خانه » کم هزینه ترین کشور برای تحصیل پزشکی

کم هزینه ترین کشور برای تحصیل پزشکی

کم هزینه ترین کشور برای تحصیل پزشکی
به این صفحه امتیاز دهید!

کم هزینه ترین کشور برای تحصیل پزشکی موضوعی است؛ که افراد علاقه مند به تحصیل رشته های پزشکی در خارج از کشور همیشه به دنبال آن هستند. پزشکی یکی از بهترین رشته های تحصیلی در دنیا است؛ که می تواند اهمیت آن را در روند زندگی انسان به خوبی مشاهده کرد. تحصیل پزشکی در اروپا در مقایسه با تحصیل پزشکی در ایالات متحده، کانادا و سایر نقاط جهان دارای مزایای مختلفی است. چیزی که دانشجویان پزشکی همیشه مانعی برای تحصیل خود می دانند؛ گران بودن شهریه تحصیل است؛ دانشکده های پزشکی به دلیل مقرون به صرفه بودن در سراسر جهان شناخته نشده اند. همچنین شما عزیزان می توانید برای آگاهی از چگونگی تحصیل رشته های علوم پزشکی در کشور های اروپایی با رویزا گروپ تماس بگیرید. تحصیل در رشتۀ پزشکی همواره مورد توجه بسیاری از فارغ‌ التحصیلان رشتۀ علوم تجربی است. در این مقاله به این موضوع مهم در خصوص تحصیل در اروپا می پردازیم.

درخواست مشاوره رایگان رویزا گروپ

در صورت در خواست مشاوره رایگان از سمت رویزا گروپ میتوانید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا به زودی از رویزا گروپ با شما تماس گرفته شود.

مهاجرت با رویزا گروپ
بنر تماس

شرایط تحصیل پزشکی در خارج از کشور

برخی از کشورها از نظر سطح علمی شبکه بهداشت و آموزش دانشگاه‌ها بسیار قدرتمند هستند؛ اما خب به تبع آن چون متقاضیان زیادی دارند، هزینه های تحصیل در آن‌ها هم بسیار بالا است. قرار است در این راهنما گزینه ‌های ارزان قیمت و مناسبی را برای تحصیل به شما پیشنهاد کنیم. مواردی که از تایید وزارت بهداشت کشور نیز گذشته ‌اند. با توجه به فهرستی که وزارت بهداشت اعلام کرده است؛ بیش از 900 دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی از حدود 60 کشور دنیا مورد تایید قرار گرفته ‌اند. برخی کشور ها نیز هستند که از نظر هزینه بسیار مطلوب هستند. برای جذب بیشتر دانشجویان بین‌المللی، کشور ها تحصیل به زبان انگلیسی را ارائه می‌ دهند. همچنین باعث افزایش اشتغال ‌پذیری دانشجویان در سراسر جهان می‌ شود. به‌ طوری‌ که زبان انگلیسی‌ زبان پذیرفته شده جهانی در دنیا است. مدارک ارائه شده از آن نیز، از نظر وزارت علوم، آموزش و بهداشت ایران دارای اعتبار است.

شما باید تحقیقات لازم را انجام دهید و بدانید؛ که تحصیل در یک کشور می تواند چه مزایایی برای شما دارد. در زمان انتخاب یک کشور مناسب برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور، باید مطمئن شوید؛ که کشور انتخابی شما برخی از برترین دانشگاه های جهان را درون خود دارد. به صورت حتم، هزینه تحصیل در کشور ها و دانشگاه های مختلف متفاوت است. در زمان انتخاب راحت ترین کشور برای تحصیل پزشکی ، برنامه این است؛ که یک کشور یا دانشگاه پیدا کنید که به بهترین وجه متناسب با بودجه شما باشد.

بهترین کشورها برای تحصیل رایگان خارج از کشور

لیست کم هزینه ترین کشور برای تحصیل پزشکی

  • روسیه

روسیه نه تنها مقرون به صرفه است؛ بلکه آموزش با کیفیتی قابل مقایسه با تحصیل در اروپا را ارائه می دهد. هزینۀ تحصیل پزشکی در دانشگاه‌ های دولتی روسیه حدود ۴۰۰۰ دلار است؛ که این هزینه برای دانشگاه‌ های خصوصی بالای ۱۰۰۰۰ دلار می باشد. آموزش و کیفیت دانشگاه ‌های روسیه بدون شک با دانشگاه‌های اروپایی قابل مقایسه است. هزینه‌ های بیشتر معمولا برای دانشکده ‌های دندانپزشکی است؛ زیرا بخش‌های تحقیقاتی، علمی و آزمایشگاهی متنوعی دارد. برخی از موسسات آموزشی که در آن‌ها می‌ توان در رشته پزشکی تحصیل کرد. آکادمی پزشکی دولتی ولگوگراد، دانشگاه پزشکی دولتی استاوروپل است. دولت روسیه همچنین ۱۵۰۰۰ فرصت بورسیه برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در آنجا را دارند؛ اختصاص داده است. برای تحصیل در رشته‌ های پزشکی گذراندن دوره پادفک و قبولی در آزمون پایان دوره پادفک الزامی است. حدود 50 دانشگاه پزشکی وجود دارند؛ که مدارک آن‌ها توسط سازمان‌ های جهانی و یونسکو معتبر شناخته شده است.

  • چین

یکی دیگر از کشور هایی که از نظر هزینه ‌های دوره‌های پزشکی برای دانشجویان خارجی به صرفه است؛  کشور چین خواهد بود. چین همچنین در فهرست ۲۰ کشور برتر برای تحصیل پزشکی با هزینه کم قرار دارد. چین دارای یکی از سریع ترین رشد اقتصادی در جهان است. شهریه تحصیل پزشکی در چین می تواند به ۲۶۰۰ دلار در سال می رسد. بازۀ شهریۀ دریافتی بسته به شهر محل تحصیل و رتبه دانشگاه، بین ۳۰۰۰ تا ۸۰۰۰ دلار در سال متفاوت است. دوره‌های پزشکی در چین به زبان انگلیسی خواهند بود. یادگیری زبان چینی برای دوره ‌های بیمارستان بعد از گذراندن ۳ سال الزامی است. این کشور حدود ۴۵ کالج و دانشگاه دارد که توسط مقامات هندی به رسمیت شناخته شده ‌اند؛ که هندی ‌ها می ‌توانند در آن دوره‌ های پزشکی تحصیل کنند. این کشور نیز یکی از کشور هایی است؛ که در رشته پزشکی با هزینه کم تحصیل می ‌کند.

  • اوکراین

طی دهه گذشته، اوکراین بیشتر دانشجویان بین المللی را در کشور خود جذب کرده است. هنگامی که موضوع تحصیل پزشکی در خارج از کشور به زبان انگلیسی مطرح می شود؛ بدون شک مدارس پزشکی اوکراین یکی از بهترین مقصد ها هستند. این کشور دارای بسیاری از دانشگاه‌ های پزشکی می‌ باشد؛ که در سطح جهانی هستند. گفته می‌ شود هزینه تحصیل در دوره‌ های پزشکی در اینجا بین 4 تا 6 هزار دلار در سال است. در سال ۲۰۱۱ ، ۵۳،۶۶۴ دانشجوی بین المللی در اوکراین وجود داشت؛ اما تعداد آنها در سال ۲۰۱۸ به بیش از ۷۵،۰۰۰ نفر رسید. اوکراین به علت کم بودن هزینۀ زندگی، بالابودن کیفیت تحصیلات و انجام مطالعات پزشکی گسترده؛ یکی از گزینه های مناسب برای برای تحصیل پزشکی در خارج است. برخی از کالج ‌های محبوب برای تحصیل پزشکی در اینجا دانشگاه پزشکی کیف و دانشگاه ملی پزشکی وینیتسا هستند.

  • آلمان

آلمان همچنین یکی از ارزان ترین کشور برای تحصیل پزشکی است. دانشجویان در موسسات پزشکی خصوصی ممکن است؛ مجبور به پرداخت 4 تا 16 هزار دلار در هر ترم باشند. این کشور نه ‌تنها برای تجارت خوب می‌ باشد؛ بلکه مکان خوبی برای تحصیل پزشکی است. جای تعجب نیست که چرا این کشور یکی از 18 کشور برتر برای تحصیل پزشکی با هزینه کم است. گفته می ‌شود که شهریه در بسیاری از کالج ‌های کشور آلمان صفر می‌ باشد. بااین‌حال، کسانی که مایل به تحصیل پزشکی در اینجا هستند؛ به یاد داشته باشند که باید زبان آلمانی را یاد بگیرند. در کالج‌ هایی که تحت مالکیت عمومی هستند هیچ شهریه ‌ای وجود ندارد. تحصیل در مقطع کارشناسی پزشکی در این کشور به زبان آلمانی است؛ اما تحصیلات تکمیلی در همان رشته را می ‌توان به زبان انگلیسی انجام داد. با این‌ حال، موسسات خصوصی مبلغ مشخصی را برای تحصیل پزشکی دریافت کنند.

حتما بخوانید: بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی به رومانی

رومانی یکی از کم هزینه ترین کشور برای تحصیل پزشکی

رشته پزشکی، یکی از رشته ‌های پر طرفدار برای تحصیل در رومانی است. کیفیت آموزش، در دانشگاه‌ های کشور رومانی بسیار بالا است. داشتن حداقل معدل ۱۴ و آیلتس ۵.۵ الی ۶ الزامی است. در صورتی ‌که مدرک آیلتس نداشته باشید، می‌ توانید در دوره‌ های زبان شرکت کنید. مدرک دانشگاه های این کشور اعتبار بالایی دارند؛ و هزینه تحصیل در آن ها نیز پایین تر از سایر کشور های اروپایی می باشد. رومانی دارای بیش از 13 دانشگاه و مدرسه پزشکی معتبر می باشد؛ که هر کدام از آن ها برنامه های پزشکی را در یک دوره 6 ساله ارائه می دهند. دانشجویان برای ورود به دانشگاه های رومانی و تحصیل پزشکی در این کشور، بایستی از شرایط عمومی آن شناخت پیدا کنند. دانشجویان برای ورود به دانشگاه های رومانی و تحصیل پزشکی در این کشور، بایستی از شرایط عمومی آن شناخت پیدا کنند.

رومانی یکی از کشورهای معتبر در زمینه تحصیلات پزشکی است؛ و دانشگاه‌ های بسیاری در این کشور در حوزه پزشکی فعالیت دارند. به طور کلی پزشکی در رومانی، یک سنت دیرینه دارد؛ که به سال 1700 باز می گردد. علاوه بر این توجه داشته باشید؛ که برای ورود به برخی از دانشگاه های رومانی، باید آزمون ورودی دهید. هزینه پردازش درخواست پذیرش در رشته پزشکی، در دانشگاه ها و دانشکده های مختلف رومانی، متفاوت است. به طور کلی این هزینه از 100 یورو تا 250 یورو در نظر گرفته می شود. تحصیل در رومانی مزیت های بسیاری دارد.

مطلب پیشنهادی: تحصیل در رومانی

ارزان ترین کشور های اروپایی برای مهاجرت تحصیلی

ارزان ترین کشور برای تحصیل

آشنایی با ۱۰ کشور ارزان برای مهاجرت تحصیلی، برای آن دسته از افرادی که علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور هستند؛ می تواند در تصمیم گیری در انتخاب دانشگاه و کشور مقصد موثر باشد. در برخی از کشور ها این امکان وجود دارد؛ که در دانشگاه های دولتی بصورت رایگان تحصیل کنید. از آن جا که برای تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور، دانشجویان باید شهریه بپردازند؛ و فقط تعداد محدودی از دانشگاه ها هستند که یا شهریه ای دریافت نمی کنند؛ یا با ارائه فاند های جزئی، به شما در پرداخت هزینه شهریه دانشگاه کمک می کنند. از میان کشورهایی که به عنوان کشوری ارزان برای مهاجرت تحصیلی بشمار می آیند، می توان به کشور های آسیایی، اروپایی و برخی از کشور های شمال آمریکا اشاره کرد. کشور آلمان جزو ارزان ترین کشور های اروپایی برای تحصیل از نظر شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی است.

کم هزینه ترین کشور برای تحصیل پزشکی البته اگر ارزان ترین کشور برای تحصیل را انتخاب کنید؛ علاوه بر مزایای گفته شده، هزینه تحصیل هم پایین‌ تر خواهد بود. کشور هایی هستند که به علت امکاناتی که در اختیار دانشجویان بین الملل قرار می دهند؛ به عنوان ۱۰ کشور ارزان برای مهاجرت تحصیلی شناخته می شوند و افراد مختلف در سراسر دنیا به دنبال لیستی از این کشور ها هستند؛ تا دید بهتری نسبت به شرایط تحصیلی هر کشور پیدا کنند. برای اطلاع از ارزان ترین کشور برای تحصیل می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

مطلب پیشنهادی: ارزان ترین کشور برای تحصیل

لیست بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی

بهترین کشور برای تحصیل پزشکی

یکی از بزرگ ترین تصمیمات برای برای کسانی که آماده ورود به دانشکده پزشکی هستند؛ یافتن بهترین کشور ها برای تحصیل رشته پزشکی است. مهاجرت تحصیلی به کشور های خارجی با دریافت ویزای تحصیلی کشور مورد نظر امکان پذیر است. مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی در اکثر مواقع با کسب ویزای تحصیلی و همچنین کسب قبولی از دانشگاه مورد نظر امکان پذیر است. تحصیل در دوره های پزشکی با کسب بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های تحصیلی امکان پذیر است. دانشجویان و متقاضیان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه های معتبر پزشکی باید مدرک زبان مورد نیاز را دارا باشند؛ و انگیزه نامه و توصیه نامه خود را ارائه دهند. شته پزشکی از پر اهمیت ترین و پرطرف دارترین رشته برای تحصیل در خارج از کشور می باشد. بهترین کشور ها برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور معمولا توسط امتیاز و رتبه های جهانی، کیفیت و امکانات تحصیلی انتخاب و بررسی می شوند.

دریافت بورسیه تحصیلی می تواند تا حد زیادی در کم هزینه شدن تحصیل دانش پژوهان کمک کرده؛ و در برخی مواقع آن ها را معاف از پرداخت هزینه و شرایط را برایشان مطلوب تر می کند. با توجه به تفاوت دانشگاه و کشور های ارائه دهنده؛ تحصیل پزشکی در خارج نمی توان شرایط یکسانی برای تمامی آن ها در نظر گرفت. کم هزینه ترین کشور برای تحصیل پزشکی یکی از بهترین ها هم هستند. بسیاری از دانشگاه های اروپایی طبق قوانین خاص خود، قبل از شروع دوره اصلی پزشکی؛ دوره ای تحت عنوان پیش پزشکی ارائه می کنند.

مطلب پیشنهادی: بهترین کشور برای تحصیل پزشکی

مهاجرت به رومانی با رویزا گروپ:

ویزای رومانی یکی از بهترین و معتبر ترین ویزا ها در دنیاست. اگر قصد اقامت در رومانی را دارید، اینکار تخصص رویزا گروپ است. رویزا گروپ شرایط مهاجرت به رومانی را برای شما فراهم میکند. اگر شما هم کشور رومانی برای مهاجرت انتخاب کردید، همین حالا با مشاورین ما تماس بگیرید.

*** توجه: لطفا به علت حضور ما در کشور رومانی با راه های ارتباطی زیر با ما ارتباط بگیرید. در صورت تماس مستقیم و پاسخگویی ما، متحمل هزینه زیادی میشوید.

اینستاگرام

شما میتوانید از طریق اینستاگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

واتس اَپ

شما میتوانید از طریق واتس اَپ با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

تلگرام

شما میتوانید از طریق تلگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

فیس بوک

شما میتوانید از طریق فیس بوک با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا