خانه » ارزان‌‌ترین و بهترین کشور برای تحصیل داروسازی در سال 2024

ارزان‌‌ترین و بهترین کشور برای تحصیل داروسازی در سال 2024

تحصیل داروسازی
به این صفحه امتیاز دهید!

یکی از رشته‌های پرطرفدار برای تحصیل، رشته داروسازی است. اما تحصیل در این رشته نیز همانند بسیاری دیگر از رشته‌های مرتبط، شرایط سختی برای تحصیل دارد. بنابراین بسیاری از افراد به دنبال بهترین کشور برای تحصیل داروسازی هستند. ما قصد داریم تا به بررسی دقیقی از ارزان‌ترین کشور برای تحصیل داروسازی بپردازیم. بنابراین در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا بتوانید کشور مقصد خود را به راحتی انتخاب کنید.

مشاوره آنلاین رویزا گروپ

در صورت در خواست مشاوره رایگان از سمت رویزا گروپ میتوانید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا به زودی از رویزا گروپ با شما تماس گرفته شود.

بنر تماس

بهترین کشور برای تحصیل داروسازی

قبل از انتخاب یک کشور برای مهاجرت، مهم است که در مورد تقاضای داروسازان در آن کشور تحقیق کنید. کشورهایی مانند ایالات متحده، کانادا و استرالیا تقاضای بالایی برای داروساز دارند، در حالی که سایر کشورها ممکن است تقاضای کمتری داشته باشند. تحقیق در مورد بازار کار و تقاضای داروساز در کشور مورد نظر شما می تواند به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک کند.

هر کشوری الزامات خود را برای مجوز دارد، و مهم است که قبل از تصمیم گیری در مورد این الزامات تحقیق کنید. برخی از کشورها ممکن است به تحصیلات یا امتحانات اضافی نیاز داشته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است با کشور خود قراردادهای متقابل داشته باشند. درک الزامات مجوز می تواند به شما کمک کند تا برای فرآیند مهاجرت آماده شوید و از هرگونه غافلگیری جلوگیری کنید.

کانادا برای تحصیل داروسازی

کانادا یکی از بهترین کشورها برای داروسازانی است که می خواهند در سال 2024 مهاجرت کنند. کانادا با تقاضای زیاد برای کارکنان مراقبت های بهداشتی و سیاست مهاجرتی استقبال کننده، فرصت های خوبی را برای داروسازان برای شروع زندگی جدید ارائه می دهد. انجمن داروسازی، استان نوا اسکوشیا فرآیند صدور مجوز جدیدی را برای جذب داروسازان بین المللی بیشتر راه اندازی کرده است.

بنابراین اگر به دنبال بهترین کشور برای تحصیل داروسازی هستید، کانادا می‌تواند به عنوان یکی از گزینه‌های شما به شمار برود. اما کماکان باید در نظر داشته باشید، که بررسی شرایط لازم برای تحصیل در این کشور الزامی است.

شرایط لازم برای تحصیل داروسازی در کانادا

شرایط لازم برای دریافت مدرک معتبر داروسازی در کانادا از موسسه ای به موسسه دیگر متفاوت است، با این حال، معیارهای اصلی و کلی واجد شرایط بودن عبارتند از:

  • تکمیل دبیرستان با حداقل نمرات واجد شرایط از یک مدرسه معتبر
  • به نمره آیلتس خوب نیاز دارید
  • بیانیه شخصی که علایق تحصیلی، اهداف حرفه ای و شخصی و تجربیات مرتبط را توصیف می کند
  • توصیه نامه ها
  • CV که دستاوردهای حرفه ای و فوق برنامه شما را فهرست می کند
  • رونوشت، یا فهرستی از نتایج تحصیلی.
تحصیل داروسازی

روسیه برای تحصیل داروسازی

روسیه یکی از ارزان‌ترین کشورها برای تحصیل در رشته داروسازی است. این کشور به ارائه آموزش پزشکی با حداقل 1750 دلار در سال مشهور است. مایه شرمساری خواهد بود که به این نکته اشاره نکنیم که روسیه نه تنها آموزش پزشکی مقرون به صرفه ارائه می دهد، بلکه آموزش با کیفیت عالی را نیز به دانشجویان خود ارائه می دهد. علاوه بر آموزش ارزان، روسیه برای بورسیه های مختلف مانند بورسیه بین المللی آموزش آینده و غیره شناخته شده است!

مطالب مرتبط: تحصیل در روسیه

شرایط تحصیل داروسازی در روسیه

هر برنامه در داروسازی به این معنی است که دانشجو در رشته تحصیلی انتخابی دانش نظری و عملی کافی کسب خواهد کرد. علاوه بر دوره های جامع داروسازی، امکان انتخاب رشته هایی مانند: داروسازی اجتماعی و اداری وجود دارد. استانداردسازی و کنترل کیفیت داروها؛ فناوری داروها: بیوداروسازی. شما می توانید برنامه های داروسازی را انتخاب کنید که بهترین دانشگاه های دولتی روسیه را با استفاده از این فرم ارائه می دهد. موسسات آموزش عالی روسیه سنت های قوی در دوره های بین المللی دارند. به عنوان مثال، در دانشگاه RUDN اولین دانشجویان بین المللی در سال 1961 در دانشکده پزشکی ثبت نام کردند. اکنون RUDN برنامه های پزشکی مختلفی را ارائه می دهد، از جمله جهت گیری در داروسازی: داروسازی اجتماعی و تطبیقی. استانداردسازی و کنترل کیفیت داروها؛ فناوری داروها: بیوداروسازی; و همچنین دو دوره داروسازی، برای 5 سال و برای 3 سال در نظر گرفته شده است.

تحصیل داروسازی

آلمان برای تحصیل داروسازی

اگر به دنبال ارزن‌ترین کشور برای تحصیل در رشته داروسازی هستید، پیشنهاد ما به شما کشور آلمان است. به دلیل وجود امکان تحصیل رایگان در آمان، ما این کشور را به عنوان یکی از گزینه‌های مناسب برای تحصیل داروسازی معرفی می‌کنیم. بودجه اکثر دانشگاه‌ها در آلمان توسط دولت تأمین می‌شود و شما هیچ شهریه‌ای برای دوره‌های کارشناسی یا اکثر دوره‌های کارشناسی ارشد نباید پرداخت کنید. ممکن است برای برخی از رشته‌های کارشناسی ارشد شهریه وجود داشته باشد، اما در مقایسه با کشورهای دیگر زیاد نیست.

مطالب مرتبط: تحصیل در آلمان

شرایط تحصیل داروسازی در آلمان

شرایط تحصیل داروسازی در آلمان برای دانشجویان بین‌المللی که به دنبال این رشته‌ی پرطرفدارند، پیچیده نیست. دانشجویان از طرفی با محدودیتی برایشرایط سنی تحصیل داروسازی در آلمان مواجه نیستند و تنها کافیست حداقل 18 ساله باشند و مدرک دیپلم و گواهی پایان دوره تحصیلی 12 ساله را ضمیمه رزومه خود کنند تا بتوانند در آلمان و در رشته داروسازی درس بخوانند. همچنین آزمون ورودی لازمه‌ی ورود به رشته داروسازی در برخی از دانشگاه های آلمان به شمار می‌رود اما شامل حال همه دانشگاه‌ها نمی‌شود. رشته داروسازی در آلمان به هر دو زبان آلمانی و انگلیسی آموزش داده می‌شود. با داشتن مدارک آزمون‌های معتبر می‌توانید تسلط خود به زبان آلمانی را ثابت کرده، در بهترین دانشگاه های آلمان مشغول به یادگیری رشته داروسازی شوید.

رومانی برای تحصیل داروسازی

رومانی یکی از بهترین و ارزان ترین کشورها برای تحصیل داروسازی در خارج از کشور است، این کشور در رتبه 44 در رتبه بندی تحصیل در خارج از کشور توسط USN قرار دارد. تحصیلات ارائه شده توسط دانشگاه های رومانی در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است و بنابراین فارغ التحصیلان می توانند در سطح جهانی استخدام شوند. با توجه به این دلایل، رومانی مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی قرار گرفته است.

محبوب ترین رشته های تحصیلی در رومانی عبارتند از: پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و داروسازی. اگرچه چندین دانشگاه برای تحصیل داروسازی در رومانی وجود دارد، تنها چند دانشگاه مانند دانشگاه Grigore T. Popa، دانشگاه پزشکی و داروسازی “Iuliu Hațieganu”، دانشگاه پزشکی و داروسازی کرایووا، و دانشگاه “Dunarea de Jos” در Galati این موارد را ارائه می دهند. دوره های زبان انگلیسی آنها دوره های کارشناسی داروسازی را ارائه می دهند که 5 سال طول می کشد.

تحصیل داروسازی در رومانی، آموزش کامل، تجربه عملی و محیطی حمایتی برای رشد شخصی و حرفه ای ارائه می دهد. با داشتن مدرک از دانشگاه رومانیایی، فارغ التحصیلان می توانند یک حرفه کامل در زمینه پویا و حیاتی داروسازی را آغاز کنند.

مطالب مرتبط: تحصیل در رومانی

مدارک لازم برای تحصیل داروسازی در رومانی

دیپلم دبیرستان: متقاضیان باید دارای مدرک دیپلم دبیرستان به رسمیت شناخته شده توسط وزارت آموزش در رومانی باشند. مدرک باید به رومانیایی ترجمه شود. دروس پیش نیاز در کارنامه دبیرستان باید زیست شناسی و شیمی باشد.

تسلط به زبان انگلیسی: داوطلبان باید با ارائه گواهی مهارت زبان بین المللی به رسمیت شناخته شده با حداقل سطح B2 مطابق با چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان ها، مدرکی دال بر مهارت انگلیسی ارائه دهند.

شرایط اضافی: گواهی تولد (ترجمه شده به رومانیایی)، گذرنامه معتبر، ویزای دانشجویی و گواهی سلامت نیز به عنوان بخشی از فرآیند پذیرش در دانشگاه های داروسازی در رومانی مورد نیاز است.

تحصیل داروسازی

مزایای تحصیل داروسازی در رومانی

رومانی دارای میراث فرهنگی غنی و محیطی دلپذیر برای دانشجویان بین المللی است. یکی از این رشته ها برای تحصیل در این کشور داروسازی است. این آموزش متنوع و جامع در داروسازی با تمرکز بر دانش نظری و مهارت های عملی ارائه می دهد. دانشگاه های داروسازی رومانیایی استاندارد بالایی از آموزش در علوم دارویی ارائه می دهند که جنبه های مختلفی مانند فرمولاسیون دارو، فارماکولوژی، شیمی دارویی و عمل داروسازی را پوشش می دهد. برنامه درسی به گونه ای طراحی شده است که دانش آموزان را با تخصص لازم برای درک، تولید و توزیع داروها تجهیز کند و اطمینان حاصل کند که آنها به خوبی برای حرفه ای در زمینه داروسازی آماده هستند.

از دیگر مزایای مهم تحصیل داروسازی در رومانی، مقرون به صرفه بودن و در دسترس بودن دوره های آموزش زبان انگلیسی است. پس از اتمام مدرک داروسازی در رومانی، فارغ التحصیلان برای مسیرهای شغلی مختلف موقعیت مناسبی دارند. آنها می توانند نقش هایی را در داروخانه های اجتماعی، بیمارستان ها، صنایع داروسازی، موسسات تحقیقاتی یا آژانس های نظارتی دنبال کنند. تقاضا برای داروسازان واجد شرایط، هم در رومانی و هم در سطح بین‌المللی زیاد است و فرصت‌های زیادی برای پیشرفت شغلی فراهم می‌کند.

تحصیل داروسازی در جمهوری چک

جمهوری چک به عنوان یک مقصد پیشرو برای تحصیل پزشکی، برخی از بهترین دوره‌های داروسازی را ارائه می دهد. از مهمترین مزایای تحصیل در چک می توان به هزینه پایین زندگی، کیفیت آموزش ارائه شده و شور و نشاط فرهنگی این کشور اشاره کرد. متقاضیان می توانند پس از اتمام دبیرستان یا مدرک لیسانس داروسازی را در جمهوری چک تحصیل کنند. برنامه های دکترا نیز برای علاقه مندان به تحقیق در دسترس است. با افزایش صنعت داروسازی جهانی، انتظار می‌رود چندین فرصت شغلی تا سال 2030 باز شود.

مدرک تحصیلی از برترین دانشگاه‌های پزشکی در جمهوری چک می تواند یک دارایی ارزشمند باشد. علاوه بر این، ثبت نام در دوره‌های داروسازی یا داروسازی در اینجا نسبت به تحصیل داروسازی در ایالات متحده آمریکا یا انگلستان هزینه نسبتاً کمتری دارد. برای راحتی شما، در اینجا یک مرور کلی از برنامه‌های داروسازی موجود در جمهوری چک آورده شده است.

مطالب مرتبط: تحصیل در جمهوری چک

تحصیل داروسازی

شرایط پذیرش برای تحصیل داروسازی در جمهوری چک

دانشجویان می توانند به صورت آنلاین برای دانشگاه های پزشکی چک اقدام کنند. هزینه درخواست برای برنامه های داروسازی تقریباً 800 CZK است. دانش آموزان باید در آزمون ورودی دوره های داروسازی شرکت کنند. دانشگاه ماساریک اشاره می کند که دانش آموزان باید حداقل 50 درصد در آزمون را تضمین کنند. دانشگاه چارلز چنین محدودیت هایی را اعلام نمی کند. رئیس دانشگاه حداقل نمره قابل قبول را تعیین می کند. شرایط عمومی پذیرش برای دانشجویان بین المللی در زیر خلاصه شده است.

  • دیپلم دبیرستان (برای دوره های طولانی دوره کارشناسی ارشد)
  • مدرک لیسانس در داروسازی، زیست پزشکی، علوم زیستی و رشته های تحصیلی مرتبط با زیست شناسی انسانی (برای برنامه های کارشناسی ارشد پس از لیسانس)
  • ریز نمرات رسمی تحصیلی
  • رزومه
  • نمره رضایت بخش در آزمون پذیرش

کلام آخر

در نهایت لازم است به این موضوع بپردازیم که تحصیل داروسازی شرایط خاص خود را در بر می‌گیرد. اما در نظر داشتن بهترین و ارزان‌ترین کشور برای تحصیل نکته بسیار مهمی اتس. ادز آجایی که کشورهای اروپایی به طور کلی کشورهای گران قیمتی به شمار می‌روند. بسیاری از افراد از انتخاب این کشورها اجتناب می‌کنند. غافل از آنکه تعدادی از این کشورها بهترین حالت تحصیل را در اختیار دارند. ما نیز در این مطلب قصد داشتیم تا تعدادی از این کشورها را برای شما معرفی کنیم. تا انتخاب و مهاجرت را برای شما اسان‌تر کرده باشیم.

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا