خانه » سوالات متداول مهاجرت تحصیلی در سال 2024

سوالات متداول مهاجرت تحصیلی در سال 2024

سوالات مهاجرت تحصیلی
به این صفحه امتیاز دهید!

تصمیم برای مهاجرت و تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور در کنار مزایایی که دارد چالش‌ها و نگرانی‌هایی را به همراه دارد. به همین منظور پرسش‌های فراوانی در طول مراحل مهاجرت تحصیلی برای افراد به وجود می‌آید. ما امروز در این مقاله سعی داریم تا تمامی سوالات متداول مهاجرت تحصیلی شما را پاسخگو باشیم تا بتوانیم در این مسیر در کنار شما باشیم.

نکته ای که بسیار قابل توجه می‌باشد این است که مهاجرت تحصیلی دریچه تازه‌ای از زندگی را به روی شما باز می‌کند. به همین منظور راهنمایی یک مشاور متخصص در زمینه‌ی مهاجرت تحصیلی کمک بسیاری به افراد می‌کند.

نوبت‌دهی آنلاین مهاجرت تحصیلی

اگر شما تصمیم به مهاجرت به روش تحصیلی را دارید صد در صد به دنبال یک مشاور متخصص برای امور مهاجرت خود هستید. و یا حتی پرسش‌هایی با توجه به درخواست خود برای مهاجرت ذهن شما را مشغول کرده است. شما عزیزان می‌توانید با پر کردن فرم زیر و نوع درخواست خود منتظر تماس کارشناسان رویزا گروپ در سریع ترین زمان ممکن باشید. شرکت مهاجرتی رویزا گروپ با پاسخ به سوالات متداول مهاجرت تحصیلی و تمامی سوالاتی که ذهن شما را درگیر کرده است شما را در این مسیر پرچالش همراهی می‌کند.

نوبت دهی مشاوره رایگان

پرتکرار ترین سوالات متداول مهاجرت تحصیلی

در طی فرآیند مهاجرت تحصیلی سوالات بسیاری برای مهاجرکنندگان به پیش می‌آید. از پرتکرارترین سوالات متداول مهاجرت تحصیلی در سال 2024 مناسب ترین کشور برای تحصیل،بهترین رشته‌ها برای تحصیل، هزینه‌های تحصیل، ویزای تحصیلی، بورسیه تحصیلی می‌باشد. همچنین سوالات دیگری در این مسیر برای شما پیش می‌آید که ما سعی می‌کنیم تا بهترین جواب‌ها را به شما در این مسیر بدهیم.

اگر به دنبال پاسخ پرسش‌های شخصی خود در امور مرتبط به مهاجرت تحصیلی هستید کارشناسان ما همه روزه آماده پاسخگویی به پرسش‌های شما هستند.

سوالات مهاجرت تحصیلی

مناسب‌ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی

از پرتکرارترین سوالات متداول مهاجرت تحصیلی مناسب‌ترین کشورها برای مهاجرت در سال 2024 می‌باشد. به همین منظور امروز ما در این مقاله سعی داریم تا چندتا از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی را به شما معرفی کنیم. صد در صد مناسب‌ترین کشور برای مهاجرت تحصیلی باید دارای ویژگی‌های منحصر به فردی باشد تا مهاجرکنندگان آن کشور را برای مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. کشورهای آلمان، انگلیس، کانادا، فرانسه، ایتالیا، رومانی، استرالیا، هلند، اتریش، سوئیس از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی می‌باشند. مناسب‌ترین کشور برای تحصیل منظور دارای بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل و شرایط عالی تحصیلی می‌باشد.

در بلاگ رویزا بخوانید: تحصیل پزشکی در رومانی و اخذ ویزا تحصیلی 2024

بهترین رشته‌ها برای تحصیل در سال 2024

انتخاب یک رشته مناسب و آینده دار برای تحصیل و مهاجرت از طریق آن از چالشی ترین سوالات متداول مهاجرت تحصیلی می‌باشد. انتخاب یک رشته مناسب با نوع توانایی افراد و با توجه به کشور مقصد برای مهاجرت بسیار چالش برانگیز می‌باشد. انتخاب رشته در آینده شغلی افراد نقش بسزایی دارد. به همین منظور مهم است که قبل از تعیین رشته برای مهاجرت حتما تمامی ابعاد آن سنجیده شود.

در سال 2024 رشته‌های مهندسی و هنر و پزشکی بسیار مورد توجه علاقمندان برای مهاجرت از طریق تحصیل می‌باشد. به همین منظور خیلی از کشورهای اروپایی با به وجود آوردن بهترین شرایط تحصیلی در خصوص این رشته‌ها بهترین مقصد برای مهاجرت می‌باشند. جدیدا برخی از رشته‌های مدیریتی نیز طرفدار زیادی برای انتخاب پیدا کرده است.

سوالات متداول مهاجرت تحصیلی

هزینه‌های مهاجرت از طریق تحصیلی

یکی از همیشگی‌ترین سوالات متداول مهاجرت تحصیلی هزینه‌های تحصیل می‌باشد. باید توجه داشت که هزینه‌های تحصیل با توجه به نوع رشته و کشور انتخابی برای تحصیل بسیار متغیر می‌باشد. بعضی از کشورها خدمات تحصیلی بسیار عالی را ارائه می‌دهند ولی از نظر هزینه‌های تحصیلی بسیاری باید پرداخت شود. به این منظور و با توجه به هزینه‌های زیاد تحصیل مهاجرت برای بعضی از افراد دشوار می‌شود. اما بعضی از کشورها در کنار ارائه بهترین خدمات تحصیلی از هزینه‌های زندگی و تحصیلی بسیار کمی برخوردار هستند. باید توجه داشته باشید انتخاب کشوری که هزینه‌های اقتصادی آن پایین است اهمیت ویژه‌ای دارد. کشور رومانی برای تحصیل از نظر هزینه‌های تحصیلی و زندگی بسیار مناسب می‌باشد.

همچنین قابل توجه است در پاسخ به یکی از سوالات متداول مهاجرت تحصیلی یعنی هزینه‌های تحصیل برای مهاجرت عوامل دیگری نیز دخالت دارد. باید ذکر کنیم که تمامی هزینه‌های اخذ ویزا، هزینه‌های کنسولگری و اقامت در تعیین هزینه‌های مهاجرت نیز تاثیر دارد.

بیشتر بخوانید: معرفی رشته‌های مهندسی برای مهاجرت در ۲۰۲۴

سوالات متداول چگونگی دریافت ویزای تحصیلی

از مهم ترین سوالات متداول مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان متقاضی تحصیل در کشورهای خارجی چگونگی دریافت ویزای تحصیلی می‌باشد. دریافت ویزای تحصیلی بعد از مرحله‌ی اخذ پذیرش در دانشگاه مورد نظر می‌باشد. برای دریافت ویزای تحصیلی ابتدا باید سفارت کشور مقصد مراجعه کرده و با تحویل مدارک موردنیاز خود برای اخذ ویزا تحصیلی اقدام کنید. برخی از کشورها شرایط پیچیده‌ای برای پذیرش ویزا ارائه می‌دهند ولی برخی دیگر بهترین شرایط برای پذیرش را در نظر می‌گیرند. این مسئله با توجه به انتخاب کشور مقصد برای مهاجرت بسیار متفاوت می‌باشد.

بهترین سوالات متداول مهاجرت تحصیلی

بورسیه تحصیلی به چه صورت می‌باشد؟

بعضی از کشورها برای ارتقا و رشد کشور خود اقدام به دادن بورسیه برای دانشجویان بین المللی کرده‌اند. دانشجویان ممتاز می‌توانند با ارسال مدارک خود برای دانشگاه مورد نظر از بورسیه تحصیلی نیز برخوردار شوند. در مرحله اول برای اخذ بورسیه تحصیلی تمامی مدارک مربوط به دوره تحصیلی قبلی و ریزنمرات با ترجمه آن به دانشگاه مورد نظر برای تحصیل ارسال می‌شود. مدارک شامل گواهینامه‌های ‌آموزشی، ریز نمرات، توصیه نامه و انگیزه نامه برای ادامه تحصیل می‌باشد. بعد از ارسال مدارک دانشجو برای مصاحبه با دانشگاه انتخابی آماده می‌شود و بعد از قبولی مصاحبه دانشجو برای اخذ ویزای کشور مورد نظر اقدام می‌کند.

مطالعه این مطلب نیز پیشنهاد می‌شود:  سن مهاجرت تحصیلی چقدر است؟

آیا بعد از مهاجرت تحصیلی می‌توان وارد بازار کار شد؟

بعد از مهاجرت تحصیلی خیلی از کشورها این بستر را فراهم کرده‌اند تا دانشجو بعد از اتمام تحصیل بلافاصله وارد بازار کار شوند. به همین منظور از اولین سوالات متداول مهاجرت تحصیلی بعد از مهاجرت این می‌باشد که آیا می‌توانم بعد از تحصیل وارد بازار کار شوم؟ در برخی از کشورها دانشجو باید بعد از اتمام تحصیل تا چندسال در کشور مقصد در مراکز مربوطه مشغول به کار باشد. در نهایت می‌توانند با اشتغال در کشور مقصد اقامت آنجا را به دست آورند. با به دست آوردن اقامت کشورهای اروپایی می‌توان از مزایای عالی کشورهای اروپایی بهره برد.

سوال متداول می‌توانم با داشتن ویزای دانشجویی کار کنم؟

از سوالات متداول مهاجرت تحصیلی کار در هنگام تحصیل می‌باشد. اگر شما خواهان کار در زمان دانشجویی هستید باید بدانید که با در اختیار داشتن ویزای دانشجویی شما مجاز هستید 20 ساعت در هفته کار کنید. و در صورتی مجاز به کار کردن هستید که دوره تحصیلی شما آغاز شده باشد.

مهاجرت تحصیلی و پاسخ به سوالات

سوال متداول برای پذیرش تحصیلی باید مدرک زبان داشت؟

برای پاسخ به یکی از سوالات متداول مهاجرت تحصیلی که مدرک زبان می‌باشد باید ذکر کنیم قوانین اخذ پذیرش تحصیلی هرکشور متفاوت می‌باشد. برخی از دانشگاه‌ها خواستار مدرک زبان با نمره آیلتس بالای 6 یا 7 می‌باشند. اما برخی از دانشگاه‌ها آیلتس 4 یا 5 هم قبول می‌کنند. و یا حتی بعضی از دانشگاه‌ها به غیر از مدرک آیلتس دیگر مدارک تافل، PTE، دولینگو و غیره را نیز قبول دارند. اما قابل توجه است که بعضی دیگر از کشورها مانند رومانی داشتن مدرک زبان ضروری نمی‌باشد و فرد بعد از اخذ پذیرش در دانشگاه‌های رومانی می‌تواند در دوره‌های زبان شرکت کند. معمولا خود کشور رومانی قبل از شروع تحصیل یک دوره چندماهه کلاس زبان برای دانشجویان بین‌الملل برگزار می‌کند.

تا چه زمان می توانم در کشور مقصد اقامت داشته باشم؟

آیا یکی از سوالات متداول مهاجرت تحصیلی برای شما هم مدت زمان اقامت می‌باشد؟ باید بگوییم که با ویزای دانشجویی شما اجازه دارید تا اتمام دوره تحصیلی خود در کشور مقصد اقامت داشه باشید. اما شما پس از اتمام تحصیلات خود ، برای مدت کوتاهی اجازه اقامت در آن کشور را خواهید داشت ، با این حال این مقدار می تواند بسته به کشور مقصد بین 60 روز تا 4 ماه متفاوت باشد .

همسرم می‌تواند همراه من مهاجرت کند؟

باید گفت یکی از پر دغدغه ترین سوالات متداول مهاجرت تحصیلی درباره‌ی ویزای همراه در صورت مهاجرت تحصیلی می‌باشد. افرادی که قصد اخذ پذیرش در دانشگاه‌های خارجی را دارند می‌توانند همسرشان را نیز با خود ببرند. بدین منظور همسر دانشجو با ارائه مدارک مورد نیاز می‌تواند ویزای کاری موقت دریافت کند و تا اتمام تحصیل دانشجو در کشور مقصد به فعالیت بپردازد.

پرسش‌های متداول مهاجرت

کلام آخر رویزا گروپ

اگر شما قصد دارید برای ویزای تحصیلی اقدام کنید به غیر از مطالعه سوالات متداول مهاجرت تحصیلی حتما باید یک مشاور و راهنما در کنار خود داشته باشید. بنابراین اگر هنوز شما اقدامی برای درخواست مشاور برای راهنمایی در طول مسیر مهاجرت تحصیلی انجام نداده‌اید کارشناسان رویزا گروپ پیشنهاد ما می‌باشد. کارشناسان مهاجرتی رویزا با تخصص چندین ساله خود در زمینه مهاجرت تحصیلی می‌توانند بهترین پاسخ را به پرسش‌های شما بدهند. ما در رویزا مفتخریم تا با پاسخ به پرسش‌های شما در این مسیر پرچالش همراه شما باشیم.

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا