خانه » بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی

بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی

بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی
5/5 - (1 امتیاز)

رشته دندانپزشکی رشته پردرآمدی محسوب می گردد و طرفداران بسیار زیادی دارد. شرایط تحصیل دندان پزشکی در خارج از کشور بسته به کشور متفاوت می باشد. به طور معمول دندانپزشکی یکی از رشته های پرطرفدار برای دانشجویانی است؛ که قصد تحصیل و زندگی در خارج از کشور را دارند. تحصیل در رشته دندانپزشکی شامل یادگیری در مورد تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری ها و اختلالات دندان ها؛ لثه ها و سایر بافت های دهان است. در این مقاله، به معرفی بهترین کشور برای تحصیل در رشتۀ دندانپزشکی می‌ پردازیم. تحصیل دندان پزشکی در اروپا خصوصا در شرق اروپا از بهترین انتخاب ‌ها است. شرایط تحصیل دندان پزشکی در خارج از کشور بسته به کشور متفاوت می باشد. برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان می توان کشور را با توجه به شرایطی مختلفی؛ سنجید و در نهایت بهترین کشور را به عنوان مقصد مهاجرت انتخاب کرد. در ادامه به این مطلب مهم در خصوص تحصیل در اروپا می پردازیم.

درخواست مشاوره رایگان رویزا گروپ

در صورت در خواست مشاوره رایگان از سمت رویزا گروپ میتوانید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا به زودی از رویزا گروپ با شما تماس گرفته شود.

مشاوره تحصیل دندانپزشکی رومانی
بنر تماس

مدارک لازم برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور

برای اقدام به بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی باید مدارکی ارائه شود. مهارت زبان برای پزشک بسیار مهم است؛ زیرا باید بتواند به خوبی با بیماران ارتباط برقرار کند. برای این منظور متقاضیان می بایست حتما مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی 12 ساله داشته باشند. همچنین بهتر است داوطلبان در رشته علوم تجربی تحصیل کرده و نمره های بالایی در دروس زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی کسب کرده باشند.

مدارک ضروری و اصلی برای اخذ پذیرش پزشکی در خارج از کشور عبارتند از:

  • ترجمه رسمی شناسنامه داوطلب
  • ۲ قطعه عکس زمینه سفید
  • پاسپورت متقاضی (پاسپورت باید حداقل 1 سال اعتبار داشته باشد)
  • ترجمه رسمی مدرک سال دوازدهم دبیرستان و ریز نمرات آن
  • ترجمه رسمی مدرک سال یازدهم دبیرستان و ریز نمرات آن

بدیهی است که برای پذیرش برخی دانشگاه‌ها بسته به شرایط اخذ پذیرش در آن‌ها، به مدارک دیگری همچون مدرک زبان انگلیسی یا مدرک زبان کشور مقصد، انگیزه نامه و …  نیز احتیاج خواهد بود.

شرایط تحصیل دندان پزشکی در خارج از کشور

شرایط تحصیل دندان پزشکی در خارج از کشور

شرایط تحصیل دندان پزشکی در خارج از کشور بسته به کشور متفاوت می باشد. لبته در این خصوص مثال های متعددی از نظام آموزش پزشکی کشورهای مختلف برای شما ارائه می نماییم؛ تا بتوانیم به صورت مقایسه ای به شما کمک کنیم؛ تا بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی خود را شناسایی نمایید. ادامه تحصیل در هر مقطعی که باشید از مبتدی تا تخصصی در هر کشوری امکان‌ پذیر خواهد بود؛ زیرا رشته دندانپزشکی بهترین رشته در دنیا به حساب می ‌آید. اکثر دنیا قبل از پذیرش آزمون‌ هایی را برگزار می‌ کنند. از جایی که مهاجرت به هر کشوری با قوانین و مقررات خاص خود مانند شرایط سنی، سلامتی، کاری و … همراه است. به همین دلیل بهتر است دندانپزشکانی که به عنوان مهاجر به بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان ورود پیدا می کند؛ قبل از اقداماتی در خصوص تغییر مقصد نسبت به این شرایط آگاهی لازم را کسب کرده باشند.

به طور کلی بهتر است تمامی متقاضیانی که برای کار در رشته دندانپزشکی دست به مهاجرت می زنند؛ شرایط مهاجرت کاری به خارج از کشور و شرایط لازم مختص به مهاجرت را مطالعه کنند؛ و سپس در خصوص آن تصمیم نهایی را بگیرند. برخی از دانشجویان تمایل به انتخاب ارزان ترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی دارند؛ و برخی از دانشجویان تمایل به انتخاب دانشگاه و کشوری که از حیث علمی بالاتر می باشد، دارند. حال با تمام این توضیحات؛ مختصری در خصوص نظام آموزش پزشکی در خصوص بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی توضیح خواهیم داد.

لیست بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی

لیست بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی

زیرا بهترین کشور برای تحصیل هر داوطلب می ‌تواند بسته به شرایط وی تعیین گردد. بهترین کشور برای تحصیل هر داوطلب می ‌تواند بسته به شرایط وی تعیین گردد. با اینکه دانشگاه های این کشورها معمولاً بهترین رتبه ها را در رنکینگ های بین المللی در اختیار دارند؛ برای اغلب هم وطنان ما گزینه های مناسبی به حساب نمی آیند. تحصیل دندان پزشکی در اروپا یکی از مهم‌ ترین و رؤیایی ‌ترین اهدافی است؛ که هر دانشجو و محصلی به آن فکر می‌ کند و لازمه آن داشتن علاقه بسیار به علم پزشکی است. پس از تحقیقات دقیق و بررسی منابع مختلف، به این نتیجه رسیدیم؛ که برخی از کشورها در مقایسه با کشور های دیگر برای دانشجویان بین المللی پزشکی بسیار مطلوب‌ تر هستند. در ادامه به لیست بهترین کشور ها برای تحصیل پزشکی اشاره می‌ کنیم.

تحصیل دندان پزشکی در انگلستان

یکی دیگر از به ترین کشورهای دنیا برای تحصیل در رشته دندانپزشکی کشور انگلستان می باشد. بریتانیا از 4 کشور از جمله انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی تشکیل شده است. قطعاً انگلستان می تواند از نظر بسیاری از کارشناسان آموزشی و دانش آموزان، بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی باشد. انگلستان با سیستم بهداشت درمان مشهور آن همواره یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت تحصیلی و کاری کارکنان بخش سلامت به حساب می آید. نمرات دروس شیمی، زیست سناسی، ریاضیات، انگلیسی برای قبولی در دانشگاه مهم است. البته توجه داشته باشید که داشتن مدرک زبان در حد آیلتس 7 برای ورود به اکثر این دانشگاه ها از جمله الزاماتی است؛ که دانشجویان باید آن را داشته باشند. نکته مهم این است که دانشگاه کینگز کالج لندن بهترین دانشگاه دنیا در زمینه تخصصی دندانپزشکی به حساب می ‌آید. دانشجویان بایستی حداقل آیلتس 7 داشته باشند. مدت زمان تحصیل در رشته دندان پزشکی در انگلستان 5 سال می باشد.

تحصیل دندان پزشکی در کانادا

کشور کانادا یکی از جذابترین مقاصد مهاجرتی در دنیا شناخته می گردد؛ و دانشجویان بسیار زیادی این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می نمایند. کشور کانادا با داشتن دانشگاه های معتبر، از بهترین گزینه ها برای مهاجرت تحصیلی در رشته های مختلف به حساب می آید. برای تحصیل دندانپزشکی در کانادا همانند کشور آمریکا دانشجویان بایستی به مدت 4 سال در رشته های علوم پایه تحصیل نمایند؛ و سپس با قبول شدن در آزمون پزشکی وارد این رشته گردند. در سیستم آموزشی این کشور نیز مانند کشور آمریکا دانش آموزان باید ابتدا یک لیسانس علوم پایه دریافت نمایند؛ و پس از آن در آزمون ورود به دانشگاه پزشکی شرکت نموده؛ و پس از قبولی بتوانند در رشته دندانپزشکی تحصیل نمایند. دو مورد از دانشگاه های این کشور که ارائه دهنده دوره های تحصیل دندانپزشکی در کانادا هستند؛ در سال 2020 رتبه هایی عالی را در رشته دندانپزشکی در میان دانشگاه های دنیا از آن خود کرده اند.

تحصیل دندان پزشکی در استرالیا

استرالیا با داشتن دانشگاهای فوق العاده معتبر که همگی رتبه های بین المللی عالی را در رنکینگ های مختلف از آن خود می ‌کنند؛ از گزینه های اصلی انتخاب بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی نیز به حساب می ‌آید. به طور میانگین یک دندانپزشک در استرالیا سالانه چیزی حدود ۱۳۴ هزار دلار آمریکا درآمد دارد؛ که از میانگین متوسط درآمد دندانپزشکان در اتحادیه اروپا حدود ۴۰ هزار دلار بیشتر است؛ و این خود انگیزه ای قوی برای افرادی است که با وجود سختی ها، به تحصیل دندانپزشکی در استرالیا می پردازند. همانطور که پیشتر ذکر شد شرایط ورود به دوره های تحصیل دندانپزشکی در استرالیا برای جوانان ایرانی چندان مهیا نیست؛ و به علت شهریه بالای دانشگاه‌ های این کشور، بسیاری از جوانان ایرانی شانسی برای ورود به دوره های تحصیل دندانپزشکی در استرالیا ندارند. باید در نظر داشت که طیف وسیعی از بورسیه های تحصیلی نیز در دانشگاه های این کشور به دانشجویان نخبه تعلق می گیرد.

تحصیل دندان پزشکی در آمریکا

تحصیل دندانپزشکی در آمریکا یکی دیگر از کشورهایی است؛ که دانشجویان خواهان بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی به دنبال آن هستند. تحصیل در رشته دندان پزشکی در آمریکا بسیار دشوار می باشد؛ و دانشجویان بایستی در ابتدا مدرک لیسانس خود را در رشته های علوم پایه مانند بیوشیمی، میکروبیولوژی و … دریافت نمایند؛ سپس با قبولی در آزمون پزشکی (DAT) در این رشته مشغول به تحصیل گردند. توجه داشته باشید که با توجه به تقاضای بسیار بالا برای تحصیل در دانشگاه های آمریکا این آزمون بسیار دشوار بوده؛ و دانشجویانی که واقعا سطح علمی بالایی دارند شانس بیشتری برای پذیرش خواهند داشت. دانشجویان رشته دندان پزشکی به مدت 4 سال در دانشگاه مشغول به تحصیل می گردند. شایان ذکر است رقابت در آزمون بسیار رقابت سنگین و نزدیکی می باشد. مانند سایر کشورهای انگلیسی ‌زبان، هزینه تحصیل دندانپزشکی در آمریکا نیز بالا است؛ و به طور میانگین سالانه 20 هزار دلار می باشد.

تحصیل دندان پزشکی در فرانسه

یکی از ارزان ترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی کشور فرانسه می باشد. کشور فرانسه قوانین خاص و جالبی برای دانشجویان بین المللی دارد؛ که با توجه به کاهش هزینه تحصیل برای دانشجویان می تواند؛ بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی برای بسیاری از دانشجویان باشد. دانشجویانی که دارای مدرک زبان B2 فرانسوی می باشند؛ می توانند وارد رشته دندانپزشکی شوند و به صورت تقریباً رایگان تحصیل نمایند. البته افرادی که مدرک B2 ندارند می توانند؛ یک سال نیز دوره زبان فرانسوی در این کشور پشت سر بگذارند تا به سطح مورد نظر برسند. هزینه تحصیل در این کشور با شرایط فوق برای دانشجویان تقریباً رایگان خواهد بود. دانشجویان سال اول بدون آزمون وارد دانشگاه های پزشکی می گردند؛ و پس از پایان سال اول آزمونی از دانشجویان به عمل می آید؛ که بر حسب نمراتی که آنها دریافت می نمانید می توانند؛ در رشته های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و … مشغول به تحصیل شوند.

مطلب پیشنهادی: بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

رومانی، بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی

رومانی، بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی

کشور رومانی یکی از کشورهایی است که با داشتن شهرهای بزرگ دانشگاهی، جنگل‌های بسیار و سواحل خنک، می‌ تواند؛ تجربه تحصیل در خارج را برای شما شیرین ‌تر کند. تحصیل در رومانی و آموزش در کشور رومانی در سطح مطلوبی قرار دارد؛ و دانشگاه های این کشور مدارک معتبری را در سطح جهان ارائه می دهند. رومانی با توجه به واقع شدن در اروپا و عضویت در میان کشور های اتحادیه اروپا؛ مورد توجه دانشجویان بین المللی است. دلایل خاصی تحصیل در رومانی را برای یک دانشجوی خارجی جذاب می سازد. رومانی در میان کشورهای اتخادیه اروپا همچنین شرایط آسان تری برای اخذ پذیرش؛ از دانشگاه ها و مهم تر اخذ ویزای تحصیلی دارا است. کشور رومانی دلیل آب و هوا و طبیعتی که دارد؛ به عنوان یکی از کشورهای جذاب برای سفر به شمار می رود. کشور رومانی همچنین به عنوان یکی از امن ترین کشورهای اروپا در نظر گرفته شده است.

اگر قصد مهاجرت تحصیلی دارید قطعا کیفیت آموزش و اعتبار مدرک برای شما بیشترین اهمیت را دارد. دانشگاه‌ های رومانی شهرت بین‌المللی دارند و همواره در رده بندی های جهانی رتبه های بالایی را کسب می کنند. رومانی انواع برنامه ‌های تحصیلی را برای دانشجوان بین‌المللی فراهم می‌ کند. یکی از مزیت های مهم تحصیل در رومانی هزینه های مناسب زندگی در این کشور است. هزینه ‌های زندگی پایین می ‌توانند استرس مالی دانشجویان را کاهش دهند. رویزا گروپ یک شرکت تخصصی مهاجرتی به کشور رومانی است که دفتر مرکزی آن در همین کشور واقع شده است. برای مطالعه در خصوص تحصیل در رومانی بر روی لینک زیر کلیک کنید.

مطلب پیشنهادی: تحصیل در رومانی

بهترین کشور برای تحصیل پزشکی

بهترین کشور برای تحصیل پزشکی

یکی از بزرگترین تصمیمات برای برای کسانی که آماده ورود به دانشکده پزشکی هستند؛ یافتن بهترین کشور ها برای تحصیل رشته پزشکی است. متقاضیانی که قصد دارند بهترین کشور برای تحصیل پزشکی را انتخاب کنند؛ حتما باید توان مالی کافی و شرایط مورد نیاز را داشته باشند. تحصیل در رشته های پزشکی و همچنین سپری کردن دوره های تحصیلی پزشکی مختلف کار آسانی نیست. متقاضیان می توانند با کسب کمک هزینه های تحصیلی هزینه های تحصیل خود را به طور چشمگیری کاهش دهند. شغل پزشکی یکی از پردرآمدترین مشاغل دنیا است. پزشکان می توانند به طور میانگین 200000$ (دلار آمریکا) در سال درآمد داشته باشند. در چند سال اخیر مهاجرت تحصیلی در رشته پزشکی با استقبال خوبی میان دانش‌ آموزان و دانشجویان مواجه شده است. با وجود این‌ که رشته پزشکی و زیرشاخه‌های آن نسبت به رشته‌های دیگر هزینه‌ی بیشتری دارد؛ اما این حوزه هر ساله طرفداران بیشتری جذب می‌کند.

برای شناسایی بهترین کشور برای تحصیل پزشکی نیاز است؛ با دانشگاه های این کشور نیز آشنایی کامل داشت. رشته پزشکی از پر اهمیت ترین و پرطرفدارترین رشته برای تحصیل در خارج از کشور می باشد. بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور معمولا توسط امتیاز و رتبه های جهانی، کیفیت و امکانات تحصیلی انتخاب و بررسی می شوند. لازم به ذکر است افرادی که برای تحصیل پزشکی در بهترین کشورها اقدام می کنند باید به این نکته توجه داشته باشند که حداقل سن برای ورود و تحصیل در این رشته 18 سال و حداکثر سن 30 سال می باشد.

مطلب پیشنهادی: بهترین کشور برای تحصیل پزشکی

تحصیل دندانپزشکی در رومانی

تحصیل دندانپزشکی در رومانی

یکی از رشته های مورد علاقه افراد در کشورمان ایران، رشته تحصیلی دندانپزشکی است. تحصیل دندانپزشکی در رومانی به اندازه تحصیل و قبولی در ایران برای این رشته سختی ندارد. رومانی یکی از کشور های اروپایی است که در شرق قاره اروپا قرار دارد؛ و به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود به مقصدی بسیار عالی برای دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در رشته دندان پزشکی تبدیل شده است. تحصیل شما در رشته دندان پزشکی در رومانی مدت 6 سال ادامه دارد؛ و در پایان این 6 سال شما مدرک تخصصی دندان پزشکی (DMD) دریافت خواهید کرد. دانشجویانی که از بورسیه تحصیلی استفاده می ‌کنند؛ برخی از هزینه‌ هایشان توسط دولت تامین می‌ شود. دانشگاه‌ های دولتی و خصوصی بسیاری در رومانی امکان تحصیل در رشته دندانپزشکی به زبان‌ های مختلفی را به دانشجویان ارائه می ‌دهند. درآمد دندان‌ پزشک در رومانی، شامل هزینه‌ های مسکن و حمل و نقل می ‌شود.

دانشگاه‌های رومانی اغلب با دیگر دانشگاه‌های سراسر اروپا در تعامل و همکاری است؛ و این فرصت بسیار خوبی را از نظر آموزشی در اختیار دانشجویان قرار می ‌دهد. تحصیل دندانپزشکی در رومانی، یک دوره 6 ساله خواهد بود؛ که دروس مرتبط با آن به صورت نظری و عملی تدریس می ‌شود. ورود به دوره تحصیل دندانپزشکی در رومانی نسبتا راحت و بدون آزمون ورودی انجام می ‌شود. دوره بنیادی پزشکی یا پیش پزشکی، یک دوره مقدماتی برای ورود به دانشگاه‌ های رومانی است؛ که برای دو ترم طراحی شده است. تحصیل دندانپزشکی در رومانی یکی از رشته ‌های پر طرفداری است.

مطلب پیشنهادی: تحصیل دندانپزشکی در رومانی

مهاجرت به رومانی با رویزا:

ویزای رومانی یکی از بهترین و معتبر ترین ویزا ها در دنیاست. اگر قصد اقامت در رومانی را دارید، اینکار تخصص رویزا است. رویزا شرایط مهاجرت به رومانی را برای شما فراهم میکند. اگر شما هم کشور رومانی برای مهاجرت انتخاب کردید، همین حالا با مشاورین ما تماس بگیرید.

*** توجه: لطفا به علت حضور ما در کشور رومانی با راه های ارتباطی زیر با ما ارتباط بگیرید. در صورت تماس مستقیم و پاسخگویی ما، متحمل هزینه زیادی میشوید.

اینستاگرام

شما میتوانید از طریق اینستاگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

واتس اَپ

شما میتوانید از طریق واتس اَپ با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

تلگرام

شما میتوانید از طریق تلگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

فیس بوک

شما میتوانید از طریق فیس بوک با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا