خانه » مهاجرت تحصیلی در سال 2024 با شرایط و قیمت+ مشاوره رایگان

مهاجرت تحصیلی در سال 2024 با شرایط و قیمت+ مشاوره رایگان

مهاجرت تحصیلی
4.3/5 - (22 امتیاز)

تجربه مهاجرت شاید در زندگی هر انسانی که قصد مهاجرت دارد، عجیب‌ترین تجربه باشد. ما در رویزا گروپ با تجربه بیش از 10 سال فعالیت در این حوزه به خوبی از تمامی دغدغه شما عزیزان با خبر هستیم. مهاجرت تحصیلی یکی از بهترین شیوه های مهاجرت است. به خصوص مهاجرت تحصیلی در سنین نوجوانی و جوانی بسیار گزینه خوبی می‌تواند باشد. شما با مهاجرت تحصیلی ممکن است دو هدف را دنبال کنید. اولین گزینه آن است که با ویزای تحصیلی قصد دارید در یک دانشگاه بسیار خوب و معتبر در کشور خارجی تحصیل کنید. یا قصد دارید با مهاجرت تحصیلی به کشور مد نظر خود مهاجرت کرده و اقامت آن را دریافت کنید. ما در رویزا گروپ کارشناسان و مشاوران بسیار خوبی در حوزه مهاجرت داریم که می‌توانند در این بخش به شما کمک کنند. امروز در این مجله رویزا گروپ اطلاعات بسیار ویژه‌ای را دریافت خواهید کرد.

توجه: مجموعه رویزا گروپ تمامی اطلاعاتی را که برای مهاجرت تحصیلی نیاز دارید را در اختیارتان خواهد گذاشت. تنها کافی است تا فرم زیر را پر کنید تا با مشاورین با تجربه رویزا، مشورت کنید و پاسخ تمامی سوال‌هایتان را کسب کنید! فرم زیر را پر کنید تا مشاورین رویزا در کوتاه‌ترین زمان ممکن با شما تماس حاصل کنند

آنچه در این مقاله می‌خوانید

درخواست مشاوره رایگان رویزا گروپ

در صورت در خواست مشاوره رایگان از سمت رویزا گروپ می‌توانید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا به زودی از رویزا گروپ با شما تماس گرفته شود.

مهاجرت تحصیلی با رویزا گروپ

رویزا گروپ یکی از شرکت‌های برتر مشاوره تحصیلی در ایران است که با بیش از ۱۵ سال سابقه در ارائه خدمات مهاجرت تحصیلی به دانشجویان، یکی از پیشروان بازار آموزش و پژوهش در ایران شناخته شده است. شرکت رویزا گروپ با ارائه خدمات مشاوره تخصصی در زمینه مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف جهان، به دانشجویان ایرانی امکان راه‌اندازی یک زندگی موفق در خارج از کشور را فراهم می‌کند.

در این شرکت، دانشجویان با مشاوران تحصیلی مجرب و متخصص در ارتباط هستند. مشاوران رویزا گروپ با بررسی شرایط هر دانشجویی، بهترین گزینه‌های مهاجرت تحصیلی برای آن دانشجوی را پیشنهاد می‌دهند. این پیشنهادات شامل ارائه اطلاعات دقیق در مورد مدارک و شرایط مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه‌ها، گزینه‌های بورسیه و امکانات و خدمات در دانشگاه‌ها و شهرهای مختلف است.

امروزه مهاجرت تبدیل به یک امر اساسی برای اقشار نختلف جامعه شده است. این امر دیگر دانشجو و … را نمی‌شناسد. بسیاری از افراد به دلایل مختلفی که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد اقدام به مهاجرت می‌کنند. اما راحت‌ترین و بهترین شیوه مهاجرت، از روش همین مهاجرت تحصیلی است. برخی فکر می‌کنند این روش بیشتر برای دانشجویان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما این گونه نیست و این روش امروز برای اقشار مختلفی از جامعه استفاده می‌شود. ما امروز در رویزا گروپ در ای بخش به صورت تخصصی تر به این موضوع میپردازیم.

مهاجرت تحصیلی به اروپا

مهاجرت تحصیلی به اروپا امروزه برای دانشجویان ایرانی جذابیت زیادی دارد. این قاره دارای دانشگاه‌های برتر جهان است که به دانشجویان فرصتی برای ارتقای سطح تحصیلات، پژوهش و تجربه زندگی در یک فضای جهانی را فراهم می‌کند.

در اروپا، دانشگاه‌های برتری وجود دارند که با تخصص‌های مختلف خود، دانشجویان را به سمت کارآفرینی و شغل‌های خلاقانه هدایت می‌کنند. همچنین، اروپا با بیش از ۵۰۰۰ دانشگاه و بیش از ۱۰ میلیون دانشجو، یکی از بزرگ‌ترین مراکز تحصیلی جهان است. برای مهاجرت تحصیلی به اروپا، ابتدا باید با برنامه‌ریزی دقیق، مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه‌های اروپایی را به دست آورید. برخی از مدارک مورد نیاز شامل مدرک آزمون زبان، رزومه، توصیه‌ نامه، انگیزه‌ نامه و مدرک تحصیلی می‌باشند.

سپس، باید به دنبال دانشگاه‌های مناسب برای مطالعه در رشته تحصیلی مورد علاقه خود باشید. برای این منظور می‌توانید از وب‌سایت‌های دانشگاه‌های مختلف استفاده کنید و با دانشجویانی که قبلاً در آن دانشگاه تحصیل کرده‌اند تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را دریافت کنید. در نهایت، باید به موضوع ویزای تحصیلی در اروپا توجه کنید. برای ورود به بیشتر کشورهای اروپایی، دانشجویان باید ویزای تحصیلی دریافت کنند.

مزایای مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی مزایای زیادی برای فرد مهاجر دارد. مزایای مهاجرت جهت تحصیل را به طور خلاصه در سه مورد می‌شود بیان کرد. اول این که آموزش عالی موقعیت شغلی و افزایش کیفیت زندگی را در پی دارد. خواسته اصلی متقاضیان مهاجرت به منظور تحصیل، بهره مندی از آموزش عالی است. البته این تمایل به ویژه در جوانان دیده می‌شود. مهاجرت تحصیلی فرصتی برای اخذ اقامت دائم کشور مبدا را فراهم می‌کند. اخذ مدرک تحصیلی بین المللی و معتبر، تقویت مهارت زبانی، زندگی در کشوری پیشرفته از مزایای دیگر مهاجرت تحصیلی است.

همین طور آشنایی با اقلیم و فرهنگ‌های گوناگون هم مزیت فوق العاده ایاست که نباید نادیده گرفته شود. از جمله مزایای مهاجرت از طریق تحصیل می‌توان به اشتغال در مشاغلی ایده آل اشاره کرد. البته این مورد به خیلی از متغیرها از جمله کشوری که به آن مهاجرت می‌کنید.

همین طور رشته تحصیلی و مهارت که بلد هستید شما بستگی دارد. از جمله مزیت دیگر مهاجرت تحصیلی می‌شود امکان کار وقت در حین تحصیل اشاره کرد. طبیعتاً کلیه ارتباطات زندگی روزمره، مکالمات، رسانه‌ها و … از زبانی به جز زبان مادری دانشجو استفاده می‌کند. این مورد باعث افزایش مهارت زبانی وی می‌شود. مهاجرت تحصیل علاوه بر بالا بردن سطح دانش فرد، می‌تواند به بالا بردن سطح کیفی زندگی وی نیز کمک کند. در برخی از موارد مانند مهاجرت تحصیلی بعد از فارغ التحصیلی، پیشنهاد موقعیت‌های شغلی بسیار مناسبی فرد مهاجر دریافت می‌کند.

مدرک زبان برای مهاجرت تحصیلی

اگر می‌خواهید در خارج از کشور تحصیل کنید، باید ثابت کنید که انگلیسی را در سطح کافی صحبت می‌کنید. و می‌توانید انگلیسی را به خوبی درک می‌کنید. یک آزمون امن زبان انگلیسی توسط مقامات ویزا و مهاجرت کشور دریافت می‌شود. به عنوان مدرکی دال بر مهارت زبان انگلیسی متقاضی در نظر گرفته می‌شود. تفاوت بین SELT و سایر انواع آزمون‌های زبان در این است. که آزمون زبان انگلیسی ایمن به طور رسمی توسط دولت بریتانیا به رسمیت شناخته شده و مورد اعتماد است. سوالی که شاید بپرسید این است که رزرو آزمون آیلتس چه کسی به SELT نیاز دارد؟ دانش‌آموزانی که قصد دارند دوره‌ای را در سطح آکادمیک تحصیل کنند. برای دریافت ویزای دانشجویی بین المللی باید SELT را بگذرانند. نمره کافی در SELT تضمینی است که دانشجویان بین المللی ورودی می توانند در جامعه باشند.

معایب مهاجرت تحصیلی

هر چیز خوبی معایبی نیز دارد. مهاجرت تحصیلی نیز همین طور است. حس غربت و دوری از خانواده از اولین مسائل مهاجرت است. پرداخت شهریه و مخارج تحصیلی نیز عیب دیگر مهاجرت تحصیلی است. البته که برای رفع و رجوع معایب مهاجرت تحصیلی به خصوص بخش مالی آن می‌توانید از پشتیبان مالی کمک بگیرید. به غیر از موارد بالا برای مهاجرت تحصیلی نمی‌شود معیب دیگر را متصور شد. اما برای این منظور باید چه اقداماتی را صورت داد. به منظور شروع فرآیند مهاجرت لازم است یک سری مقدمات را فراهم نمایید. توجه داشته باشید لازم است نسبت به پروسه‌های مهاجرتی حساسیت فراوانی داشته باشید. چرا که این فرایندها هزینه بر بوده و همچنین مسئله زمان با ارزش فرد متقاضی نیز مطرح است.

مهاجرت تحصیلی برای چه افرادی است؟

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که این شیوه از مهاجرت سن خاصی دارد و شاید از آن ها دیگر گذشته باشد. اما این فکر و حرف تقریبا 100 درصد اشتباه است. این شیوه از مهاجرت کردن نه تنها نیاز به سن خاصی ندارد، بلکه شرایط آن هم آن قدر سخت نیست. مهاجرت تحصیلی اگر به قصد تحصیل در مدرسه باشد، نسبت به شرایط آن کشور باید تصمیم گیری شود. اما برای تحصیل در دانشگاه‌ها شرط سن نیست. بلکه شما برای مهاجرت تحصیلی باید مدارکی که صرفا برای ادامه تحصیل شما نیاز هست را داشته باشید. در هر کشوری این مورد متفاوت است. 

به طور مثال برای تحصیل دانشگاهی در قاره اروپا، شما باید مدرک دیپلم داشته باشید. شرط معدل آنقدر هم ملاک نیست! (البته این مورد بسته به نوع کشوری است که انتخاب می‌کنید.) صرفا برای تحصیل در اروپا، بیش از مدرک دیپلم شما که حتی چه رشته‌ای است، مدرک آیلتس شما اهمیت دارد. این نمره آیلتس بسته به آن کشوری دارد که شما برای مهاجرت انتخاب می‌کنید.

اما ما در رویزا گروپ ساده‌ترین و آسان‌ترین راه را پیش پای شما می‌گذاریم. چطور است که فقط شرط پذیرش شما در دانشگاه‌های معتبر داشتن مدرک دیپلم و داشتن مدرک ایلتس با نمره بالای 6 باشد؟! آن وقت با همین مدرک در هر رشته‌ای که علاقه مندید تحصیل کنید. حتی با دیپلم ریاضی که از ایران گرفتید و نمرات نه چندان عالی! در رشته پزشکی تحصیل کنید. پس پیشنهاد رویزا گروپ را جدی بگیرید

مقالات مرتبط رویزاگروپ

مجله اینترنتی

کشورهای مختلف برای مهاجرت تحصیلی

یکی از مسائل مورد بحث در زمینه مهاجرت تحصیلی، مقصد مهاجرت است. همانطور که می‌دانید تحصیل از مهم‌ترین و موثرترین عوامل به شمار می‌رود. لذا انتخاب مقصد مهاجرت تحصیلی تاثیر زیادی بر روند این پروسه خواهد داشت. در این بخش قصد داریم به بررسی شرایط کشورهای مختلف برای مهاجرت تحصیلی بپردازیم.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

جالب است بدانید که آلمان کشوری است که خدمات رایگان را در زمینه تحصیل به مهاجران ارائه می‌دهد. یکی از موارد چالشی در طول پروسه مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان، زبان سخت این کشور است. شما می‌توانید پس از طی شدن پروسه مهاجرت تحصیلی خود، اقدام به پیدا کردن کار در کشور آلمان کنید و در پایان رساندن این مراحل می‌تواند در انتها منجر به اخذ اقامت دائم کشور آلمان برای شما شود.

مهاجرت تحصیلی به روسیه

مهاجرت تحصیلی به روسیه یک فرصت عالی برای دانشجویانی است که به دنبال یک تجربه تحصیلی بین‌المللی در یک کشور پویا و پر از فرصت هستند. روسیه با دارا بودن دانشگاه‌های معتبر و با سابقه، برنامه‌های تحصیلی متنوع و هزینه‌های تحصیلی مقرون به صرفه، یکی از مقصدهای محبوب برای دانشجویان از سراسر جهان است. با وجود تنوع فرهنگی و زبانی، دانشجویان می‌توانند در محیطی دوستانه و پر از چالش‌های آموزشی به توسعه مهارت‌های خود بپردازند و با تجربه‌ی یک شهروند جهانی به کشف جوانب جدیدی از خود و دنیا بپردازند.

مهاجرت تحصیلی به رومانی

یکی از بهترین و راحت‌ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی، کشور رومانی است که کشوری اروپایی و بسیار پیشرفته است. کشور رومانی به عنوان یکی از ارزان‌ترین کشورهای رومانی برای تحصیل و زندگی شناخته می‌شود. شما می‌توانید به راحتی در طول سال درآمدی را کسب کنید که به شما امکان پس‌اندازهای بسیار زیاد را می‌دهد. همانطور که گفتیم بررسی کیفیت موسسات آموزش عالی و اعتبار مدارکی که در دانشگاه‌های کشورهای مختلف به شما اعطا می‌شود، بسیار حائز اهمیت است. جالب است بدانید که کشور رومانی دارای ۲۶ دانشگاه بین المللی است و به شما این امکان را می‌دهد که در محیطی که سطح بالایی از نظر کیفیت آموزشی دارد، تحصیل کنید. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که کشور رومانی همه ساله به دانشجویان خارجی، بورسیه تحصیلی ارائه می‌کند تا شما تجربه شیرین‌تر از تحصیل در این کشور فوق العاده داشته باشید

مهاجرت تحصیلی به جمهوری چک

مهاجرت تحصیلی به جمهوری چک یک گزینه عالی برای دانشجویان جوان و علاقمند به یادگیری در محیطی بین‌المللی است. جمهوری چک دارای دانشگاه‌های معتبر و با امکانات عالی است که به دانشجویان فرصت می‌دهد تا به دانش و تجربه‌های جدید دست یابند. هزینه زندگی و تحصیل در این کشور نسبتاً مناسب است و امکانات و خدماتی مانند خوابگاه‌های دانشجویی، کمک‌های مالی و فرصت‌های شغلی برای دانشجویان بین‌المللی در دسترس است. به علاوه، محیط فرهنگی و اجتماعی چکی ها دوستانه و پذیرای مهاجران است که برای دانشجویان جدید، این امر می‌تواند تجربه مثبتی باشد.

ثبت شرکت در رومانی

مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی

برای مهاجرت تحصیلی به یک کشور خارجی، علاوه بر انتخاب دوره تحصیلی و دانشگاه مورد نظر، شما نیاز به تهیه مدارک مختلف دارید. این مدارک شامل گذرنامه با اعتبار کافی، مدرک تحصیلی مورد نیاز برای ثبت‌نام، مدرک زبان مانند IELTS یا TOEFL برای اثبات سطح زبان انگلیسی، مدارک اقتصادی و مالی برای ثابت کردن توانایی مالی برای تحصیل و زندگی در کشور مورد نظر، و توصیه‌نامه‌ها از اساتید یا مراجع کاری. اطلاعات دقیقتر درباره مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به هر کشور بستگی دارد و بهتر است اطلاعات خود را از سایت‌های رسمی دانشگاه یا سفارت مربوطه به دست آورید.

  • فرم جهت درخواست ویزای تحصیلی و پاسپورت
  • نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه انتخابی و مورد نظر
  • ترجمه مدارک شناسایی و سند مالکیت در صورت وجود
  • ترجمه تمامی مدارک تحصیلی و سوابق تحصیلی
  • مدارک برای اثبات تمکن مالی جهت پرداخت شهریه مخارج زندگی و همچنین دیگر هزینه ها
  • مدرک زبان معتبر
  • بیمه
  • رزرو بلیط برای مقصد مورد نظر مهاجرت تحصیلی
  • ارائه مدرکی که نشان دهد دلایل کافی برای بازگشت به کشور را پس از فارغ التحصیلی خواهید داشت
  • عکس شناسنامه و پاسپورت و غیره از جمله مدارکی به شمار می ‌روند که باید برای اقامت در کشور مورد نظر از طریق تحصیل ارائه شوند

شرایط لازم برای مهاجرت تحصیلی

در بخش قبلی مقاله به مدارکی که برای مهاجرت تحصیلی لازم است ارائه دهید پرداختیم. در این یخش می‌خواهیم ارائه مدرک زبان را برای مهارجت تحصیلی بررسی کنیم. همان طور که احتمالا می‌دانید یکی از شرایط و مراحل مهاجرت تحصیلی به ارائه مدرک زبان مربوط می‌شود. اخذ پذیرش تحصیلی از اغلب دانشگاه‌های دنیا نیازمند ارائه مدرک زبان آیلتس آکادمیک یا تافل است. البته این قانون یک استثنا هم دارد که در صورت امکان می‌توانید از آن بهره مند شود. این استثنا این است که در صورتی که قبلاً تحصیلات خود را در دانشگاه‌های انگلیسی زبان سپری کرده باشید. می‌توانید بدون داشتن و ارائه مدرک زبان، پذیرش تحصیلی خود را بگیرید. برای این منظور لازم است مکاتباتی را صورت دهید

هزینه مهاجرت تحصیلی

یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی که لازم است قبل از مهاجرت از طریق تحصیل کسب کنید؛ هزینه‌ها و مخارج مهاجرت، تحصیل و زندگی در کشور مقصد است. برا این که بدانید هزینه تحصیل در دانشگاه‌های مختلف چقدر است باید هریک را به صورت مجزا بررسی کنید. اما اگر بخواهیم خیلی کوتاه درباره ارزان‌ترین و گران‌ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی بگوییم؛ به نام‌هایی می‌رسیم که در ادامه بیان خواهیم کرد. ارزان‌ترین دانشگاه‌های دنیا در کشورهای ترکیه، کشور ایتالیا، کشور روسیه، کشور چین،. کشوراسپانیا و کشور اوکراین قرار دارند. همچنین بیشترین هزینه تحصیل و زندگی به کشورهای آمریکا، کشور کانادا، کشور استرالیا. همینطور کشور انگلستان، کشور لندن کشور نیوزلند و کشور دانمارک مربوط می شود

مهاجرت به رومانی با رویزا گروپ:

ویزای رومانی یکی از بهترین و معتبرترین ویزاها در دنیاست. اگر قصد اقامت در رومانی را دارید، اینکار تخصص رویزا گروپ است. رویزا گروپ شرایط مهاجرت به رومانی را برای شما فراهم میکند. اگر شما هم کشور رومانی برای مهاجرت انتخاب کردید، همین حالا با مشاورین ما تماس بگیرید.

*** توجه: لطفا به علت حضور ما در کشور رومانی با راه های ارتباطی زیر با ما ارتباط بگیرید. در صورت تماس مستقیم و پاسخگویی ما، متحمل هزینه زیادی میشوید.

اینستاگرام

شما میتوانید از طریق اینستاگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

واتس اَپ

شما میتوانید از طریق واتس اَپ با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

تلگرام

شما میتوانید از طریق تلگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

فیس بوک

شما میتوانید از طریق فیس بوک با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

درباره نویسنده

2 دیدگاه دربارهٔ «مهاجرت تحصیلی در سال 2024 با شرایط و قیمت+ مشاوره رایگان»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا