خانه » شرایط مهاجرت با رشته مدیریت مالی

شرایط مهاجرت با رشته مدیریت مالی

مهاجرت با رشته مدیریت مالی
به این صفحه امتیاز دهید!

مدیران مالی بر فعالیت‌های مالی سازمان نظارت می کنند. آنها بر تیم‌های حسابداری نظارت می کنند، گزارش های مالی تهیه می کنند و داده های عملکرد شرکت را تجزیه و تحلیل می کنند. این متخصصان همچنین به مدیریت ارشد در مورد بودجه بندی و سرمایه گذاری، یافتن راه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها و به حداکثر رساندن سود مشاوره می دهند. مدیران مالی تقریباً در هر صنعتی می توانند کار کنند. حرفه یک مدیر مالی معمولاً با مدرک لیسانس و حداقل پنج سال تجربه حرفه‌ای شروع می شود. تجربه کاری مرتبط و مدارک معتبر می تواند راه را برای موقعیت‌های پیشرفته هموار کند و توجه کارفرمایان را به خود جلب کند.

درخواست مشاوره رایگان رویزا گروپ

در صورت در خواست مشاوره رایگان از سمت رویزا گروپ میتوانید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا به زودی از رویزا گروپ با شما تماس گرفته شود.

بنر تماس

مراحل چگونگی تبدیل شدن به یک مدیر مالی

مدرک لیسانس بگیرید

 اولین قدم به سمت حرفه مدیریت مالی، مدرک دانشگاهی در امور مالی، بازرگانی، اقتصاد یا یک رشته مرتبط است. یک مدرک لیسانس چهار ساله معمولاً شامل 120 واحد است. اعتبارات مدرک کاردانی نیز ممکن است به یک برنامه کارشناسی منتقل شود.

یک دوره کارآموزی را تضمین کنید

برنامه های کارشناسی اغلب شامل یک دوره کارآموزی است که به دانش آموزان تجربه در محل کار می دهد و در عین حال به افزایش قابلیت اشتغال کمک می کند.

مدرک کارشناسی ارشد یا گواهینامه های حرفه ای را دنبال کنید

مدارک پیشرفته، همراه با تجربه کاری، ممکن است شغل یک مدیر مالی را تقویت کند. مدرک کارشناسی ارشد یا گواهینامه می تواند به حرفه ای ها مزیت رقابتی بدهد.

تجربه کاری را پرورش دهید

اکثر کارفرمایان به دنبال حداقل پنج سال تجربه صنعت مرتبط برای نقش مدیر مالی هستند. بسیاری از مدیران مالی کار خود را به عنوان افسران وام، حسابداران یا نمایندگان فروش اوراق بهادار آغاز می کنند.

در وبلاگ رویزا بخوانید: بهترین رشته‌ها برای مهاجرت

شرایط شغلی آموزشی برای یک مدیر مالی

مدیران مالی معمولاً به مدرک لیسانس در یک زمینه مرتبط با تجارت نیاز دارند. دوره‌های لیسانس معمولاً چهار سال و شامل 120 واحد می باشد. دوره‌ها شامل حسابداری مالی، سرمایه گذاری و مدیریت ریسک می شود. دانش آموزان می توانند علایق مانند کارآفرینی، تجزیه و تحلیل، و برنامه ریزی بیمه را از طریق دروس انتخابی کشف کنند.

در صورت انتخاب گواهینامه، دانش آموزان می توانند در یکی از چندین آزمون موجود شرکت کنند. اعتبارنامه‌های محبوب شامل حسابدار مدیریت خبره (CMA)، مدیر مالی معتبر دولتی (CGFM) و تحلیلگر مالی مجاز (CFA) است. در بسیاری از گواهینامه‌ها، داوطلبان باید مدرک لیسانس داشته باشند.

مدیران مالی ممکن است از آموزش بیشتر بهره مند شوند. کارشناسی ارشد در برنامه‌های مالی معمولاً 1-2 سال تحصیل تمام وقت و 30 تا 60 واحد را شامل می شود. برنامه‌های گواهی فارغ التحصیلی حدود یک سال و 30 واحد طول می کشد. متخصصان مشتاق می توانند به دنبال برنامه‌های گواهی در امور مالی شرکت و مدیریت مالی باشند.

مطالب پیشنهادی: تحصیل مهندسی در رومانی

مهاجرت با رشته مدیریت مالی

رشته مدیریت مالی یکی از پول‌سازترین مشاغل در حال حاضر است که خوشبختانه هنوز بازار کار آن اشباع نشده است. به همین علت بسیاری از علاقه مندان به رشته ریاضی و رشته مدیریت، این رشته را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. از آن جایی که رشته مدیریت مالی کاملا با اعداد و ارقام سر و کار دارد، نمرات دروسی مانند ریاضی، حسابداری، آمار و احتمالات و به طور کلی دروسی که به ریاضیات مربوط می شوند در دوره دبیرستان باید بالا باشد تا متقاضی بتواند در رشته مدیریت مالی اپلای کند.

به دلیل متقاضیان پایین ولی کاربرد بالای این رشته، به عنوان یکی از هوشمندانه‌‌ترین انتخاب‌ها برای مهاجرت است. ما نیز با همین هدف قصد داریم تا مهاجرت با رشته مدیریت مالی را به طور کامل بررسی کنیم.

مطالب پیشنهادی: تحصیل در آلمان

مهاجرت با مدیریت مالی

مهارت‌های مدیر مالی

در طول سال‌های تحصیل و تجربه کاری، توانایی‌های جدیدی ایجاد می‌کنید و مهارت‌های فعلی خود را بهبود می‌بخشید. اگر روی توسعه مهارت های مالی جدید تمرکز کنید، کمک خواهد کرد. از آنجایی که هر شاخه ای از مدیریت مالی از آمار برای عملیات استفاده می کند، باید روی موارد زیر تمرکز کنید:

مهارت آماری
سواد مالی
مهارت های تحلیلی
مهارت های حل مسئله
مهارت ریاضی
همه موارد فوق به شما کمک می کند تا در کار خود بهتر عمل کنید. شما آماده و آماده خواهید بود تا راه حل های عملی را حتی در چالش برانگیزترین شرایط ایجاد کنید.

به عنوان یکی از رهبران تیم مالی، باید روابط سالمی با دیگران نیز ایجاد کنید. در موقعیت خود به عنوان یک مدیر، باید تصمیم بگیرید و همه چیز را به طور موثر انتقال دهید. برای انجام بهترین کار، روی بهبود این مهارت ها تمرکز کنید:

ارتباط
مهارت های رهبری
تطبیق پذیری
تصمیم گیری

مهاجرت با مدیریت مالی

گرایش‌های رشته مدیریت مالی در خارج از کشور

رشته مدیریت مالی در بسیاری از کشورها مانند ایران، دارای گرایش خاصی نیست و دانشجویان تحت عنوان همان رشته مدیریت مالی به تحصیلات خود ادامه می دهند. حتی این رشته در مقاطع تحصیلی بالاتر مانند کارشناسی ارشد و دکترا نیز گرایش های متفاوتی ندارد و به عنوان همان رشته مدیریت مالی آموزش داده می شود. اما در برخی از کشورها، به دلیل ارتباط بسیار نزدیک این رشته به رشته حسابداری، برخی از گرایش های رشته حسابداری را به عنوان گرایش های رشته مدیریت مالی در نظر می گیرند که در جدول زیر به آن اشاره می کنیم.

 به عبارت دیگر رشته مدیریت مالی خود نیز یکی از گرایش های رشته حسابداری به شمار می رود. گرایش های رشته حسابداری که به رشته مدیریت مالی مربوط می شوند برای نگه داری از اطلاعات حساب مردم از طبقات مختلف در نظر گرفته شده است. آن ها ممکن است مالک، سهامدار، مدیر، مقامات مالیاتی و یا سازمان های مختلف دولتی و خصوصی باشند. 

بورسیه‌های تحصیلی رشته مدیریت مالی

دانشگاه‌های سراسر جهان برای رفاه حال دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی و رشته‌های مختلف بورسیه‌هایی را برای آن‌ها در نظر می‌گیرند. البته بورسیه‌ها شرایط مختلفی را شامل می‌شوند. برای مثال یک دسته از بورسیه‌ها تحت عنوان بورسیه‌های تشویقی به دانشجویان استعداد درخشان و مستعدی که نتایج خوبی دریافت می‌کنن، تعلق می‌گیرد. 

گاهی بورسیه‌های تحصیلی شکل و شمایل جدیدی به خود گرفته به دانشجویانی تعلق می‌ گیرد که در کنار تحصیلات خود به تحقیق و پژوهش و همچنین نگارش مقالات مختلف علمی می ‌پردازند و یا کسانی که که در کنار تحصیلات خود به تدریس دانشجویان ترم پایینی در کنار اساتید مشغول می شوند

مهاجرت با رشته مدیریت

اخذ ویزا برای اپلای رشته مدیریت مالی

هرکشور، قوانین خاص خودش را برای اعطای ویزای تحصیلی برای دانشجویان دارد. مدت اعتبار ویزا بسته به کوتاه مدت و بلند مدت بودن آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. اعتبار ویزاهای کوتاه مدت ممکن است از 3 ماه تا 3 سال متغیر باشد. مدارک و مراحل زیر به صورت کلی برای اخذ ویزای تحصیلی در رشته مدیریت مالی آورده شده است. 

  • انتخاب یک تیم مشاوره معتبر برای آشنایی با مهاجرت
  • درخواست مصاحبه در سفارت
  • پرکردن فرم درخواست ویزا
  • تعیین رشته مورد نظر
  • همراه داشتن نامه پذیرش دانشگاه
  • همراه داشتن گذرنامه
  • اثبات تمکن مالی
  • همراه داشتن مدارک شناسایی از جمله شناسایی و کارت ملی
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی
  • همراه داشتن مدرک دیپلم به همراه ترجمه
  • پرداخت هزینه صدور ویزا
  • همراه داشتن نامه سوءپیشینه
  • ارائه مقالاتی که چاپ شده‌اند.

کلام آخر

در نهایت لازم به ذکر است که پروسه مهاجرت از طریق رشته مدیریت مالی، نیازمند داشتن دانش و آگاهی کافی است. بنابراین لازم است تا مسیر خود را با یک متخصص و مشاور حرفه‌ای و خبره در این زمینه به اشتراک بگذارید. این موضوع تا حد زیادی باعث آسان شدن مسیر شما خواهد شد. در این مطلب سعی کردیم تا حد لازم اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما بگذاریم. حال اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر هستید می‌توانید از طریق فرم آنلاین با مشاورین ما در تماس باشید. 

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا