خانه » مهاجرت به رومانی از طریق تحصیل

مهاجرت به رومانی از طریق تحصیل

مهاجرت به رومانی از طریق تحصیل
به این صفحه امتیاز دهید!

اگر قصد اخذ اقامت از طریق ویزای تحصیلی رومانی را دارید. بهتر است قبل از هرچیزی با شرایط کشور رومانی بیشتر آشنا شوید. این کشور اروپایی در سال گذشته از نظر اقتصادی و صنایع مختلف پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است. تحصیل در رومانی بنا بر دلایل مختلف. از جمله امکان تحصیل به چند زبان، هزینه های مقرون به صرفه و عدم نیاز به آزمون ورودی بسیار جذاب است. کشور رومانی یکی از کشور های بزرگ و زیبای شرق اروپا می باشد. یکی از بهترین شرایط برای مهاجرت به رومانی، ویزای تحصیلی کشور رومانی است. آمار نشان می دهد که بیش از 500.000 دانشجو در دانشگاه های رومانی تحصیل می کنند. که بیش از 27000 آن ها دانشجو بین المللی هستند. در نظام آموزشی کشور رومانی، اکثر مدارس ابتدایی به صورت دولتی اداره می‌شوند. باید بگوییم که در این مقاله به موضع مهاجرت به رومانی از طریق تحصیل خواهیم پرداخت.

درخواست مشاوره رایگان رویزا گروپ

در صورت در خواست مشاوره رایگان از سمت رویزا گروپ میتوانید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا به زودی از رویزا گروپ با شما تماس گرفته شود.

ویزای تحصیلی رومانی
بنر تماس

شرایط کلی کشور رومانی برای زندگی

این کشور کوچک به دلیل روند در حال رشد و فناوری های جدید، به تدریج جذابیت را برای خارجی ها افزایش می دهد. رومانی با توجه به واقع شدن در اروپا و عضویت در میان کشورهای اتحادیه اروپا مورد توجه دانشجویان بین المللی است. رومانی از جمله کشور هایی است که در جنوب خاوری اروپا قرار گرفته است. این کشور نیز نسبت به امکاناتی که در اختیار دانشجویان قرار می دهد. در دسته کشورهای اروپایی قرار می گیرد که هزینه تحصیل بسیار پایینی را دارند. رومانی به دلیل فرهنگ غنی، مناظر طبیعی زیبا و روابط دوستانه شباهت هایی با بسیاری از کشورهای اروپایی دارد. مهاجرت به رومانی از طریق تحصیل یکی از بهترین روش های مهاجرت به این کشور است. باید گفت تحصیل در این کشور می تواند در مقاطع مختلفی صورت پذیرد. لازم به توضیح است که رومانی یکی از مقاصد عالی برای تحصیل در خارج از کشور است.

زبان های رسمی در رومانی شامل رومانیایی، مولداوی و مجارستانی می باشد. مدارک دانشگاه های رومانی مورد تائید اتحادیه اروپا است. همچنین 4 دانشگاه این کشور در رتبه بندی برترین دانشگاه های دنیا QS قرار دارند. مساحت کل آن ۲۳۸۳۹۱ کیلومترمربع ، جمعیتش طبق آخرین سرشماری  ۱۹٬۲۵۰٬۰۰۰ و واحد پول آن لئو است. کشور رومانی در سال های اخیر دارای رشد سریع جذب دانشجو بوده است. در کشور رومانی 8 دانشگاه خصوصی در رومانی وجود دارد. کشور رومانی می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل باشد. در ادامه به بررسی مهاجرت به رومانی از طریق تحصیل خواهیم پرداخت.

مطلب پیشنهادی: همه چیز در مورد تحصیل در رومانی

مهاجرت به رومانی

تحصیل در رومانی

تحصیل در رومانی ممکن است. برای افراد علاقه مند به کشور رومانی برای زندگی در این کشور بسیار مناسب باشد. دلایل خاصی تحصیل در رومانی را برای یک دانشجوی خارجی جذاب می سازد. امکان اخذ ویزای تحصیلی رومانی در مقطع لیسانس نیز وجود دارد. کشور رومانی عضو اتحادیه اروپا است. از این رو، مدرک دانشگاهی از اتحادیه اروپا همیشه بالاتر از مدارک دانشگاهی سایر نقاط اروپا دیده می شود. عتبار دانشگاه های رومانی طبق رتبه بندی که در سال 2021-2022 انجام شده است. اکثر دانشگاه ها رتبه 800-1000 را به دست آورده اند. بسیاری از مهاجران تحصیلی با اخذ پذیرش در مقطع لیسانس مهاجرت تحصیلی خود را آغاز می نمایند. تحصیل در رومانی در سراسر اروپا و فراتر از آن بسیار مورد استقبال قرار می گیرند. مهاجرت به رومانی از طریق تحصیل روش هایی دارد. با تحصیل شانس خود را برای کاریابی و اخذ اقامت و تابعیت افزایش می دهند.

دانشجویان معیارهای متفاوتی برای انتخاب کشور هدف برای تحصیل دارند که. یکی از اصلی ترین پارامترها دانش زبان است. ویزای تحصیلی رومانی در رشته های مختلف صادر می گردد. هزینه زندگی در کشور رومانی ارزان تر از سایر نقاط اروپا می باشد. که این مزیت مهمی است. دانشگاه بخارست قدیمی ترین نهاد آموزش عالی در رومانی می باشد و بالاترین رتبه را در جدول رتبه بندی دارد. دوره های فوق لیسانس در کشور رومانی 2 ساله است. رومانی یکی از مقاصد عالی برای تحصیل در خارج از کشور است. عدم ارائه مدرک زبان و تحصیل زبان در این کشور است.

مزایای تحصیل در رومانی

مزایای تحصیل در رومانی

دلایل خاصی تحصیل در رومانی را برای یک دانشجوی خارجی جذاب می سازد. اخذ ویزای تحصیلی رومانی در مقطع دکتری نیز امکان پذیر می باشد. برای تحصیل در رومانی نیازی به مدرک تافل و یا آیلتس نیست. علاوه بر دوره های آموزشی در دانشگاه ها که به صورت رایج در تمامی کشورهای جهان موجود است. هزینه های تحصیل یکی از مهم ترین دغدغه های دانشجویان خارجی می باشد. مهاجرت به رومانی از طریق تحصیل بسیار ساده است. که این جمله مزیت های آن است. دانشجویانی که از کشوری هستند که زبان رسمی آن زبان رسمی مورد تقاضا برای تحصیل در رومانی است. افرادی که قصد دارند کشور رومانی را برای زندگی انتخاب کنند. باید به نکات منفی و مشکلات زندگی در این کشور نیز توجه نمایند. استفاده از اینترنت پر سرعت، رومانی رتبه سوم اینترنت پر سرعت دنیا را دارا است. برای اخذ ویزای تحصیلی رومانی، باید پذیرش داشته باشد.

دانشجویان بین المللی در کشور رومانی به دلیل فرهنگ چند ملیتی در دانشگاه های این کشور پذیرفته می شوند. تحصیل رایگان در رومانی امکان پذیر نیست و دانشجویان باید سالیانه شهریه تحصیل در رومانی را پرداخت کنند. خوشبختانه همان طور که در مقدمه بیان شد، تحصیل در این کشور کم هزینه خواهد بود. دانشجویانی که مطالعات قبلی خود را به زبان مورد تقاضا برای تحصیل انجام داده اند. ممکن است تنها راه استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی مراجعه به مراکز خصوصی باشد. هزینه فوق العاده مقرون به صرفه تحصیل و زندگی در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا است.

ویزای تحصیلی رومانی

ویزای تحصیلی رومانی

امکان اخذ ویزای تحصیلی رومانی در مقطع لیسانس نیز وجود دارد. در اولین مرحله، نامه پذیرش تان را ار وزارت آموزش دریافت خواهید کرد. اخذ ویزای تحصیلی رومانی برای دانشجویان کشورهای خارجی که قصد تحصیل در این کشور را دارند لازم است. برای دریافت ویزای تحصیلی رومانی باید از یکی از موسسات آموزشی یا دانشگاه‌های کشور رومانی پذیرش تحصیلی گرفته باشید. برای مهاجرت به رومانی از طریق تحصیل و مدارک مورد نیاز ویزای اقامت بلند مدت رومانی به قرار زیر می باشد. یکی از مزیت های برتر تحصیل در رومانی اخذ دو مدرک در یک دوره تحصیلی است. دانشجویانی که متقاضی دریافت بورسیه تحصیلی در کشور رومانی و تحصیل در رومانی هستند. امکان اخذ ویزای تحصیلی رومانی در مقطع فوق لیسانس ۲ ساله برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر است. رعایت موارد گفته شده در هنگام ورود به رومانی می تواند ثابت کند که شرایط معاش در رومانی را دارید.

مهاجرت از طریق تحصیل

اخذ ویزای تحصیلی رومانی برای برخی کشورها لازم نیست. نامه پذیرش از وزارت آموزش و پرورش رومانی یکی از شرایط مهاجرت به رومانی از طریق تحصیل است. همین طور لازم است بیمه نامه پزشکی که برای کل مدت اقامت اعتبار داشته باشد. بورسیه های تحصیلی در رومانی، هزینه های زندگی دانشجویی را به عنوان یک کمک هزینه مختصر تقبل می کند. اخذ ویزای تحصیلی رومانی در مقطع دکتری نیز امکان پذیر می باشد. دانشجویانی که متقاضی تحصیل در رومانی هستند و شهروند کشورهای مذکور هستند نیازی به ویزا ندارند. برای مهاجرت به رومانی از طریق تحصیل باید اقداماتی صورت دهید.

در این مقاله به مهاجرت به رومانی از طریق تحصیل پرداختیم. مواردی در این خصوص وجود دارد. بهتر است برای مهاجرت به رومانی از طریق تحصیل مشاوره بگیرید.

لوگو رویزا گروپ

رویزا؛ رویای زندگی شما …

امیدواریم مطالب مفیدی را در زمینه مهاجرت به اروپا از طریق خرید ملک به شما ارائه کرده باشیم. این مطلب توسط رویزا نوشته شده است و امیدوار هستیم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. همچنین شما عزیزان میتوانید از طریق روش های زیر با مشاورین خودتون در رویزا ارتباط برقرار کنید. مشاروین رویزا همه روزه و همه ساعت در خدمت شما عزیزان هستند.

مهاجرت به رومانی با رویزا گروپ:

ویزای رومانی یکی از بهترین و معتبر ترین ویزا ها در دنیاست. اگر قصد اقامت در رومانی را دارید، اینکار تخصص رویزا گروپ است. رویزا گروپ شرایط تحصیل در رومانی را برای شما فراهم میکند. اگر شما هم کشور رومانی برای مهاجرت انتخاب کردید، همین حالا با مشاورین ما تماس بگیرید.

*** توجه: لطفا به علت حضور ما در کشور رومانی با راه های ارتباطی زیر با ما ارتباط بگیرید. در صورت تماس مستقیم و پاسخگویی ما، متحمل هزینه زیادی میشوید.

اینستاگرام

شما میتوانید از طریق اینستاگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

واتس اَپ

شما میتوانید از طریق واتس اَپ با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

تلگرام

شما میتوانید از طریق تلگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

فیس بوک

شما میتوانید از طریق فیس بوک با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا