، تولد فرزند؛ تحصیلی و کاری امکان پذیر می باشد. بازه زمانی معمول برای اقامت اروپا ۵ سال تخمین زده می شود. این روش در حال حاضر بسیار رواج دارد؛ و به عنوان روشی ایده آل برای کسب اقامت اروپا محسوب می گردد. برای زندگی در هر کدام از کشور های اروپایی متقاضی نیاز به مجوز قانونی یا همان کارت اقامت دارد. از هر کشوری در اروپا که کارت اقامت دریافت کنید. توجه کنید که امکان این سفر بدون ویزا به معنی زندگی در دیگر کشور های اروپایی نیست. خذ تابعیت و پاسپورت از کشورهای اتحادیه اروپا کار آسانی نیست. اخذ اقامت از طریق خرید ملک نیازی به تخصص، مدرک دانشگاهی یا حتی سابقه کار ندارد.

اخذ اقامت از یک کشور پایدار و امن در شرایط نا امن جهانی برای روز مبادا بسیار مفید است. همان‌ طوری که می‌دانید، متأسفانه یکی از مشکلات متقاضیان ایرانی زندگی در شرایط بحرانی خاورمیانه است. امروزه دیگر اخذ ویزا برای سفر کم‌کم معنا و مفهومش را از دست‌ داده است. اخذ اقامت یا پاسپورت دوم امکان سفر آزادانه به خیلی از کشورهای جهان؛ و زندگی در دنیای آزاد را برای متقاضی فراهم کرده است. اروپا دارای قوانین مشخص برای پرداخت مالیات است؛ و نرخ آن بر اساس درآمد فرد مشخص می ‌شود.

دلایلی که افراد اقدام به مهاجرت می کنند

دلایل مهاجرت به اروپا

در اقامت موقت اروپا، ویزا با انقضای یک یا دو‌ساله صادر می ‌شود که؛ در صورت رعایت قوانین و شرایط اقامت موقت، قابل تمدید است. راه‌ های بسیاری برای مهاجرت و دریافت اقامت اروپا وجود دارد. اقامت اروپا از طریق تمکن مالی، یکی از محبوب ‌ترین روش‌ های اخذ اقامت موقت اروپا است. یکی دیگر از روش‌ های دریافت اقامت کشور های اروپایی، اقامت اروپا از طریق کار است. هر‌ چه قدر تخصص و توانایی ‌های شما بالا تر باشد؛ شانس دریافت کار در اروپا نیز افزایش می‌ یابد. راه ‌های مختلفی برای شروع فعالیت تجاری در اروپا وجود دارد. کشور‌ های مختلف برای اعطای اقامت اروپا با سرمایه گذاری؛ راه ‌های گوناگونی را پیش‌ روی مهاجران قرار داده ‌اند. این میزان در این سه کشور اروپایی که امکان دریافت اقامت از طریق خرید ملک را فراهم کرده‌اند، متفاوت است.

یکی از سریع ‌ترین و راحت ‌ترین روش‌ های اخذ اقامت اروپا، اثبات تمکن مالی است. در اقامت تمکن مالی معاف از پرداخت مالیات هستید. بهترین نوع از اقامت کاری در اروپا اقامت بلوکارت یا اقامت کارت آبی آلمان است. بله، بعد از گذشت پنج سال از تمدید اقامت موقت و در صورت رعایت قوانین کشور مقصد؛ این امکان وجود دارد. لازم به توضیح است که تمرکز کشور های پیشرفته و صنعتی در اروپا باعث شده است که؛ افراد زیادی به دنبال مهاجرت و به دنباله آن اخذ اقامت دائم اروپا باشند.

سریع ترین راه مهاجرت به اروپا

سریع ترین راه مهاجرت به اروپا

راه های مختلفی برای کسب اقامت اروپا وجود دارد. مهاجرت به یک کشور جدید و شروع دوباره همیشه جذاب است. نمی توان گفت که یک راه، همیشه بهترین راه ممکن است. تقریباً می‌توان گفت که بالا ترین آمار قبولی اقامت در سال‌های اخیر؛ مربوط به این روش بوده است. متأسفانه در چند سال گذشته شرایط اقامت اروپا برای ایرانیان بسیار سخت ‌تر شده است. در بعضی از کشور ها از طریق تحصیلی رفتن به شدت هزینه ‌بر است. رایج ‌ترین و راحت‌ ترین راه برای مهاجرت به اروپا از طریق تحصیل است. از مهم ترین مزیت ‌های اقامت اروپا از طریق تحصیل، امکان کار پاره وقت در هنگام تحصیل است. شاید یکی از آرزوهای مهم و اساسی هر فردی، داشتن زندگی راحت با صرف کم ترین هزینه باشد. هر ساله کشور های اروپایی مختلفی پذیرای ایرانیان مهاجر هستند.

برای کسب اقامت کل اروپا و امکان زندگی، کار و تحصیل در هر کشور اروپایی یک راه‌حل وجود دارد. اگر قصد زندگی در کل اروپا را دارید؛ باید برای اخذ تابعیت و پاسپورت درخواست دهید که در ادامه مسیرش را برایتان توضیح خواهیم داد. اخذ تابعیت و پاسپورت از کشور های اتحادیه اروپا کار آسانی نیست. مهاجرت به اروپا بسیار جالب توجه است. متقاضیان این روش باید در نظر داشته باشند. باید بگوییم که مهاجرت به اروپا هدف مهم بسیاری است. در مقاله ای مجزا می توانید بیشتر در خصوص مهاجرت به اروپا مطالعه کنید.

مطلب پیشنهادی: مهاجرت به اروپا

فرهنگ مردم اروپا

فرهنگ مردم اروپا

اروپا گهواره تمدن غربی است و فرهنگ های مختلفی دارد. شاید خیلی ها آرزوی سفر به این قاره را داشته باشند. اروپا دومین قاره کوچک جهان و پس از آسیا و آفریقا سومین قاره پر جمعیت جهان است. با این که هیچ جداسازی زمینی ای بین آسیا و اروپا وجود ندارد؛ اما ملاحظات سیاسی که همیشه نقشی اساسی در اروپا بازی می کند. اروپا فرهنگ خاصی دارد، زبانی که در این قاره صحبت می شود. هر کشور برای خود غذاهای مخصوصی دارد و بعضی از غذاها هم در این کشور ها مشابه هم است. در ۲۰ سال گذشته، با ثابت ماندن نرخ تولد و مرگ، جمعیت اروپا ثابت بوده است. اروپای بزرگ و مدرن با استراتژی پیشرفته خود توانسته با سلیقه عموم افراد سازگار باشد. فرهنگ و آداب رسوم مردم اروپا در هر یک از کشورهای عضو اتحادیه شینگن با هم فرق دارد؛ اما یک سری فرهنگ ها بسیار جذاب است.

همه ملیت‌ها و ادیان سنت‌های خاص خود را دارند که؛ نشان‌دهنده نوع تفکر و طرز زندگی مردم آن کشور است. قاره پهناور و پر رمز و راز اروپا که دارای 52 کشور مستقل و وابسته است؛ سالانه میلیون ها گردشگر را از سراسر جهان به خود جذب می کند. یکی از عجیب ترین آداب و رسوم کشور فرانسه، این است که؛ در این کشور شهروندان می توانند با یک فرد مرده ازدواج کنند. برای زندگی در اروپا شناخت این قبیل رسوم می تواند مفید باشد. مثلا در کشور اتریش و در زمان کریسمس سنت عجیبی به نام افسانه کرامپورس وجود دارد.

وضعیت اقتصاد اروپا

وضعیت اقتصاد اروپا

درطول چند ماه، اقتصاد اروپا مجموعه شوک های استثنایی را پشت سر گذاشت. پس از بحران سرگیجه ‌آور بهداشتی و محدودیت‌ های مکرر؛ در سال ۲۰۲۳ منطقه یورو باید با چالش ‌های عظیمی رو به  رو شود. فعالیت اقتصادی در قاره کهن بسیار بیشتر از ایالات متحده امریکا در معرض خطر است. ممکن است رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۳ در منطقه یورو به شدت کاهش یابد؛ و به ۰.۳ درصد در مقایسه با ۳.۱ درصد در سال ۲۰۲۲ برسد. وقوع درگیری در اوکراین نگرانی از تورم پایدار را زنده کرده است. طبق گزارش بانک دو فرانس، در فرانسه، تشدید سپر تعرفه ها از ژانویه آینده می تواند؛ باعث افزایش تورم تا ۶ درصد شود. بازگشت چشمگیر تورم از سال ۲۰۲۱، بحث های دستمزد را در سراسر اروپا دوباره مطرح کرده است. ادامه این سیاست پولی محدودکننده در طول سال ۲۰۲۳ ضربه شدیدی به رشد بسیاری از کشورهای منطقه یورو خواهد زد.

اروپا شاید مهم ‌ترین منطقه اقتصادی جهان باشد. آلمان، بزرگ‌ ترین اقتصاد اروپا با تورم سرسام‌ آوری در ماه ‌های گذشته روبه ‌رو بوده است. دلیل اصلی کاهش ارزش یورو، تشدید نگرانی ‌ها از بابت رکود اقتصادی شدید؛ در منطقه یورو به دلیل افزایش عدم اطمینان از تأمین انرژی در کشور های این منطقه است. اکونومیست معتقد است پیش‌بینی این که رکود تا چه حد اقتصاد را درگیر خواهد کرد. بستگی به چگونگی اثر شوک انرژی بر کشورها و واکنش سیاستگذاران دارد. صنایعی که بیشترین آسیب را خواهند دید، احتمالا از منطقه شرق راین خواهند بود.

تحصیل پزشکی در اروپا

تحصیل پزشکی در اروپا

اولین شرط برای تحصیل در رشته پزشکی در اروپا، علاقمندی به این رشته پزشکی است. شهروند اتحادیه اروپا بودن و نبودن؛ روی هزینه‌ های تحصیل رشته پزشکی در اروپا تاثیر گذار است. چنانچه می خواهید از میزان دقیق شهریه ها مطلع شوید لازم است؛ کشور انتخابی خود را برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی در اروپا پیدا کنید. وقتی صحبت از پذیرش رشته های پزشکی برای زندگی در اروپا ؛ شرایط پذیرش پزشکی در اروپا می شود؛ همیشه به یاد آزمون های ورودی دانشگاه ها خواهیم افتاد. در کشورهایی که تحصیل پزشکی و دندانپزشکی رایگان است مانند فرانسه، اسپانیا، آلمان و اتریش. امروزه متقاضیان زیادی علاقه مند به تحصیل پزشکی رایگان در اروپا هستند. لازم به توضیح است که نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که؛ دوره های پیش پزشکی در این کشور ها هزینه دارد؛ و برای سال اول دانشجو باید هزینه بیشتری کند.

بهتر است بدانید که تحصیل در این کشو رها نسبت؛ به برخی از کشور های اروپای شرقی مانند رومانی معتبر تر می باشد. دندانپزشکی یکی از شاخه های رشته های پزشکی می باشد که علاقمندان بسیاری دارد. هزینه تحصیل پزشکی در اروپا یکی از مهمترین نکاتی است که؛ در هنگام تحصیل پزشکی در اروپا به آن توجه داشته باشید. امروزه اروپا برای متقاضیان تحصیل رشته پزشکی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. لازم به توضیح است که از دیگر شرایط ورود به رشته پزشکی در برخی کشور های اروپایی؛ شرط معدل (علاوه بر قبولی در آزمون ورودی) می باشد.

مطلب پیشنهادی: تحصیل پزشکی در اروپا

تحصیل دندانپزشکی در اروپا

تحصیل دندانپزشکی در اروپا

دانشگاه‌های دندانپزشکی در اروپا از قدیمی‌ ترین و معتبر ترین دانشگاه ‌ها در سراسر جهان هستند. رؤیای پزشک و دندانپزشک موفق شدن در ذهن بسیاری از کودکان و نوجوانان وجود دارد. دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود هر ساله دانشجویان زیادی؛ یکی از کشور های اروپایی را برای تحصیل در رشته دندانپزشکی انتخاب کنند. زبان تدریس رشته دندانپزشکی در اروپا انگلیسی است. در صورتی که به تحصیل دندانپزشکی در اروپا مشغول شوید؛ احتمالاً  هر ماه در حال سفر خواهید بود. دانشگاه های اروپا در مقایسه با سایر کشورهای جهان شهریه بسیار پایین تری دریافت می کنند. برخی از دانشگاه های دندانپزشکی در اروپا  نیز بورسیه های متنوعی را به دانشجویان خود ارائه می دهند. دانشگاه های اروپایی برای پذیرش دانشجویان بین الملل خود، قوانین و شرایط یکپارچه ای ندارند. همان طور که گفته شد؛ شرایط پذیرش دانشجو در دانشکده های دندانپزشکی قاره اروپا با یک دیگر متفاوت است.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در این قاره از 2850 یورو تا بیش از 30000 یورو در هر سال تحصیلی متغیر است. تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه های اروپایی  5 الی 6 سال طول می کشد. به صورت معمول، دوره تحصیلی دندانپزشکی به سال های پیش بالینی و بالینی تقسیم می شود. از سال دوم به بعد، بیشتر برنامه های تحصیلی دندانپزشکی در اروپا شامل آموزش ها؛ و کسب تجربه های بالینی و تماس با بیماران خواهد شد. آموزش های بالینی تحصیل دندانپزشکی در اروپا بیشتر مبتنی بر انجام کار عملی است.

سرمایه گذاری در اروپا

سرمایه گذاری در اروپا

یکی از برترین روش های مناسب برای سرمایه گذاری و حفظ ارزش پول ایرانیان، سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی می باشد. مزیت های بسیاری نیز دارد که افراد می توانند از آن بهره مند شوند. بسیاری از افراد برای این که بتوانند برای سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی اقدام کنند. مدیریت ثروت سرمایه گذاران از جمله تخصصاتی است که؛ افراد سرمایه گذار باید به خوبی با آن آشنا باشند. سرمایه گذاری در بسیاری از مباحث اقتصادی مطرح می باشد. افراد کشور های مختلف اروپایی را محلی امن برای رشد سرمایه ی خود می دانند. سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی یکی از بهترین گزینه هایی است که؛ افراد می توانند برای مصرف وجوه مالی خود در نظر داشته باشند. سرمایه گذاری در صورتی با موفقیت همراه خواهد بود که؛ با تحلیل های اقتصادی مناسب و به روز همراه باشد.

مطلب پیشنهادی: سرمایه گذاری در اروپا

مهاجرت به رومانی با رویزا گروپ:

ویزای رومانی یکی از بهترین و معتبر ترین ویزا ها در دنیاست. اگر قصد اقامت در رومانی را دارید، اینکار تخصص رویزا گروپ است. رویزا گروپ شرایط مهاجرت به رومانی را برای شما فراهم میکند. اگر شما هم کشور رومانی برای مهاجرت انتخاب کردید، همین حالا با مشاورین ما تماس بگیرید.

*** توجه: لطفا به علت حضور ما در کشور رومانی با راه های ارتباطی زیر با ما ارتباط بگیرید. در صورت تماس مستقیم و پاسخگویی ما، متحمل هزینه زیادی میشوید.

اینستاگرام

شما میتوانید از طریق اینستاگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

واتس اَپ

شما میتوانید از طریق واتس اَپ با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

تلگرام

شما میتوانید از طریق تلگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

فیس بوک

شما میتوانید از طریق فیس بوک با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا