خانه » فرهنگ مردم رومانی

فرهنگ مردم رومانی

فرهنگ مردم رومانی
5/5 - (3 امتیاز)

در این مقاله قصد داریم در مورد فرهنگ مردم رومانی صحبت کنیم. در واقع فرهنگ اروپای شرقی تا حدودی شبیه فرهنگ مردم ایران و اروپا است. ابتدا اطلاعات کوتاهی در مورد این کشور به شما می‌دهیم. کشور رومانی یکی از کشورهای مهاجرپذیر اتحادیه‌ی اروپا است. این کشور در اروپای شرقی واقع‌شده است. زبان مردم این کشور انگلیسی و رومانیایی است که ریشه از زبان لاتین دارد. دین مردم این کشور غالباً مسیحی است. پایتخت رومانی بخارست است که به پاریس شرقی نیز معروف است. پایتخت این کشور بسیارزیبا بوده و مردم خوبی دارد. این مطلب برای کسانی‌که قصد مهاجرت از ایران را دارند بسیارمفید است. اگر انتخاب شما برای مهاجرت به کشور رومانی است، این بخش به شما کمک می‌کند، تا بیشتر با فرهنگ کشور و مردم رومانی آشنا شوید. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره مهاجرت، از رویزاگروپ اقدام کنید.

درخواست مشاوره رایگان رویزا گروپ

در صورت در خواست مشاوره رایگان از سمت رویزا گروپ میتوانید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا به زودی از رویزا گروپ با شما تماس گرفته شود.

مشاوره مهاجرت به کجا
بنر تماس
فرهنگ رومانی

فرهنگ مردم کشور رومانی:

مردم رومانی افرادی خون‌گرم و باوقار هستند. ادیان مختلفی در این کشور دیده می‌شود، اما اغلب آن‌ها مسیحی هستند. فرهنگ مردم کشور رومانی با توجه به حضور این کشور در اروپا، بیشتر شبیه اروپایی‌ها است. ولی نه به آن خشکی و سردی، بلکه شبیه به ما ایرانی‌ها خون‌گرم هستند. ویژگی‌های زیاد دیگری نیز مردم کشور رومانی دارند، که در ادامه این مطلب به آن می‌پردازیم.

نام این کشور برگرفته از امپراتوری روم است و حتی زبان این مردم شبیه به ایتالیایی هم هست. نژاد مردم این کشور رومن هست و نژادهای دیگری مثل جرمن‌ها و مجارستانی‌ها هم در این کشور زندگی می‌کنند. این کشور دارای قدمت تاریخی بسیارقوی است و همچنین پایتخت آن دارای موزه‌ها و بناهای تاریخی زیبایی است. در ادامه این مطلب به نژادپرستی در کشور رومانی هم می‌پردازیم.

 

فرهنگ نژاد پرستی در رومانی

اغلب مردم دنیا، متاسفانه نژاد خود را نژاد برتر می‌دانند. اما در رومانی به این صورت نیست و درواقع رومن‌ها اصلا انسان‌های نژادپرستی نیستند. این یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها برای افرادی است که به فکر مهاجرت به رومانی می‌افتند. درواقع پاسخ به این افراد بسیارساده و راحت است. مهم نیست که رنگ پوست شما سفید است یا سیاه، مهم نیست زبان شما عرب هستید یا عجم. مهم نیست شما زیبا هستید یا زشت. در واقع مردم رومانی همه را انسان می‌دانند و فرقی بین نژادها قائل نمی‌شوند.

از همین رو می‌توان گفت که رومن‌ها انسان‌های نیستند که نژادپرست باشند. پس می‌توان رومانی را از لحاظ نژادپرستی و دغدغه‌های این چنینی جدا دانست. 

 

اگر شما هم قصد دارید تا رومانی مثل بسیاری دیگر از افراد مقصد بعدی شما برای مهاجرت باشد، می‌توانید روی رویزاگروپ حساب کنید.

تحصیل

فرهنگ تحصیل در رومانی:

کشور رومانی جز کشورهای شرقی اروپا است که علم و دانش اهمیت بالایی در آن دارد. در واقع کشور رومانی اهمیت بسیارزیادی به تحصیل مردم و دانش آن‌ها می‌دهد. دولت این کشور دانشگاه‌های ترازاول رو برای تحصیل در رومانی ساخته است.  همچنین رومن‌ها به قدری در علم و دانش پیشرفت داشته‌اند، که در حال حاضر جز قوی‌ترین کشورها از لحاظ علم و تکنولوژی هستند. همچنین آن‌ها در زمینه‌ی علم پزشکی بسیار قوی شده‌اند. در فرهنگ مردم رومانی تحصیل جایگاه ویژه و بلندمرتبه‌ای دارد. تجربه تحصیل در رومانی می‌تواند یک تجربه بی‌نظیر و استثنایی باشد! از همین جهت بسیاری از افراد دنیا برای تحصیلات عالیه خود اقدام به تحصیل در رومانی می‌کنند.

اما شاید بدانید که یکی از روش‌های مهاجرتی در بسیاری از کشورهای دنیا، مهاجرت به روش تحصیل است. تحصیل در رومانی ضمن ارائه تحصیلات ویژه می‌تواند شما را ضمن به دست آوردن یک تحصیلات عالیه، یک قدم رو به جلو بیاندازد. پس شما با تحصیل در کشور رومانی می‌توانید ضمن کسب علم در دانشگاه‌های معتبر دنیا، می‌توانید اقامت دائم این کشور را هم بدست آورید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه تحصیل در رومانی مراجعه کنید.

رشته تحصیلی پیشنهادی: دندانپزشکی

یکی از رشته‌های بسیارمحبوب بین ایرانی‌ها که کشور رومانی در آن نسبت به بسیاری از کشورها پیشتاز است، دندانپزشکی است. رشته دندانپزشکی امروزه نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای دنیا یک رشته محبوب است. از همین جهت کشورهای جهان اول و اروپایی اقدام به آموزش گسترده آن کرده‌اند. شما می‌توانید تحصیلات دندانپزشکی را در رومانی با بالاترین کیفیت دریافت کنید. سطح تحصیلات در این رشته برای علاقه‌مندان در سطح بین‌المللی و با بالاترین کیفیت است. همچنین با توجه به سطح سلامتی و فرهنگ مردم رومانی اهمیت به دندان‌ها نیز در این کشور بسیارمهم و رو به رشد است.

 برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه تحصیل دندانپرشکی در رومانی مراجعه کنید.

فرهنگ اقتصادی رومانی:

مردم رومانی ذاتاً مردمی هستند که به خوبی به اقتصاد اشراف کامل دارند. شاید فکر کنید که این کشور سر و صدای زیادی در اقتصاد و تجارت دنیا نداشته باشد. اما بسیاری از اقتصاددان‌های بزرگ دنیا در کشور رومانی سرمایه‌گذاری می‌کنند. مردم کشور رومانی پس از دوران سخت قرون‌وسطی و جنگ‌های جهانی اول و دوم که حضور مداوم این کشور بود. حالا چند سالی است که شاخص اقتصادی خوبی را برای خود ساخته‌اند. همچنین این کشور، یک کشور خوب برای اقتصاد و سرمایه‌گذاری شده است. با مهاجرت سرمایه‌گذاری بسیاری از افراد ثروتمند دنیا به این کشور، این کشور جان اقتصادی بسیارمناسبی گرفته است. همچنین ایرانیان بسیارزیادی هستند که در این کشور اقدام به مهاجرت سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

مهاجرت سرمایه‌گذاری یکی از روش‌های مهاجرتی آسان به کشور رومانی است. ما در رویزاگروپ می‌توانیم در این راه همراه و هم‌پای شما باشیم. شما می‌توانید برای مهاجرت سرمایه‌گذاری در کشور رومانی روی ما حساب کنید.

مطلب پیشنهادی: مهاجرت سرمایه گذاری 2022

کلیسای رومانی

فرهنگ دینی مردم رومانی:

همان‌طورکه در همین مقاله اشاره کردیم، بیشتر مردم این کشور مسیحی هستند. در واقع بیش از 85% مردم این کشور مسیحی و از مذهب ارتدکس پیروی می‌کنند. البته ادیان و مذهب‌های مختلفی در این کشور وجود دارد. همچنین بعد از دین مسیحیت، اسلام و یهودیت دین‌های دیگر مردم رومانی هستند. هر چند اختلافات دینی در این کشور تاثیری برروی برخورد و رفتار انسان‌ها با یکدیگر ندارد. از لحاظ دینی می‌توان گفت مردم رومانی انسان‌هایی هستند که حداعتدال را در آن حفظ می‌کنند. فرهنگ مردم رومانی برای دین خود چه دین مسیحیت، اسلام، یهودیت و … جز فرهنگ‌های غنی در دنیا می‌باشد. همچنین رفتار یک مسیحی با یک مسلمان یا یهودی مشابه با رفتار یک مسیحی با مسیحی است و تفاوتی با این دو قابل مشاهده نیست.

مردم کشور رومانی جزء مردم بسیار بافرهنگی هستند که در آن مردم حس منفی نسبت به یکدیگر ندارند. اعتدال و انسانیت در این کشور در بین تمامی ادیان موج می‌زند و این هم بخشی از اصول مردم این کشور است. فرهنگ‌های دینی در این کشور به علت حفظ اعتدال بسیارمطلوب است. به شکلی که اگر یک کلیسا در کنار یک مسجد باشد و مردم در هر دوی آن‌ها مشغول به عبادت باشند، مشکلی برای هم ایجاد نمی‌کنند و به اعتقادات یکدیگر احترام می‌گذارند.

فرهنگ دینی مردم رومانی

مردم مقرراتی و کاری:

مردم این کشور بسیار به قوانین موجود احترام می‌گذارند و فرهنگ بالای در این زمینه دارند. همچنین مردم این کشور بسیار اهل کار و تلاش هستند. نرخ بیکاری در رومانی طی سال‌های گذشته زیر 4 درصد بوده است. کار در رومانی به خوبی برای همه افراد وجود دارد. این مردم طبق ساعات کاری خود واقعاً کار می‌کنند و در زمان استراحت، استراحت می‌کنند. هرچیزی سر جای خودش قرار دارد و زندگی‌ها به درستی جریان دارد. زندگی در رومانی می‌توان گفت حس یک زندگی در آسایش و ایده‌آل را برای افراد دارد. مردم رومانی ضمن حفظ اعتقادات خود، می‌توانند بسیار به یکدیگر کمک کنند. این مردم در زمان کار مشغول به کار هستند و در زمان تعطیلات نیز مشغول تفریح و گذراندن وقت خود در کنار خانواده می‌شوند.

فرهنگ خانواده در رومانی:

خانواده در رومانی برخلاف بسیاری از تصورات ما از زندگی به سبک اروپایی، جایگاه بسیار بالائی را دارد. فرهنگ خانواده‌ها در کشور رومانی یک فرهنگ بسیارغنی و محبت‌آمیز است. فرزندان به خوبی در آغوش خانواده مورد تعلیم و تربیت قرار می‌گیرند و آماده برای زندگی و ساخت آینده جامعه می‌شوند. فرهنگ مردم رومانی نسبت به خانواده اگر بیشتر از ایرانی‌ها نباشد، کمتر هم نیست. فرزندان یک خانواده تا سن 18 سالگی مورد تربیت در خانواده قرار می‌گیرند و پس از آن روانه جامعه می‌شوند. همچنین پس از 18 سالگی می‌توانند در کنار خانواده زندگی کنند و یا حتی تنها باشند. اما هرکدام از این دو که اتفاق بیافتد، این فرزندان هستند که همیشه اعصای دست پدر مادر هستند و پدران و مادران همیشه تکیه‌گاهی امن برای فرزندان خواهند بود.

غذای رومانی

فرهنگ تغذیه در رومانی:

بیشتر مردم این کشور بسیار به نوع تغذیه و سبدغذایی اهمیت می‌دهند. درواقع مردم این کشور بسیار به سلامتی خود اهمیت می‌دهند. همچنین این موضوع در فرهنگ مردم این کشور نمایان شده است. از زمان قدیم و غذاهای سنتی این کشور، این موضوع مشهود است. انواع غذاهای سنتی این کشور شامل: سوپ برش، میتیتی، سوپ چوربا، سارما، مامالیگا و … است.

آداب و معاشرت در این کشور:

همانطورکه گفتیم اغلب مردم رومانی، خون‌گرم و مهمان‌نواز هستند. البته که مثل ایرانی‌ها فرهنگ تعارف در این کشور وجود ندارد. اهمیت آنان به قضاوت نکردن دیگران و حفظ حریم‌شخصی بسیار بالا است و به این موضوع اهمیت می‌دهند. همچنین احترام و اخلاق در بین مردم این کشور از اهمیت بالای برخوردار است. مردم رومانی بسیار مردم آرام و خوش‌قلبی هستند و این در تمام کشور موجود است.

اگر سفر به کشور رومانی رو تجربه کردید و به خونه یکی از مردم این کشور رفتید سعی کنید با ادب و احترام رفتار کنید. مردم این کشور هدیه را احترام طرفین به یکدیگر می‌دانند حال هرچقدر این هدیه کوچک باشد مهم نیست. مردم این کشور از تعارف خیلی چیزی نمی‌دانند و اگر سر سفره آن‌ها نشستید منتظر تعارف کردن نباشید و خودتان هر چیزی که میل دارید را بردارید. در فرهنگ مردم رومانی تعارف کردن وجود ندارد.

پوشش مردم رومانی

آزادی از نوع پوشش:

کشور رومانی مثل کشور ایران دارای لباس‌های سنتی مخصوص به خود هستند. اما با گذشت زمان پوشش غربی را برای پوشش خود انتخاب کردند. همچنین به دلیل وجود آزادی در این کشور، خودتان تعیین‌کننده نوع پوشش خود خواهید بود و کسی به شما عیب و ایرادی نمی‌گیرد. در این کشور شما می‌توانید شلوارک بپوشید و یا با چادر و ابا به بیرون بروید. هیچ‌کس در این کشور با هر نوع پوشش شما حق تعرض به شما و یا حتی نگاه‌کردن به شما را ندارد.

تفریح در رومانی:

اگر شما نیز فردی هستید که به دنبال مهاجرت به رومانی هستید، پس بهتر است در مورد تفریحات این کشور هم بدانید. تفریح کردن در این کشور جز واجبات است و مردم به شدت به این مورد اهمیت می‌دهند. همچنین دولت رومانی تفریحات مختلفی رو برای تمامی نسل‌ها در کشورش برقرار کرده. فرهنگ مردم رومانی در تفریح به شدت شبیه به غرب اروپا می‌باشد.

لوگو رویزا گروپ

رویزا؛ رویای زندگی شما …

این مطلب توسط رویزا نوشته شده است و امیدوار هستیم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. همچنین شما عزیزان میتوانید از طریق روش های زیر با مشاورین خودتون در رویزا ارتباط برقرار کنید. مشاروین رویزا همه روزه و همه ساعت در خدمت شما عزیزان هستند.

مهاجرت به رومانی با رویزا:

ویزای رومانی یکی از بهترین و معتبر ترین ویزا ها در دنیاست. اگر قصد اقامت در رومانی را دارید، اینکار تخصص رویزا است. رویزا شرایط مهاجرت به رومانی را برای شما فراهم میکند. اگر شما هم کشور رومانی برای مهاجرت انتخاب کردید، همین حالا با مشاورین ما تماس بگیرید.

*** توجه: لطفا به علت حضور ما در کشور رومانی با راه های ارتباطی زیر با ما ارتباط بگیرید. در صورت تماس مستقیم و پاسخگویی ما، متحمل هزینه زیادی میشوید.

اینستاگرام

شما میتوانید از طریق اینستاگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

واتس اَپ

شما میتوانید از طریق واتس اَپ با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

تلگرام

شما میتوانید از طریق تلگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

فیس بوک

شما میتوانید از طریق فیس بوک با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا