خانه » مشاوره تحصیلی رومانی

مشاوره تحصیلی رومانی

مشاوره تحصیلی رومانی
به این صفحه امتیاز دهید!

ازآن جایی که تحصیل در مقاطع مختلف و به خصوص دانشگاهی در رومانی در جایگاهی مطلوب قرار دارد. افزون بر این سطح آموزش نیز در این کشور در سطح قابل توجهی قرار دارد. در کنار این موارد اعتبار دانشگاه های رومانی و مدارک معتبری که در سطح جهان ارائه می دهند. باعث شده است تمایل برای ادامه تحصیل در این کشور زیاد باشد. این اقبال ما را بر آن داشت مقاله ای در خصوص مشاوره تحصیلی رومانی تدوین کنیم. تا اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیاران قرار دهیم. همان طور که می دانید دانشگاه برتر این کشور در پایتخت این کشور قرار دارد. مانند کشور ما در رومانی نیز دانشگاه های این کشور به 2 بخش خصوصی و دولتی تقسیم شده اند. این کشور در سال گذشته از نظر اقتصادی و صنایع مختلف پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است. در ادامه به مشاوره در زمینه تحصیل در رومانی میپردازیم.

درخواست مشاوره رایگان رویزا گروپ

در صورت در خواست مشاوره رایگان از سمت رویزا گروپ میتوانید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا به زودی از رویزا گروپ با شما تماس گرفته شود.

بنر تماس

چرا تحصیل در رومانی

به اولین موضوع در مشاوره تحصیلی رومانی قصد داریم مزایای تحصیل در این کشور را بررسی کنیم. در واقع قصد داریم به این موضوع بپردازیم که چرا بهتر است در این کشور ادامه تحصیل دهید. اولین موردی که در این خصوص قصد داریم به آن بپردازیم فرهنگ این کشور است. چرا که کشور رومانی با تنوع فرهنگی بالایی که دارد می تواند تجربه بی نظیری را برای شما رقم بزند. این مورد برای افرادی که به دنبال تجربه موارد جدید هستند بسیار حائض اهمیت است. در کنار این موارد و در ادامه مشاوره تحصیلی رومانی به موضوع مهم هزینه ها می پردازیم. در این خصوص باید بگوییم که خوشبختانه هزینه های تحصیل و زندگی در رومانی مقرون به صرفه است. از این رو می توان نتیجه گرفت برای گذران زندگی در این کشور کار سختی نخواهید داشت. از طرف دیگر با اخذ بورسیه تحصیلی می توانید بیشتر صرفه جویی کنید.

مزیت دیگر تحصیل در رومانی که می تواند به چرایی شما تبدیل شود. موردی است که در ادامه به آن می پردازیم. وآن امکان ورود به سایر کشورهای اتحادیه اروپا است. چرا که همان طور که می دانید رومانی عضو اتحادیه اروپا می باشد. از این رو می توانید به راحتی به سایر کشور های اتحادیه اروپا سفر کنید. افزون بر این مواردی که ذکر شد داشتن مراکز مهم تحقیقاتی باعث شده است که. کشور رومانی یکی از مقاصد پرطرفدار دانشجویان جهت ادامه تحصیل باشد. مشاوره تحصیلی رومانی باعث می شود با این مزایا آشنا شوید این نکته مهمی است.

تحصیل در رومانی

مشاوره تحصیلی رومانی در مقطع کارشناسی

در ادامه مشاوره تحصیلی قصد داریم به یک موضوع مهم در این باره بپرازیم. و آن تحصیل در رومانی در مقطع کارشناسی است. معمولا کسانی که برای ادامه تحصیل در خارج از کشور اقدام می کنند. در همین مقاطق تحصیلی قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند.  دارای ویژگی های خاصی است ند. از این رو ازائه مشاوره تحصیلی رومانی در این خصوص می تواند برای بسیاری راهگشا باشد. کارشناسی ارشد دارای وی افرادی که قصد تحصیل در رومانی در مقطع کارشناسی دارند. این افراد باید مدرک آیلتس با نمره 6 ارائه دهند. این موضوع برای بسیاری کار چندان پیچیده و سختی نیست. لذا می تواننتیجه گرفت برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رومانی کار سختی را در پیش ندارید. همان طور که می دانید زبان تحصیل در این کشور به زبان رسمی این کشور یعنی رومانیایی می باشد. و آموزش ها با این زبان ارائه می شوند.

همین در ادامه مشاوره تحصیلی رومانی به موضوع مدت زمان خواهیم پرداخت. در این باره باید بگوییم که مدت زمان تحصیل کارشناسی در رومانی 4 سال است. که دقیقا مشابه با کشور مان است و از این لحاظ تفاوتی با هم ندارند. از جمله مزایای تحصیل در رومانی اجازه کار پاره وقتدر آن است. به این صورت که دانشجویانی که وارد این کشور می شوند اجازه کار 10 تا 15 ساعت در هفته را دارند. البته لازم به توضیح است که این اجازه کار نمی تواند تمام هزینه های زندگی فرد را پوشش دهند. لذا نیاز به پشیبان مالی دارد.

مطلب پیشنهادی: مهاجرت به رومانی

مشاوره تحصیلی مقطع کارشناسی رومانی

مشاوره تحصیلی رومانی در مقطع کارشناسی ارشد

مقطع کارشناسی ارشد بسیار مهم و حائض اهمیت است. چرا که دیگر دانشجو وارد مرجله جدیدی از کسب دانش و تحصیل علم شده است. در این بخش از مشاوره تحصیلی رومانی به مقطع کارشناسی ارشد می پردازیم. لذا توصیه می کنیم اگر قصد ادامخ تحصیل در این مقطع را دارید این بخش را با دقت بیشتری مطالعه کنید. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رومانی با سایر مقاطع کمی متفاوت است. و دارای شرایط وظوابط مختص به خود و ویژه ای است. به عنوان مثال تحصیل در رومانی در مقطع کارشناسی ارشد نیازمند اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور است. این در صورتی است که برای تحصیل در مقاطع کاردانی و کارشناسی نیازی به این پذیرش نخواهید داشت. اما مانند مقطع کارشناسی در این مقطع نیز ارائه مدرک آیلس الزامی است. با این تفاوت که برای ادامه تحصیل کارشناسی ارشد در رومانی نیاز به ارائه مدارک آیلتس 6/5 است.

اما در مقطع کارشناسی نمره آیلس فرد باید 6 بود. مشاوره تحصیلی رومانی را با پرداختن به موضوع مدت مقطع کارشناسی ارشد ادامه می دهیم. در این باره باید بگوییم که مدت زمان تحصیل در این مقطع حدودا 2 سال است. همان طور که در بخش قبل نیز گفتیم تحصیل به زبان رومانیایی نیز در دانشگاه های رومانی امکان پذیر می باشد. نکته مهم دیگر اجازه کار در حین تحصیل است که خوشبختانه این امکان برای دانشجویان فراهم شده است. از این رو به صورت پاره وقت می توانند مشغول به کار شوند. یعنی 15 تا 20 ساعت در هفته.

مشاوره تحصیلی رومانی مقطع کارشناسی ارشد

مشاوره تحصیلی رومانی در مقطع دکترا

اما در ادامه مشاوره تحصیلی رومانی می خواهیم به تحصیل در رومانی در مقطع دکترا بپردازیم. باید بگوییم تحصیل در این مقطع در کشور رومانی با سایر مقاطع کمی متفاوت است. و می شود گفت شاید کمی هم سخت تر باشد. البته این بع معنای این نیست که تحصیل در رومانی در مقطع دکترا نشدنی است. اگر دارای شرایطی که اعلام می شود باشید می توانید به راحتی برای ادامه تحصیل تحصیل در رومانی در مقطع دکترا اقدام کیند.  همان طور که گفتیم تحصیل در رومانی و ورود به مقطع دکتر دارای شرایط قابل توجهی است. مورد اول و گام اول برای تحصیل در رومانی در مقطع دکترا این است که. دانشجویانی که قصد اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور را دارند. دانشجویان مقطع دکتری باید با یک استاد در این کشور مکاتبه کنند. تا این استاد آن ها را برای تحصیل در رومانی در مقطع دکترا تایید نماید.

 این افراد باید از طریق ارسال رزومه خود برای اساتید و استاد مورد نظر خود در کشور رومانی. شرایط را برای درخواست تایید خود مساعد کند و درخواست این موضوع را داشته باشند. البته این همه ماجرا نیست و موضوعات دیگری نیز وجود دارد که در ادامه مشاوره تحصیلی رومانی به آن می پردازیم. این موضوع این است که دانشجویان علاوه بر تایید استاد راهنما که دریافت می کنند.  باید مدارک دیگری نیز به عنوان یک فرد مستعد به تحصیل در مقطع دکترا ارائه دهند. در اینجا لازم به توضیح ایت که به استاد راهنما سوپروایزر هم گفته می شود.

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

مشاوره تحصیلی رومانی مقطع دکترا

هزینه تحصیل در رومانی

در این بخش از مقاله قصد داریم به موضوع مهم هزینه تحصیل در رومانی بپردازیم. این می تواند مهم ترین بخش در مشاوره تحصیلی رومانی باشد. چرا که حتی اگر تمام موارد و شرایط محیا باشد اما از نظر مالی آمادگی وجود نداشته باشد. امکان ادامه تحصیل در این کشور وجود نخوهد داشت. و متاسفانه این امکان از فرد صلب می شود. و در واقع فرد مصلوب ادامه تحصیل در رومانی می شود. از این رو در این بخش به این موضوع مهم خواهیم پرداخت. در این باره باید بگوییم که هزینه تحصیل در رومانی با توجه به دانشگاه محل تحصیل متفاوت خواهد بود. همچنین هزینه تحصیل در رومانی در رشته ها تحصیلی گوناگون نیز متفاوت می باشد. لذا نمی شود مبلغ دقیقی را به عنوان هزینه تحصیل در رومانی اعلام کرد. اما به طور کلی می توان گفت هزینه تحصیل بین 2500 تا 5000 یورو در سال متغیر است.

همچنین هزینه تحصیل در رومانی در رشته های پزشکی نیز بیشتر از سایر رشته ها می باشد. که مبلغی حدود 7000 تا 9000 یورو در برخی از دانشگاه های رومانی می باشد. هزینه تحصیل در رومانی با توجه به مسکنی که آن ساکن هستید نیز متغیر است. در صورت استفاده از مسکن های دانشجویی می توانید کمترین هزینه را برای این موضوع داشته باشید. اما اگر بخواهید در شهر های بزرگ و در خانه های بزرگ تر سکونت داشته باشید. به تبع این هزینه افزایش خواهد داشت. هزینه تحصیل در رومانی به موارد دیگر مانند جا بجایی  نیز بستگی دارد.

هزینه تحصیل در رومانی

بورسیه و مشاوره تحصیلی رومانی

در ادامه مشاوره تحصیلی رومانی می خواهیم به موضوع مهم بورسیه تحصیلی در رومانی بپردازیم. با اخذ بورسیه تحصیلی در رومانی می توانید به شکل چشم گیری در هزینه های خود صرفه جویی کنید. از این می توان این بخش را از مهم ترین بخش های مشاوره تحصیلی در رومانی دانست. بورسیه تحصیلی در رومانی، گزینه ای عالی برای آن دسته از افراد متقاضی تحصیل در رومانی هستند. چرا که با بورسیه تحصیلی در رومانی می توانند با هزینه ای به مراتب کمتر در این کشور تحصیل کنند. و بعد از پایان دوران تحصیل از دانشگاه های معتبر اروپایی مدرک دریافت کنند. همچنین این بورسیه فرصتی می باشد تا بتوانند از امکانات آموزشی کشور رومانی استفاده کرد. بورسیه تحصیلی در رومانی می تواند شرایطی را فراهم کند تا افراد در تحصیلات خود به موفقیت برسند. از این رو در ادامه به این موضوع یعنی بورسیه تحصیلی در رومانی می پردازیم.

در این باره باید بگوییم که بورسیه تحصیلی کشور رومانی شرایط متنوعی دارد. از این رو مشاوره تحصیلی رومانی می تواند در این راستا بسیار به شما کمک کند. بورسیه تحصیلی در رومانی در شرایط گوناگونی به دانشجو تعلق می گیرد که در ادامه به آن ها می پردازیم. لازم به توضیح است که برای دریافت بورسیه تحصیلی رومانی برخی از گروه ها در اولویت هستند. که از جمله آن ها شهروندان خارج از اتحادیه اروپا که. توانسته اند موافقت نامه همکاری فرهنگی – آموزش و پرورش با رومانی را کسب کنند هستند. همسایگان رومانی نیز موارد دیگر این لیست هستند.

مطلب پیشنهادی: تحصیل در اروپا

بورسیه و مشاوره تحصیلی رومانی

اقامت پس از تحصیل در رومانی

یکی از موضوعات مهم در مشاوره تحصیلی رومانی اقامت پس از تحصیل در رومانی است. چرا که هدف بسیاری از انتخاب این کشور برای تحصیل اقامت پس از تحصیل در رومانی است. لذا این بخش از مشاوره تحصیلی رومانی را به اقامت پس از تحصیل در رومانی اختصاص داده ایم. باید بگوییم که تحصیل در رومانی می تواند یکی از راه های اخذ اقامت دائم در این کشور باشد. در نهایت نیز متقاضیان توانایی درخواست پاسپورت و تابعیت این کشور را دارند. از این رو باید بگوییم اقامت پس از تحصیل در رومانی امکان پذیر است. اما دارای شرایط و قوانینی است که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم. لذا خوشبختانه افرادی که وارد دانشگاه های این کشور می شوند و تحصیل خود را به پایان می رسانند. می توانند پس از تحصیل در رومانی سکونت داشته باشند و اقامت پس از تحصیل در رومانی را تجربه نمایند.

این افراد می توانند پس از اقامت پس از تحصیل در رومانی  وارد بازار کاری این کشور شوند. و به طور کلی ادامه زندگی خود را در این کشور داشته باشند. لازم به توضیح است که این افراد می بایست متناسب با درآمد خود در رومانی مالیات پرداخت کنند. به این صورت که افرادی که قصد اخذ اقامت دائم رومانی را دارند باید حدودا 6 سال مالیات پرداخت کنند. پرداخت مالیات یکی از شرایط اقامت پس از تحصیل در رومانی است. فرد می تواند در پایان سال ششم با ارائه مدارک خود درخواست اقامت دائم این کشور را داشته باشند.

مطلب پیشنهادی: ارزان ترین کشور برای مهاجرت

اقامت پس از تحصیل در رومانی

مهاجرت کاری با سابقه کار

یکی از روش های مهاجرت کاری، مهاجرت با سابقه کاری است. در این بخش  از مقاله به این موضع خواهیم پرداخت. از آن جا که بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت دارند مدرک تحصیلی قابل ارائه ای ندارند. این بخش از مقاله می تواند بسیار جذاب و البته راه گشا باشد. باید گفت مهارت و سابقه کار تخصصی می تواند یکی از راه های اخذ اقامت و مهارجرت کاری باشد. این روش برای کشورهایی نیازمند نیروی کار جوان و متخصص هستند کاربرد دارد. چنانچه در زمینه کاری خود متخصص هستید و حرفی برای گفتن دارید. می توانید از طریق این روش مهاجرت کنید. برای مهاجرت کاری از طریق سابقه کار و تخصص به رزومه ای قوی نیاز دارید. چرا که کشورهایی با میانگین سنی بالا و جمعیت کم همیشه به دنبال جذب نیروی کار متخصص هستند. مهاجرت کاری به کشور هایی که به نیروی کار نیاز دارند با سابقه کاری.

امکان پذیر است اما دارای شرایطی است. اولین نکته سطح مهارت شما در حوزه شغلی خودتان است. این موضوع را با ارائه رزومه می توانید به نمایش بگذارید. مورد دیگر که بسیار حائض اهمیت است شرایط سنی است. کشور ها معمولا به نیروی کار جوان تمایل دارند. از این رو اگر در بازه سنی 25تا 35 هستید راحت تر می توانید مهاجرت کنید. مورد دیگر که مورد بررسی قرار می گیرد وضعیت سلامت شخص است. همین طور عدم سوء پیشینه کیفری هم بررسی می شود. مواردی از این دست می تواند در اخذ ویزا و مهاجرت کاری حائز اهمیت باشند.

کار و تحصیل

جمع بندی:

در این مقاله و در قالب مشاوره تحصیلی رومانی به موضوعات مهمی در خصوص تحصیل در رومانی پرداختیم. با مطالعه این مقاله اطلاعات کاملی از شرایط ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و همین طور دکتری کسب کردید. و همچنین با هزینه های تحصیل در این کشور آشنا شدید. امدیواریم مشاوره تحصیلی رومانی برایتان مفید بوده باشد. همچنین پیش از خاتمه به این بخش اشاره کنیم که تصاویری که مشاهده کردید از دانشگاه بخارست است. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه ها در رومانی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دانشگاه میتوانید به صفحه مربوط دانشگاه universitatea din bucurești از طریق همین لینک مراجعه کنید.

دانشگاه بخارست
لوگو رویزا گروپ

رویزا؛ رویای زندگی شما …

امیدواریم مطالب مفیدی را در زمینه مهاجرت تحصیلی و مشاوره تحصیلی رومانی به شما ارائه کرده باشیم. این مطلب توسط رویزا نوشته شده است و امیدوار هستیم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. همچنین شما عزیزان میتوانید از طریق روش های زیر با مشاورین خودتون در رویزا ارتباط برقرار کنید. مشاروین رویزا همه روزه و همه ساعت در خدمت شما عزیزان هستند.

مهاجرت به رومانی با رویزا گروپ:

ویزای رومانی یکی از بهترین و معتبر ترین ویزا ها در دنیاست. اگر قصد اقامت در رومانی را دارید، اینکار تخصص رویزا گروپ است. رویزا گروپ شرایط مهاجرت به رومانی را برای شما فراهم میکند. اگر شما هم کشور رومانی برای مهاجرت انتخاب کردید، همین حالا با مشاورین ما تماس بگیرید.

*** توجه: لطفا به علت حضور ما در کشور رومانی با راه های ارتباطی زیر با ما ارتباط بگیرید. در صورت تماس مستقیم و پاسخگویی ما، متحمل هزینه زیادی میشوید.

اینستاگرام

شما میتوانید از طریق اینستاگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

واتس اَپ

شما میتوانید از طریق واتس اَپ با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

تلگرام

شما میتوانید از طریق تلگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

فیس بوک

شما میتوانید از طریق فیس بوک با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا