خانه » سرمایه گذاری در اروپا

سرمایه گذاری در اروپا

سرمایه گذرای در اروپا
3/5 - (2 امتیاز)

تلاش‌های گسترده اتحادیه اروپا برای بازسازی اقتصادی پس از همه ‌گیری ویروس کرونا، فرصتی بی ‌نظیر برای سرمایه گذاری در اروپا ایجاد کرده است. نتیجه این اقدامات متحول کردن اقتصاد اروپا، سبزتر و دیجیتال‌تر کردن آن و در نهایت رقابتی‌تر کردن آن است. گزارش سرمایه ‌گذاری 2020-2021 به تلفاتی که این بیماری همه‌ گیر بر سرمایه‌ گذاری و برنامه‌‌های آتی شرکت‌های اروپایی اشاره دارد. همچنین تلاش‌های آن‌ها برای برآورده کردن خواسته‌‌های تغییرات انقلاب دیجیتال وارد کرده است، می‌پردازد. این گزارش ضمن ارائه تصویری از تلفات سنگینی که همه‌ گیری بر برخی از اشکال سرمایه‌ گذاری وارد کرد. با اشاره به حوزه‌های اقتصادی که اروپا در آن‌ها قوی است. در این مقاله قصد داریم راهنمای جامعی در خصوص بهترین سرمایه گذاری در اروپا و مهاجرت به اروپا از این طریق را ارائه دهیم.

نوبت دهی آنلاین مشاوره بهترین سرمایه گذاری در اروپا 📲

آیا به دنبال فرصت‌های بهترین سرمایه‌ گذاری در اروپا هستید؟ آیا نیاز به راهنمایی و مشاوره از متخصصان و کارشناسان مجرب در این زمینه دارید؟ مجموعه رویزا گروپ آماده است تا به شما کمک کند. رویزا گروپ یک مجموعه برجسته از متخصصان سرمایه‌ گذاری در اروپا است که با تجربه و دانش فراوان خود، به شما خدمات مشاوره حرفه‌ای در زمینه سرمایه‌ گذاری در بازارهای اروپایی را ارائه می‌دهد. با اعتماد به خدمات ما، می‌توانید از فرصت‌های سرمایه‌ گذاری در قاره اروپا بهره‌ مند شوید و سودآوری خود را به سطح جدیدی برسانید.

فرم زیر را با اطلاعات لازم پر کنید. در صورت در خواست مشاوره رایگان از سمت رویزا گروپ می‌توانید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا به زودی از رویزا گروپ با شما تماس گرفته شود.

بنر تماس

سرمایه گذاری در اروپا

سرمایه گذاری در اروپا و نوآوری در فن ‌آوری‌های سبز نقش کلیدی در گذار به اقتصاد بدون کربن خواهد داشت. از این رو فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری محصوب می‌شود. فن آوری‌های فعلی برای رسیدن به هدف آب و هوایی بدون اختلالات قابل توجه کافی نیستند. سبک زندگی در اقتصادهای پیشرفته یا توسعه در اقتصادهای نوظهور چیزی غیر از این است. از این رو، نوآوری ضروری است و اتحادیه اروپا حامی ویژه‌ای از سرمایه گذاران در این بخش می‌کند. همچنین این حمایت برای تولید فناوری‌های پاک مورد نیاز برای یک انتقال آرام نیز می‌باشد. فصل 8 گزارش مبتنی بر تجزیه و تحلیل است داده‌های ثبت اختراع و نتایج نظرسنجی آنلاین می‌باشد. لذا در مورد نوآوری سبز و برای بهترین سرمایه گذاری در اروپا مطالعه مهم است. هم زیستی بین فناوری‌های دیجیتال و سبز تاکید می‌کنند که پیشرفت‌های تکنولوژیکی خواهد بود.

اگر بخواهیم باید در هر جنبه‌ای از زندگی ما نفوذ کنیم. از سیستم‌های انرژی گرفته تا مواد و استفاده از زمین انتقال به بی‌طرفی کربن را با موفقیت انجام دهید. انتظار می‌رود فن آوری‌های دیجیتال یک سهم عمده‌ای در این نوآوری‌ها دارد. اتحادیه اروپا در حال حاضر در توسعه مشترک سبز و دیجیتال پیشرو است. فن آوری‌ها انتقال به چیزی بیش از ایجاد دانش نیاز دارد. آن دانش نیز خواهد داشت به اشتراک گذاشته شود و پذیرفته شود. لذا می‌توان گفت پیشروترین بخش برای سرمایه گذاری در اروپا همین است.

سرمایه گذاری در اروپا با خرید ملک

اهمیت سرمایه گذاری در اروپا برای اتحادیه اروپا

پتانسیل کشورهای اتحادیه اروپا انباشت سرمایه ظرفیت تولیدی اقتصاد را افزایش می‌دهد. افزایش بهره وری نیروی کار انواع مختلف سرمایه گذاری به طرق مختلف بر رشد تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، سرمایه گذاری در تجهیزات و زیر ساخت افزایش ظرفیت تولید اقتصاد. همین طور سرمایه گذاری عمومی می‌تواند از جمله این موارد باشد. کمک به اصلاح نواقص بازار که باعث کاهش سرمایه گذاری شود از برنامه‌های اتحادیه اروپا است. سرمایه گذاری در اروپا و در نهایت، سرمایه گذاری در دارایی‌های نامشهود نقش تعیین کننده‌ای دارد. برای رشد و بهره وری به ویژه در اقتصادهای توسعه یافته مانند اتحادیه اروپا سرمایه گذاری فقط سود است. همچنین سطوح بالاتر سرمایه گذاری در این دارایی‌ها به طور کلی با بالاترین نرخ همراه است. تولید ناخالص داخلی کشورهای اروپایی سرانه کاهش داشته است. با این حال برابر با نرخ سرمایه گذاری در کشورهای اتحادیه اروپا است.

باید گفت این کاهش نشان می‌دهد که یک “شکاف” سرمایه گذاری در آن وجود دارد. تصمیمات اتخاذ شده از سوی اتحادیه اروپا به دلایل مختلفی در معرض بحث است. اول، روندهای سکولار در اقتصاد اروپا ممکن است. که توجیه کاهش نرخ سرمایه گذاری به خصوص، تغییر در فعالیت‌ها می‌تواند باعث شود. البته این موضوع برای سرمایه گذاری در اروپا برای مهاجران بسیار مفید است. چرا که در اصل می‌تواند تغییر کند و در نرخ‌های سرمایه گذاری تعادل ایجاد کند. لذا در اروپا در این صورت، این تغییر به اندازه کافی بزرگ به نظر نمی‌رسد.

مطلب پیشنهادی: سرمایه گذاری در خارج از کشور

اتحادیه اروپا

مطالعه اقتصاد اروپا

برخی از این مطالعات به هر دو بخش عرضه و تقاضا نگاه می‌کنند. به طور مثال سمت عرضه و تقاضا از دیدگاه پزشک عمومی و شرکت سرمایه پذیر را در نظر بگیرید. در این مثال به منظور تعیین محرک‌های فعالیت، برخی بر روی بخش عرضه تمرکز می‌‌کنند. یک مطالعه تابلویی را با استفاده از داده‌های 20 کشور اروپایی برای این دوره انجام می‌دهد. برای بررسی تأثیر سرمایه گذاری سهام خصوصی بر رشد تولید ناخالص داخلی اروپا به گزارشات مختلف نیاز دارید. با استفاده از کنترل متغیرهای تولید ناخالص داخلی سرانه نیز می‌توانید به اطلاعات خوبی دست پیدا کنید. همچنین می‌تواند شاخص‌های بورس ملی و نرخ بیکاری به تفاوت در شرایط اولیه کشور را در نظر بگیرید. به هر حال باید دقت کنید که برای بهترین سرمایه گذاری در اروپا نیاز به کسب دانش دارید. به ویژه خرید و سرمایه گذاری خطرپذیر.

چرا که افزایش خریدها معادل 0.1 درصد تولید ناخالص داخلی با افزایش در ارتباط است. برای مشاهده این که آیا رشد اقتصادی تأثیر معنا داری بر سرمایه گذاری و سرمایه گذاری خطرپذیر دارد یا خیر. باید اشاره کرد که لزوما این طور نیست. شاخص‌های عمده بازار سهام و هم بستگی منفی با نرخ بیکاری را می‌توان از نگاه دیگری نیز بررسی کرد. در جنبه اساسی، با هزینه‌های ملی در زمینه تحقیق و پژوهش همبستگی مثبتی می‌توان یافت. اهمیت مطالعه اقتصاد اروپا بسیار مهم است که در این بخش به بخش کوچکی از آن اشاره کردیم.

اقتصاد اروپا

حمایت از اقتصاد جدید

همان طور که به نظر می‌رسید اروپا از حادترین مرحله بحران مالی جهانی در سال 2008 خارج شده است. در سال 2009، واضح بود که دست آوردهای اقتصادی ثابت دهه قبل بوده است. با انتظارات رشد بلند مدت کندتر و مشکلات ساختاری بالا آسیب دیده است. بیکاری و بدهی‌های خصوصی و دولتی بالا را باید علت اصلی این موضوع دانست. علاوه بر این، اقتصاد و اجتماع ضعف‌ها و مشکلاتی که با رشد اقتصادی گذشته پنهان شده بود. در معرض دید قرار گرفتند که سرمایه گذاری در اروپا را با ریسک کمتری مواجه کرد. شدت بدهی حاکمیتی اروپا بحران و خطراتی که برای رشد آینده ایجاد می‌کند. این مشکلات را بسیار شدیدتر می‌کند. آن مسائل ساختاری عمده شامل مشکلات خاص کشورهای توسعه یافته است که ناگزیر از آن هستند. مانند کاهش نرخ رشد بلندمدت، بیکاری ساختاری بالا و پیری جمعیت.

موضوعات دیگر شامل موارد مشترک کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه بود که در سرمایه گذاری در اروپا موثر است. سوال این است که چگونه می‌توان یک اقتصاد با ارزش بالا در مواجهه با تشدید رقابت جهانی ایجاد کرد. محدودیت منابع، با نیاز فزاینده فوری به رسیدگی و تعادل آب و هوا و مشکلات زیست محیطی را در نظر بگیرید. این عوامل از چالش‌های سرمایه گذاری در اروپا است. چرا که وابستگی مستمر به سوخت‌‌های فسیلی. در کنار ناکارآمدی استفاده از منابع که در معرض آن قرار می‌‌گیرد. از جمله تغییرات شدید آب و هوا.

پیش بینی اقتصاد اروپا

افزایش گسترده قیمت کالاها در ماه‌های اخیر قیمت نفت را به پیش از همه گیری رساند. در حالی که قیمت فلزات اساسی و مواد غذایی به آن رسیده است. اوج‌های چند ساله قیمت نفت به ۷۱ دلار رسید. در هر بشکه در سال 2021 که حدود 60 درصد بیشتر از سال 2020 است. همچنین حدود 22 درصد بالاتر از میانگین 2015-19 نیز می‌باشد. در میان کاهش سطح ذخیره سازی نفت. همین طور ادامه یافت کاهش تولید توسط اوپک پلاس. کاهش قابل توجه پیش بینی افزایش تقاضای نفت در نیمه دوم انتظار می‌رود قیمت نفت تا 82 دلار افزایش یابد. کاهش جزئی در این دوره سال بر اساس این انتظار است که افزایش تولید جهانی نفت پیشی خواهد گرفت. در سال 2022 قیمت بنزین در سطح جهانی کاهش یافته است. اما همچنان بالا باقی می‌ماند و در بازار اروپا، گاز و برق همچنان ادامه دارد.

قیمت فلزات در سال 2021 افزایش یافت. افزایش تقاضای جهانی برای کالاها و تسریع انتقال انرژی بر سمت عرضه بیشتر سوق داده است. اما تعطیلی‌های مرتبط با بیماری همه گیر و اعتصابات کارگری در آمریکای جنوبی منجر به عرضه شد. بخش املاک در چین کند می‌شود، و سرمایه گذاری گذشته در جریان است. این پیش بینی‌ها و بیان گزارشات تغییرات بازار در اروپا برای آن است که شما بهترین سرمایه گذاری در اروپا را مطمئن و با ریسک کمتری انجام دهید. لذا توصیه ما این است که آخرین مقالات را پیش از بهترین سرمایه گذاری در اروپا بخوانید.

مطلب پیشنهادی: مهاجرت سرمایه گذاری

پیش بینی سرمایه گذاری در اروپا

کشور های منطقه یورو

همان طور که گفتیم پیش بینی اقتصاد دان‌ها این است که تورم سالانه منطقه یورو در مارس 2022 به 7.5 درصد برسد. در حالی که بر اساس گزارش‌های فوری، تورم سالانه 5.9 درصد در فوریه افزایش یافته است. با نگاهی به اجزای اصلی تورم منطقه یورو، انتظار می‌‌رود انرژی در ماه مارس بالا ترین نرخ سالانه را داشته باشد. بر اساس این گزارش نرخ انرژی 44.7٪ در مقایسه با 32.0٪ در فوریه رشد خواهد داشت. پس از آن غذا، الکل و تنباکو نیز افزایش قیمت را تجربه خواهند کرد. نرخ افزایش 5.0 ٪ در مقایسه با 4.2٪ در ماه فوریه می‌باشد. همین طور کالاهای صنعتی غیر انرژی 3.4 درصد در مقایسه با 3.1 درصد در فوریه رشد خواهند داشت. همین طور بخش  خدمات 2.7 درصد در مقایسه با 2.5٪ در فوریه تورم خواهد داشت. دانستن این نکته که منطقه یورو شامل چه کشورهایی می‌شود.

برای بهترین سرمایه گذاری در اروپا بسیار ضروری می‌باشد. از این رو در این بخش از مقاله به این موضوع می‌پردازیم. منطقه یورو شامل کشور‌های بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه می‌شود. همین طور به این لیست کشورهای ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت را نیز اضافه کنید. البته کشورهای هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند نیز در این دسته بندی قرار می‌گیرند. سرمایه گذاری در اروپا در هر بخشی که باشد به اطلاعات کافی نیاز دارد. که در این مقاله سعی می‌کنیم بخشی از آن را در اختیارتان قرار دهیم.

مطلب ویژه: بهترین کشور برای مهاجرت

بهترین سرمایه گذاری در اروپا

کمترین و بیشتری نرخ توم در اروپا

همان طور که در بخش قبل اشاره کردیم نرخ تورم اتحادیه اروپا 2022 در سال رشد خواهد داشت. بر اساس این گزارش نرخ تورم در اتحادیه اروپا 6.2 درصد خوهد بود. قیمت‌‌ها در لیتوانی که نرخ تورم 14 درصدی داشت، سریع‌ترین افزایش را داشت. از این می‌توان گفت این کشور بیشترین تورم را در میان کشورهای اروپایی داشته است. در مقابل، نرخ تورم در فرانسه 4.2 درصد بود که کمترین نرخ تورم در اتحادیه اروپا در این ماه بود. نرخ فعلی تورم در اتحادیه اروپا بالاتر از هر زمان دیگری است. به طوری که اوج قبل از سال 2021 در ژوئیه 2008 ثبت شد. زمانی که قیمت‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.4 درصد رشد داشتند. قبل از افزایش اخیر تورم، افزایش قیمت در اتحادیه اروپا در سطوح نسبتاً پایین نگه داشته شده بود. نرخ تورم 2012 تا 2021 زیر سه درصد باقی مانده بود.

سرمایه گذاری در اروپا می‌تواند بسیار سود آور باشد. به شرط آن که با دانش و ریسک کم انجام شود. انتخاب کشوری که در آن سرمایه گذاری می‌کنید بسیار مهم است. زنجیره‌های تامین جهانی هنوز از مشکلات تولید، محدودیت‌های سفر و مشکلات نیروی کار ناشی از همه ‌گیری بهبود نیافته‌‌اند. افزایش هزینه‌های انرژی تنها به تشدید مشکلات عرضه کمک کرده است. به ویژه در مورد بخش حمل و نقل. که بالاترین نرخ تورم را در بین سایر بخش‌ها در اتحادیه اروپا داشت. اما سرمایه گذاری در اروپا با تمام این اوصاف بسیار سودآور خواهد بود.

مطلب پیشنهادی: خرید ملک در اروپا

نرخ تورم در اروپا

امنیت سرمایه گذاری در اروپا

اروپا امن‌ترین شرایط را برای سرمایه گذاران خارجی فراهم می‌کند. امنیت سرمایه گذاری مسئله‌ای است که ذهن هر سرمایه گذار را به خود مشغول می‌کند. یکی از سوال‌های پر تکرار افرادی که قصد بهترین سرمایه گذاری در اروپا را دارند این است که. در صورت بروز اختلاف میان کشورها، آیا اموال من مصادره می‌شود؟ همین طور می‌پرسند که در صورت ایجاد مشکلات مالی با شهروندان آن کشور. آیا سرمایه گذار خارجی از حمایت دولت و مراجع قضایی برخوردار خواهد بود؟ در پاسخ باید گفت برای برای پی بردن به پاسخ این پرسش‌ها باید نظام سیاسی و ثبات آن در کشور مقصد مورد بررسی قرار گیرد. خوشبختانه کشورهای اتحادیه اروپا که اکثر کشورهای عضو شنگن را نیز شامل می‌شود. از نظام قضایی استانداردی و عدالت محوری بهره می‌برند. از این رو دلواپسی‌ها این چنینی بی‌جهت و بی‌مورد است.

این کشورها تحت هر شرایطی جانب حق و عدالت را خواهند گرفت. با اطمینان می‌توان گفت تبعیضی میان تبعه خود و شهروندان خارجی قائل نمی‌شوند. در این خصوص فاکتوری تحت عنوان ریسک مصادره اموال تعریف شده است. این مورد از آن جایی که بد تعریف شده است باعث نگرانی افراد شده است. باید گفت سرمایه گذاری در اروپا صرفا خطرات عادی یک سرمایه گذاری را خواهد داشت. و نیازی نیست ذهن خود را مشغول این موارد کنید. در بخش بعدی مقاله در خصوص موضوع ریسک مصادره اموال نیز توضیح خواهیم داد تا کاملا متوجه این موضوع شوید.

امنیت سرمایه گذاری در اروپا

ریسک مصادره اموال  

مصادره اموال سرمایه گذاران خارجی موضوعی است که اخیرا زیاد شنیده می شود. که این موضوع احتمال تغییر نگرش منفی نسبت به سرمایه گذاران خارجی را دارد. همین طور خطر نقض قرار داد توسط دولت و سوءاستفاده دولت از اموال خارجیان را می‌تواند در پی داشته باشد. از این رو به طور کلی عمل کرد سیستم قضایی آن کشور را نشان می‌دهد. که توسط سازمان‌های بین المللی معتبر، سالیانه آمار تمامی کشورها گزارش می‌شود. با مراجعه به این آمار می‌توانید کشورهایی که برای بهترین سرمایه گذاری در اروپا مطمئن‌تر هستند را بشناسید. در این فاکتور کشورها به هفت دسته تقسیم می‌شوند. که مورد شماره یک مربوط به امن‌ترین کشورها می‌باشد. عدد 7 نیز رتبه پرخطرترین کشورها را به خود اختصاص می‌دهند. در نمودارهای منتشره ریسک مصادره اموال در 5 سال اخیر در کشورهای عضو شنگن قابل ملاحظه است.

این نمودارها و آمارها تأییدی بر امنیت سرمایه گذاری در این کشورها می‌باشد. کشورهای لوکزامبورگ، مالتا، لاتویا، استونی، لیتوانی و… کشورهایی هستند که شما می‌توانید. به عنوان مقصد مناسبی جهت مهاجرت، مد نظر خود داشته باشید. و البته کشور رومانی نیز وضعیت خوبی در جلب سرمایه گذاران خارجی داشته است. جالب است بدانید گاهاً حتی کشورهای کمتر شناخته شده شرایط مهاجرتی مطلوب‌تری جهت جذب مهاجر ارائه می‌دهند. در ادامه مقاله به بررسی رومانی خواهیم پرداخت. چرا که در بین این کشورهای بیشتر آمار جذب سرمایه خارجی را داشته است.

اقامت از طریق سرمایه گذاری در اروپا

پس از به وجود آمدن بحران مالی سال 2008. کشورهای اروپایی به فکر این موضوع افتادند که از طریق جذب مهاجران ثروتمند پایه‌های اقتصادی خود را تقویت کنند. پرتغال اولین کشور اروپایی بود که به جذب مهاجران ثروتمند پرداخت. پس از تجربه موفق پرتغال سایر کشورهای اروپایی نیز به فکر استفاده از این موقعیت افتادند. از این رو تسهیلاتی را برای سرمایه گذاران خارجی فراهم آوردند. کشورهای اروپایی بزرگ همچون آلمان، فرانسه، انگلیس و … سرمایه گذاری فعال را ترجیح می‌دهند. لذا شرایط را به گونه ای تعیین کرده‌اند که در ازای ایجاد شغل به مهاجرین اقامت دائم اعطا می‌‌شود. برخی دیگر از کشورهای اروپایی همچون پرتغال، یونان و… علاوه بر سرمایه گذاری فعال خارجی، از سرمایه گذاری غیر فعال نیز استقبال می‌‌کنند. این کشورها در ازای خرید ملک، خرید اوراق بهادار، خرید اوراق قرضه دولتی. به مهاجران خارجی اقامت دائم اعطا می‌کنند.

اخذ اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری محدود به یک سری از کشورهای اروپا است. معمولا دارندگان اقامت در کشورهای اروپایی که اقامت خود را از طریق سرمایه گذاری کسب کرده‌اند. ملزم به رعایت حضور فیزیکی طولانی مدت در اروپا نیستند. این افراد می‌توانند تنها با حفظ سرمایه گذاری برای همیشه اقامت خود را تمدید کنند. کشورهای اوپایی برای افرادی که قصد بهترین سرمایه گذاری در اروپا رادارند. برنامه‌هایی برای اقامت موقت نیز ارائه می‌دهند. که در این صورن معمولا نیاز دارند که سرمایه گذاران برای تمدید اقامت، سرمایه گذاری را برای مدت مشخصی حفظ کنند.

راه سرمایه گذاری در اروپا

اوراق قرضه در اروپا

در نیمه دوم سال 2000، بانک مرکزی اروپا و بانک‌های مرکزی ملی اتحادیه اروپا. تحت نظارت عملیات بازار انجام می‌شود تا سرمایه گذاری در اروپا بهتر انجام شود. همچنین کمیته سیستم اروپایی بانک‌های مرکزی  تجزیه و تحلیلی از عملکرد بازارهای پول ارائه داد. البته در کنار این تحلیل بازارهای اوراق قرضه و سهام در منطقه یورو نیز ارائه شد. این تحلیل ادامه پیدا کرد تا سرمایه گذاری در اروپا روشن‌تر شود. لازم به توضیح است که مطالعات مشابهی که برای بازار پول و اوراق قرضه در نیمه دوم سال 1999 انجام شد. باید بگوییم مطالعات 1999 با هدف ارزیابی سطح یکپارچگی و کارایی پول منطقه یورو انجام شد. بازارهای اوراق قرضه پس از معرفی یورو و سرمایه گذاری در اروپا شکلی تازه پیدا کرد. لازم به توضیح است که نتایج این بررسی‌ها در مجله منتشر شد. بازار پول یورو و بازار اوراق قرضه یورو.

لازم به توضیح است که این گزارش نتایج مطالعه بازار سهام را ارائه می‌‌کند. همچنین این گزارش‌ها ساختار در حال تحول را بررسی می‌کند. تا سرمایه گذاری در اروپا و عملکرد بازارهای سهام یورو مشخص شود. به عنوان اولین تمرین انبار داری قصد دارد ریزش کند تا شرایط از آنچه هست بدتر شود. این موضوع سرمایه گذاری در اروپا کمی مشکل خواهد کرد. برخی از ویژگی‌های اساسی بازار نقدی نیز متاثر از شرایط تغییر کرده‌اند. به این معنا که محصولات مشتقات مرتبط تمرکز بر عرضه و تقاضا برای سهام و تغییرات در آن است.

سود سپرده بانکی

یکی از راه‌های سرمایه گذاری در کشور ما سپرده گذاری در بانک‌ها است. در این بخش از مقاله قصد داریم نرخ سود سپرده در رومانی را بررسی کنیم. هدف از این کار این است که ببینیم آیا در این کشور هم سپرده بانکی راه خوبی برای سرمایه گذاری است. در حال حاضر 34 بانک تجاری در رومانی هستند. در کنار این بانک‌ها یک بانک بزرگ نیز فعالیت می کنند. مشارکت خارجی در سهام بیش از 70 درصد از کل دارایی‌های بخش بانکی متعلق به افراد غیر مقیم است. در کشور رومانی بانک‌های تجاری عمدتاً مالکیت خصوصی دارند. این بانک‌ها نیز هستند حدود 90 درصد از کل دارایی‌های بخش بانکی را تشکیل می‌دهد. بخش بانکی در رومانی با بزرگ‌ترین بانک دارای کمتر از 20% در حال رقابت هستند. این میزان در بانک که تنها 40% دارند رقابتی بهترین سرمایه گذاری در اروپا است.

بانک‌های تجاری بیشترین بخش مالی را به خود اختصاص می‌دهند. بخش در رومانی با 77 درصد سهم در کل دارایی‌ها می‌باشد. آن‌ها تا پایان سال 2020 حدود 8 درصد از کل بخش مالی را در اختیار داشتند. بهترین سرمایه گذاری در اروپا در موسسات مالی غیر بانکی عمدتا با کوتاه مدت ارائه می‌شود. صندوق‌های سرمایه گذاری در رومانی حدود 5 درصد از کل دارایی‌های بخش مالی را مدیریت می‌کنند. سرمایه گذاری در اروپا اگر به روشی غیر از این باشد بهتر است. حدود 43 درصد از دارایی‌های صندوق‌های سرمایه گذاری هستند.

اقامت سرمایه گذاری در اروپا

سرمایه گذاری در اروپا شرقی

همان طور که وعده داده بودیم قصد داریم شرایط سرمایه گذاری در رومانی را بررسی کنیم. چرا که سرمایه گذاری در رومانی هر کشوری باید بر پایه تحلیل رشد اقتصادی و زیرساخت های آن کشور انجام شود. شاخص‌های بسیاری وجود دارد که سرمایه گذار باید آن را بررسی کند. که مهم‌ترین شاخص‌های اقتصادی تاثیر گذار تولید ناخالص داخلی است. چرا که تولید ناخالص داخلی مهم‌ترین نشانه سلامت اقتصادی یک کشور می‌باشد. نرخ تولید ناخالص داخلی در کشور رومانی در سال ۲۰۱۷، ۲۳۳۱۳٫۲ دلار آمریکا می‌باشد. شاخص دیگری که در خصوص سرمایه گذاری در اروپا یا هر جای دیگری  لازم است مد نظر قرار دهید. میزان مالیات در آن کشور می‌باشد. چرا که هرچه مالیات کشور پایین‌تر باشد، سرمایه گذاران سود بیشتری خواهند داشت. باید گفت کشور رومانی از لحاظ منابع طبیعی و طبیعت یکی از کشورهای قدرتمند جهان است.

پایین بودن سطح مالیات و حقوق کارکنان، از دیگر مزایای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در رومانی است. همان طور که احتمالا می‌دانید یکی از کشوهای اتحادیه اروپا کشور رومانی می‌باشد. قوانین این کشور نیز شامل تمام قوانین اتحادیه اروپا می‌شود. سرمایه گذاری و اخذ اقامت رومانی، دروازه ورود به سایر کشورهای اتحادیه اروپا برای شما باز می‌شود. اکنون این کشور دارای ویزای شنگن و عضو اتحادیه اروپا می‌باشد. تمام این مزایای باعث می‌شود که رومانی بهترین کشور برای سرمایه گذاری در اروپا باشد. سرمایه گذاری در رومانی باعث افزایش سرمایه شما می‌شود.

جمع بندی سرمایه گذاری در اروپا

سرمایه گذاری در اروپا می‌تواند مسیر زندگی شما را عوض کند. چرا قطعا با سودهای کلان همراه خواهد بود. البته اگر در انتخاب کشور مقصد و بخشی که در آن سرمایه گذاری می‌کنید دقت لازم را داشته باشید. اما اگر هدف شما صرفا مهاجرت به اروپا است، راه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید به آن نیز فکر کنید. یکی از این راه‌ها مهاجرت تحصیلی و یا همان تحصیل در اروپا است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید به صفحه تحصیل در اروپا مراجعه کنید. اما یکی دیگر از راه‌ها برای مهاجرت به اروپا، کار در اروپا است. کار در اروپا و مهاجرت از این طریق نیز طرفداران بسیاری دارد. شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه کار در اروپا مراجعه کنید.

سوالات متداول سرمایه گذاری در اروپا

بسته به نوع و قوانین کشور های مختلف اروپایی زمان آن تعیین میشود. این زمان ممکن است برای شما بین 1 ماه تا 6 ماه باشد.

روش های مختلف و گوناگونی برای سرمایه گذاری در اروپا وجود دارد. یکی از این روش ها خرید ملک در کشور های اروپایی است. روش دیگر نیز میتواند تاسیس شعبه و یا انتقال شعبه به کشور های اروپایی باشد. همچنین روش های دیگر نیز مثل سرمایه گذاری در بورس و بازار های سرمایه هستند.

هم بله و هم خیر! این موضوع کاملا بستگی به شرایط کشور های مختلف اروپایی دارد. به طور مثال ممکن است در یک کشور شما با تاسیس شعبه شرکت خود بتوانید ویزای آن کشور را دریافت کنید ولی در کشور دیگر صرفا با خرید ملک بتوانید اقامت دائم آن کشور اروپایی را بگیرید.

لوگو رویزا گروپ

رویزا؛ رویای زندگی شما …

امیدواریم مطالب مفیدی را در زمینه سرمایه گذاری در اروپا به شما ارائه کرده باشیم. این مطلب توسط رویزا نوشته شده است و امیدوار هستیم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. همچنین شما عزیزان میتوانید از طریق روش های زیر با مشاورین خودتون در رویزا ارتباط برقرار کنید. مشاروین رویزا همه روزه و همه ساعت در خدمت شما عزیزان هستند.

مهاجرت به رومانی با رویزا گروپ:

ویزای رومانی یکی از بهترین و معتبر ترین ویزا ها در دنیاست. اگر قصد اقامت در رومانی را دارید، اینکار تخصص رویزا گروپ است. رویزا گروپ شرایط مهاجرت به رومانی را برای شما فراهم میکند. اگر شما هم کشور رومانی برای مهاجرت انتخاب کردید، همین حالا با مشاورین ما تماس بگیرید.

*** توجه: لطفا به علت حضور ما در کشور رومانی با راه های ارتباطی زیر با ما ارتباط بگیرید. در صورت تماس مستقیم و پاسخگویی ما، متحمل هزینه زیادی میشوید.

اینستاگرام

شما میتوانید از طریق اینستاگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

واتس اَپ

شما میتوانید از طریق واتس اَپ با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

تلگرام

شما میتوانید از طریق تلگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

فیس بوک

شما میتوانید از طریق فیس بوک با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

درباره نویسنده

2 در مورد “سرمایه گذاری در اروپا”

    1. این مبلغ بسته به سرمایه گذاری در مناطق مختلف اروپا میتواند از 50 هزار یورو به بالا باشد!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا