خانه » رشته های تجربی برای مهاجرت

رشته های تجربی برای مهاجرت

رشته های تجربی برای مهاجرت
4/5 - (3 امتیاز)

برای جوانانی که قصد مهاجرت به کشور های دیگررا دارند؛ مهاجرت تحصیلی بهترین و راحت ترین راه است. رشته های زیادی این امکان را برای شما فراهم می کند. رشته های تجربی برای مهاجرت یکی از آن ها هستند. که در این مقاله به آن ها می پردازیم. اگر شما قصد ادامه تحصیل در رشته‌ ی تجربی را دارید؛ باید بگوییم که امکان مهاجرت تحصیلی برای شما فراهم است. طبق آمار و بررسی‌ هایی که انجام شده است جمعیت مهاجران ایرانی در دنیا در سال 1990 میلادی؛ چیزی نزدیک بر 820 هزار نفر بوده‌ است. این افراد با روش های گوناگونی اقدام به مهاجرت کرده اند. که قطعا مهاجرت تحصیلی رقم قابل توجهی را تشکیل داده است. البته باید بگوییم که این رقم در سال 2019 میلادی به رقم 9/1 میلیون نفر رسیده ‌است. در ادامه به بررسی رشته های تجربی برای مهاجرت می پردازیم. تا در صورت تمایل در سال آینده شما هم از طریق مهاجرت تحصیلی یکی از افراد این آمار باشید.

درخواست مشاوره رایگان رویزا گروپ

در صورت در خواست مشاوره رایگان از سمت رویزا گروپ میتوانید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا به زودی از رویزا گروپ با شما تماس گرفته شود.

مهاجرت با رویزا گروپ
بنر تماس

بهترین رشته ها برای مهاجرت

بهترین رشته تحصیلی بستگی به علاقه، استعداد، توانمندی، شرایط اقتصادی و هدف شغلی فرد دارد. اما قطعا رشته های تجربی برای مهاجرت یکی از آن ها است. در کنار این رشته در دنیای پیشرفته فناوری اطلاعات و ارتباطات، تولید نرم افزار هایی با قابلیت‌های مختلف و پیچیدگی بالا؛ همیشه درخواست زیادی برای رشته های مرتبط با فناوری اطلاعات وجود دارد. که می توانید با ادامه تحصیل در آن ها اقدام مهاجرت کنید. رشته پزشکی نیز گزینه بسیار مناسبی است. به دلیل رونق بالای بخش سلامت و ارزشمند بودن این حرفه این موضوع وجود دارد. که به عنوان یکی از بهترین رشته های تحصیلی شناخته شده است.  در کنار تمام این موضوعات جایگاه اجتماعی نیز در این رشته بالا و قابل توجه است. حسابداری و مالی را نیز می تواند یکی از بهترین رشته ها برای تحصیل دانست. این رشته با ارزش در سطح جهانی است به عنوان یکی از بهترین رشته های تحصیلی شناخته شده است.

 مدیریت را نیز می توان رشته خوبی برای مهاجرت تحصیلی دانست. این رشته با توجه به نیاز شرکت‌ ها به کارشناسان مدیریت و رهبران موفق؛ به عنوان یکی از رشته های محبوب و درآمد زا شناخته شده است. برای حرفه ای تر شدن مدیریت کسب و کار ها نیز رونق این رشته در کشور ما نیز روز به روز بیشتر می شود. از جمله دیگر رشته های نیز می توان به روانشناسی اشاره کرد. در مورد تمام این رشته ها و رشته های دیگر و مزایا و معایب آن ها در مقاله ای جدا گانه پرداخته ایم؛ که از لینک زیر می توانید آن را مطالعه کنید.

مقاله پیشنهادی: بهترین رشته ها برای مهاجرت

قوانین مهاجرت از طریق تحصیل فرزند

چشم انداز مهاجرت به کشور های دیگر

در این بخش از مقاله قصد داریم یک چشم انداز از مهاجرت به شما بدهیم. تا ببینید با رشته های تجربی برای مهاجرت به چه آینده ای دست خواهید یافت. چشم ‌انداز مهاجرت به کشور های دیگر، بسته به شرایط فردی و کشور های مورد نظر، متفاوت است. اما در کل، مهاجرت به کشور های دیگر می ‌تواند فرصت‌ هایی برای بهبود شرایط زندگی، کسب دانش و تجربه، شغل و درآمد بیشتر را برای شما فراهم کند. همچنین آشنایی با فرهنگ‌ های جدید و افزایش کیفیت زندگی نیز با مهاجرت برای شما فراهم کند. در مورد چشم ‌انداز مهاجرت به کشور های خاص، برخی کشور ها به عنوان مقصد مهاجرت برای بسیاری از افراد جذابیت دارند. برای مثال، کشور های اروپایی مثل آلمان، سوئد، دانمارک و هلند به عنوان مقصد مهاجرت برای بسیاری از افراد با شرایط مختلف جذاب هستند.

 به دلیل سطح زندگی بالا، فرصت‌های شغلی و تحصیلی بیشتر، سیستم بهداشت و درمان بهتر و فرهنگ آمیزی بهتر با مهاجران. همچنین، کشورهای استرالیا، کانادا و نیوزیلند نیز به عنوان مقصد مهاجرت جذاب هستند؛ به دلیل فرصت‌های شغلی و تحصیلی، سیستم بهداشت و درمان، زندگی طبیعی و متنوع، و قوانین مهاجرت دوستانه. اما قبل از اقدام به مهاجرت به کشوری، بهتر است به دقت شرایط و زندگی در آن کشور را بررسی کرده؛و با افرادی که قبلا به آن کشور مهاجرت کرده‌اند، مشورت کنید. همچنین، باید به یاد داشت که مهاجرت به یک کشور جدید ممکن است با چالش‌هایی همراه باشد.

تحصیل پزشکی در خارج

تحصیل پزشکی در خارج

 یکی از رشته های پرطرفدار در بین رشته های تجربی برای مهاجرت، رشته پزشکی است. تحصیل پزشکی در خارج رونق زیادی دارد. هرچند بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در این رشته در کشور ما وجود دارد. اما از آنجایی که پذیرش در این دانشگاه ها برای بسیاری امکان پذیر نیست. تحصیل پزشکی در خارج را انتخاب می کنند. تحصیل پزشکی در خارج از کشور، می ‌تواند یک فرصت عالی برای دستیابی به آموزش پزشکی بهتر و فراگیری تکنیک ‌ها و روش ‌های جدید درمانی باشد. با این حال، باید در نظر داشت که تحصیل پزشکی در خارج از کشور؛ به دلیل محدودیت‌های مختلف، تنها برای افرادی که در شرایط خاصی قرار دارند، مناسب است. در ادامه به برخی از مزایا و معایب تحصیل پزشکی در خارج از کشور می‌پردازیم. دسترسی به برنامه‌ های تحصیلی و تخصصی جدید تر و مدرن ‌تر را می توان؛ از مهم ترین مزیت های تحصیل پزشکی در خارج دانست.

مزیت دیگر این مورد را می توان افزایش فرصت‌ های شغلی و درآمد بیشتر در آینده دانست. همچنین تحصیل پزشکی در خارج  فرصت بهبود زبان انگلیسی و یادگیری زبان‌ های جدید را نیز برای شما فراهم می کند. 4افزایش تجربه‌ های فرهنگی و ارتباط با افراد و فرهنگ‌های مختلف نیز با تحصیلی پزشکی در خارج برای شما فراهم می شود. امکان کسب شهرت بین‌المللی برای تخصص ‌های خاص نیز از جمله مزیت های دیگر است. برای مطالعه بیشتر در این خصوص بر روی لینک زیرکلیک کنید.

مقاله پیشنهادی: تحصیل پزشکی در خارج

دلایلی که افراد اقدام به مهاجرت می کنند

دلایلی که افراد اقدام به مهاجرت می کنند

همان طور که گفتیم به طور معمول افرادی با سن کم اقدام به مهاجرت تحصیلی می کنند. البته این موضوع مطلق نیست اما عموما این طور است. از این رو این سوال در ذهن آن ها وجود خواهد داشت که چرا افراد دیگر اقدام به مهاجرت می کنند. یافتن پاسخ این پرسش به شما کمک خواهد کرد که چشم انداز واضح تری از آینده خود؛ در کشور های دیگر داشته باشید. مهاجرت دلایل مختلفی دارد و ممکن است به دلیل عوامل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، و یا امنیتی باشد. برخی از افراد به دنبال فرصت های شغلی هستند. و با هدف کسب درآمد بیشتر به دنبال کشورهای دیگر مهاجرت می کنند. که برای این افراد مهاجرت کاری مناسب است. بعضی از افراد نیز به دنبال بهبود شرایط زندگی، بهبود سطح زندگی، و دسترسی به خدمات بهتر مهاجرت می کنند. افرادی نیز به دنبال فرصت های تحصیلی و آموزشی بهتر هستند.

متاسفانه بعضی از افراد هم به دنبال فرار از جنگ، تهدیدات امنیتی، نا امنی و خطرات دیگر به کشور های دیگر مهاجرت می کنند. که خدا را شکر این افراد در کشور ما حضور ندارند. و افراد از کشور عزیزمان ایران با هدف پیشرفت مهاجرت می کنند. چرا که در ایران معمولا حداقل ها برای یک زندگی راحت فراهم است. برخی از افراد نیز که به دنبال تنوع هستند؛به دنبال فرصت هایی برای زندگی در محیط های فرهنگی متفاوت و متنوع تر به کشورهای دیگر مهاجرت می کنند. در تمام این حالت ها دریافت مشاوره در خصوص مهاجرت می توانند بسیار کمک کننده باشد.

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی بستگی به معیارهای مختلفی دارد. رشته های تجربی برای مهاجرت در کشور های مختلفی امکان پذیر است. که هر فرد می ‌تواند بر اساس آن ‌ها بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی را انتخاب کند. اما برخی از معیار هایی که می‌ تواند برای انتخاب بهترین کشور؛ برای مهاجرت تحصیلی مورد استفاده قرار گیرند در ادامه شرح داده می شود. باید بگوییم برای انتخاب کشوری برای تحصیل، می ‌توانید بر اساس رتبه‌ بندی دانشگاه‌ ها در آن کشور، تصمیم ‌گیری کنید. در این زمینه، کشور هایی مانند آمریکا، کانادا، استرالیا، انگلستان و جدیداً کشور های اروپایی مانند آلمان، هلند و دانمارک به عنوان مقصد تحصیلی برتر شناخته می ‌شوند. البته در شرق اروپا نیز کشور هایی مانند رومانی ازمقاصد خوب مهاجرت تحصیلی هستند. رومانی علارغم هزینه های مناسبی که دارد کیفیت زندگی خوبی را برای شما به ارمغان می آورد .

همچنین دانشگاه های معتبری از جمله دانشگاه بخارست در این کشور وجود دارد. هزینه زندگی در کشوری که قصد تحصیل در آن را دارید، بسیار مهم است. در برخی کشور ها، هزینه زندگی بسیار بالا است. برای مثال، هزینه زندگی در کشور های اروپایی مانند سوئیس و نروژ بسیار بالا است. در حالی که در کشور هایی مانند ایالات متحده و کانادا قیمت‌ ها کم تر است. در بین کشور های اروپایی نیز همان طور که گفتیم رومانی کم هزینه تر است. برای مطالعه بیشتر در خصوص بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی  می توانید از لینک زیر استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی: بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

رشته پرستاری برای مهاجرت

رشته پرستاری برای مهاجرت

رشته پرستاری یکی از رشته‌ های محبوب در بین افرادی است که می ‌خواهند؛ به کشوری دیگر مهاجرت کنند و تحصیلات خود را در آن جا ادامه دهند. رشته پرستاری انتخاب اول بسیاری است.  در حال حاضر، در بسیاری از کشور ها، نیاز به پرستاران بسیار بالا است؛ و این رشته به عنوان یک رشته کاربردی و مفید برای مهاجرت شناخته شده است. در بسیاری از کشور ها، برای تحصیل در رشته پرستاری نیاز به داشتن مدرک دیپلم یا کارشناسی پرستاری است. برای مهاجرت به کشورهایی که نیاز به پرستاران دارند؛ مانند کانادا، استرالیا، انگلستان و ایالات متحده آمریکا، باید ابتدا شرایط مهاجرتی و پذیرش دانشجویان بین‌المللی را بررسی کنید. در بسیاری از کشور ها، برای پذیرش در رشته پرستاری، باید دارای زبان انگلیسی قوی باشید. و گواهینامه‌های ضروری مانند IELTS یا TOEFL را داشته باشید.

 همچنین برای ورود به برخی از برنامه‌های تحصیلی در رشته پرستاری، نیاز به تجربه کاری و گواهینامه‌های حرفه ‌ای است. در کشورهای مختلف، هزینه تحصیل در رشته پرستاری متفاوت است. برای مثال، هزینه تحصیل در رشته پرستاری در کانادا و استرالیا بسیار بالا است؛ اما در کشور هایی مانند ایتالیا و آلمان قابل تحمل است. در نهایت، برای مهاجرت به کشوری برای تحصیل در رشته پرستاری، باید به مشاوره تحصیلی رجوع کنید. و با بررسی شرایط مهاجرتی و تحصیلی هر کشور، تصمیم‌ بگیرید.

رشته داروسازی برای مهاجرت

رشته داروسازی برای مهاجرت

رشته دارو سازی یکی از رشته‌ های پر طرفدار بین دانشجویانی است؛ که به دنبال مهاجرت تحصیلی هستند. برای مهاجرت به کشور های دیگر برای تحصیل در رشته داروسازی؛ باید به شرایط مهاجرتی و پذیرش دانشجویان بین‌المللی در هر کشور توجه کرد. در بسیاری از کشور ها، برای تحصیل در رشته داروسازی نیاز به داشتن مدرک دیپلم یا کارشناسی داروسازی است. برای مثال در کانادا، برای تحصیل در رشته دارو سازی نیاز به داشتن مدرک دیپلم یا معادل آن است. همچنین در بسیاری از کشور ها، برای ورود به برنامه های تحصیلی در رشته داروسازی؛ نیاز به گواهینامه های زبانی مانند IELTS یا TOEFL دارید. در برخی کشور ها، مانند کانادا، دانشجویان بین‌المللی می ‌توانند.

 به صورت پرداخت شهریه در دانشگاه های دولتی و خصوصی تحصیل کنند. در بسیاری از کشور های اروپایی مانند آلمان، هزینه تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه های دولتی رایگان است. همچنین در برخی کشور ها، برای مثال در ایالات متحده، هزینه تحصیل در رشته داروسازی بسیار بالا است. با توجه به نیاز کشور ها به داروسازان، پیدا کردن شغل پس از فارغ‌ التحصیلی در این رشته نیز در بسیاری از کشور ها روی کرد خوبی است. اگر به دنبال مهاجرت به کشوری برای تحصیل در رشته داروسازی هستید؛ باید به مشاوره تحصیلی رجوع کرده و با بررسی شرایط مهاجرت؛ نسبت به آن اقدام کنید.

رشته فزیوتراپی برای مهاجرت

رشته فزیوتراپی برای مهاجرت

رشته فیزیوتراپی یکی از رشته های پزشکی و بهداشتی است؛ که به بیماران کمک می کند تا با استفاده از حرکات و تمرینات فیزیکی بهبود یابند. این رشته در بسیاری از کشورها به دلیل نیاز به فارغ التحصیلان این حوزه از توانمندی های بالایی برخوردار است.و مهاجرت به کشورهای دیگر برای تحصیل در این رشته می ‌تواند گزینه خوبی باشد. برای مهاجرت به کشور های دیگر برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی؛ باید به شرایط مهاجرتی و پذیرش دانشجویان بین‌المللی در هر کشور توجه کرد. برخی از کشور هایی که شرایط مناسبی برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی دارند؛ شامل آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزیلند و انگلستان هستند. در بسیاری از کشورها، برای ورود به برنامه های تحصیلی در رشته فیزیوتراپی، نیاز به داشتن مدرک دیپلم یا معادل آن در زمینه فیزیوتراپی است.

 همچنین در بسیاری از کشور ها، نیاز به گواهینامه های زبانی مانند IELTS یا TOEFL نیز وجود دارد. هزینه تحصیل در رشته فیزیوتراپی ممکن است؛ در کشور های مختلف متفاوت باشد، برای مثال در کانادا و استرالیا هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی بالا است؛ اما در بسیاری از کشورهای اروپایی هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی رایگان است. با توجه به رشد روزافزون جمعیت سالمند، رشته فیزیوتراپی در آینده نیز از رونق خوبی برخوردار خواهد بود.

رشته دامپزشکی برای مهاجرت

رشته دامپزشکی برای مهاجرت

رشته دامپزشکی به عنوان یکی از رشته های پزشکی و بهداشتی، در حوزه بهداشت دامی فعالیت می کند. فارغ التحصیلان این رشته به درمان و پیشگیری از بیماری های دامی؛ بهبود کیفیت تولید و حفظ سلامتی حیوانات می پردازند. به دلیل اهمیت این رشته و نیاز روزافزون به دامپزشکان در بسیاری از کشور ها؛ مهاجرت به کشورهای دیگر برای تحصیل در این رشته، گزینه بسیار خوبی است. برای مهاجرت به کشور های دیگر برای تحصیل در رشته دامپزشکی، باید به شرایط مهاجرتی و پذیرش دانشجویان بین‌المللی در هر کشور توجه کرد. برخی از کشور هایی که شرایط مناسبی برای تحصیل در رشته دامپزشکی دارند؛ شامل آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزیلند و انگلستان هستند. در بسیاری از کشور ها، برای ورود به برنامه های تحصیلی در رشته دامپزشکی، نیاز به داشتن مدرک دیپلم یا معادل آن در زمینه دامپزشکی است.

 همچنین در بسیاری از کشورها، نیاز به گواهینامه های زبانی مانند IELTS یا TOEFL نیز وجود دارد. هزینه تحصیل در رشته دامپزشکی ممکن است؛ در کشورهای مختلف متفاوت باشد. برای مثال در کانادا و استرالیا هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی بالا است. اما در بسیاری از کشور های اروپایی هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی رایگان است. برای دریافت مشاوره رایگان می توانید با رویزا گروپ تماس بگیرید.

مهاجرت به رومانی با رویزا گروپ:

ویزای رومانی یکی از بهترین و معتبر ترین ویزا ها در دنیاست. اگر قصد اقامت در رومانی را دارید، اینکار تخصص رویزا گروپ است. رویزا گروپ شرایط مهاجرت به رومانی را برای شما فراهم میکند. اگر شما هم کشور رومانی برای مهاجرت انتخاب کردید، همین حالا با مشاورین ما تماس بگیرید.

*** توجه: لطفا به علت حضور ما در کشور رومانی با راه های ارتباطی زیر با ما ارتباط بگیرید. در صورت تماس مستقیم و پاسخگویی ما، متحمل هزینه زیادی میشوید.

اینستاگرام

شما میتوانید از طریق اینستاگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

واتس اَپ

شما میتوانید از طریق واتس اَپ با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

تلگرام

شما میتوانید از طریق تلگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

فیس بوک

شما میتوانید از طریق فیس بوک با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا