خانه » سفر به بخارست

سفر به بخارست

سفر به بخارست
5/5 - (1 امتیاز)

خب توی یک مجله اینترنتی دیگه قصد داریم اینبار به یکی از شهر های رومانی بپردازیم. این شهر بخارست، یعنی پایتخت کشور رومانی با تمدن چندین هزاز ساله است. در این بخش یک سفر کوتاه به بخارست خواهیم داشت تا با هم بیشتر با این شهر بزرگ تاریخی آشنا بشیم. این آشنایی برای مهاجرت به رومانی و سفر به بخارست کاملا مفید است. اگر به دنبال کسب اطلاعات در مورد شهر بخارست هستید، حتما تا انتهای این مجله همراه ما باشید. رویزا متخصص گرفتن ویزای رومانی برای ایرانیان عزیز است.

درخواست مشاوره رایگان رویزا گروپ

در صورت در خواست مشاوره رایگان از سمت رویزا گروپ میتوانید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا به زودی از رویزا گروپ با شما تماس گرفته شود.

بنر تماس

بخارست یا بخارا؟

خب سوال اولی که خیلی ها در مورد شهر بخارست میپرسند، میگویند آیا بخارست همان بخارای قدیم است. در واقع باید بگویم خیر خارج از شباهت اسمی این دو شهر، هیچ وجه اشتراک دیگه ای باهم ندارن. بخارست پایتخت و بزرگترین شهر کشور رومانی است. همینطور این شهر یکی از مدرن ترین شهر های دنیاست. اما شهر بخارا، یک شهر در کشور ازبکستان هست که اتفاقا قالب آن ها فارس زبان تاجیک هستند. بخارست در نوشتار رومانیایی ها به شکل Bucharest نوشته میشود و بخارا به شکل Buxoro. متاسفانه در خیلی از وب سایت های که ادعای کار مهاجرتی به رومانی دارند این موضوع دیده شده. اما باید بگویم این افراد حتی کوچک ترین اطلاعات در مورد شهر بخارست و رومانی ندارند.

آشنایی با بخارست:

شهر بخارست یکی از معدود شهر های بزرگ با این حجم از اتفاقات تاریخی در اروپا است. این شهر مرکز مالی، تجاری، تفریحی، فرهنگی و صنعتی کشور رومانی است. در واقع بخارست یک گوهر تابان در جنوب شرقی کشور رومانی است. این شهر ششمین شهر بزرگ دنیا از لحاظ جغرافیایی است. همینطور این شهر یکی از مدرن ترین شهر های قاره اروپا با امکانات رفاهی بی نظیر است. اگر شما هم قصد سفر به رومانی را دارید پیشنهاد میشود حتما از شهر بزرگ بخارست دیدن کنید. این شهر امکانات رفاهی، تفریحی و همچنین تاریخی بالایی دارد. همچنین این شهر نسبت به دیگر پایتخت های مدرن دنیا؛ مثل پاریس، لندن، رم، واشینگتن، اتاوا، وین و … بسیار ارزان تر است. در صورتی که شهر بزرگ بخارست هفتمین پایتخت مدرن در دنیا به حساب می آید.

کاور ویدیو سفر به بخارست
نمایش ویدیو درباره کاور ویدیو سفر به بخارست

آب و هوای بخارست:

به صورت کلی کشور رومانی و شهر بخارست، 4فصل است. یعنی هوای آن تقریبا شبیه به تهران خودمان با کیفیت هوای بسیار بهتر است. در فصل بهار در این کشور باران های بهاری و هوای مطلوبی را میبینید. همچنین در فصل تابستان شور و گرمای خوبی در این شهر برقرار است. همینطور تفریحات تابستانه در این شهر بسیار لذت بخش است. در فصل پاییز هوای خنک و بارش باران در این شهر زیاد است. در فصل زمستان بارش برف و هوای سردی را دارد. آب و هوای بخارست با ما ایرانی ها بسیار سازگار است و بسیار هم دلچسب. به صورت کلی آب و هوای بخارست با ما ایرانی ها به خصوص تهرانی ها سازگار است. فاصله زمانی این کشور با ایران یک ساعت و نیم تفاوت زمانی دارد. یعنی اگر ساعت در تهران الان 12 باشد در کشور رومانی 10:30 است.

زبان مردم بخارست:

زبان مردم این شهر، زبان رسمی کشور رومانی یعنی رومانیایی است. البته مردم کشور رومانی به خصوص در شهر بخارست کاملا به زبان انگلیسی آشنایی دارن. یعنی شما برای سفر به بخارست یا زندگی در رومانی مشکلی از بابت زبان این کشور نخواهید داشت. زبان این کشور یعنی رومانیایی یک ریشه از زبان لاتین است. همچنین از لحاظ گویش این زبان شبیه به زبان ایتالیایی است. زبان این کشور بسیار شیرین و زیبا است و ریشه تاریخی قدیمی در آن وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زبان مردم رومانی پیشنهاد میشود مطلب آشنایی با کشور رومانی رو مطالعه کنید.

آشنایی با بخارست

بهترین زمان برای سفر:

با توجه به آب و هوای بخارست، بهترین زمان برای سفر به این شهر بزرگ و دیدنی، تقریبا تمام سال است. باتوجه به آب و هوای بخارست و چهار فصل بودن این کشور، در تمام فصل های سال جذابیت های بی نظیری در آن موجود است. اما اگر انتخاب شما یکی از فصل ها برای سفر به این شهر است. رویزا به شما فصل تابستان رو پیشنهاد میکنه. آب و هوای بخارست در این فصل بسیار مطلوب و دلنشین است. همچنین تفریخات بی نظیر تابستانی این کشور برای سفر فوق العاده است.

مکان های دیدنی بخارست:

مکان های دیدنی بخارست بسیار زیاد هستند و شاید تا صبح بشه از آن ها نام برد. اما ما صرفا به تعدادی از آن ها کفایت میکنیم. آشنایی با بخارست بیشتر برای شناسایی این مکان های زیبا برای گردشگری رومانی میباشد. در این قسمت سعی داریم به این مناظر و زیبایی های کشور رومانی بپردازیم. پس اگر به دنبال آشنایی با بخارست و مکان های دیدنی بخارست هستید، تا انتهای مسیر همراه ما باشید.

شهر قدیم بخارست:

مکان های دیدنی بخارست
شهر قدیمی، یکی از مکان های دیدنی بخارست

شهر بخارست مکان های دیدنی بسیار زیادی را دارد. با توجه به اصلت و تمدن در این شهر، یکی از مکان های دیدنی بخارست، شهر قدیمی آن است. قدمت این شهر به قرن 15 میلادی برمیگردد. حفظ ساختار و مرکز تجاری زیبای آن، این شهر را تبدیل به یک مکان توریستی کرده. این قسمت از شهر رومانی، جز مناطق اقامت برای شاهزادگان بوده و مراکز تجاری باستانی زیبایی دارد. معماری شرق باستانی شرق اروپایی آن، این شهر را زیبا و چشم نواز کرده. کافه ها و منازل زیبا باستانی زیادی در این شهر قدیمی موجود است. همینطور این شهر در قدیم محل رفت و آمد تاجران و گردشگران زیادی بوده. پیشنها رویزا به شما بازدید از این شهر باستانی است.

کاخ پارلمان:

کاخ پارلمان
کاخ پارلمان در بخارست

یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری رومانی، کاخ پارلمان در شهر بخارست است. این کاخ دومین مرکز اداری بزرگ در دنیا بعد از پنتاگون میباشد. مساحت این کاخ بیشتر از 330هزار متر مربع و دارای بیش از 3000 اتاق اداری است. این بنا از سنگ های مرمر و فولاد ساخته شده و هنوز هم در حال ساخت است. بنا های زیادی مثل پارک، کارخانه، کارگاه ها، شرکت ها و… در این مجموعه هستند. ساخت این کاخ در سال 1984 شروع شده و تا حالا بیش از 4000 میلیارد دلار هزینه داشته است. البته شنیده ها میگویند این مبلغ خیلی بیشتر از این حرف هاست. همین هم باعث شده این مجموعه گران ترین کاخ دنیا شناخته شود. بیش از 20 هزار کارگر و بیش از 1000 معمار در این کاخ بزرگ کار کرده اند. جالب است بندانید این کاخ در دوران اقتصادی نه چندان خوب شروع به ساخت کرده و الان یکی از قطب های گردشگری شده.

کاخ آتنائوم رومانی:

کاخ آتنائوم
کاخ آتنائوم

کاخ آتنائوم سالانه میزبان هزاران گردشگر در کشور رومانی بوده است. همینطور این کاخ مهم ترین و ارزشمند ترین تالار کنسرت در رومانی است. سقف های این کاخ که در ارتفاع زیادی هم قرار دارند، از طلا پوشانده شده. این بنای تاریخی در قرن 19ام ساخته شده و معماری فرانسوی زیبایی دارد.

کلیسای استاوروپولئوس:

کلیسای استاوروپولئوس
کلیسای استاوروپولئوس

ساخت این کلیسا به قبل از قرون وسطی اروپا برمیگردد. این کلیسا توسط یک راهب مسیحی یونانی ساخته شده. بنای زیبا و چشم نواز این کاخ، باعث شده تا گردشگران از این محل نیز دیدن کنند. معماری قدیمی و ساخت یک بنای قدرتمند را میتوان در همین عکس هم مشاهده کرد.

کاخ Old Princely Court

کاخ Old Princely Court
کاخ Old Princely Court

ساخت این کاخ به چندین قرن پیش بازمیگردد و یک تندیس از یکی از شاهزادگان قدیمی داچیا در آن موجود است. اگر به دنبال دانستن در مورد داچیا هستید، پیشنهاد میکنیم تا مجله اینترنتی آشنایی با کشور رومانی را حتما بخوانید.

میدان انقلاب:

میدان انقلاب

این میدان یکی از میدان های تاریخ ساز در کشور رومانی است. در سال 1989 نیکلای چائوشسکو، پس از بازگشت از سفر ایران دولتش سقوط کرد. ملت و حزب کمونیست شوروی با کودتا علیه آن یک تاریخ جدید را رقم زدند. این میدان یکی از نماد های کشور رومانی و شهر بخارست است. پیشنهاد میشود در صورت سفر به رومانی حتما از این میدان و کاخ های نزدیک آن دیدن کنید. همینطور هم که میبنید در مقابل این میدان موزه ملی هنر که قبلا کاخ نیکلای چائوشسکو بوده است قرار دارد.

طاق پیروزی:

طاق پیروزی
طاق پیروزی

یکی دیگه از نماد های کشور رومانی و شهر بخارست طاق پیروی است. این طاق با 27متر ارتفاع و از چوب ساخته شده است. البته این طاق با گرانیت بازسازی شده. این طاق به سربازان کشور رومانی پس از جنگ جهانی اول تقدیم شده و یک بنای ملی مهم به حساب می آید.

موزه‌ی ملی Dimitrie Gusti:

موزه‌ی ملی Dimitrie Gusti
موزه‌ی ملی Dimitrie Gusti

این موزه ملی جز در سال 1935 با هدف اهمیت به تمدن مردم رومانی ساخته شده. شما میتوانید در این موزه که در یک پارک در شهر بخارست است، تمدن و زندگی قدیمی مردم رومانی رو ببینید. این موزه شامل خانه های قدیمی، محل های کشاورزی، آسیاب های بادی، کلیسا های قدیمی و … مشاهده کنید.

هزینه های سفر به بخارست:

یکی از مسائلی که هر کسی قبل از سفر باید انجام دهد تعیین بودجه برای سفر است. ما در اینجا به برخی از هزینه های سفر به رومانی میپردازیم. واحد پول رومانی لئو این کشور است و هر لئو 6500تومان است. لطفا هزینه ها را خودتان به تومان تبدیل کنید. هزینه حمل و نقل با اتوبوس و مترو حدود 4لئو میشود و برای یک روز استفاده کامل از مترو 8 لئو هزینه دارد. هزینه جا به جای با تاکسی دربست 7 لئو میشود. هزینه غذا بین 15تا 30لئو میشود.

 

آب و هوای بخارست

سفر برای مهاجرت:

بسیاری از افراد سفر به بخارست برای زندگی انتخاب میکنند و با یک بار سفر شرایط را میسنجند. بیشتر افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند شهر بخارست را انتخاب میکنند. در اصل در این سفر برای پی بردن و آشنایی با بخارست و شرایط آب و هوای بخارست انجام میشود. بسیاری از افراد به شیوه های مختلف این شهر را برای مهاجرت انتخاب میکنند. از شرایط ویژه برای مهاجرت به کشور رومانی میتوان به شرایط تحصیلی اشاره کرد. در واقع کشور رومانی یک کشور بسیار معتبر از لحاظ علمی و آموزشی است. بسیاری از افراد هستند که برای مهاجرت به این کشور تحصیل را انتخاب میکنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در رومانی به این صفحه در فهرست مراجعه کنید.

یکی دیگر از راه های مهاجرتی به کشور رومانی، مهاجرت به وسیله کار است. بسیاری از افراد به دنبال کار در رومانی برای مهاجرت به این کشور هستند. این راه دومین راه محبوب برای مهاجرت به رومانی است. اولین راه محبوب برای مهاجرت به کشور رومانی مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی کشور رومانی است. یکی از بهترین و مجبوب ترین رشته های مدنظر ایرانیان دندانپزشکی است. برا اطلاعات بیشتر در مورد اون میتونید به صفحه تحصیل دندانپزشکی در رومانی مراجعه کنید. همچنین سومین راه محبوب برای گرفتن اقامت در کشور رومانی، سرمایه گذاری در رومانی است. این راه هم یکی از دیگر راه های محبوب برای مهاجرت به این کشور است. 

لوگو رویزا گروپ

رویزا؛ رویای زندگی شما …

امیدواریم مطالب مفیدی را در مورد آشنایی با بخارست به شما ارائه کرده باشیم. این مطلب توسط رویزا نوشته شده است و امیدوار هستیم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. همچنین شما عزیزان میتوانید از طریق روش های زیر با مشاورین خودتون در رویزا ارتباط برقرار کنید. مشاروین رویزا همه روزه و همه ساعت در خدمت شما عزیزان هستند.

مهاجرت به رومانی با رویزا:

ویزای رومانی یکی از بهترین و معتبر ترین ویزا ها در دنیاست. اگر قصد اقامت در رومانی را دارید، اینکار تخصص رویزا است. رویزا شرایط مهاجرت به رومانی را برای شما فراهم میکند. اگر شما هم کشور رومانی برای مهاجرت انتخاب کردید، همین حالا با مشاورین ما تماس بگیرید.

*** توجه: لطفا به علت حضور ما در کشور رومانی با راه های ارتباطی زیر با ما ارتباط بگیرید. در صورت تماس مستقیم و پاسخگویی ما، متحمل هزینه زیادی میشوید.

اینستاگرام

شما میتوانید از طریق اینستاگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

واتس اَپ

شما میتوانید از طریق واتس اَپ با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

تلگرام

شما میتوانید از طریق تلگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

فیس بوک

شما میتوانید از طریق فیس بوک با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا