خانه » تحصیل داروسازی در جمهوری چک + هزینه و مشاوره رایگان

تحصیل داروسازی در جمهوری چک + هزینه و مشاوره رایگان

تحصیل داروسازی در جمهوری چک
به این صفحه امتیاز دهید!

یکی از رشته‌های محبوب و پردرآمدی که امروزه متقاضیان زیادی را به خود جذب کرده است، رشته داروسازی است. اما پرداختن به نحوه تحصیل این رشته در سایر کشورها نیز مبحث مورد توجهی است. بنابراین ما قصد داریم تا در این مطلب به بررسی تحصیل داروسازی در جمهوری چک بپردازیم. و به همین واسطه تمامی شرایط و هزینه‌ها در این مسیر بپردازیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید، تا پاسخگوی سوالات شما باشیم.

مشاوره آنلاین رویزا گروپ

در صورت در خواست مشاوره رایگان از سمت رویزا گروپ میتوانید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا به زودی از رویزا گروپ با شما تماس گرفته شود.

بنر تماس

تحصیل داروسازی در جمهوری چک

جمهوری چک به عنوان یک مقصد پیشرو برای تحصیل پزشکی، برخی از بهترین دوره‌های داروسازی را ارائه می دهد. از مهمترین مزایای تحصیل در چک می توان به هزینه پایین زندگی، کیفیت آموزش ارائه شده و شور و نشاط فرهنگی این کشور اشاره کرد. متقاضیان می توانند پس از اتمام دبیرستان یا مدرک لیسانس داروسازی را در جمهوری چک تحصیل کنند. برنامه‌های دکتری نیز برای علاقه مندان به تحقیق در دسترس است. با افزایش صنعت داروسازی جهانی، انتظار می‌رود چندین فرصت شغلی تا سال 2030 باز شود.

مدرک تحصیلی از برترین دانشگاه‌های پزشکی در جمهوری چک می تواند یک دارایی ارزشمند باشد. علاوه بر این، ثبت نام در دوره‌های داروسازی یا داروسازی در اینجا نسبت به تحصیل داروسازی در ایالات متحده آمریکا یا انگلستان هزینه نسبتاً کمتری دارد. برای راحتی شما، در اینجا یک مرور کلی از برنامه‌های داروسازی موجود در جمهوری چک آورده شده است.

مطالب مرتبط: تحصیل در جمهوری چک

دانشگاه‌های داروسازی در جمهوری چک

برنامه های داروسازی در دو دانشگاه موجود است: دانشگاه ماساریک و دانشگاه چارلز. هر دوی آنها جزو بهترین دانشگاه های پزشکی جمهوری چک هستند. دانشجویان می توانند در این برنامه ها در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری ثبت نام کنند. 

دانشگاه ماساریک

برنامه داروسازی در دانشگاه Masaryk به عنوان یک دوره طولانی دوره کارشناسی ارشد در دسترس است. دانش آموزان می توانند پس از پایان دبیرستان برای این برنامه اقدام کنند. دوره کارشناسی ارشد داروسازی در ماساریک پنج سال است. برنامه درسی شامل مطالعه است:

  • تهیه و تولید دارو
  • فارماکولوژی
  • دارو درمانی
  • اصول حقوقی، اقتصادی و اخلاقی داروسازی
  • دفع مواد فعال زیستی

دانش آموزان باید دو دوره آموزش عملی را بگذرانند. اولین دوره کارآموزی دو هفته ای است و در سال سوم انجام می شود. در طول ترم آخر، دانشجویان باید یک دوره کارآموزی شش ماهه را بگذرانند. این دوره کارآموزی را می توان در چک یا خارج از کشور تکمیل کرد. اما حداقل دو هفته باید در جمهوری چک باشد. این دوره 6 ماهه کارآموزی به دانشجویان در زمینه مسئولیت های عمومی داروساز آموزش می دهد. مدرک با امتحان نهایی در سطح دولتی به پایان می رسد. همچنین دانشجویان باید از پایان نامه دیپلم خود دفاع کنند.

مطالب مرتبط: تحصیل پزشکی در جمهوری چک

تحصیل داروسازی

شرایط پذیرش دانشگاه ماساریک

تحصیل داروسازی در جمهوری چک به ویژه در هر دانشگاه شرایط خاص خود را در پی دارد. که دانشگاه ماساریک شرایط پذیرش زیر را بیان می کند.

  • گواهی مدرسه متوسطه
  • رزومه به زبان انگلیسی
  • برنامه الکترونیکی (با هزینه درخواست 800 CZK)
    دانشگاه برای اثبات مهارت های زبان انگلیسی خود نیازی به دانشجویان ندارد. با این حال، پذیرش در برنامه به عملکرد دانش آموز در آزمون ورودی بستگی دارد.

آزمون ورودی

دانشگاه ماساریک از دانشجویان برای تحصیل در رشته داروسازی می خواهد در آزمون ورودی شرکت کنند. جزئیات آزمون ورودی در زیر آمده است.

  • آزمون آنلاین است
  • موضوعات شامل زیست شناسی و شیمی است
  • هر موضوع دارای 40 نمره است
  • حداکثر نمره 80 است
  • مدت زمان کل 1 ساعت است
  • حداقل درصد قبولی 50% است (دانش آموز باید در هر دو موضوع مجموعاً حداقل 40 امتیاز کسب کند)

دانشکده داروسازی در Hradec Kralove، دانشگاه چارلز

 یکی از دانشگاه‌های معتبر جهت تحصیل داروسازی در جمهوری چک، دانشگاه چارلز است. دانشکده داروسازی دانشگاه چارلز در هرادک کرالووه یکی از هفده دانشکده دانشگاه چارلز در پراگ است. این دانشکده در 1 سپتامبر 1969 تأسیس شد. افتتاح رسمی دانشکده و فارغ التحصیلی از 51 دانشجوی اول در 24 ژانویه 1970 صورت گرفت. این موسسه آموزشی در طول نیم قرن تاریخ به بخشی جدایی ناپذیر از شهر و مرکز واقعی توسعه آموزشی و علمی تبدیل شده است. دانشکده داروسازی کارشناسی ارشد داروسازی را در دو قالب ارائه می دهد.

  • برنامه کارشناسی ارشد بعد از دبیرستان (کارشناسی ارشد دوره طولانی)
  • برنامه کارشناسی ارشد بعد از لیسانس

دوره طولانی کارشناسی ارشد در داروسازی

دوره کارشناسی ارشد دوره طولانی در داروسازی یک برنامه پنج ساله است. زبان دوره انگلیسی است. طبق دستورالعمل اتحادیه اروپا، این برنامه از برنامه درسی زیر پیروی می کند:

تهیه فرم دارویی داروها
تولید و آزمایش داروها
آزمایش محصولات دارویی در آزمایشگاه
نگهداری، نگهداری و توزیع داروها در مرحله عمده فروشی
تهیه، آزمایش، نگهداری و عرضه دارو در داروخانه های دولتی
تهیه، آزمایش، نگهداری و توزیع داروها در بیمارستان ها
ارائه اطلاعات و مشاوره در مورد فرآورده های دارویی
این برنامه طولانی مدت دانش آموزان را برای نقش های عمومی آماده می کند. شامل هیچ تخصصی نمی شود.

مطالب مرتبط: تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک

تحصیل داروسازی

شرایط پذیرش دانشگاه چارلز

معیار اولیه واجد شرایط بودن، اتمام دبیرستان است. پذیرش بر اساس آزمون ورودی انجام می شود. فرمت آزمون ورودی به شرح زیر است:

سوالات چند گزینه ای
موضوعات شامل زیست شناسی، شیمی، گیاه شناسی و انگلیسی است
شیمی 50 سوال دارد
زیست شناسی 30 سوال دارد
گیاه شناسی و انگلیسی هر کدام 20 سوال دارند
داوطلبان برای هر پاسخ صحیح در رشته های شیمی، زیست شناسی و گیاه شناسی 1 امتیاز می گیرند.
داوطلبان برای هر پاسخ صحیح به زبان انگلیسی 0.5 امتیاز دریافت می کنند
بدون علامت منفی
رئیس دانشگاه حداقل درصد قبولی را تعیین می کند

شرایط پذیرش برای تحصیل داروسازی در جمهوری چک

دانشجویان می توانند به صورت آنلاین برای دانشگاه های پزشکی چک اقدام کنند. هزینه درخواست برای برنامه های داروسازی تقریباً 800 CZK است.

دانش آموزان باید در آزمون ورودی دوره های داروسازی شرکت کنند. دانشگاه ماساریک اشاره می کند که دانش آموزان باید حداقل 50 درصد در آزمون را تضمین کنند. دانشگاه چارلز چنین محدودیت هایی را اعلام نمی کند. رئیس دانشگاه حداقل نمره قابل قبول را تعیین می کند.

شرایط عمومی پذیرش برای دانشجویان بین المللی در زیر خلاصه شده است.

دیپلم دبیرستان (برای دوره های طولانی دوره کارشناسی ارشد)
مدرک لیسانس در داروسازی، زیست پزشکی، علوم زیستی و رشته های تحصیلی مرتبط با زیست شناسی انسانی (برای برنامه های کارشناسی ارشد پس از لیسانس)
ریز نمرات رسمی تحصیلی
رزومه
نمره رضایت بخش در آزمون پذیرش

کار پس از تحصیل داروسازی در جمهوری چک

فارغ التحصیلان داروسازی در جمهوری چک برای کار در موقعیت های شغلی مختلف آموزش دیده اند. برخی از نقش های معمولی که داروسازان ایفا می کنند عبارتند از

داروساز در مراکز مراقبتی
داروساز بالینی در بیمارستان ها
زیست تحلیلگر در آزمایشگاه ها
محقق در آزمایشگاه ها
کارشناس تولید دارو
محقق در دانشگاه
مشاور در بخش غیرانتفاعی
با فرصت های شغلی متعدد در بخش های مختلف، داروسازان سالانه حقوق پرسودی در محدوده 872000 CZK یا 38880 دلار دریافت می کنند.

کلام آخر

چندین دانشگاه مشهور در جمهوری چک دوره های طولانی دوره کارشناسی ارشد، کارشناسی ارشد و دکترا را در رشته های علوم دارویی ارائه می دهند. برای درخواست در چنین برنامه هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شود، دانشجویان بین المللی باید تمام ریز نمرات تحصیلی گذشته، نمرات آزمون مهارت زبان و چند توصیه نامه را ارسال کنند. دانشگاه ماساریک و دانشگاه چارلز محبوب ترین گزینه ها برای متقاضیان خارجی هستند که علاقه مند به تحصیل در رشته داروسازی در چک هستند. آنها تشویق می شوند تا نقش های شغلی مانند زیست تحلیلگر، محقق و داروساز را در محیط های بالینی یا آزمایشگاهی ایفا کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره‌های داروسازی در چک، با مشاورین رویزاگروپ همراه باشید.

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا