خانه » دانشگاه کارول داویلا | Carol Davila University

دانشگاه کارول داویلا | Carol Davila University

دانشگاه کارول داویلا
4.7/5 - (8 امتیاز)

دانشگاه کارول داویلا بخارست که در پایتخت پر جنب‌وجوش رومانی واقع شده است، به‌عنوان چراغی برای برتری در زمینه‌ی آموزش پزشکی و دندانپزشکی است. این دانشگاه که به نام پزشک و پروفسور مشهور رومانیایی، کارول داویلا نامگذاری شده است، تاریخچه‌ای غنی دارد که به سال 1857 تأسیس شد. دانشگاه داویلا به یک مؤسسه پیشرو در رومانی و فراتر از آن تبدیل شده است. این دانشگاه در سال 1857 تأسیس شد و یکی از قدیمی‌ترین و دانشکده‌های پزشکی برای تحصیل در رومانی است. این دانشگاه برنامه‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و سایر رشته‌های مرتبط ارائه می‌دهد. هدف اصلی دانشگاه ارائه آموزش با کیفیت بالا به متخصصان پزشکی است که به پیشرفت مراقبت‌های بهداشتی در رومانی و فراتر از آن کمک می‌کند.

درخواست مشاوره رایگان رویزا گروپ

در صورت در خواست مشاوره رایگان از سمت رویزا گروپ میتوانید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا به زودی از رویزا گروپ با شما تماس گرفته شود.

carol davila university

تاریخچه شکل‌ گیری دانشگاه کارول داویلا

دانشگاه کارول داویلا بخارست به تاریخ درخشان خود و میراث همنام خود افتخار می‌کند. کارول داویلا، متولد 1828، یک متخصص پزشکی در زمینه‎ی بینائی‎سنجی بود که نقشی اساسی در نوسازی آموزش پزشکی در رومانی داشت. او پس از تحصیل پزشکی در فرانسه و آلمان، به رومانی بازگشت و خود را وقف بهبود سیستم بهداشت و درمان این کشور کرد. در سال 1857، او مدرسه ملی پزشکی و داروسازی را تأسیس کرد که بعداً به دانشگاه موردانتظار کارول داویلا تبدیل شد.

در طول سال‌ها، دانشگاه کارول داویلا به‌طور ویژه‌ای در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی به رشد و گسترش و نفوذ خود در بین دانشگاه‌های مطرح بخارست ادامه داده است. این دانشگاه در خط مقدم پیشرفت‌های رشته‌ی پزشکی بوده است، تحقیقاتی پیشگامانه ایجاد کرده و نسل‌هائی از متخصصان استثنائی و حرفه‌ای پزشکی و دندانپزشکی را پرورش داده است. امروز، دانشگاه کارول داویلا به‌عنوان گواهی بر میراثِ شخصیت  و مؤسس آن، کارول داویلا است و به چشم‌انداز این شخصیت مهم و قابل‌احترام برای پیشبرد آموزش و عملکرد مراقبت‌های بهداشتی متعهد باقی خواهد ماند.

دانشگاه کارول داویلا؛ مکانی که متخصصان پزشکی فردا ساخته می‌شوند!

دانشگاه کارول داویلا در شهر جذاب بخارست، رومانی واقع شده است. این دانشگاه دوره‌هائی را در زمینه‌ی علوم‌پزشکی و داروئی ارائه می‌دهد که به زبان‌های انگلیسی، رومانیائی و به‌زودی فرانسوی در دسترس هستند. به لطف برنامه سال مقدماتی زبان آن که دانش‌آموزان را با زبان و فرهنگ رومانیائی آشنا می‌کند، دانشجویان جدید به‌راحتی وارد دانشگاه و کشور خواهند شد.

بخش پیشنهادی: دانشگاه بخارست

دانشگاه کارول داویلا با تکیه بر بیش از یک قرن تجربه در ارائه آموزش پزشکی، دارای تخصص فراوانی برای آماده‌سازی و شکل‌دهی متخصصان پزشکی فردا است. با استفاده از قدرت فناوری، دانشگاه برای ارائه یک رویکرد آموزشی مدرن، از جمله شبیه‌سازی پزشکی، همگام با زمان پیش رفته است.

محیط یادگیری بی‌نظیر آن چیزی است که به‌راحتی می‌توان آن را تأیید کرد. در مورد تجربه بالینی گفته می‌شود: « یادگیری عملی، بسیارجذاب و دوست‌داشتنی است. در هر سال تحصیلی، واقعاً از کارآموزی لذت می‌برید، می‌توانید در بیمارستان‌ها یاد بگیرید و با بیماران مشورت کنید تا از این طریق بتوانید تمام تخصص‌هائی را که در کشور موجود و در دسترس هست را فرا بگیرید.”

دانشگاه کارول داویلا همچنین به‌طور کامل وقف رفاه دانش‌آموزان خود است که می‌توانند مدل‌های مختلفی از این حمایت را پیدا کنند، چه برای پروژه‌های تحقیقاتی، مشاغل آینده، مشکلات سلامت روان یا حتی معاشرت. چراکه داشتن یک جامعه و محیط حامی در دانشگاه بسیار مهم است و به شما کمک می‌کند ادغام شوید و بدین ترتیب پزشک بهتری برای آینده خواهید بود.

دانشگاه کارول داویلا بخارست

موقعیت‎های  تحصیلی و برنامه‌های دانشگاه CAROL DAVILA

دانشگاه کارول داویلا بخارست به دلیل برتری آکادمیک و طیف گسترده‌ای از برنامه‌های خود در زمینه‌های پزشکی و دندانپزشکی مشهور است. این دانشگاه برنامه‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه داده و دانش‌آموزان و دانشجویان را با پایه‌ی قوی و دانش تخصصی در زمینه‌های انتخابی خود آشنا می‌سازد.

در زمینه‌ی رشته‌ی پزشکی، این دانشگاه مجموعه گسترده‌ای از برنامه‌ها تحصصی و برنامه‎‌ریزی شده، از جمله پزشکی عمومی، داروسازی، دندانپزشکی، تصویربرداری پزشکی، فیزیک پزشکی و مهندسی زیستی پزشکی را ارائه می‌دهد. این برنامه‌ها برای تجهیز دانش‌جویان به دانش نظری و مهارت‌های عملی لازم برای برتری در زمینه‌های مربوطه طراحی شده‌اند. هیئت علمی دانشگاه متشکل از اساتید و محققان بسیارماهر است که در رشته‌های خود خبره و متخصص هستند و تضمین می‌کنند که دانشجویان آموزش عالی و راهنمائی‌های موردنظر دریافت کنند.

بخش پیشنهادی: دانشگاه های رومانی

تاریخچه دانشگاه UMPCD

قدمت آموزش عالی پزشکی و دارویی بخارست به بیش از یک قرن می‌رسد.

کارول داویلا، پزشک رومانیایی‌الاصل فرانسوی، با همکاری نیکولای کرتزولسکو، آموزش پزشکی را در کشور آغاز کرد و در سال 1857 دانشکده ملی پزشکی و داروسازی را تشکیل داد.

با توجه به فعالیت وی، در کشور چندین انجمن علمی متولد شد:

  • “جامعه پزشکی” (1857)
  • “جامعه صلیب سرخ” (1876)
  • “انجمن ملی علوم‌پزشکی” (1876)

و دو مجله پزشکی:

  • “نمایش‌گر پزشکی” (1862)
  • روزنامه پزشکی” (1865)

ساخت‌وساز دانشکده پزشکی در 12 اکتبر 1903، روز افتتاح مجسمه کارول داویلا، تکمیل و افتتاح شد. ابتکار ساخت بنای یادبود برای داویلا در اولین کنگره ملی پزشکی، که در اکتبر 1884 در بخارست برگزار شد، انجام گرفت. این مجسمه، اثر ارزشمند کارول استورک، در استودیوهای دانشکده هنر و صنایع‌دستی بخارست از برنز ساخته شد.

افتتاح دانشکده، تاریخ مهمی در تکامل آموزش پزشکی در بخارست است. این مکان جدید پیشرفت‌های زیادی در عملکرد آزمایشگاه‌ها، سازماندهی کارهای عملی و کل فعالیت آموزشی به ارمغان آورده است. این ساختمان مدتی نیز میزبان قسمتی از بخش داروسازی بود.

با وجود مشکلات پیش آمده، دانشکده ملی پزشکی و داروسازی به تدریج توسعه یافت و در 12 نوامبر 1869، تأسیس دانشکده پزشکی بخارست امکان‌پذیر شد. دانشکده دوره‌های اصلی خود را در 22 نوامبر 1869 افتتاح کرد. این دانشکده اولین دانشکده پزشکی از دانشگاه بخارست و درعین‌حال در کشور رومانی بود. از طریق آن، علم پزشکی توانست خود را هم در رومانی و هم در خارج از مرزهای آن گشترش دهد و مطرح کند.

اساتید معروف دانشگاه کارول داویلا

از اساتید معروف و ارزشمندی که به توسعه آموزش پزشکی در بخارست کمک کردند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کارول داویلا، ایاکوب فلیکس (1832 – 1905)، بنیانگذار دانشکده بهداشت، با دغدغه های پزشکی عمومی.
  • الکساندر مارکوویچی (1835 – 1886)، بنیانگذار کلینیک پزشکی.
  • نیکولای تورنسکو Nicolae Turnescu (1819-1890) و Constantin Dumitrescu – Severeanu (1840-1930)، بنیانگذاران کلینیک جراحی.
  • زهاریا پترسکو (1841 – 1901)، بنیانگذار درمان پزشکی.
  • الکساندر سوتزو (1837 – 1919) که پزشکی قانونی و داروسازی را تأسیس کرد.

یک رویداد مهم در جهت‌گیری درمان‌ها و داروسازی، ظهور اولین کتاب دارونامه‌ی رومانیایی در آغاز سال 1863 بود. یکی از مهم‌ترین چهره‌های ساخت این اثر هنری، علاوه بر کارول داویلا، داروساز بسیاردانا کنستانتین سی.هپیتس (1804-1890)، استاد سابق دانشکده پزشکی بود.

در سال 1873، پشتیبانی از اولین پایان نامه‌ی دکترا در دانشکده پزشکی بخارست انجام شد. تا سال 1888، تعداد 19 مدرک لیسانس به موازات پایان‌نامه‌های دکترا پشتیبانی می‌شود. از سال 1885، دانشجویان بدون دیپلم لیسانس دیگر در دانشکده پذیرش نمی‌شوند و پس از سال 1888، فارغ‌التحصیلان دانشکده باید یک پایان‌نامه دکترا داشته باشند و به این ترتیب عنوان دکتر در پزشکی و جراحی را کسب کنند.

تأسیس انجمن دانشجویان پزشکی در بخارست در 1 ژانویه 1875 به ابتکار پروفسور آینده نیکولای مانولسکو، رویداد مهم دیگری در زندگی دانشکده بود که هدف آن بهبود شرایط تحصیل بود.

توسعه دانشکده پزشکی بخارست

توسعه دانشکده پزشکی بخارست

سال 1887 مرحله دیگری در توسعه دانشکده پزشکی بخارست و همچنین تاریخ قابل‌توجهی در تاریخ علم رومانی بود. در آن سال، سه دانشمند برجسته به‌عنوان استاد معرفی شدند تا برخی از کرسی‌های اصلی دانشکده را رهبری کنند: ویکتور بیبز (1854-1926)، یکی از بزرگترین باکتری‌شناسان و آناتوموپاتولوژیست‌های زمان خود. جورج آساکی (1855-1899)، بنیانگذار دانشکده جراحی تجربی و نیکولای کالیندرو (1832-1902)، پزشک برجسته، ترویج‌کننده گرایش آناتومیک بالینی در پزشکی رومانیایی.

پس از سال 1890، برخی از دانشمندان دیگر کادر آموزشی دانشکده پزشکی را از بخارست تکمیل کردند:

  • در سال 1895، توما یونسکو (1860-1926)، بنیانگذار جراحی مدرن رومانیایی و مبتکر در زمینه بی‌حسی، به‌عنوان استاد آناتومی توپوگرافی و جراحی بالینی معرفی شد.
  • در سال 1899، گئورگه مارینسکو (1863-1938)، بنیانگذار دانشکده نورولوژی رومانیایی.
  • در سال 1901، یون کانتاکوزینو (1863-1934)، باکتری‌شناس و زیست‌شناس، ایمونولوژیست و اپیدمیولوژیست، بنیان‌گذار دانشکده پزشکی تجربی رومانیایی.

شخصیت های تاثیر گذار:

پس از جنگ جهانی اول، برخی از شخصیت‌های تأثیرگذار دیگر که اعتبار دانشکده را تثبیت کردند، به کادر آموزشی پیوستند. از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پروفسور یون نانو ماسل (1862-1938)، پزشک و خالق مدرسه.
  • آنیبال تئوهاری (1873-1933)، خالق درمان‌های تجربی و بالنولوژی.
  • پروفسور ارنست جووارا (1870-1933)، مبتکر در تکنیک‌های جراحی و ابزاری.
  • پروفسور الکساندر اوبرگیا (1860-1937)، که علم روان‌پزشکی را نشان داد.
  • پروفسور مینا مینوویچی (1858-1933)، خالق و سازمان‌دهنده پزشکی قانونی در رومانی.
  • فرانسیسک راینر (1874-1944)، آناتومیست و انسان‌شناس باهوش.
  • کنستانتین ا.پرهون، ترویج‌کننده غدد درون‌ریز و بیوشیمی.
  • دیمیتری باغداسار (1893-1946)، بنیان‌گذار دانشکده جراحی‌مغز و اعصاب.
  • کنستانتین یونسکو-میهایستی (1883-1962)، نماینده دانشکده میکروبیولوژی رومانیایی، سازمان‌دهنده عمل تولید سرم، یکی از بنیان‌گذاران مؤسسه “I.Cantakuzini”.

در سال 1898، دانشکده داروسازی به بخش دانشکده پزشکی تبدیل شد و بدین‌ترتیب به‌عنوان یک مؤسسه آموزش عالی شناخته شد. این مدرسه تا سال 1923 که دانشکده داروسازی به عنوان یک مؤسسه جداگانه از دانشگاه بخارست تأسیس شد، به همین ترتیب عمل کرد. استفان مینوویچی (1867-1935) نقش مهمی در شکل‌گیری دانشکده پزشکی و در شبیه‌سازی تحقیقات علمی دارویی داشت.

بخش پیشنهادی: دانشگاه نفت و گاز رومانی

carol davila university

امکانات درجه یک دانشگاه کارول داویلا

امکانات مناسب می‌تواند به عنوان بستری برای تولید فارغ‌التحصیلان پزشکی آماده و مجهز به مهارت‌های موردنیاز برای شکل‌گیری و پرورش متخصصان پزشکی قرن بیست و یکم باشد. دانشگاه کارول داویلا مطابق با زمان، در چند سال گذشته برروی امکانات و تجهیز خود سرمایه‌گذاری گسترده‌ای کرده است.

دانشگاه کارول داویلا یک مرکز نوآوری و سلامت الکترونیک دارد که دارای بخش‌های زیادی است، از چاپ سه‌بعدی گرفته تا شبیه‌سازی پزشکی. در حال حاضر، یک پروژه تحقیقاتی در زمینه فیزیولوژی فضایی و همچنین یک دوره موضوعی با همین موضوع وجود دارد و در حال اجراست.

این مرکز آموزشی در گسترش افق دید دانشجویان پزشکی و رشد دانشِ پزشکی آنها مفید است. دانش‌آموزان رویه‌های پزشکی را به کمک شبیه‌سازهای تحصصی انجام می‌دهند، درحالی‌که یک پلت‌فرم آموزش الکترونیکی نیز وجود دارد که امکان یادگیری آنلاین را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند.

دانشگاه کارول داویلا دو کتابخانه دارد، یکی برای سال‌های پیش‌بالینی و دیگری برای سال‌های بالینی. هر دو کتابخانه، تمام کتاب‌های موردنیاز برای مطالعات دانشجویان را دارند. امکانات کتابخانه به صورت آنلاین و همچنین اشتراک بسیاری از مجلات علمی و تخصصی در دسترس است.

جدای از بحث یادگیری، دانشگاه کارول داویلا دارای امکانات بسیاری برای دانشجویان است تا خلاقیت و پتانسیل خود را آزاد کنند. دارای خوابگاه‌های متعددی برای دانشجویان بین‌المللی و خارجی نیز می‌باشد، همچنین یک سالن ورزشی، یک باشگاه تنیس و یک استخر حرفه‌ای نیز برای سلامتی دانشجویان و ورزش‌دوستان وجود دارد.

در خارج از کلاس‌های درس، فرصت‌های زیادی برای دانش‌آموزان وجود دارد تا در فعالیت‌های فوق‌برنامه شرکت کنند.

موقعیت این دانشگاه در بخارست نیز یک نقطه عطف بسیارمطلوبی است. چراکه شهر، پر از کارهای سرگرم‌کننده است. این شهر مرکز بسیاری از رستوران‌ها، کلوپ‌ها، مراکزخرید و پارک‌ها است و مکانی است که دانش‌آموزان می‌توانند خود را کشف کنند و همان‌چیزی باشند که می‌خواهند باشند.

معرفی دانشکده‌های دانشگاه کارول داویلا

  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده مامایی و مددکاری پزشکی

تحقیق و نوآوری دانشگاه کارول داویلا

تحقیق‌های صورت‌گرفته و نوآوری‌های منحصر‌به‌فرد به‌دست‌آمده اجزای جدایی‌ناپذیر مأموریت دانشگاه کارول داویلا است. این دانشگاه اساتید و دانشجویان خود را تشویق می‌کند تا در تحقیقات برنامه‌ریزی‌شده برای پیشرفت دانش پزشکی و دندانپزشکی و بهبود مراقبت از بیمار شرکت کنند. مراکز و مؤسسات تحقیقاتی دانشگاه بر حوزه‌های مختلفی مانند تحقیقات سرطان، علوم اعصاب، بیماری‌های قلبی عروقی و سلامت دهان تمرکز دارند.

این دانشگاه همچنین با شرکای بین‌المللی بسیاری در زمینه‌های پزشکی همکاری می‌کند و در پروژه‌های تحقیقاتی در سطح قابل‌قبول جهانی مشارکت‌های ویژه‌ای دارد. این همکاری‌ها فرصت‌هائی را برای تبادل دانش، تحقیقات بین‌رشته‌ای و دسترسی به بودجه موردانتظار بین‌المللی فراهم می‌کند. با پرورش فرهنگ نوآوری و تحقیق‌های گسترده، دانشگاه کارول داویلا نقش مهمی در شکل‌دادن به آینده‌ی ایده‌آل مراقبت‌های بهداشتی ایفا می‌کند.

تحقیق و نوآوری دانشگاه کارول داویلا

مشارکت و تأثیر جامعه

دانشگاه کارول داویلا بخارست به‌وضوح و به‌صورت خاصی اهمیت مشارکت جامعه و نقش آن در ایجاد تأثیر مثبت اجتماعی را تشخیص می‌دهد. این دانشگاه فعالانه در برنامه‌های ارتقای جامعه، ارائه خدمات مراقبت‌های بهداشتی به جمعیت محروم و ترویج آموزش‌های لازم در زمینه‌های بهداشتی شرکت می‌کند. دانشجویان و اساتید در اردوهای پزشکی و دندانپزشکی، کمپین‌های بهداشت‌عمومی و برنامه‌های آگاهی بخشی برای رسیدگی به مسائل بهداشتی رایج در جامعه شرکت می‌کنند.

دوره آموزشی و برنامه‌ی تخصصی تحصیلی دندانپزشکی در دانشگاه کارول داویلا شهرت خاصی دارد. این دوره ویژه آموزش تئوری را با آموزش عملی گسترده و کاملی ترکیب می‌کند و دانشجویان را برای تبدیل‌شدن به دندانپزشکان ماهر و دلسوز آماده می‌کند. این برنامه جنبه‌های مختلف دندانپزشکی از جمله دندانپزشکی پیش‌گیرانه، دندانپزشکی ترمیمی، جراحی دهان، ارتودنسی و پریودنتولوژی را پوشش می‌دهد. از طریق آموزش عملی و تجربه بالینی، دانش‌آموزان در تشخیص و درمان بیماری‌های دندانی، کار با تجهیزات و فن‌آوری‌های پیشرفته مهارت کسب می‌کنند.

بخش پیشنهادی: تحصیل پزشکی در رومانی

دانشگاه پزشکی کارول داویلا

فارغ‌التحصیلان کارول داویلا و آینده شغلی

فارغ‌التحصیلان در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی فرصت‌ها و چالش‌های فوق‌العاده‌ای را به همراه دارند زیرا برنامه‌های مراقبت‌های بهداشتی همچنان در حال تکامل است. فارغ‌التحصیلانی که وارد این رشته‌ها می‌شوند می‌توانند چشم‌انداز پویایی را انتظار داشته باشند که مستلزم سازگاری، یادگیری مستمر و رویکرد چندوظیفه‌ای برای مراقبت از بیمار است.

سلامت جهانی و چالش‌های بهداشت عمومی

دانشجویان فارغ‌التحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی با برنامه‌های منطبق با بهداشت جهانی مانند بیماری‌های عفونی، مقاومت ضدمیکروبی، پیری جمعیت و بیماری‌های مزمن مواجه خواهند شد. آینده به این متخصصان نیاز دارد که به این مسائل از طریق پیشگیری، تشخیص زودهنگام و بررسی‌های مبتنی بر شواهد رسیدگی کنند. علاوه بر این، اهمیت سلامت عمومی با تأکید بر ارتقای سلامت، پیشگیری از بیماری‌ها و تفحص‌های ویژه در سطح جمعیت همچنان رو به پیشرفت خواهد بود. دانشجویان فارغ‌التحصیل تشویق خواهند شد تا در تحقیقات و ابتکارات متمرکز بر سلامت عمومی شرکت کنند و به سیاست‌هایی یاری برسانند که بر سلامت جوامع تأثیر مثبت بگذارد.

حقوق و مزایای دریافتی دانشگاه کارول داویلا

حقوق دریافتی توسط دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته‎‌های پزشکی و دندانپزشکی بسته به عوامل مختلفی از جمله کشور محل کار، تخصص، سطح تجربه و نوع مؤسسه یا فعالیتی که با آن مرتبط هستند، می‌تواند متفاوت باشد. در نظر داشته باشید باتوجه به اینکه این رشته‌ها به دلیل پتانسیل خود برای دریافت حقوق پرسود شناخته می‌شوند، اما مهم است که عوامل مختلفی را در نظر بگیرید که بر درآمد دانشجویان تحصیلات تکمیلی تأثیر  مستقیم می‌گذارد.

دانشگاه تخصصی CAROL DAVILA

سطح تخصص در دانشگاه کارول داویلا

سطح تخصص دانشجویان در زمینه‌های پزشکی و دندانپزشکی بر حقوق تاثیر ویژه‌ای می گذارد. برخی از تخصص‌ها مانند جراح مغز و اعصاب، جراح ارتوپدی و قلب به دلیل پیچیدگی خاصی که دارند و سطح تخصص موردنیاز، اغلب حقوق بیشتری دریافت می‌کنند. به‌طور‌مشابه، متخصصان دندانپزشکی مانند ارتودنتیست‌ها و جراحان دهان ممکن است به دلیل مهارت‌های تخصصی و آموزش پیشرفته، پتانسیل درآمد بالاتری در مقایسه با دندانپزشکان عمومی داشته باشند.

همانطورکه گفته شد، حقوق دریافتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی بسته به عواملی مانند کشور، تخصص، تجربه و نوع موسسه می‌تواند بسیارمتفاوت باشد. در برخی از کشورهای اروپایی، حقوق اولیه برای فارغ‌التحصیلان پزشکی و دندانپزشکی می‌تواند بین 30.000 تا 50.000 یورو در سال باشد. بااین‌حال، با کسب تجربه و پیشرفت در حرفه خود، حقوق آنها می‌تواند به‌طور‌قابل‌توجهی افزایش یابد و برخی از متخصصان سالانه بیش از 100.000 یورو درآمد دارند. توجه به این نکته ضروری است که این ارقام تقریبی هستند و می‌توانند بر اساس عواملی که قبلا ذکر شد متفاوت باشند. علاوه‌براین، در نظرگرفتن هزینه‌ی زندگی و نرخ مالیات در هر کشور بسیارمهم است، زیرا آنها می‌توانند بر رفاه مالی کلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی تأثیر بگذارند.

به‌طورکلی، حقوق دریافتی توسط دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی می‌تواند براساس عواملی مانند کشور محل کار، تخصص، تجربه و نوع مؤسسه به‌طورقابل‌توجهی متفاوت باشد. برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی مهم است که این عوامل را هنگام تصمیم‌گیری شغلی در نظر بگیرید و انتظارات واقع‌بینانه در مورد پتانسیل درآمد خود داشته باشید.

بخش پیشنهادی: تحصیل پزشکی در خارج

سطح تخصص در دانشگاه کارول داویلا

تجربه بالینی ارزشمند دانشگاه کارول داویلا

این دانشگاه در ابتدا در سال 1857 تأسیس شد. برای بیش از یک قرن، آموزش پزشکی برجسته و پیشرفته را در کشور رومانی ارائه کرده است.

دانشگاه پزشکی و داروسازی کارول داویلا

امروزه، بیش از 37 بیمارستان آموزشی بالینی وابسته به این دانشگاه رشد کرد‌ه‌اند. این پیوندها فرصت‌های زیادی را برای دانشجویان پزشکی فراهم می‌کند تا مهارت‌های بالینی خود را ایجاد کنند و همچنین تحقیقات بالینی را به بهترین و خاص‌ترین روش‌های موجود انجام دهند.

تجربه مستقیم و واقعی بیمارستانی همراه با آموزش شنوائی، بینائی و لامسه دانش‌آموزان در مطالعه بیماری ارزشمند است. علاوه موارد گفته‌شده آزمایشگاه‌ها، کتابخانه‌ها، اتاق‌های آموزشی، کار بالینی در بیمارستان‌ها به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا در ارتباط عملی مستقیم با بیماران داشته باشند.

تجربه کاری بیمارستانی دانشجویان با تخصص‌های بالینی اصلی شروع می‌شود که به آنها این امکان را می‌دهد یک پایه آموزشی قوی و ذهنی ایجاد کنند و این رویه رفته‌رفته و به تدریج نسبت به موضوعات خاص عمیق‌تر و جزئی‌تر می‌شود. از بخش‌های اورژانس گرفته تا سالن‌های جراحی، دانش‌آموزان در کارول داویلا می‌توانند علایق خاص خود را برای گسترش تجربه بالینی خود دنبال کنند.

«مهم‌ترین بخش در پزشکی، تماس نزدیک بالینی بین پزشک و بیمار است. این چیزی است که این دانشگاه بر موضع خود در مورد آن تأکید بسیارزیادی دارد.»

اهمیت انتخاب دانشکده پزشکی مناسب را نمی‌توان نادیده گرفت.

تجربه و قدمت دانشگاه بسیارمهم است بنابراین دسترسی به بیمارستان‌های آموزشی و قرارگرفتن در معرض تحقیقات اولیه را به‌درستی انجام دهید.

دانشگاه پزشکی و داروسازی کارول داویلا در بخارست، رومانی در این سه جنبه و موارد دیگر برتری خاصی دارد.

این دانشگاه بیش از 150 سال سابقه در آموزش پزشکی دارد. بنیانگذار آن،  ژنرال برجسته، دکتر و داروساز رومانیائی کارول داویلا می‌باشد و آنچه که کار و زندگی او نشان می‌داد، هم‌چنان به تعریف و خاص بودن دانشکده پزشکی تا به امروز ادامه می‌دهد.

این دانشگاه به طور فعال در حل همه‌گیری وبا مشارکت داشت، فداکاری و حرفه‌ای بودن او برای همه آشکار است. این همان روحیه‌ای است که دانشگاه در تدریس و تحقیق خود برای بهتر و بهترشدن ادامه می‌دهد و رتبه خودرا به عنوان رتبه برتر به قرن بیست و یکم می‌رساند.

این مورد شامل مشارکت کامل در مبارزه با همه‌گیری قرن 21 است که توسط COVID-19 ایجاد شده است. در محوطه دانشگاه، دانشگاه متعهد به ارائه یک محیط امن و دل‌پذیر برای دانشجویان بین‌المللی و خارجی است. در مقایسه با سایر کشورهای اروپائی، رومانی و پایتخت آن بخارست ضربه و آسیب سختی ندیده‌اند.

دانشگاه پزشکی و داروسازی کارول داویلا

قرارگرفتن در معرض تحقیق و بررسی مستقیم

بزرگترین و قدیمی‌ترین دانشگاه رومانی دارای چندین دانشکده است: پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، و مامائی و پرستاری.

آنها نمایان‌گر وسعت پروژه‌های تحقیقاتی در دانشگاه هستند و گام‌های جهانی را در زمینه‌های مختلف در سطح ملی و بین‌المللی طی می‌کنند. پژوهش‌گران با مؤسساتی مانند آکادمی رومانیائی، وزارت آموزش، اداره ملی تحقیقات علمی در رومانی، بخش‌های تحقیقات علمی در سایر دانشگاه‌ها و غیره در تماس نزدیک هستند.

“شما این شانس را دارید که اطلاعات بیشتری در مورد این تحقیق ببینید. این دانش‌آموزان را تشویق می‌کند تا تحقیقات خود را در ابتدای کار خود انجام دهند.”

“این یک جنبه بسیارمثبت است و همچنین به بهبود نحوه صحبت‌کردن به زبان تخصصی پزشکی و همچنین مکالمه مستقیم با مردم کمک می‌کند.”

شهری دوستانه برای پیدا کردن دوستان جدید

بخارست که «برلین جدید» یا «پاریس کوچک شرق» نامیده می‌شود، یک شهر مدرن و پایتخت آینده در اروپا است، و همچنین با قیمت مقرون به صرفه‌تر.

بلوک‌های دوران کمونیستی با کافه‌ها، موزه‌ها، پارک‌ها و فضاهای عمومی به‌سبک ایتالیائی برای کاوش دانشجویان بین‌المللی ترکیب می‌شوند. در شهر تضادها، انتظار داشته باشید که برای صدها سال تاریخ بیاموزید، به معماری باشکوه Belle Époque خیره شوید و در صحنه پررونق زندگی شبانه آن به رقص و شادی بروید.

پارک زیبای Cismigiu فقط یک پیاده‌روی کوتاه با دانشکده دندانپزشکی فاصله دارد، یا به کافه گرافیت، چند خیابان جلوتر، در بین کلاس‌ها بروید تا قهوه‌ای در محاصره طبیعت بنوشید.

دانشگاه پزشکی کارول داویلا

دانشگاه کارول داویلا در بخارست!

بخارست شهری است با فضاهای زیاد برای ملاقات با دوستان جدیدِ دانشگاه یا افراد محلی دوست‌داشتنی. پشت‌بام‌ها، تراس‌های باغ و بارهای شراب، که در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند. فرصت‌های زیادی برای ملاقات با مردم از سراسر جهان یا تمرین زبان رومانیائی با مردم محلی ارائه می‌دهند.

قرارگرفتن در معرض محیط‌های مختلف با فرهنگ‌های متنوع به دانشجویان پزشکی کمک می‌کند تا پزشکان بهتری شوند. درنظر داشته باشید تحصیل پزشکی در یک کشور خارجی بدون صحبت به زبان مادری آسان نیست.

برای دانشجوی دانشگاه کارول داویلا، هرگز روز کسل‌کننده‌ای در دانشگاه و شهر وجود ندارد. سازمان‌های دانشجوئی همیشه مشغول برپائی رویدادها، کنفرانس‌ها و دوره‌ها و ارائه گواهینامه‌ها برای دانشجویان هستند. فرصت‌های متعددی برای شرکت در فعالیت‌های دانشگاه، حتی به عنوان هماهنگ‌کننده یا داوطلب وجود دارد.

بهترین بخش در مورد تحصیل در خارج از کشور ملاقات با افراد زیاد و قرارگرفتن در معرض فرهنگ‌ها و روش‌های مختلف تفکر در این دانشگاه است.

نتیجه‌گیری

در پایان، آینده دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی نویدبخش است. پیشرفت‌های تکنولوژیکی، همکاری بین‌رشته ای، پزشکی شخصی و تمرکز بر چالش‌های بهداشت جهانی، شغل آنها را شکل می‌دهد. با پذیرش این تغییرات و متعهد ماندن به یادگیری مادام‌العمر، دانشجویان فارغ‌التحصیل می‌توانند چشم‌انداز در حال تحول مراقبت‌های بهداشتی را طی کنند و تأثیر قابل‌توجهی بر مراقبت از بیمار و سلامت عمومی بگذارند.

بخش پیشنهادی: تحصیل دندانپزشکی در رومانی

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا