خانه » راهنمای ثبت شرکت در رومانی در سال 2024

راهنمای ثبت شرکت در رومانی در سال 2024

به این صفحه امتیاز دهید!

یکی از بهترین راه‌ها برای مهاجرت و اخذ اقامت دائم در رومانی، سرمایه‌گذاری برای ثبت شرکت در رومانی است. از آنجایی که رومانی عضو اتحادیه اروپا است. این کشور یکی از بهترین گزینه‌ها برای ثبت شرکت است. اما آنچه مهم است، این است که تمامی اطلاعات را برای ثبت شرکت در رومانی در اختیار داشته باشید. زیرا تنها راه راه صحیح برای سرمایه‌گذاری درست در یک کشور، دانستن تمامی اطلاعات مورد نیاز درمورد روند این کار است.

مشاوره آنلاین رویزاگروپ

یکی از اصلی‌ترین مزایای همراهی با رویزاگروپ، بهره‌مندی از شرایط مشاوره آنلاین توسط متخصصین و مشاوران ما است. که شما میتوانید با پر کردن فرم زیر، درخواست خود را جهت کسب اطلاعات و شرایط ثبت شرکت در رومانی در سال 2024، به صورت رایگان برای ما ارسال کنید. و مطمئن باشید در اولین زمان ممکن، به درخواست شما پاسخ خواهیم داد.

نوبت دهی مشاوره رایگان

ثبت شرکت در رومانی

ثبت شرکت در رومانی از دیگر راه‌های مهاجرت به این کشور و اخذ اقامت رومانی در زمانی بسیار کوتاه‌تر می‌باشد. درواقع این موضوع تا حد زیادی وابسته به نوع شرکتی است که شما قصد تاسیس آن را دارید. زیرا هزینه‌ها و شرایط پذیرش به صورت تخصصی مربوط به نوع شرکت مورد نظر شما می‌شود. اما آنچه مهم است کسب اطلاعات کافی از افراد با تجربه و خبره در این مسیر است. تا از هرگونه خطای احتمالی در این مسیر جلوگیری شود. بنابراین در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا تمامی اطلاعات لازم را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. و به علاوه شما را با تمامی انواع شرکت آشنا کنیم. چرا که این آشنایی به شما کمک می‌کند تا برای شروع قدم در مسیر درستی بگذارید.

روند ثبت شرکت در رومانی نیز بسیار راحت و سریع است. اگر شما هم به دنبال گسترش کسب‌وکار خود در بازارهای اروپایی هستید، کشور رومانی با نرخ‌های مالیاتی بسیار پایین، نیروی کار بسیار ماهر و توانمند و همچنین فرصت‌های ویژه به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در حوزه سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت به حساب می‌آید.

مطالب مرتبط: مهاجرت به رومانی از طریق سرمایه‌گذاری

انواع شرکت برای ثبت در رومانی

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، شرکت‌ها انواع مختلفی دارند. که دانستن این تنوع باعث می‌شود که بتوانید در مسیر درستی در این زمینه گام بردارید. شرکت‌ها به صورت سهامی خاص، سهامی عام، مالکیت انحصاری، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت تضامنی با مسئولیت‌های محدود نیز می‌باشند. که هر کدام از این نوع شرکت‌ها برای ثبت شرایط و مسیرهای ثبتی متفاوتی دارند.

بنابراین دانستن انواع مختلفی شرکت‌ها به شما کمک خواهد کرد تا بهترین روش‌ را برای این کار در پیش گیرید. در ادامه مطلب به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید با انواع شرکت‌ها و نحوه و شرایط ثبت آن آشنا شوید. بنابراین در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ثبت شرکت در رومانی

ثبت شرکت‌های سهامی عام در رومانی

شرکتهای سهامی عام شرکتهایی هستند که سرمایه آنها به قطعات سهام تقسیم شده است و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آنهاست و قسمتی از سرمایه این شرکتها از طریق فروش سهام به مردم تامین می شود. در بین شرکت‌های سهامی شرکت سهامی عام طرفدار بیشتری برای سرمایه گذاری بین سرمایه گذاران دارد.

طی سال‌های گذشته رومانی با تغییرات و پیشرفت‌هایی که در روند سیاسی و اقتصادی خود داشته است، بستر را برای افرادی که هدفشان سرمایه‌گذاری در رومانی بوده، فراهم کرده است. بنابراین این کشور برای سرمایه‌گذاری انتخاب خوبی به شمار می‌رود. شرکت‌های سهامی عام برای سرمایه‌گذارانی مناسب است که به دنبال دریافت سرمایه‌های کلان از طریق بورس هستند.

شرکت‌های سهامی عام نیز اعتبار قابل‌توجهی را برای سرمایه‌گذاران خود به همراه می‌آورند. میزان مسئولیت سرمایه‌گذاران در این شرکت نیز همانند شرکت با مسئولیت محدود فقط وابسته به میزان سرمایه آن‌ها در شرکت است. در این نوع از شرکت، سهامداران برای فروش سهام خود نیازی به جلب رضایت سایر سهامداران ندارند و به راحتی می‌توانند سهام خود را بفروشند یا به غیر انتقال بدهند.

حداقل سرمایه لازم برای راه‌اندازی شرکت سهامی عام برابر با 90.000 لئو (RON) معادل 18.000 یورو است. هر سهامدار یا شریک باید حداقل 30 درصد از سرمایه مجاز و لازم برای برنامه ثبت شرکت سهامی عام را در همان ابتدای کار پرداخت و مابقی سرمایه را در مدت 12 ماه تکمیل کند. برای ثبت شرکت سهامی عام در رومانی تعداد شرکا باید حداقل 5 شخص خصوصی/حقوقی باشند و هیچ تفاوتی هم میان شرکای داخلی و خارجی وجود ندارد.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در رومانی

شرکت با مسئولیت‌های محدود در اصل از سودمندترین و رایج‌ترین نوع شرکت‌ها در رومانی به حساب می‌آید. همچنین بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی نیز این مدل از شرکت‌ را در مقایسه با انواع دیگر شرکت‌ها بیشتر ترجیح می‌دهند. حداقل سرمایه لازم برای تاسیس این شرکت برابر با 200 لئو رومانی (RON) معادل 40 یورو است. در این حالت تمام سرمایه به سهام تقسیم می‌شود و ارزش یک سهم نیز نمی‌تواند کمتر از 10 RONباشد.

شرکت با مسئولیت محدود،رایج ترین شرکت های بازرگانی در کشور ما می باشد و عمدتاَ بین اعضای یک خانواده یا افراد فامیل و یا دوستان و آشنایان تشکیل می گردد.به موجب ماده 94 قانون تجارت،شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام و یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت می باشد.

یکی از مزیت‌های ثبت شرکت با مسئولیت محدود این است که فرآیندهای مدیریتی و تصمیم‌گیری در این شرکت‌ها بسیار سریع‌تر و آسان‌تر از شرکت‌های سهامی است.

ثبت شرکت در رومانی

مدارک لازم برای ثبت شرکت در رومانی

درست است که ثبت شرکت با توجه به نوع و میزان سرمایه‌ای که در اختیار دارید روند متفاوتی را طی می‌کند، اما با این حال لازم است که بدانید چه مدارکی برای ثبت شرکت در رومانی نیاز است. ما در این بخش از مطلب قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم. و تعدادی از این مدارک را برای شما شرح دهیم. 

  • قرارداد ثبت محضری شرکت
  • رسید بانکی پرداخت سرمایه
  • اثبات مالکیت
  • ضمانت نامه در خصوص به عهده گرفتن تمامی مشکلات در صورت بروز مشکل
  • موافقت نامه مدیریتی
  • ارائه اساسنامه
  • گواهی پرداخت مالیات

مزایای ثبت شرکت در رومانی

ثبت شرکت در رومانی برای افرادی که قصد اینکار را دارند پر از مزیت است. بنابراین یکی از بهترین راه‌ها برای افرادی است که قصد دارند با سرمایه خود اقدام به اخذ اقامت دائم کشور رومانی کنند. درواقع ثبت شرکت در رومانی امر ناممکنی است. و مزایای زیادی را برای شما به همراه می‌آورد. که مزایای آن را در لیست زیر برای شما بررسی خواهیم کرد.

  • اخذ اقامت کشور رومانی
  • دریافت حساب بانکی در کشور رومانی
  • ورود به بازار جهانی
  • ورود به بازار بورس کشور رومانی
  • دریافت تابعیت کشور رومانی
  • دریافت ویزای شینگن
  • سیستم بانکی قدرتمند
  • نرخ پایین مالیات
ثبت شرکت در رومانی

مراحل ثبت شرکت در رومانی

ثبت شرکت مراحل خاص خود را در پی دارد. و پیشنهاد می‌شود برای رسیدن به مرحله بالایی از ثبت شرکت در رومانی، در ابتدا با مراحل آن آشنا شوید. رای مهاجرت به رومانی از طریق ثبت شرکت قبل از همه چیز شما به یک بیزنس پلان (business plan) احتیاج دارید. در این راستا هم سفر به رومانی، برقراری تماس‌های تجاری و ایجاد ارتباط و یافتن شرکای محلی بسیار مفید است. تعیین چشم‌انداز آینده، حوزه فعالیت، ارائه جزئیات کسب‌وکار به منظور روشن‌سازی اهداف و مقاصد کاری و همچنین استخراج بودجه سرمایه‌گذاری و سرمایه اولیه در طرح کسب‌وکارتان برای حداقل سه سال آینده ضروری است.

پس این مراحل نوبت به مرحله پایانی می‌رسد. که اقدام به تاسیس است. از آنجایی که این مرحله بسیار حساس است. بهتر است پیش از اقدام با یک متخصص خبره در این زمینه مشورت کنید. زیرا این موضوع تا حد زیادی به شما کمک خواهد کرد تا به بهترین نحو به هدف خود در این خصوص دست پیدا کنید. 

معرفی بهترین شهر برای ثبت شرکت در رومانی

همانطور که مشخض است یکی دیگر از مهم‌ترن عوامل در تاسیس شرکت و یا سرمایه‌گذاری انتخاب محل مورد نظر است. زیرا سود و زیان یک کسب و کار بسیار به محدوده فعالیت آن مرتبط است. بنابراین قصد داریم تا به معرفی تعدادی از شهرهای رومانی بپردازیم که ثبت شرکت در رومانی را آسان‌تر می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از این شهرهای مهم برای سرمایه گذاری در این کشور را به شما معرفی کنیم.

انتخاب بخارست برای ثبت شرکت در رومانی

شهر بخارست به عنوان پایتخت کشور رومانی یکی از مهم‌ترین قطب‌های اقتصادی در اروپا می‌باشد. به دلیل اینکه تکنولوژی در این شهر بسیار رونق یافته است. همچنین به دلیل وجود توریستی بودن این شهر سرمایه گذران زیادی برای ثبت شرکت در رومانی این شهر را انتخاب می‌کنند.

ثبت شرکت در رومانی

انتخاب کلوژ ناپوکا برای ثبت شرکت در رومانی

یکی از بهترین شهرها برای ثبت شرکت در رومانی در طی چندین سال متوالی شهر کلوژناپوکا می‌باشد. این شهر با وجود دانشگاه‌های بسیار عالی و همچنین با توجه به رونقی که در این شهر وجود دارد یک شهر مهم تجاری در رومانی برای سرمایه گذاری می‌باشد.

کلام آخر

در پایان باید بگوییم که ثبت شرکت در رومانی یکی از بهترین راه‌ها برای اخذ اقامت این کشور است. البته اگر پروسه آن به صورت اصولی طی شود. که این کار ملزم این است که مشاوره افراد متخصص را داشته باشید. بنابراین با رویزاگروپ همراه باشید تا بتوانید بهترین راه را در این خصوص طی کنید.  متقاضیان ثبت شرکت در رومانی و سرمایه گذاری در این کشور می‌توانند از این طریق اقامت کشور رومانی را نیز بدست آورند و برای ویزای این کشور را نیز اخذ کنند. 

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا