خانه » تحصیل دندانپزشکی در آلمان در سال2024 | شرایط و هزینه تحصیل

تحصیل دندانپزشکی در آلمان در سال2024 | شرایط و هزینه تحصیل

تحصیل دندانپزشکی1
به این صفحه امتیاز دهید!

با توجه به پیشرفت روز افزون علم پزشکی تقاضا برای تحصیل در شاخه‌های پزشکی بسیار زیاد شده است. یکی از این شاخه‌های پزشکی رشته‌ی دندانپزشکی می‌باشد. یکی از کشورهای بسیار عالی برای مهاجرت و تحصیل در رشته‌ی دندانپزشکی کشور آلمان می‌باشد. رشته‌ی دندانپزشکی در آلمان خیلی مورد توجه افراد قرار گرفته است به همین منظور دانشگاه‌های بسیار عالی در آلمان مجهز شده است. امروز قصد داریم تا درباره‌ی تحصیل دندانپزشکی در آلمان در سال 2024 و شرایط و هزینه‌های تحصیل را بررسی کنیم.

آنچه در این مطلب کسب خواهید کرد…

مهاجرت تحصیلی به اروپا و تحصیل در کشورهای حوزه شینگن یک چالش هیجان انگیز محسوب می‌شود. امروز ما در این مقاله قصد داریم تا شرایط تحصیل دندانپزشکی در آلمان برای مهاجرت تحصیلی را در نظر بگیریم. با توجه به هزینه تحصیل دندانپزشکی در آلمان و بررسی شرایط شما بهترین پیشنهاد خود را ارائه دهیم. همچنین قصد داریم تا بیشتر درباره‌ی بورسیه تحصیل دندانپزشکی در آلمان و چگونگی اخذ پذیرش تحصیل دندانپزشکی در آلمان به بحث بپردازیم.

نوبت دهی آنلاین برای مشاوره رشته دندانپزشکی در آلمان

از پرطرفدارترین رشته‌های تحصیل در آلمان دندانپزشکی می‌باشد. متقاضیان بین‌المللی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی می‌توانند برای تحصیل در این رشته اقدام کنند. شما عزیزان در ایران برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان می‌توانید با تماس با مجموعه رویزا گروپ و مشاوره با کارشناسان متخصص این مجموعه برای اخذ پذیرش تحصیلی اقدام کنید. همچنین این مجموعه برای تسهیل در کار شما با فراهم کردن شرایط آنلاین امکان مشاوره به صورت آنلاین را برای شما فراهم کرده است. شما با پرکردن فرم زیر می‌توانید منتظر تماس کارشناسان متخصص رویزا گروپ در زمینه‌ی مهاجرت تحصیلی به آلمان در سریع ترین زمان ممکن باشید.

نوبت دهی مشاوره رایگان
آلمان

تحصیل در آلمان

بهترین روش برای مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل در دانشگاه‌های این کشور است. رشته دندانپزشکی یکی از بهترین رشته‌ها برای اقدام به مهاجرت و تحصیل در آن است. این رشته به دلایلی از جمله رایگان بودن تحصیل دنداپزشکی در آلمان در برخی از دانشگاه‌ها و و آینده شغلی بسیار خوب مورد توجه دانشجویان قرار گرفته است.

آنچه بیشتر درباره‌ی کشور آلمان باید بدانید…

کشور آلمان دومین کشور پرجمعیت در اروپای مرکزی می‌باشد. از کشورهای همسایه آلمان می‌توان به کشورهای سوئیس، فرانسه، لهستان، بلژیک، هلند اشاره کرد. این کشور با عنوان بزرگ ترین اقتصاد اروپا یکی از قدرت‌های بزرگ جهانی در حوزه‌ی اتحادیه اروپا می‌باشد. این کشور همچنین از نظر آب و هوایی معتدل می‌باشد و به همین منظور برا دانشجویان ایرانی که قصد تحصیل دندانپزشکی در آلمان را دارند بسیار مناسب است.

تحصیل دندانپزشکی در آلمان معمولا حدود 10 سال طول می‌کشد که 5-6 سال مربوط به دوره عمومی و 3-4 سال مربوط به دوره تخصص می‌باشد. آلمان دارای تعداد زیادی دانشگاه‌های بسیار عالی در سطح جهانی می‌باشد. این کشور از شرایط بسیار خوبی برای تحصیل برخوردار است و هزینه‌های بسیار پایینی برای تحصیل در رشته دنداپزشکی در نظر گرفته است.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در آلمان

آلمان دارای دانشگاه‌هایی با امکانات و آموزش‌های بسیار عالی برای تحصیل می‌باشد. به همین منظور دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی را دارند کشور آمان می‌تواند بهترین گزینه برای انتخاب کشور مقصد برای مهاجرت باشد. آلمان از نظر علمی و همچنین در رشته‌های علوم پزشکی در سراسز جهان بسیار معتبر می‌باشد. تحصیل دندانپزشکی در آلمان متقاضیان بسیار زیادی را در سراسر جهان به خود جذب کرده است. یکی از مهم ترین دلایل انتخاب این کشور هزینه‌های تحصیل رایگان یا بسیار پایین در کشور آلمان می‌باشد.

آنچه  بیشتر درباره‌ی هزینه‌های تحصیلی آلمان باید بدانید…

در صورتی که دانشجویان بین‌المللی از دانشگاه‌های دولتی کشور آلمان اخذ پذیرش بگیرند می‌توانند به صورت رایگان به تحصیل دنداپزشکی در آلمان مشغول شوند. دانشجویان دانشگاه دولتی فقط چیزی حدود 250-300 یورو بابت انجام خدمات اداری و هزینه‌های دانشجویی باید پرداخت کنند. اما اگر دانشجو متقاضی تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌های خصوصی باشد باید در سال تقریبا چیزی حدود2000 تا 20000 یورو برای هزینه‌های تحصیل بپردازد.

 

تحصیل دندانپزشکی در آلمان4

شرایط تحصیل دنداپزشکی

برای گرفتن پذیرش تحصیل دندانپزشکی در آلمان دانشجو باید شرایطی را بهره مند باشد. در ادامه این مطلب بهترین شرایط برای اخذ پذیرش تحصیلی در آلمان را بررسی کرده‌ایم.

  • مهم ترین شرط برای تحصیل در آلمان معدل می‌باشد حداقل معدل قابل قبول 17 می‌باشد.
  • گذراندن دوره‌ی کالج برای بسیاری از متقاضیان
  • آمادگی برای آزمون ورودی
  • گذراندن دوره زبان آلمانی
  • کسب نمره بالا در آزمون‌های ورودی
  • درخواست برای پذیرش دانشگاه مورد نظر بعد از کسب نمره بالا در آزمون ورودی
  • ارسال مدارک لازم برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان

بهتر است بدانید که اگر شما مدرک زبان آلمانی معتبر ندارید اما قصد ادامه تحصیل دندانپزشکی در آلمان دارید می‌توانید با مدرک زبان انگلیسی معتبر برای اخذ پذیرش اقدام کنید. فقط با داشتن آیلتس 6 به بالا و یا تافل 70 به بالا می‌توانید برای تحصیل اقدام کنید. برای اطلاعات بیشتر دانشگاه‌هایی که مدرک زبان انگلیسی قبول می‌کنند می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

بورسیه تحصیلی دندانپزشکی در آلمان

دانشجویان متقاضی رشته دندانپزشکی در کشور آلمان با داشتن یک سری از شرایط ایده‌آل می‌توانند موفق به اخذ بورسیه تحصیلی در بهترین‌ دانشگاه‌های آلمان باشند. در ادامه به شرایط لازم برای اخذ بورسیه تحصیل دندانپزشکی در آلمان می‌پردازیم.

  • معدل بالا در مقاطع قبلی تحصیلی
  • توصیه نامه
  • فعالیت و مقالات پژوهشی
  • مدرک زبان معتبر آلمانی

درباره بورسیه آلمان بیشتر بدانیم…

دانشجویان با هر نژاد و ملیتی می‌توانند برای اخذ بورسیه تحصیل دندانپزشکی در آلمان اقدام کنند. بهترین بنیادها که به دانشجویان بورسیه تحصیلی می‌دهند از جمله بورسیه گوته، هانریش بل و سازمان DAAD می‌باشد. این بنیاد و سازمان‌ها بورسیه تحصیلی را به دانشجویانی که عملکرد بسیار عالی در تحصیل دارند و همچنین استعداد بالایی دارند می‌دهند.

تحصیل دندانپزشکی در آلمان1

چگونگی اخذ پذیرش تحصیلی در رشته دندانپزشکی

برای گرفتن اخذ پذیرش تحصیل دندانپزشکی در کشور آلمان شما نیازمند ارائه مدارک درخواستی به دانشگاه مورد نظر می‌باشید. ما در ادامه  مدارک مورد نیاز شما برای اخذ پذیرش برای آسان تر شدن کارهای مهاجرتی شما معرفی می‌کنیم.

  1. ارائه شناسنامه و کارت ملی
  2. مدارک مقطع قبلی تحصیلی و ریز نمرات همراه با ترجمه
  3. پاسپورت
  4. عکس پاسپورتی
  5. توصیه نامه از اساتید
  6. انگیزه نامه دانشجو برای تحصیل
  7. مدرک قبولی در آزمون ورودی
  8. مدرک زبان معتبر مثلc1 یا آیلتس 6.5

بهترین دانشگاه‌های آلمان برای تحصیل در رشته دندانپزشکی

آلمان دارای دانشگاه‌های متعدد در حوزه دندانپزشکی می‌باشد. تمامی این دانشگاه‌ها از امکانات ویژه و اساتید بسیار حرفه‌ای و متخصص در زمینه‌ی دندانپزشکی برخوردار است. در زیر برخی از دانشگاه‌های معتبر دندانپزشکی آلمان نام برده شده است.

  • دانشگاه هامبورگ
  • دانشگاه کلن
  • دانشگاه آخن
  • دانشگاه آزاد برلین
  • دانشگاه هایدلبرگ
  • دانشگاه هومبولت زو برلین
  • دانشگاه بن
  • دانشگاه گوتینگن
  • دانشکده پزشکی هانور
  • دانشگاه اولم
  • دانشگاه مونستر
  • دانشگاه آلبرت لودویگز فریبورگ
  • دانشگاه لودویگ ماکسیملیانس مونیخ
  • دانشگاه مینه سوتا فرانکفورت
  • دانشگاه ابرهارد کریل تایتینگن
تحصیل دندانپزشکی در آلمان6

مزایای تحصیل دنداپزشکی در آلمان

دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش تحصیل دندانپزشکی در آلمان شده‌اند از مزایای بسیار زیادی برای تحصیل برخوردار هستند. در ادامه به برخی از این مزایا می‌پردازیم.

  1. آموزش عالی با بهترین امکانات و روش‌ها
  2. دانشگاه‌های معتبر با مدارک عالی معتبر
  3. امکان تحصیل رایگان
  4. بازار کار بسیار عالی
  5. هزینه‌های تحصیل بسیار کم
  6. بهترین مرکز برای تحقیقات و توسعه علم پزشکی

معایب تحصیل دندانپزشکی در کشور آلمان که باید بدانید…

از مهم ترین چالش‌ها و یا معایب تحصیل دندانپزشکی در آلمان می‌توان به یادگیری زبان اشاره کرد. زبان آلمان یکی از زبان‌های سخت می‌باشد که افراد در یادگیری آن با مشکل مواجه می‌شوند. از دیگر معایب آن میتوان به این موضوع اشاره کرد که بعضی از دانشگاه‌ها به دانشجویان خوابگاه نمی‌دهند. مسئله پیدا کردن خوابگاه خود یه چالش برای دانشجویان می‌باشد. و آخرین مشکل برای مهاجرت تحصیلی به آلمان می‌توان به دور شدن از خانواده و سازگار شدن به محیط جدید اشاره کرد.

تخصص دندانپزشکی در آلمان

اگر شما موفق به گذراندن دوره‌ی کارشناسی شده‌اید می‌توانید برای اخذ تخصص دندانپزشکی در آلمان اقدام کنید. دانشجو با ادامه تحصیل دندانپزشکی در آلمان و گذراندن دوره‌های ارشد و کترا می‌تواند از آینده شغلی مطمئنی برخوردار شود. تخصص دندانپزشکی در زیرشاخه‌های تکنولوژی دندانپزشکی، دندانپزشکی زیبایی و ارتودنسی نیز ارائه می‌شود. بهتر است بدانید که تخصص دندانپزشکی در آلمان حدودا 3-4 سال زمان می‌برد. اگر نیاز به اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی تخصص دندانپزشکی دارید می‌‌توانید با کارشناسان رویزا گروپ در تماس باشید.

تحصیل دندانپزشکی در آلمان2

آزمون‌های ورودی دندانپزشکی در کشور آلمان

آزمون ورودی‌های معتبری برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان وجود دارد که در ادامه این بلاگ این آزمون‌ها را برای شما بررسی کرده‌ایم.

  1. FSP : ابتدا شما باید یک دوره‌ی یکساله در کالج بگذارنید سپس برای این آزمون آماده شوید.
  2. TMS : از دیگر آزمون‌های تحصیل دندانپزشکی می‌باشد که مورد تایید دانشگاه هایدلبرگ است.
  3. آزمون TEST DAF و DSH : این آزمنو نیز پیش شرط پذیرش بسیاری از دانشگاه‌های دنداپزشکی در آلمان می‌باشد.

هزینه زندگی دانشجویان در آلمان

در میان کشورهای اروپایی آلمان یکی از کم هزینه‌ترین کشورها برای زندگی و تحصیل می‌باشد. دانشجویانی که در دانشگاه‌‍‌های دولتی پذیرفته می‌شوند از هزینه‌های تحصیل رایگان بهره می‌برند. اما هزینه‌های زندگی در کشور آلمان شامل هزینه‌های تفریحی ، هزینه اجاره مسکن، حمل و نقل و خوراک و پوشاک بر عهده دانشجو می‌باشد. کم یا زیاد بودن این هزینه‌ها با سبک زندگی افراد مربوط می‌شود. در صورت معمول هزینه زندگی متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در آلمان حدود 700 تا 1000 یورو متغیر می‌باشد.

تحصیل دندانپزشکی در آلمان5

ویزای دانشجویی آلمان

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه‌های دندانپزشکی در آلمان، دانشجو باید برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان اقدام کند. مهمترین مدارکی که برای ویزای تحصیل دندانپزشکی در آلمان افراد باید به سفارت آلمان تحویل دهند عبارتند از:

  • مدرک زبان آلمانی در سطح B2 یا C1
  • فرم پذیرش
  • عدم سوء پیشینه
  • ترجمه رسمی شناسنامه به زبان آلمانی
  • عکس پاسپورتی
  • گواهی تمکن مالی

آنچه درباره‌ی اثبات تمکن مالی باید بدانید…

برای اثبات تمکن مالی برای اخذ ویزای تحصیل دندانپزشکی در آلمان باید گواهی حساب مالی در سه ماه متوالی ارائه داد. یا گواهی اسپانسر و یا والدین مبنی بر تامین هزینه‌های مالی دانشجو را باید به سفارت تحویل داد. در صورت بورس شدن نیز باید گواهی بورسیه تحصیلی دندانپزشکی خود را ارائه دهیم.

اقامت آلمان از طریق تحصیل در رشته دندانپزشکی

بعد از آنکه دوره تحصیل دندانپزشکی در آلمان پایان یافت شما می‌توانید برای اقامت این کشور اقدام کنید. شما در مرحله‌ی اول باید برای ویزای کاری به مدت زمان 18 ماه درخواست بدهید. بعد از اخذ ویزای کاری با پیدا کردن یک شغل ثابت می‌توانید برای گرفتن اقامت دائم درخواست بدهید.

شرایط کار بعد از تحصیل دندانپزشکی

با اتمام دوره‌ی تحصیل دندانپزشکی در کشور آلمان اگر بخواهید وارد بازار کار شوید باید به یک نکته اشاره کرد. شما برای کار در کشور آلمان نیازمند مجوز دندانپزشکی هستید. به این منظور مدارک پزشکان باید توسط مقامات مربوطه معادل سازی شود تا مجوز کار برای آن‌ها صادر شود.

تحصیل دندانپزشکی در آلمان7

کلام آخر رویزا گروپ

تحصیل دندانپزشکی در آلمان یک فرصت بسیار عالی برای دانشجویان ایرانی می‌باشد. با تحصیل در این رشته در کشور آلمان آینده شغلی افراد نه تنها تضمین می‌شود بلکه در سراسر دنیا با بهترین شرایط می‌تواند مشغول شود. همچنین مدارک دانشگاه‌های آلمان در سراسر دنیا معتبر و به رسمیت شناخته می‌شود. اگر شما عزیزان نیاز به راهنمایی بیشتر برای تحصیل رشته دندانپزشکی در آلمان و شرایط تحصیل دندانپزشکی در آلمان می‌باشد تیم متخصص مهاجرتی رویزا گروپ آماده مشاوره به شما می‌باشد.

تحصیل دندانپزشکی در آلمان3

سوالات متداول اخذ پذیرش دندانپزشکی در آلمان

تحصیل در دوره‌های دندانپزشکی در آلمان تقریبا چیزی حدود 4-6 سال به طول می‌انجامد. دوره تحصیل دندانپزشکی در آلمان در سه مرحله‌ی آموزشی می‌باشد. مرحله‌ی اول تاکید بر آموزش‌های ابتدایی و مقدماتی و علوم طبیعی دارد همچنین مبانی آموزش پزشکی نیز در این مرحله به دانشجویان آموزش داده می‌شود. مرحله دوم شامل آموزش‌های تخصصی دندانپزشکی و آزمایشگاه‌ها و سمینارها می‌باشد. در نهایت و مرحله‌ی آخر دانشجو دوره‌های کارآموزی را به سرانجام می‌رساند.

دانشجویان پس از تحصیل دندانپزشکی در آلمان می‌توانند به سرعت وارد بازار کار شوند. بعد از تحصیل دانشجویان با استخدام در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها چیزی حدود 2600 تا 3000 یورو در ماه می‌توانند درآمد کسب کنند. درآمد دندانپزشکی نیز می‌تواند در کشورهای مختلف متغیر باشد یعنی شما می‌توانید با مدرک معتبر دندانپزشکی از دانشگاه‌های آلمان درکشورها‌ی دیگر نیز کسب درآمد بیشتری داشته باشید.

باید به این مسئله نیز توجه کرد که درآمد دندانپزشکی در آلمان برای یک ماه حدود3000 یورو خواهد بود. اما تجربه کاری، تخصص ازعوامل تاثیر گذار بر درآمد دندانپزشک در آلمان می‌باشد. درآمد سالانه دندانپزشکان در آلمان حداقل 22000 یورو و حداکثر 90000 یورو در سال می‌باشد.

طبق قوانینی که دولت آلمان برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان برای دانشجویان بین‌الملل وضع کرده است دانشجویان به مدت 20 ساعت در هفته می‌توانند مشغول به کار باشند. اما باید توجه داشت برنامه‌های تحصیلی رشته‌ دندانپزشکی بسیار سنگین می‌باشد و ممکن است دانشجو نتواند همزمان به برنامه تحصیلی خود برسد.

کشور آلمان برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان محدودیت سنی قرار نداده است . اما صد در صد داشتن سن کم هم در اخذ پذیرش بی‌تاثیر نیست.

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا