خانه » تحصیل داروسازی در آلمان + شرایط و هزینه‌ها

تحصیل داروسازی در آلمان + شرایط و هزینه‌ها

داروسازی در آمان
به این صفحه امتیاز دهید!

داروسازی علمی است که تهیه و توزیع داروهای پزشکی را پوشش می دهد. در آلمان، داروسازی یک حرفه بسیار مورد توجه است و شما می توانید برخی از بزرگترین شرکت های داروسازی این کشور را بیابید. آلمان یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان را دارد و شرایط کاری عالی را برای همه فراهم می کند.

بزرگترین شهرهای آلمان که داروساز استخدام می کنند شامل شهر پایتخت آن، برلین، و پس از آن اشتوتگارت، هامبورگ، اسن، مونیخ، کلن، برمن و هانوفر هستند.

مشاوره آنلاین رویزا گروپ

در صورت در خواست مشاوره رایگان از سمت رویزا گروپ میتوانید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا به زودی از رویزا گروپ با شما تماس گرفته شود.

بنر تماس

تحصیل داروسازی در آلمان

آلمان یکی از مقاصد مهم برای تحصیل داروسازی به شمار می‌رود. دانشگاه‌های این کشور در ارائه مدارک معتبر بسیار شهره هستند. به‌علاوه نکته مهم دیگر در رابطه با تحصیل داروسازی در آلمان، هزینه‌های مقرون به صرفه در این کشور است. درواقع باید در نظر داشته باشید که تحصیل داروسازی در آلمان با شرایط بسیار خوبی صورت می‌گیرد. 

علاوه بر تمامی این موارد به دلیل پیشرو بودن کشور آلمان در تحصیل و رشد فناوری، موثعیت‌های شغلی نیز در این کشور به میزان خوبی وجود دارد. و همین موضوع این کشور  را تبدیل به یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل داروسازی تبدیل کرده است. ما نیز در این مطلب قصد داریم شرایط تحصیل داروسازی در آلمان را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم.

مطالب مرتبط: تحصیل در آلمان

چرا تحصیل داروسازی در آلمان را انتخاب کنیم؟

دانشجویان بین المللی که در آلمان در رشته داروسازی تحصیل می کنند از فرصت های برابر برای همه دانشجویان، تنوع فرهنگی، پشتیبانی، کارشناسان آموزش و نه تنها بهره مند خواهند شد.

انعطاف در مطالعه

دانشگاه های آلمان برنامه های داروسازی را در تمام سطوح تحصیلی ارائه می دهند. شما می توانید برنامه های داروسازی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را با انتخاب تحصیل به صورت تمام وقت یا پاره وقت تکمیل کنید. علاوه بر روش‌های مطالعه انعطاف‌پذیر، تعدادی از دانشگاه‌های آلمان دوره‌های داروسازی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند. اگر انگلیسی زبان اول شما نیست، باید مدرکی دال بر تسلط به زبان انگلیسی برای شرکت در یک برنامه داروسازی انگلیسی در آلمان ارائه دهید.

تحصیل داروسازی در آلمان

کسب تخصص در زمینه تحصیل

دانشگاه های آلمان فرصت های متعددی را برای توسعه مهارت های عملی در زمینه داروسازی ارائه می دهند تا شما را برای نیروی کار آماده کنند. در طول دوره تحصیلی خود، در موسسات مختلف قرار می گیرید، آموزش های تخصصی دریافت می کنید و بینشی در مورد جنبه های مختلف رشته داروسازی به دست خواهید آورد.

شما در کنار دانشجویان بین المللی ممتاز و کادر آموزشی با تجربه تحصیل خواهید کرد. دانشگاه های آلمان بهترین کیفیت مطالعات داروسازی را در آزمایشگاه های تاسیس شده خود ارائه می دهند. علاوه بر این، شما باید هزینه ای مقرون به صرفه برای شهریه بپردازید. اگر در یک دانشگاه دولتی تحصیل می کنید، فقط حدود 500 یورو در سال هزینه اداری پرداخت خواهید کرد.

فرصت‌های شغلی متنوع

داروسازان و خدمات دارویی برای دنیا ضروری هستند. بنابراین، مدرک داروسازی طیف گسترده‌ای از مسیرهای شغلی را برای شما باز می کند. در آلمان، با مدرک داروسازی، شما واجد شرایط کار در چندین موسسه مختلف خواهید بود، از جمله:

داروخانه ها
بیمارستان ها
امکانات بهداشتی و درمانی
بازداشتگاه ها
خانه های سالمندان
فروشگاه های خرده فروشی
تسهیلات زندگی کمکی
دانشگاه ها
داروسازان در آلمان پس از اخذ مدرک، حقوق خوبی دریافت می کنند. یک فارغ التحصیل داروسازی در آلمان به طور متوسط ​​4600 یورو در ماه حقوق دریافت می کند. حقوق اولیه برای فردی که در زمینه داروسازی کار می کند به طور متوسط ​​2100 یورو در ماه است. بالاترین حقوقی که یک فرد دارای مدرک داروسازی در آلمان می تواند دریافت کند به طور متوسط ​​7300 یورو در ماه است.

تحصیل داروسازی در آلمان

شرایط تحصیل داروسازی در آلمان

خوشبختانه باید بگوییم تحصیل داروسازی در آلمان چندان پیچیده و دشوار نیست. و درواقع شما می‌توانید به راحتی و تنها با واد برخی از شرایط بودن، به آسانی اقدام به تحصیل داروسازی در آلمان کنید. همچنین آزمون ورودی لازمه‌ی ورود به رشته داروسازی در برخی از دانشگاه های آلمان به شمار می‌رود اما شامل حال همه دانشگاه‌ها نمی‌شود.

رشته داروسازی در آلمان به هر دو زبان آلمانی و انگلیسی آموزش داده می‌شود. با داشتن مدارک آزمون‌های معتبر می‌توانید تسلط خود به زبان آلمانی را ثابت کرده، در بهترین دانشگاه های آلمان مشغول به یادگیری رشته داروسازی شوید. اگر قصد تحصیل داروسازی در آلمان به زبان انگلیسی را دارید باید بدانید که دارا بودن مدارک معتبری مثل تافل و یا ایلتس بسیار مهم است. درواقع شما باید به طور کامل بر این زبان تسلط داشته باشید.

مطالب مرتبط: تحصیل پزشکی در آلمان

دوره آوسبیلدونگ داروسازی در آلمان

لازم به ذکر است که دورهن آوسبیلدونگ در آلمان در راستا و مرتبط با رشته داروسازی برگزار می‌شود. و گذراندن این دوره‌ها ورود به بازار کار را پس از تحصیل تسهیل می‌بخشد. در واقع شما می‌توانید به جای تحصیل داروسازی در المان، در دوره آوسبیلدونگ شرکت کنید که ترکیبی است از آموزش تئوری و عملی همزمان این رشته. به خاطر داشته باشید که برای شرکت در دوره کارآموزی داروسازی در آلمان:

  •  به مدرک زبان آلمانی نیاز دارید.
  •  باید حداقل دیپلم داشته و در نتیجه حداقل 18 ساله باشید.
تحصیل داروسازی در آلمان

هزینه تحصیل داروسازی در آلمان

آنچه لازم است در ابتدا درباره تحصیل داروسازی در آلمان بدانید این است که تحصیل در دانشگاه‌های دولتی این کشور بدون هیچ هزینه‌ای صورت می‌گیرد. درواقع تحصیل در دانشگاه های دولتی داروسازی المان رایگان است و هیچ هزینه‌ای به جز هزینه ثبت نام (100 تا 350 یورو) ندارد.

اما همانطور که مشخص است اگر قصد تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی این کشور را داشته باشید، باید هزینه لازم برای ثبت نام و شهریه را نیز پرداخت کنید. بورسیه‌هایی نیز در این کشور در دسترس دانشجویان بین‌المللی قرار می‌گیرد تا پرداخت هزینه دانشگاه‌های خصوصی، هزینه‌های مرتبط با بیمه یا زندگی در آلمان را آسان کند. برخی از این بورسیه‌ها توسط دولت آلمان و برخی دیگر توسط موسسات خصوصی ارائه می‌شوند.

مطالب مرتبط: تحصیل دندانپزشکی در آلمان

دانشگاه‌‌های داروسازی در آلمان

یکی از مهم‌ترین مسائل برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل داروسازی در آلمان را دارند. انتخاب دانشگاه‌های معتبر این کشور است. زیرا دانشگاه معتبر نقش دقیق و کاملی در روند تحصیل و فارغ التحصیلی شما دارد. بنابراین ما قصد داریم تا به معرفی این دانشگاه‌ها بپردازیم.

TU BRAUNSCHWEIG


داروسازی از سال 1835 در TU Braunschweig تدریس می‌شود. امروزه این محوطه میزبان بیش از 600 دانشجوی داروسازی است. این یکی از بزرگترین مراکز داروسازی در بین دانشگاه های آلمان و تنها در ایالت نیدرزاکسن است. مطالعه مراکز داروسازی پیرامون مبانی علمی داروهای پزشکی از تهیه مواد فعال زیستی، تجزیه و تحلیل شیمیایی و فرمولاسیون دارویی آنها تا اثرات آنها بر انسان. دانش‌آموزان همچنین در مورد جنبه‌های مختلف تحقیقات فعلی که در مؤسسات دارویی تحت تمرکز تحقیقات مشترک «مولکول‌های زیست فعال و توسعه دارو» انجام می‌شود، بینشی کسب می‌کنند. موضوعات اصلی تحقیقاتی شامل، به عنوان مثال، طراحی منطقی دارو، فارماکولوژی مولکولی بیماری های قلبی عروقی، و توسعه میکروذرات کلوئیدی مانند سیستم های دارورسانی و بیوتکنولوژی ترکیبات فعال زیستی از گیاهان است.

دانشگاه ماربورگ

Philipps-Universität نه تنها یک دانشگاه آلمانی غرق در سنت است، بلکه قدیمی ترین دانشگاه در جهان است. این دانشگاه به عنوان یک موسسه پروتستانی در سال 1527 شروع به کار کرد. برای نزدیک به پنج قرن در حال حاضر دانشگاه به عنوان محل تحقیق و تدریس خدمت کرده است. در حال حاضر نزدیک به 25000 دانشجو در ماربورگ تحصیل می کنند که 12 درصد آنها از سراسر جهان هستند. به جز بخش های مهندسی، این دانشگاه تقریباً میزبان سایر رشته های تحصیلی علمی است. رشته های مختلف به دانشکده های مختلف اختصاص داده شده است. Philipps-Universität مهد شکوفایی و رهایی در منطقه ماربورگ آلمان در نظر گرفته می شود.

تحصیل داروسازی

دانشگاه گریفسوالد

دانشگاه گریفسوالد که در سال 1456 تأسیس شد، یکی از قدیمی ترین مؤسسات دانشگاهی در اروپا بوده و هست که به چندین دهه سنت افتخار می کند. بیش از 12000 دانش آموز از سراسر جهان مدرن ترین راهنماهای آموزشی و فرصت های تحقیقاتی هیجان انگیز را در یک محیط یادگیری دوستانه دریافت می کنند. اولویت های پژوهشی در دانشگاه گریفسوالد در علوم زیستی، فیزیک و علوم زمین، تعامل فرهنگی در منطقه بالتیک/اسکاندیناوی و همچنین حقوق و اقتصاد است. دانش‌آموزان در همکاری‌های بین رشته‌ای در دانشکده‌ها شرکت می‌کنند و هدفشان برتری در پژوهش و تدریس است.

دانشگاه فرانکفورت


دانشگاه گوته فرانکفورت، که در بین برترین دانشگاه‌های تحقیقاتی بین‌المللی قرار دارد، طیف گسترده‌ای از برنامه‌های دانشگاهی، گروه‌های متنوعی از موسسات تحقیقاتی و تمرکز بر رویکردهای بین‌رشته‌ای برای حل مشکلات پیچیده را ارائه می‌دهد. این دانشگاه به افتخار یوهان ولفگانگ فون گوته، دانشمند متولد فرانکفورت که به دلیل مشارکت استثنایی خود در ادبیات، علم و فلسفه مشهور است، نامگذاری شده است. در گروه بیوشیمی، شیمی و داروسازی، 32 استاد به تحقیق و تدریس مشغول هستند. آنها توسط 215 کارمند دائمی پشتیبانی می شوند و در تدریس برای بیش از 1.850 دانشجوی مقطع کارشناسی و 500 دانشجوی دکترا و همراهان فوق دکترا در چهار موضوع مختلف: داروسازی، شیمی و بیوشیمی مشارکت دارند.

دانشگاه فرایبورگ

در میان شرایط و شرایط تحصیلی عالی، دانشگاه فرایبورگ یک رویکرد عملی عالی به دانشجویان خود ارائه می دهد. آزمایشگاه بیوانفورماتیک دارویی در موسسه علوم دارویی الگوریتم ها و نرم افزارهایی را برای تحقیقات دارویی توسعه می دهد. زمینه های تحقیقاتی در این موسسه شامل مدل سازی برهمکنش های مولکولی، پیش بینی اثرات بیولوژیکی مولکول ها و شناسایی عوامل دارویی جدید بالقوه است. همچنین می توان واکنش ها و اثرات مختلف درمان ها را تحلیل و توضیح داد. حوزه دیگری از کار در آزمایشگاه، ارزیابی حجم وسیعی از داده ها است که توسط روش های اندازه گیری به روز و فرآیندهای زیست شناسی سیستم‌ها تولید می شود.

دانشگاه کیل

بنیادهای دانشگاه کیلز که در شهر کیل آلمان واقع شده است، به سال 1665 برمی گردد. این مؤسسه به عنوان Academia Holsatorum Chiloniensis توسط کریستین آلبرت، دوک هلشتاین-گوتورپ، تأسیس و تأسیس شد. امروزه حدود 24000 دانشجو در دانشگاه کیل مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه کیل بزرگترین، قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه در ایالت شلزویگ-هولشتاین است. مؤسسه داروسازی متعلق به گروه داروسازی است و به بخش های فرعی داروسازی بالینی، زیست شناسی دارویی، شیمی دارویی و داروسازی و داروسازی زیستی تقسیم می شود.

دانشگاه وورزبورگ

همانطور که شعار دانشگاه بیان می کند، آموزش پژوهشی میان رشته ای، کلید موفقیت دانشمندان زندگی فردا است. دانشگاه وورزبورگ یک محیط کلاس جهانی از موسسات تحقیقاتی را فراهم می کند که دارای سنت طولانی و موفق همکاری در بین دانشکده ها هستند. دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم زندگی از ابتکار مشترک دانشکده های زیست شناسی، پزشکی، شیمی و داروسازی، فیزیک و فلسفه حاصل می شود. همین روحیه بین رشته ای است که وورزبورگ را در میان چهار دانشگاه برتر آلمان در علوم زیستی سوق داد.

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا