خانه » اخذ ویزای شینگن تضمینی فوری 2024!

اخذ ویزای شینگن تضمینی فوری 2024!

اخذ ویزای شینگن تضمینی فوری
به این صفحه امتیاز دهید!

اخذ ویزای شینگن و سفر به کشورهای اروپایی و کار و تحصیل در این کشورها یکی از آرزوهای جوانان می‌باشد. اما به منظور مهاجرت به این کشورها باید حتما مدرک قانونی برای ورود به این کشورها را دریافت کرد. با اخذ ویزای شینگن درواقع شما کلیدی برای ورود به کشورهای اروپایی را به دست می‌آورید. با توجه به سیاست‌هایی که وجود دارد و همچنین قوانینی که هر کشور برای اخذ اقامت و در نهایت ویزای آن کشور وضع کرده است این مسیر پر از چالش می‌باشد. اما امروز ما در مجموعه مهاجرتی رویزا کنار شما هستیم تا راحت ترین و تضمینی ترین روش برای دریافت ویزای شینگن را با هم بررسی و تمامی مراحل از آشنایی با این مدرک مهم تا مراحل دریافت آن را برای شما توضیح دهیم.   

همچنین افراد به دنبال سریعترین راه برای اخذ ویزای شینگن برای ورود به این کشورها هستند بسیار ضروری است که در این راه از راهنمایی متخصصان در زمینه مهاجرت بهره‌مند شویم. کارشناسان ما در رویزا برای اخذ ویزای شینگن فوری به صورت تضمینی آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند.

نوبت دهی برای اخذ ویزای شینگن

این ویزا به شما کمک می‌کند بتوانید در مسیر سرمایه گذاری و یا تحصیل و کار در این کشورها بدون استرس مشغول به فعالیت باشید. اما لازم به ذکر است با توجه به سخت گیری‌های که اتحادیه اروپا برای ویزا به مهاجران وضع کرده است این مسیر گاها با چالش روبه رو می‌شود. برای همین دلیل کارشناسان ما در این زمینه کنار شما هستند تا شما را در تمامی مراحل از انتخاب مقصد مورد نظر تا مراحل اقدام برای آن و اخذ ویزای شینگن تا مهاجرت به کشور مقصد راهنمایی کنند.

شما می‌توانید با پر کردن فرم زیر برای درخواست مورد نظر برای مهاجرت منتظر تماس کارشناسان مجرب رویزا گروپ در اولین فرصت باشید تا از راهنمایی آن‌ها بهره‌مند شوید.

نوبت دهی مشاوره رایگان

همانطور که گفتیم مسیر مهاجرت و اخذ ویزا چالش‌های بسیاری به دنبال دارد به همین منظور ما در این مقاله به معرفی ویزای شینگن، انواع ویزا، راه‌های اخذ آن و مزایا دریافت آن می‌پردازیم. همچنین سعی براین داریم تا بهترین نکات و مسیرها برای آسان تر شدن این مسیر و گرفتن فوری ویزای شینگن به صورت تضمینی را به شما ارائه دهیم. پس در این مسیر همراه ما باشید تا مهاجرتی امن و بدون استرس را تجربه کنید.

ویزای شینگن چیست؟

ویزای شینگن نوعی جواز برای سفر و ورود به کشورهای اروپایی می‌باشد. در واقع کسانی که موفق به اخذ ویزای شینگن شده‌اند می‌توانند راحت و با داشتن این مجوز به 27 کشور اروپایی حوزه شینگن ورود و خروج کنند و از مزایای این کشورها بهره مند شوند.

تاریخچه ویزای شینگن

بعد از جنگ جهانی دوم و ایجاد اتحادیه اروپا برخی از کشورهای این منطقه سعی کردند تا بتوانند مانند قبل به طور آزادانه بین کشورهای اروپایی سفر کنند.در ابتدا خرداد ماه 1984 کشورهای فرانسه و آلمان برای برداشتن این محدودیت‌ها اقدام کردند. بعد از این اقدام قراردادی بین 5 کشور، آلمان، بلغارستان، هلند، فرانسه و لوکزامبورگ در روستای کوچکی در لوکزامبورگ به تصویب رسید. طی این قرارداد کشورهایی که جزو این اتحادیه بودند می‌توانستند بدون محدودیت و فقط با داشتن پاسپورت به کشورهای عضو اتحادیه سفر کنند.

هرچقدر این رفت و آمد برای کشورهای اتحادیه اروپا آسان می‌باشد برعکس برای کشورهای خارج از اتحادیه بسیار سختگیرانه تر و پر از چالش است. از این قرار لازم است برای مهاجرت به این کشورها حتما برای اخذ ویزای شینگن اقدام کنید در ادامه کشورهای عضو منطقه شینگن را برای اطلاعات بیشتر شما معرفی می‌کنیم.

کشورهای عضو شینگن

کشورهای اتریش، بلژیک، آلمان، جمهوری چک، رومانی، ایسلند، فنلاند، فرانسه، ایتالیا، لیتوانی، هلند، یونان، نروژ، لهستان، مالت، اسپانیا، اسلواکی، اسلوونی، پرتغال، سوئد، سوئیس، لیختنشتاین، دانمارک، استونی، مجارستان، لتونی و لوکزامبورگ همگی جزو اتحادیه شینگن می‌باشند. شما فقط با اخذ ویزای شینگن از یکی از کشورهای ذکر شده می‌توانید بدون مجوز فقط با داشتن پاسپورت یکی از این کشورها آزادانه به کشورهای حوزه شینگن رفت و آمد کنید.

لازم به ذکر است که اطلاع داشته باشید تنها 23 کشور از این 27 کشور تمام قوانین شینگن را اجرا می‌کنند. 4 کشور ایسلند، لیخنشتاین، نروژ و سوئیس فقط وابسته به اتحادیه شینگن می‌باشند و جزو اتحادیه اروپا به حساب نمی‌آیند. این کشورها از اعضای منطقه آزاد تجاری اروپا می‌باشند که طبق یک توافقنامه دیگر قوانین شینگن را اجرا می‌کنند.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ ویزای شینگن باید بدانید که این ویزا فقط محدود به یک نوع نمی‌باشد و انواع مختلفی دارد که در ادامه قصد داریم شما را با انواع ویزای شینگن آشنا کنیم. توجه به اینکه سال 2024 تغییرات بسیاری برای بیشتر کشورهای اروپایی حوزه شینگن اعمال شده است.

کشورهای شینگن

انواع ویزای شینگن

برای اخذ ویزای شینگن باید توجه داشته باشید که ویزای شینگن انواع مختلفی دارد که با توجه به نوع درخواست و نیاز مقاضی یکی از انواع آن به افراد داده می‌شود. در زیر انواع ویزا بررسی شده است.

1.ویزای اتحادیه شینگن

ویزای گردشگری اروپا نام دیگر ویزای اتحادیه شینگن می‌باشد. با اخذ ویزای شینگن نوعA می‌توان هر 6 ماه به مدت زمان حداکثر 90 روز به کشورهای عضو اتحادیه شینگن سفر کرد. ویزای اتحادیه شینگن با توجه به نوع تقاضای فرد به سه نوع A,B,C تقسیم می‌شود.

·         ویزای شینگن نوعA

این نوع ویزا درواقع به ویزای توریستی اطلاق می‌شود که به عنوان ویزای ترانزیت معروف است. فرد متقاضی با اخذ ویزای شینگن نوع A تنها می‌تواند پرواز خود را در یکی از کشورهای منطقه شینگن جا به جا کند و به کشوری خارج از این منطقه پرواز کند. افرادی که دارای پاسپورت دیپلماتیک و یا ویزای شینگن یا ویزای کانادا و ژاپن و یا حتی آمریکا و سوئیس باشد نمی‌تواند از این نوع ویزا استفاده کند.

·         ویزای شینگن نوعB

ویزای نوع B نیز مانند نوع A توریستی و برای ترانزیت می‌باشد. اما فرقی که میان این دو وجود دارد با دریافت ویزای شینگن نوع B می‌توان به مدت 5 روز در این کشورها حضور داشت .

·         ویزای شینگن نوعC

از دیگر ویزاهای توریستی شینگن نوع C می‌باشد که در واقع نوعی ویزای کوتاه مدت است و زمان اعتبار آن از هنگام صدور ویزا برای فرد محاسبه می‌شود. با اخذ ویزای شینگن نوع C خود به صورت سینگل یا یکبار مصرف، دوبار مصرف و یا مولتی می‌باشد.

در صورت دریافت ویزای شینگن نوع C یکبار مصرف شما فقط یکبار اجازه ورود به خاک منطقه شینگن را دارید و بعد از آن ویزا حتی در شرایطی که اعتبار هم داشته باشد لغو می‌شود. ویزای دوبار مصرف نوعC فرد در یک زمان مشخص اجازه دوبار ورود به کشورهای حوزه شینگن را دارد. اما ویزای مولتیپل به فرد امکان می‌دهد تا طی زمان 90 روز هر 6 ماه به یکی از کشورهای شینگن وارد شود.

2.ویزای اعتباری منطقه محدود

با اخذ ویزای شینگن نوع LVT یا منطقه محدود فرد فقط مجاز به ورود کشور صادر کننده ویزا و کشورهای مشخص شده توسط سفارت در زمان صدور ویزا می‌باشد. این ویزا فقط برای پناهندگی و یا معمولا برای کارهای بشر دوستانه صادر می‌کنند.

3.ویزای شینگن نوع D

اخذ ویزای شینگن نوع D مختص افرادی است که برای تحصیل و یا درمان نیاز به اقامت کشور مورد نظر دارند. این نوع ویزا نیز نوع یکبار مصرف و چندبار مصرف دارد. یکبار مصرف برای افرادی می‌باشد که به طور مثال برای درمان در این کشور حضور یافته و بعد از درمان به کشور مبدا بازخواهد گشت. اما چنبار مصرف برای  دانشجویانی که قصد کارای تحقیقاتی در کشورهای دیگر حوزه شینگن را دارند مناسب می‌باشد.

مراحل اخذ ویزای شینگن

اخذ ویزای شینگن چالش‌ها و پیچیدگی‌های بسیاری دارد. اما برای دریافت ویزا باید مراحلی را طی کرد که انجام صحیح این مراحل خود بسیار مورد اهمیت است. در زیر به مراحل اخذ ویزای شینگن اشاره شده است.

  • تعیین هدف سفر
  • کامل کردن فرم درخواست ویزا
  • تهیه مدارک مورد نیاز
  • تنظیم وقت سفارت
  • شرکت در مصاحبه

مدارک لازم برای دریافت ویزای شینگن

برای اخذ ویزای شینگن مدارکی لازم است که گاه نیاز است این مدارک ترجمه شوند اما ارائه درست این مدارک از اهمیت زیادی برخوردار است. هرگونه نقص در ارائه این مدارک ممکن است منجر به رد شدن درخواست ویزای شما شود. در ادامه مدارک لازم برای دریافت ویزا برای شما بررسی قرار گرفته است.

  • پاسپورت
  • فرم تقاضای ویزا
  • عکس
  • شناسنامه
  • اسناد مالی
  • اصل و ترجمه اسناد مالکیت
  • اصل و ترجمه مدارک شغلی
  • ترجمه آخرین مدرک تحصیلی
  • رضایت نامه محضری
  • بلیط پرواز
  • بیمه مسافرتی
  • برگه رزرو هتل

نکات کلیدی برای اخذ ویزای شینگن

برای اخذ ویزای شینگن رعایت یک سری نکات می‌تواند در روند افزایش سرعت و اخذ ویزای شما تاثیر زیادی بگذارد که در زیر به آن پرداخته ایم.

1.هدف

داشتن هدف و دلایل مشخص برای سفر یکی از کلیدی ترین گزینه‌ها برای اخذ ویزای شینگن می‌باشد.

2.صداقت

شاید این مسئله برایتان خنده دار و مسخره به نظر بیاید اما کسانی که در هنگام مصاحبه صداقت نداشتن معمولا در طی پرسش‌هایی که از آن‌ها شده است دچار سردرگمی شده‌اند. در نهایت این موضوع سبب شده است تا برای اخذ ویزای شینگن با مشکل مواجه شوند.

3.متاهل بودن

معمولا افراد متاهل برای اخذ ویزای شینگن از افراد مجرد شانس بیشتری داشته‌اند.

4.محل اقامت

تعیین محل اقامت از قبل و یا برگه رزرو هتل به شما در روند اخذ ویزای شینگن کمک بسیاری می‌کند.

5.انگشت نگاری

حتما برای اینکه بتوانید به صورت قانونی سفر کنید به یکی از کشورهایی که سفارت معرفی می‌کند سفر کنید و انگشت نگاری را انجام دهید در غیر این صورت شما یک مسافر غیر قانونی خواهید بود.

6.رزرو بلیط

از مولفه‌هایی که به اخذ ویزای شینگن شما سرعت میبخشد رزرو بلیط هواپیما می‌باشد.

7.سند ملکیت

نداشتن سند ملکیت مسئله مهمی نمی‌باشد اما داشتنش هم می‌تواند به سرعت اخذ ویزا شینگن کمک کند.

8.سن

هر چقدر سن فرد متقاضی برای اخذ ویزای شینگن بیشتر باشد دریافت آن راحت تر و سریع‌تر می‌باشد.

زمان لازم برای اخذ ویزای شینگن

معمولا دو تا 3 هفته برای بررسی ویزای شینگن زمان برده می‌شود. اما گاه ممکن است برای بررسی و صدور این زمان کمتر باشد و گاه بیشتر ممکن است زمان ببرد. اما معمولا طی مدت 6 هفته بعد از ارائه مدارک معلوم می‌شود می‌توانید موفق به اخذ ویزای شینگن شوید یا خیر.

اخذ ویزای شینگن فوری تضمینی

بسیاری از موسسات مهاجرتی و وکلای مهاجرتی ادعا می‌کنند که می‌توانند ویزای شینگن را به صورت تضمینی و فوری فراهم کنند، اما باید با این نوع ادعاها بسیار محتاط بود. قوانین ویزای شینگن دقیق و قاطع هستند و هیچ فرد یا سازمانی نمی‌تواند تضمین صد‌ درصدی برای صدور ویزا ارائه دهد. اما راه‌هایی برای تسریع بخشیدن به این امور وجود دارد که میتوان از طریق آن با سرعت بیشتری ویزای شینگن را دریافت کرد. یکی از این مسیرها برای اخذ ویزای شینگن فوری انتخاب کشور مناسب برای ویزای شینگن می‌باشد که در ادامه این موضوع را مور بررسی قرار می‌دهیم.

بهترین کشور برای اخذ ویزای فوری شینگن

برخی از کشورهای اروپایی با توجه به برنامه‌های مهاجرتی که وضع کرده‌اند خیلی سریع تر برای فرد متقاضی ویزای شینگن را صادر می‌کندد. کشور رومانی با توجه به اینکه به تازگی به کشورهای منطقه شینگن پیوسته است شرایط خیلی مناسبی را برای افراد مهاجر به وجود آورده است. این کشور نه تنها یکی از ارزانترین و راحت ترین کشورهای حوزه شینگن برای مهاجرت می‌باشد بلکه بهترین کشور برای اخذ ویزای شینگن فوری می‌باشد. کشور رومانی از نظر هزینه‌های زندگی و برنامه‌های تحصیلی و درمانی و همچنین شرایط مناسب سرمایه‌گذاری یکی از بهترین کشورها برای اخذ ویزا و مهاجرت در سال 2024 می‌باشد.

نکاتی برای بالا بردن شانس اخذ ویزا

برای اخذ ویزای شینگن به سرعت و فوری نکاتی قابل توجه می‌باشد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

  • ارائه اسناد و مدارک صحیح و کامل
  • برنامه‌ریزی مناسب و ارائه برنامه سفر مشخص
  • داشتن سابقه مالی معتبر و کافی
  • اثبات تمکن مالی و انگیزه بازگشت به کشور خود
  • پیدا کردن کشوری مناسب برای اخذ ویزا

 

دلایل ریجکتی ویزای شینگن

از چالش‌های که معمولا برای اخذ ویزای شینگن با آن ممکن است مواجه شویم رد شدن ویزا می‌باشد. در صورت رعایت نکردن یک سری از مسائل ممکن است درخواست ویزای شما رد یا ریجکت شود که ما در زیر دلایلی که معمولا برای آن ویزا رد و یا ریجکت می‌شود را مورد بررسی قرار دادیم.

1.پاسپورت آسیب دیده

اگر پاسپورت شما دچار صدمه شده باشد درواقع از آن درست نگهداری نشده باشد. مثال به علت پاره شدن و یا جدا و مفقود شدن برگه‌های آن ویزای شینگن شما رد شود.

2.پاسپورت نامتعبر

عواملی مانند زمان صدور گذرنامه تاریخ آخرین سفر و نداشتن برگه خالی در پاسپورت از اخذ ویزای شینگن شما جلوگیری می‌کند.

3.عدم داشتن برنامه سفر

اگر شما یک برنامه مناسب برای ارائه برنامه سفر خود در منطقه شینگن نداشته باشید ویزای شینگن شما رد می‌شود.

4.اثبات بازگشت به وطن

از دلایلی که در رد شدن ویزای شینگن شما بسیار موثر است نداشتن دلیلی محکم و کافی برای اثبات برگشت به وطن می‌باشد.

5.بیمه نامتعبر

ارائه ندادن بیمه مسافرتی معتبر برای مدت اقامت در منطقه شینگن از دیگر دلایل ریجکتی ویزای شینگن می‌باشد.

6.عدم ارائه مدارک اقامت

ارائه مدارکی مانند برگه‌ی رزرو هتل یا دعوتنامه از طرف میزبان و یا برگه پرداختی رزرو یک تور همه در اخذ ویزای شینگن اهمیت دارند. در غیر این صورت ویزای شما رد خواهد شد.

اخذ ویزای فوری

نکات مهم تمکن مالی برای صدور ویزای شینگن

تمکن مالی درواقع یک نامه انگلیسی از طرف بانک برای تایید این مسئله که فرد متقاضی می‌تواند از پس مخارج مربوطه در کشور مقصد بربیاید. که این مبلغ با توجه به نوع ویزایی که شما برای آن اقدام می‌کنید متفاوت است. حتی اگر درخواست ویزای تحصیلی دارید هم با توجه به رشته مورد نظر هزینه آن متفاوت می‌باشد. اما باید بدانید که تمکن مالی براساس موجودی حساب و گردش حساب شما محاسبه می‌شود و تمام هزینه را نباید باهم به حساب واریز کرد. همچنین لازم به ذکر است تا دریافت نتیجه برای اخذ ویزا به هیچ عنوان به تمکن مالی خود دست نزنید تا در زمان استعلام با مشکل مواجه نشوید. و از زمان صدور نامه تمکن فقط یک ماه اعتبار دارد.

نقش کنسولگری‌ها و سفارتخانه‌ها برای اخذ ویزا

کنسولگری‌ها و سفارتخانه‌های کشورهای عضو منطقه شینگن نقش اساسی در بررسی و صدور ویزا دارند. این نهادها مسئول هستند که اطمینان حاصل کنند متقاضیان تمامی شرایط لازم را برای دریافت ویزا را دارا هستند. آن‌ها با دقت به بررسی مدارک و شواهد ارائه شده توسط متقاضیان می‌پردازند و بر اساس آن تصمیم‌گیری می‌کنند. به همین منظور لازم است برای اخذ ویزای شینگن حتما صادق باشید و از یک مشاور توانمند در این زمینه راهنمایی بخواهید.

چرا رویزا را برای دریافت ویزای شینگن انتخاب کنیم؟

مجموعه مهاجرتی رویزا گروپ به دلیل داشتن کارشناسان متخصص و مجرب در زمینه تمامی امور مهاجرت و تنظیم بهترین و مناسب ترین شرایط برای قرارداد و تشخیص بهترین روش‌ها برای انجام پروسه مهاجرت و جلوگیری از ریجکت شدن ویزا بهترین گزینه شما برای انتخاب مشاور به منظور اخذ ویزای شینگن و مهاجرت می‌باشد.

کلام آخر رویزا

در نهایت، به یاد داشته باشید که اخذ ویزای شینگن، مانند هر پروسه‌ی مهم دیگری، نیازمند صداقت، دقت و برنامه‌ریزی است. داشتن هدف و صداقت برای اخذ ویزا به شانس شما برای روند اخذ ویزا کمک بسیاری می‌کند.

وبسیار مهم است که فرد متقاضی در انجام تحقیقات دقیق، مشورت با مشاورین حقوقی معتبر و کارشناسان سفر، و پیروی از روند صحیح درخواست بسیار منظم و دقیق باشد. تمامی این مسائل به سرعت شما در اخذ ویزای شینگن کمک شایانی می‌کند.

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا