خانه » برای بورسیه شدن چه شرایطی لازم است

برای بورسیه شدن چه شرایطی لازم است

برای بورسیه شدن چه شرایطی لازم است
4.5/5 - (2 امتیاز)

در حال حاضر افراد زیادی به دنبال اخذ بورسیه تحصیلی؛ و کمک‌ هزینه‌ های تحصیلی خود در کشور های خارجی هستند. گرفتن بورسیه تحصیلی در نگاه اول یک‌ چیز استثنایی و چشم‌ گیر است. اگر قصد دارید از این بورسیهٔ تحصیلی استفاده کنید بهتر است؛ شرایط و مراحل آن را بدانید و سپس اقدام کنید. بورسیه نوعی کمک هزینه است که به دانشجویان امکان تحصیل رایگان یا نیمه رایگان را می دهد. اخذ بورسیه می‌تواند به عنوان کمک هزینه، برای مخارج تحصیل و زندگی فرد در نظر گرفته شود. تحصیل در اکثر کشورهای خوب دنیا مشمول پرداخت شهریه است. بورسیه نوعی شرایط خاص است که به دانشجویان امکان تحصیل رایگان یا نیمه رایگان را می دهد. از مهمترین شرایط بورسیه تحصیلی می توان به CV قوی اشاره کرد. که در ادامه در خصوص آن توضیح خواهیم داد. برای مهاجرت تحصیلی بورسیه مناسب است.  با رویزا کروپ می توانید فرایند مهاجرت تحصیلی را آسان طی کنید.

درخواست مشاوره رایگان رویزا گروپ

در صورت در خواست مشاوره رایگان از سمت رویزا گروپ میتوانید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا به زودی از رویزا گروپ با شما تماس گرفته شود.

مشاوره تحصیل دندانپزشکی رومانی
بنر تماس

بورسیه تحصیلی چیست؟

بورسیه  یا scholarship و کمک هزینه های تحصیلی به کمک های مالی ای گفته می شود؛ که از سوی دانشگاه ها و مراکز آموزشی به دانشجویان داده شده و دانشجو نیازی به بازپرداخت آن ندارد. بیشتر افرادی که قصد اپلای و مهاجرت تحصیلی دارند، می‌ خواهند که در هزینه‌ های تحصیل خود صرفه‌ جویی کنند؛ که برای  مسیر تحصیلی اولین چیزی که به ذهن هر کسی خطور کرده؛ بورسیه و کمک‌های مالی تحصیلی می ‌باشد. بورسیه تحصیلی معمولاً به دانشجویانی تعلق می‌ گیرد؛ که نمرات عالی و معدل بالا دارند و از رزومه پرباری برخوردارند. یکی از بهترین راه‌ ها برای کاهش هزینه‌ های تحصیل استفاده از بورسیه‌ های؛ متنوع و مختلف تحصیلی است. بورسیه های تحصیلی، معمولا توسط دانشگاه ها، ‌دولت ها،‌ افراد خیر و موسسات نیکوکاری و علمی ارائه می شوند. روش دریافت بورسیه تحصیلی بسته به کشور و دانشگاه مدنظر، فرق می کند و به شرایط ویژه ای نیاز دارد.

بورسیه‌ ها می‌ توانند هزینه‌ های مختلفی را که معمولاً به آموزش عالی مربوط می‌ شوند؛ از هزینه ‌های آزمایشگاه گرفته تا کتاب، اتاق و غذا، حمل‌ونقل، شهریه و حتی بیشتر فراهم کنند. اگر به دنبال کسب بورسیه تحصیلی هستید باید با زبان آن کشور با دانشگاه و اساتید آن کشور ارتباط برقرار نمایید. اولین قدم برای دریافت بورسیه این است که مدارک مورد نیاز خود را تهیه کنید. در مورد این مباحث بیشتر توضیح خواهیم. ویزا تحصیلی شرایط مختلفی دارد. که بورسیه تحصیلی فقط یکی از آن ها است. برای مطالعه بیشتر در خصوص ویزا تحصیلی بر روی لینک زیر کلیک کنید.

مطلب پیشنهادی: ویزا تحصیلی

هزینه زندگی و هزینه تحصیل در خارج از کشور

به طور کلی برای بورسیه شدن چه شرایطی لازم است:

در اینجا ابتدا شرایطی که لازم است یک متقاضی داشته باشد تا بتواند؛ از بورسیه تحصیلی استفاده کند را بیان می ‌کنیم و سپس مراحل دریافت و سپس مهاجرت را خواهیم گفت. بورسیه تحصیلی هنگامی به یک نفر تعلق می ‌گیرد؛که دانشگاه مبدأ از مفید و پربازده بودن دانشجو اطمینان حاصل کند؛ یعنی مطمئن شود حضور دانشجو در آن دانشگاه هم به تولید علم کمک می ‌کند؛ و هم برای دانشگاه درآمد زایی دارد. برای بورسیه شدن چه شرایطی لازم است؟ جهت اخذ بورسیه تحصیلی داشتن برخی شرایط توسط متقاضی ضروری است. در اینجا شرایط بورسیه تحصیلی آمده است:

داشتن مدرک زبان

برای برخورداری از بورس تحصیلی از یک دانشگاه اولین و مهم ترین گزینه، ارائه مدرک زبان قابل قبول است. تقاضی قبل از هر چیز باید بتواند در آزمون‌ های تافل یا آیلتس بسته به نمر ه‌ای که دانشگاه مقصد نیاز دارد؛ در بخش زبان انگلیسی نمرات لازم را کسب کند. هر کشور و دانشگاه با توجه به شرایط خود نمره خاصی را برای زبان در نظر دارد. به طور مثال اگر برای پذیرش در دانشگاهی نیاز به کسب حداقل نمره 6.5 در آیلتس باشید؛ با ارائه نمره 7 یا 8 و یا حتی بیشتر شانس دریافت بورسیه خود را افزایش می‌ دهید. متقاضی می بایست مدرک آیلتس یا تافل یا … با توجه به دانشگاه مقصد ارائه نماید. بهتر است نمره زبانتان از سطح درخواستی دانشگاه بالاتر باشد. هر چقدر تسلط شما به زبان کشور مقصد بیشتر باشد؛ دانشگاه شما را به عنوان یک کاندید با صلاحیت‌ بیشتری در نظر می‌گیرد.

ارائه توصیه نامه

برای پربار بودن مدارک، داشتن توصیه نامه از اساتید برجسته یا محققین و پژوهشگران معتبر توصیه می شود. یک توصیه نامه، توصیفی از مهارت فرد در رابطه با اشتغال یا تحصیلات است. یک توصیه نامه بیشتر جنبه سفارشی دارد و فرد را به یک موقعیت خاص هدایت می کند، در حالی که معرفی نامه عمومی تر است و می تواند برای چندین مورد مختلف ارسال شود. این نامه باید ویژگی ها و توانایی هایی کاندیدا را برای موقعیت مورد نظر مانند یک بورسیه تحصیلی خاص یا برنامه تحصیلی با موضوعی مشخص، به طور کامل بیان کند. ریکامندیشن ها معمولا به طور مستقیم به به مقصد مسئول پذیرش دانشگاه یا استاد مورد نظر ارسال می شوند. بعضی دانشگاه ها در سایت خود امکان نگارش و ثبت توصیه نامه ندارند. استاد توصیه گر باید توصیه نامه متقاضی را تایپ کرده و از طریق ایمیل خود برای دفتر پذیرش دانشگاه ارسال کند.

ثبت اختراع

اختراع و کارهای نوآورانه یکی دیگر از موارد دریافت فاند تحصیلی است. مقاله و کارهای تحقیقاتی باید به مرحله چاپ رسیده باشند؛ تا بتوانند واجد شرایط اخذ بورسیه تحصیلی شوند. ثبت اختراع، کسب رتبه در جشنواره ‌ها و المپیادهای بین‌المللی، چاپ کتاب، برگزاری نمایشگاه هنری، کسب مدال در مسابقات ورزشی و دستاوردهایی از این دست نیز می‌ تواند؛ شانس بورسیه شما را افزایش دهد. اگر توانسته ‌اید اختراع یا ایدهٔ جدیدی را در هر حوزه‌ ای ثبت کنید می ‌توانید؛ در رزومهٔ خود به‌عنوان یکی از شاخص‌ ترین موارد قبولی در دانشگاه قرار دهید. ارائه مقالات ژورنال داخلی و خارجی چاپ شده و پایان نامه ارشد و دکترا می تواند؛ شانس شما را برای گرفتن بورسیه افزایش دهد. در واقع دانشجویانی که در رزومه تحصیلی خود چنین دستاورد هایی دارند؛ به عنوان فردی شایسته و مستعد شناخته شده و دانشگاه‌ها تمایل بیشتری برای سرمایه‌گذاری و آموزش این افراد دارند.

مقالات منتشر شده ISI

از مواردی که عموماً توجه ویژه‌ای به آن می‌شود داشتن مقاله و کار تحقیقاتی است. تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی نیازمند داشتن حداقل 2 مقاله ISI می ‌باشد. برای آن که بتوانید از استاد سوپروایزر خود فاند دریافت کنید؛ و یا از بورسیه‌ های دانشگاهی استفاده کنید، بهتر است؛ که سابقه انجام کار پژوهشی داشته باشید. مقاله باید در ژورنال‌های معتبر چاپ‌شده باشد تا دانشگاه بتواند نسبت به آن تصمیم بگیرد؛ معمولاً مقالات چاپ ‌شده در ژورنال‌ های ایمپکت ۳ به بالا زود تر پذیرش دریافت می‌ کنند. مقالات کنفرانسی و داخلی نیز می‌ تواند؛ به تقویت رزومه شده کمک کنند اما اعتبار مقالات ISI طبیعتا بیشتر بوده؛ و به همین دلیل شانس بهتری برای اخذ فاند یا بورسیه خواهید داشت. کارهای تحقیقاتی دیگر نظیر نوشتن کتاب و کار های؛ آزمایشگاهی نیز به همان اندازهٔ مقاله درروند دریافت بورسیه تأثیر گذارند.

مطلب پیشنهادی: اخذ ویزا دانشجویی

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

تحصیل در خارج از کشور یکی از راه‌های فوق‌العاده برای دستیابی به بهترین فرصت‌های شغلی و آینده‌ای درخشان است. برای تعیین بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی باید ملاک‌های متفاوتی را در نظر گرفت. اگر تعداد دانشجوی بین‌المللی را به عنوان شاخصی برای تعیین بهترین کشور برای تحصیل در نظر بگیریم، با توجه به اطلاعاتی که در بالا بیان کردیم، بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی آمریکاست. پس از آمریکا، تحصیل در انگلستان نیز برای بسیاری از افراد جذابیت بالایی دارد. زمانی که آمار دانشجویان ایرانی ساکن کشورهای دیگر را بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم که کشورهای محبوب برای دانشجویان ایرانی تا حدودی با کشورهای مورد علاقه سایر متقاضیان در دنیا متفاوت هستند. البته کشورهای دیگری مانند هلند نیز وجود دارند که بسیاری از ایرانیان به تحصیل در آن علاقه دارند. فاکتورهای زیادی روی رتبه‌بندی بهترین کشور برای تحصیل تاثیر می گذارند. بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی را می‌توانیم به دو گروه دسته‌بندی کنیم.

شناخت بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان بسیار اهمیت دارد. تمامی این کشور ها مقاصد بسیار ایده‌آل و مطلوبی برای مهاجرت به شمار می‌ روند؛ و از استاندارد و کیفیت بالای زندگی گرفته تا آزادی، رفاه اجتماعی، ثبات اقتصادی، بازار کار فعال، مزایا و خدمات دولتی و اجتماعی و بسیاری از موارد دیگر، همگی این کشور ها جزو بهترین انتخاب ‌ها برای مهاجرت محسوب می‌ شوند. در این میان رومانی هم در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. رومانی را نیز می توان بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی دانست. برای مطالعه بیشتر در این خصوص به لینک زیر مراجعه کنید.

حتما بخوانید: بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

مراحل دریافت ویزا تحصیلی چیست؟

انواع بورسیه تحصیلی

بورسیه های تحصیلی به سه دسته کلی تقسیم می شوند. هر کدام شرایط خاص خود را دارند.

  • کمک هزینه بدون انجام فعالیت

بورسیه (Scholarship) که معمولا به آن بورس گفته می شود و برای تشویق افراد به ادامه تحصیل می باشد؛ و معمولا برای اخذ این بورس شرایط تحصیلی خوب نیاز است. این کمک مالی به تمام رده های دانشگاهی و همه رشته های درسی داده می شود. گاهی بورسیه Fellowship  و Scholarship را تنها به متقاضیانی که روی موضوع یا رشته خاصی تمرکز کرده اند، داده می شود. در مقطع کارشناسی چون همه ورودی های دروس یکسانی دارند، لذار این کمک مالی به آنها تعلق نمی گیرد اما در یک حالت اگر یک دانشجوی کارشناسی تمایل به انجام کار خاص داشته باشد به وی نیز تعلق می گیرد. به عبارتی بورسیه Fellowship و Scholarship به صورت جایزه است که به دانشجویان ممتاز تعلق می گیرد که این جایزه ها از طرف دانشگاه یا دانشکده پرداخت می شود. این نوع بورسیه ها معمولا همه هزینه های تحصیل را پوشش می دهند.

  • اخذ بورسیه تحصیلی نیاز به فعالیت جانبی

 متقاضی برای اخذ این نوع فاند تحصیلی می بایست فعالیت خاصی را انجام دهد. برخی از بورسیه های تحصیلی به صورت مستقیم به دانشجویان پرداخت می گردد؛ و دانشجویان می توانند بسته به نیاز های مالی که دارند برای هزینه های شهریه یا زندگی از آن بورسیه منتفع گردند. برخی از سازمان ها برای اینکه در آینده دانشجویان را به کار گیرند؛ هزینه های تحصیل آن ها را پرداخت می نمایند؛ این موضوع در مورد تحصیل پزشکی، پرستاری و… بسیار مشهود است. بورسیه با انجام فعالیت های جانبی شامل بورسیه دستیار تحقیق که اغلب برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی است؛ بورسیه دستیار تدریس که برای تمامی دانشجویان کمک کننده به اساتید دانشگاهی است. لازم به توضیح است که در کنار اینها، بورسیه هایی که به صورت سالانه ارائه می شوند؛ و برای تمدید آنها باید درخواست مجدد داد و … همگی ذیل بورسیه های بدون فعالیت جانبی قرار دارند.

  • بورسیه های تشویقی

بورسیه Awards به معنی جایزه یا پاداش است. این دسته همه نوع جایزه را شامل می شود و هیچ محدودیتی ندارد. بورسیه های تشویقی در اغلب موارد توسط دانشگاه، دولت یا شرکت ها به دانشجویان داده می شود. معمولا مبالغ ابن جایزه ها زیاد نیست و نمی تواند تمامی هزینه دانشگاه را تامین کند و تنها بخش از هزینه های آن را پوشش می دهد. دانشجویان می بایست این نوع کمک هزینه های تحصیل را پس از اتمام تحصیل خود با شرایط مشخص شده، بازگردانند. این نوع فاند تحصیلی شامل حذف شهریه تحصیلی و وام تحصیلی می باشد. گاهی هم این جوایز، نقدی نمی باشند؛ مانند بن خرید کتاب، هزینه شرکت در کنفرانس های بین المللی و … . فرایند دادن بورس تحصیلی و اعلام دانشگاه ها در رابطه با دریافت بورس و fund فرق می کند. درمجموع می توان گفت دریافت بورسیه تحصیلی به رزومه ی تحصیلی شما وابسته است.

تحصیل در رومانی ۱

تحصیل در رومانی

کشور رومانی یکی از کشورهایی است که با داشتن شهرهای بزرگ دانشگاهی، جنگل‌ های بسیار و سواحل خنک، می ‌تواند؛ تجربه تحصیل در خارج را برای شما شیرین ‌تر کند. در زمان تحصیل در رومانی، می‌توانید حداکثر ۴ ساعت در هفته کار کنید و پس از تحصیل نیز می‌توانید با دریافت مجوز کار در رومانی، در این کشور مشغول به کار شوید. آموزش عالی در رومانی، از طریق دانشگاه‌ها، آکادمی‌ها و مدارس صورت می ‌گیرد. رومانی نیز مانند سایر کشور ها، برای برخی از رشته‌ ها، مانند رشته‌ های پزشکی، دانشگاه‌ های مخصوص دارد. شما می ‌توانید به صورت تمام‌وقت، پاره ‌وقت یا غیرحضوری در مقطع کارشناسی ارشد؛ به تحصیل در رومانی مشغول شوید. مدت زمان تحصیل مقطع کارشناسی در رومانی، به رشته تحصیلی شما بستگی دارد. تحصیل پزشکی و دندان‌پزشکی در رومانی بین ۵ الی ۶ سال طول می‌کشد. شما می‌توانید به زبان‌های آلمانی، فرانسوی، انگلیسی و رومانیایی در این کشور تحصیل کنید.

کشور رومانی عضو اتحادیه اروپا است؛ و از این رو، مدرک دانشگاهی از اتحادیه اروپا همیشه بالا تر از مدارک دانشگاهی سایر نقاط اروپا دیده می شود. تحصیل در رومانی در مقطع کارشناسی ارشد نیازمند اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور است. تحصیل کارشناسی ارشد در رومانی نیاز به ارائه مدارک آیلتس 6/5 است. نکته بسیار مهم این است که فرد در دوره های تحصیلی دکتری می تواند؛ به صورت تمام وقت کار کند. مدت زمان تحصیل در این مقطع حدودا 5 سال می باشد. برای تحصیل در رومانی رویزا گروپ همراه شما است. با رویزا گروپ تحصیل در رومانی بسیار شدنی است.

 

مهاجرت به رومانی با رویزا:

ویزای رومانی یکی از بهترین و معتبر ترین ویزا ها در دنیاست. اگر قصد اقامت در رومانی را دارید، اینکار تخصص رویزا است. رویزا شرایط مهاجرت به رومانی را برای شما فراهم میکند. اگر شما هم کشور رومانی برای مهاجرت انتخاب کردید، همین حالا با مشاورین ما تماس بگیرید.

*** توجه: لطفا به علت حضور ما در کشور رومانی با راه های ارتباطی زیر با ما ارتباط بگیرید. در صورت تماس مستقیم و پاسخگویی ما، متحمل هزینه زیادی میشوید.

اینستاگرام

شما میتوانید از طریق اینستاگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

واتس اَپ

شما میتوانید از طریق واتس اَپ با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

تلگرام

شما میتوانید از طریق تلگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

فیس بوک

شما میتوانید از طریق فیس بوک با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا