خانه » تحصیل حقوق در خارج از کشور
4.4/5 - (5 امتیاز)
تحصیل حقوق در خارج از کشور

تحصیل رشته حقوق در خارج از کشور برای بسیاری ازافراد به اصلی ترین هدف زندگی تبدیل شده است. دریافت ویزا تحصیلی می تواند این افراد را به هدف خود برساند. از جمله در خواست هایی است که بسیار متداول می باشد؛ و سالانه منجر به مهاجرت تعداد قابل توجهی دانشجو از کشور می شود. در بین تمام رشته های تحصیلی که امکان دریافت ویزا تحصیلی را برای ما فراهم می کنند؛ رشته حقوق مخاطبان خاص خود را دارد. و افراد با تحصیل در این رشته امکان مهاجرت به کشور های مختلف جهان فراهم می شود. از جمله دلایل این موضوع را می توان کاربرد فراوان این رشته تحصیلی در زندگی امروز است. این موضوع موجب شده است که دانشجویان زیادی به تحصیل در رشته حقوق تمایل داشته باشند؛ و از این طریق دریافت به دریافت ویزا تحصیلی اقدام کنند. در ادامه به ابعاد مختلف تحصیل حقوق در خارج از کشور می پردازیم.

درخواست مشاوره رایگان رویزا گروپ

در صورت در خواست مشاوره رایگان از سمت رویزا گروپ میتوانید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا به زودی از رویزا گروپ با شما تماس گرفته شود.

مهاجرت با رویزا گروپ
بنر تماس

رایج‌ ترین گرایش‌ های رشته حقوق

 رشته حقوق گرایش های مختلفی دارد. که با توجه به علاقه خود می توانید نسبت به تحصیل در آن اقدام کنید. به‌ طور کلی می ‌توان گفت مهاجرت تحصیلی به رشته تحصیلی بسیار ارتباط دارد. شما می توانید با ادامه تحصیل در رشته ‌ی حقوق به خارج از کشور مهاجرت کنید؛ و در آن کشور اقدام به تحصیل نمایید. شما می‌ توانید با توجه به خواسته خود از اقدام به تحصیل گرایش‌ های مختلفی را انتخاب کنید. در این بخش به رایج ترین گرایش های رشته حقوق خواهیم پرداخت. با تحصیل می توانید تخصص ‌های لازم را در زمینه حقوق کسب نمایید. از جمله این گرایش‌ ها می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد. حقوق کیفری که از جوانب مختلف قانون به جرائم می ‌نگرد. این گرایش بسیار رایج است و مخاطبان زیادی دارد. از این می توان آن را به عنوان یک گرایش خوب معرفی کرد.

گرایش دیگر نیز مسائل نظریه‌ ی جرم و جنسیت است. که در توضیح درباره این گرایش باید بگوییم شامل بررسی کیفری انواع جنایت و قتل می ‌شوند. این گرایش برای افرادی که به دنبال هیجان هستند جالب توجه خواهد بود. که برای این دسته از افراد مهاجرت تحصیلی با این گرایش جذاب خواهد بود. در این گرایش به مجرمان، اختلالات ذهنی، حقوق کیفری اروپا؛ اعدام در قانون و پاسخ به ‌حقوق مربوط به مسئله ‌ی تروریسم. همچنین می ‌توانید شاخه‌ ها یی مانند عدالت کیفری را نیز اشاره کرد. همین طور روش‌های اجتماعی و حقوقی را مطالعه و بررسی کنید.

مطلب پیشنهادی: مهاجرت تحصیلی

رایج‌ ترین گرایش‌ های رشته حقوق

‌چگونگی ادامه تحصیل حقوق در خارج از کشور

چگونگی ادامه تحصیل در خارج از کشور و بهترین رشته ها برای مهاجرت دو موضوع بسیار مهم است. در این باره باید بگوییم بعد از این که اطلاعات کلی درباره رشته حقوق به دست آوردید. لازم است ابعاد دیگر این موضوع را بررسی کنید؛ و همین طور به این پاسخ برسید که آیا با توجه به اهدافی که دارید؛ رشته حقوق برای شما، جز بهترین رشته ها برای مهاجرت است. اما در ابتدا به ‌چگونگی ادامه تحصیل حقوق در خارج از کشور می پردازیم. معمولاً اخذ پذیرش در رشته ‌ی حقوق در کشور های پیشرفته کمی مشکل است. کشور های توسعه یافته به این که متقاضی زیادی برای تحصیل در آن کشور دارند؛ با قرار دادن شرایط بسیار سخت، سعی می کنند افراد مناسب را جذب کنند. اما به ‌یاد داشته باشید این به معنای عدم امکان تحصیل در کشور های مطرح نیست. و موفقیت در این امر غیر ممکن نیست.

 لازم است این نکته را بدانید که انواع گرایش ‌های موجود در رشته تحصیلی حقوق در داخل کشور؛ کمی با سایر نقاط جهان متفاوت است. این گرایش ها شامل حقوق اسلامی و حقوق مدنی می شود؛ که در کشورمان ارائه شده است. که با سایر رشته‌ های مرتبطی که در جهان ارائه می‌ شود تفاوت هایی دارند. اگر بعد از اتمام دوره‌ی تحصیلی ‌تان قصد بازگشت به کشور را دارید؛ پیشنهاد ما این است که با توجه به‌ علاقه‌ مندی های خود؛ به تحصیل در گرایش ‌های مرتبط با بازار کار رشته ‌ی حقوق در کشور بپردازید. این همان بهترین رشته ها برای مهاجرت برای شمااست.

مطلب پیشنهادی: بهترین رشته ها برای مهاجرت تحصیلی

دوره کارشناسی در رشته حقوق

دوره کارشناسی در رشته حقوق

 همان طور که احتمالا می دانید تحصیل رشته حقوق در خارج از کشور از مقطع کارشناسی آغاز می شود. این رشته به صورت کاملا تخصصی ارائه می شود. و تمام دوره صرف یادگیری اصول و قواعد رشته خواهد شد. شما از صفر تا صد تمام اصول و مباحث مرتبط با رشته حقوق را فرا خواهید گرفت. و این یعنی شما از تمام آنچه که در این رشته و حوزه کاری وجود دارد؛ به خوبی آگاه می شوید. نکته بسیار خوب و مثبت که حتما باید آن را بدانید، در رابطه با دوره کارشناسی در رشته حقوق  این است که؛ امکان گذراندن دوره کارآموزی در اکثر دانشگاه ها وجود دارد. این دوره طی یک یا دو ترم آخر است. که به دانشجویان فرصت می دهد تا به درک هرچه بیشتر از رشته تحصیلی خود برسند. و آن چه را که به صورت تئوری تحصیل کرده اند را تجربه کنند.

 کار در خارج از کشور برای دانشجویانی که دوره تحصیل خود را در مقطع کارشناسی رشته حقوق به پایان می رسانند؛ بسیار متنوع است که صرفا حرفه های حقوقی نبوده؛ و در امور مانند مشاوره، جرم شناسی، روزنامه نگاری و غیره نیز می توان به شغل و درآمدهای قابل توجه رسید. در این مقطع شما به طور میانگین سه و نیم تا چهار سال به تحصیل در دانشگاه می پردازید؛ و می توانید هم زمان با تحصیل به صورت پاره وقت در رشته تحصیلی تان کار کنید. تا زمینه کار پس از اتمام تحصیل را به راحتی برای خود فراهم سازید.

دوره دکترا رشته حقوق در خارج کشور

دوره دکترا رشته حقوق در خارج کشور

عالی ترین درجه تحصیل رشته حقوق در خارج از کشور مقطع دکترا است. با تحصیل در این مقطع می توانید به عنوان یک متخصص، مشغول به کار شوید. همچین خواهید توانست در صورت تمایل این رشته را به سایر علاقه مندان نیز تدریس کنید؛ و از این راه هم کسب درآمد کنید. باید بگوییم این دوره، روند تحصیلی متفاوتی با دو مقطع قبلی یعنی کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد. و مانند اکثر رشته های تحصیلی بیشتر بر اساس تحقیق و پژوهش می باشد. و  بدیهی است که آموزش کمی در آن وجود دارد. مقطع دکترا مانند کارشناسی ارشد شاخه های مختلفی از رشته حقوق را شامل می شود. داشتن پیش زمینه قوی در دوره کارشناسی ارشد اصل موفقیت در دوره دکتری است. پس لازم است در تمام مقاطع تحصیلی درس را جدی بگیرید. و اگرمی خواهید موفق شوید تمام وقت خود را برای آن بگذارید.

برای پذیرش دوره دکترا رشته حقوق در خارج کشور؛ شما باید از طریق ارتباط با یک استاد راهنما به پذیرش برسید. این طورمی توانید با ارائه رزومه، نظر او را برای حمایت از خود جلب کنید. این مقطع کاملا به نظر و رای استاد راهنما بستگی دارد. البته در کنار او هیئت علمی یک دانشگاه نیز موثر هستند. شما آزمون و یا روند آکادمیکی مشخصی را پشت سر نخواهید گذاشت. توجه داشته باشید که دوره دکترا در خارج کشور معمولا در اغلب کشورهای جهان به زبان انگلیسی تدریس می شود. زیرا دانشجویان با سراسر جهان در ارتباط باشند؛ خوب است.

مزایای تحصیل رشته حقوق در خارج از کشور

مزایای تحصیل رشته حقوق در خارج از کشور

در این بخش قصد داریم به مزایای تحصیل رشته حقوق در خارج از کشور بپردازیم. به عنوان اولین مورد می توان به نکته اشاره کرد که؛ رشته حقوق در کشور های توسعه‌ یافته یکی از پر درآمد ترین رشته‌ ها است. خصوصا اگر قصد داشته باشید در گرایش وکالت فعالیت کنید. می توانید درآمد زیادی را از آن جلب کنید. اما جالب این جا است که زمینه‌ های شغلی رشته حقوق به وکالت محدود نمی‌ شود. شما از طریق رشته حقوق می‌ توانید وارد فعالیت‌ های اجتماعی و سیاسی شوید؛ یا در قالب یک روزنامه‌ نگار به فعالیت خود ادامه دهید. در کشور های پیشرفته دنیا یک فارغ‌ التحصیل حقوق گزینه‌های متنوعی را برای کار پیش روی خود می ‌بیند. در سال‌ های اخیر با رشد کسب ‌و کار های مدرن مثل استار تاپ‌ ها؛ جایگاه «مشاور حقوقی کسب‌ و کار» هم به یک جایگاه شغلی معتبر و پر در آمد تبدیل شده است.

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی در کنار بهترین رشته باید مورد نظر قرار گیرد. چرا که انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی بسیار با اهمیت است. و می تواند آینده شغلی شما را تعیین کند. انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی اهمیت بسیاری دارد. چرا که می تواند بر هزینه تحصیل تا اعتبار مدرک تاثیر می گذراد. تحصیل در خارج کشور در صورتی که در مقطع تحصیلات تکمیلی صورت پذیرد؛ مزیت های بیشماری برای شما به همراه دارد. داشتن مقاله معتبر و یا دستاورد چشم گیری در سطح بین المللی را فراموش نکنید. بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی را در مقاله ای معرفی کرده ایم.

مطلب پیشنهادی: بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

هزینه های تحصیل در رشته حقوق در خارج از کشور

هزینه های تحصیل در رشته حقوق در خارج از کشور

رشته حقوق پر کاربرد ترین و پر طرفدار ترین رشته در گروه علوم انسانی محسوب می‌ شود. پرداختن به رابطه ‌‌ای که بین سازمان ‌های بین‌المللی و دولت‌ ها برقرار است، برعهده حقوق بین‌الملل است. نوع مدرک حقوقی که یک فرد دنبال می ‌کند؛ بیشتر به نوع حرفه ‌ای که می‌ خواهد داشته باشد بستگی دارد. هر نوع مدرک حقوق دانشجو را برای نوع خاصی از شغل آماده می‌ کند؛ و به آموزش متفاوتی نیز نیاز دارد. امروزه دانشجویان ایرانی بسیاری رویای ادامه تحصیل حقوق در خارج از کشور را در سر می‌ پرورانند. همه‌ ی این افراد به ‌دنبال ادامه‌ ی تحصیل در رشته‌ ی محبوب خود هستند؛ تا به‌ مقاطع بالا تر دست پیدا کنند. به ‌یاد داشته باشید که رشته‌ ی حقوق رشته‌ ی بسیار وسیعی است که می ‌تواند؛ در جنبه‌ های مختلفی مانند کسب و کار، حقوق بین الملل و غیره به‌ شما سود رسانی کند.

به‌ طور کلی می ‌توان گفت که با ادامه تحصیل در رشته‌ ی حقوق شما می‌ توانید؛ گرایش‌ های مختلفی را انتخاب کرده و تخصص‌ های لازم در آن زمینه را کسب نمایید. دانشجویان علاقه مند به رشته حقوق با گزینه های مختلفی برای انتخاب مقصد تحصیلی خود رو به رو هستند. تحصیل حقوق در خارج کشور به صورت کلی واحد های درسی یک سانی؛ را در تمامی چارت های درسی دانشگاه های سراسر جهان شامل می شود. دوره کارشناسی ارشد رشته حقوق در خارج کشور شامل 24 ماه و یا دو سال تحصیلی است.

بهترین کشورها برای تحصیل رایگان خارج از کشور

بهترین کشورها برای تحصیل رایگان خارج از کشور

تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان یک نوع سرمایه محسوب می‌ شود. هر ساله نظام رتبه ‌بندی جهانی لیستی از دانشگاه‌ های معتبر جهان را بر اساس پارامتر هایی تصویب شده؛ معرفی می ‌نماید. اتریش یکی دیگر از کشور هایی است که؛ تحصیل در آن رایگان بوده و همواره مورد توجه متقاضیان بوده است. آلمان یکی از کشور هایی است که انتخاب اول متقاضیان برای تحصیل رایگان محسوب می ‌شود. هزینه تحصیل در کشور های مختلف جهان به عوامل متفاوتی بستگی دارد. قاره اروپا و آسیا طیف گسترده‌ ای از فرصت‌ های تحصیل در خارج از کشور را ارائه می ‌دهند. ایالات متحده یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل در رشته حقوق است. علاوه بر تحصیل در دانشگاه‌‌ ها در بالا ترین سطح؛ دانشجویان بین المللی فرصت ‌های شغلی قابل توجهی دارند و می ‌توانند برای کار در ایالات متحده اقدام کنند.

تحصیل رشته حقوق در رومانی اخیرا به یکی از مقاصد بین المللی مخصوصا در دانشگاه بخارست؛ برای دانشجویان خارجی تبدیل شده است. تکمیل این برنامه تحصیلی در مقاطع بالا تر به فارغ التحصیلان اجازه می دهد؛ تا به چندین حرفه در زمینه حقوقی نزدیک شوند. بهترین دانشگاه های حقوق رومانی برای تحصیل رشته حقوق در رومانی؛ دانشکده حقوق دانشگاه غربی تیمیشوارا است. شرایط پذیرش و تحصیل رشته حقوق در این دانشگاه به این صورت است که؛ در ابتدا دانشجویان باید مدارک تحصیلی خود را برای ارزشیابی به دانشگاه ارائه دهند. در ادامه بیشتر در این خصوص توضیح خواهیم داد.

تحصیل رشته حقوق در رومانی

تحصیل رشته حقوق در رومانی

تحصیل در رومانی برای شهروندان اروپایی و غیر اروپایی؛ متقاضی تحصیل در خارج از کشور یکی از بهترین انتخاب ها به شمار می آید. تحصیل در رومانی یعنی تحصیل در اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا؛ زیرا این کشور عضو هر دوی آن ها است. آموزش عالی در رومانی به عنوان یک مرکز برتری در آموزش و یادگیری شهرت جهانی دارد. هزینه های تحصیل در رومانی بسیار مقرون به صرفه است؛ بخصوص وقتی با سایر کشور های غربی یا حتی برخی از کشورهای اروپایی مقایسه شود. برخی از دانشگاه های این کشور در رتبه بندی های دانشگاهی جهانی دارای رتبه هستند. احتمالا یکی از مهم ترین دروس در سیستم آموزش حقوقی رومانی، مقدمه ای بر حقوق مدنی باشد. دانشجویان درباره وضعیت اشخاص در حقوق خصوصی؛ انواع مختلف اقدامات قضایی و الزامات اعتبار آن ها و نیز عواقب بی توجهی به آن ها آگاهی می یابند.

بزرگ ترین دانشکده حقوق در رومانی، دانشکده حقوق دانشگاه بخارست است؛ که از طریق آزمون هر سال معمولا 1000 دانشجو را در مقطع کارشناسی پذیرش می کند. دانشکده حقوق دانشگاه الکساندر لوآن کوزای لاسی چهارمین دانشکده این فهرست است. باید خاطر نشان سازیم که معیار های پذیرش دانشکده ها ممکن است؛ در طی سال ها و ترم های مختلف تغییر کند. رومانی یکی از کشورهای اروپایی است که یکی از سریع ‌ترین اقتصاد های در حال رشد را دارد. یکی از روش های مهاجرتی که متقاضیان ایرانی برای اخذ اقامت رومانی انتخاب می ‌کنند؛ دریافت ویزای کاری است.

مطلب پیشنهادی: تحصیل حقوق در رومانی

درباره نویسنده

پیمایش به بالا