خانه » بهترین کشور برای تحصیل پزشکی

بهترین کشور برای تحصیل پزشکی

بهترین کشور برای تحصیل پزشکی
به این صفحه امتیاز دهید!

یکی از بزرگترین تصمیمات برای برای کسانی که آماده ورود به دانشکده پزشکی هستند؛ یافتن بهترین کشورها برای تحصیل رشته پزشکی است. متقاضیانی که قصد دارند بهترین کشور برای تحصیل پزشکی را انتخاب کنند؛ حتما باید توان مالی کافی و شرایط مورد نیاز را داشته باشند. مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی در اکثر مواقع با کسب ویزای؛ تحصیلی و همچنین کسب قبولی از دانشگاه مورد نظر امکان پذیر است. تحصیل در رشته های پزشکی و همچنین سپری کردن دوره های تحصیلی پزشکی مختلف کار آسانی نیست. در چند سال اخیر مهاجرت تحصیلی در رشته پزشکی با استقبال خوبی میان دانش‌آموزان و دانشجویان مواجه شده است. در بسیاری از کشورها شرایط ویژه‌ای برای دانشجویان رشته شریف پزشکی که با حیات انسان‌ها سروکار دارند، فراهم کرده‌اند. برای مهاجرت تحصیلی آسان می توانید با رویزا گروپ تماس بگیرید؛ و مشاوره رایگان دریافت کنید. ما  متخصص مهاجرت تحصیلی هستیم.

درخواست مشاوره رایگان رویزا گروپ

در صورت در خواست مشاوره رایگان از سمت رویزا گروپ میتوانید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا به زودی از رویزا گروپ با شما تماس گرفته شود.

بنر تماس

انتخاب بهترین کشور برای تحصیل پزشکی 2023

پزشکی  یک دوره آموزشی پر تقاضا در سراسر جهان است. بسیاری حتی برای دریافت بهترین آموزش پزشکی ممکن به خارج از کشور می روند. رشته پزشکی از پر اهمیت ترین و پرطرفدارترین رشته برای تحصیل در خارج از کشور می باشد. از جایی که بسیاری از کشور های مطرح هر ساله تعداد زیادی از متقاضیان تحصیل در این رشته را شامل بورسیه تحصیلی کرده؛ و هزینه تحصیلشان را می پردازد این سوال در ذهن دانش پژوهان شکل می گیرد؛ که بهترین کشور برای تحصیل پزشکی کدام کشور می باشد؛ و شرایط اخذ بورسیه و رسیدن به این جایگاه تحصیلی چه می باشد. یکی از مهم ترین شرایط تحصیل در دانشگاه های دولتی بیشتر کشور های اروپایی، پذیرش در آزمون های ورودی پزشکی آن کشور می باشد؛ که در بیشتر موارد زبان این آزمون ورودی زبان رسمی آن کشور می باشد.  انتخاب بهترین کشور برای تحصیل پزشکی 2023 اما به خیلی عوامل بستگی دارد.

تحصیل پزشکی در اروپا در مقایسه با تحصیل پزشکی در ایالات متحده، کانادا و سایر نقاط جهان دارای مزایای مختلفی است. چیزی که دانشجویان پزشکی همیشه مانعی برای تحصیل خود می دانند؛ گران بودن شهریه تحصیل است. برای پذیرش در بیشتر دوره ها یک آزمون پذیرش وجود دارد اما این سیستم به سختی سایر کشورها در اروپای غربی نیست. بیشتر کشورها شرایط تحصیل به زبان انگلیسی در رشته پزشکی را برای متقاضیان فراهم کرده اند که البته با پرداخت شهریه و در دانشگاه های خصوصی امکان پذیر است. بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی را در مقاله ای به طور کامل بررسی کرده ایم. برای مطالعه مقاله بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی بر روی لینک زیر کلیک کنید.

حتما بخوانید: بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

لیست بهترین کشور برای تحصیل پزشکی

لیست بهترین کشور برای تحصیل پزشکی

یکی از بزرگ ترین تصمیمات برای برای کسانی که آماده ورود به دانشکده پزشکی هستند؛ یافتن بهترین کشورها برای تحصیل رشته پزشکی است. با دانشجویان پزشکی در اکثر کشو رها با نهایت احترام رفتار می‌ شود؛ زیرا رشته تحصیلی آن‌ها شریف و حیاتی برای جامعه است. حساسیت‌ های ویژه در رشته پزشکی با جان انسان‌ها در ارتباط است؛  و لزوم داشتن زیرساخت ‌های علمی بروز و تجهیزات پیشرفته آموزشی، انتخاب کشور مناسب برای تحصیل پزشکی امری ضروری است. در ادامه لیست بهترین کشور برای تحصیل پزشکی ارائه می دهیم.

کانادا

کانادا به دلیل کیفیت بالای زندگی، چشم انداز شغلی و راحتی در دریافت اقامت دائم جزء بهترین کشورها برای آموزش پزشکی است. ورود به دانشگاه های پزشکی کشور کانادا؛ به دلیل وجود سطح بالا و همچنین رقابت زیاد بین دانشجویان این رشته بسیار سخت می باشد. شما برای تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه ‌های کانادا؛ باید حداقل یک برنامه لیسانس 3 تا 4 ساله را در هر یک از رشته ‌های علوم تکمیل کنید. تحصیل در دوره های پزشکی در دانشگاه های پزشکی کانادا نیاز؛ به داشتن مدرک دیپلم به همراه نمرات بالا در زمینه های علوم پایه دارد. دانشگاه‌های پزشکی کانادا زیرساخت‌های آموزشی و تکنولوژی خوبی دارند. به طور کلی تحصیل پزشکی در دانشگاه های کانادا از دو الی شش سال طول می کشد. به طور کلی، مهاجرت تحصیلی به کانادا یک راهی برای کسب دانش و زندگی دائمی در این کشور بزرگ است.

انگلستان

این کشورها تاریخ بسیار غنی در رابطه با پزشکی دارند؛ و بسیاری از روش‌ ها و شیوه‌ های بالینی مدرن در پزشکی از این کشورها سرچشمه گرفته‌ اند. دانشکده های پزشکی انگلستان که به هموطنان آمریکایی نزدیک می شود. دانشگاه‌های پزشکی در انگلستان برای افرادی که به دنبال آموزش پزشکی در بالاترین کیفیت هستند، مناسب خواهد بود. در مقایسه با اکثر کشور های غربی، تکمیل پزشکی در بریتانیا نیز کمی سریع تر است. بر اساس رتبه بندی دانشگاه‌ های جهانی  QyuS؛ بیش از 70 دانشگاه در بریتانیا در فهرست بهترین دانشگاه‌ های جهان قرار دارند. به عنوان یک فارغ التحصیل دانشگاه انگلستان، شما این فرصت را دارید؛ که در برخی از بهترین بیمارستان های جهان دوره های آموزشی را پشت سر بگذارید. همچنین گزینه‌ های مختلفی برای بورسیه و وام‌ های دانشجویی اعم از دولتی و خصوصی به دانشجویان ارائه می ‌شود. حداقل 5 سال طول می‌ کشد؛ تا تحصیلات پزشکی خود را در انگلستان تکمیل کنید.

استرالیا

این کشور دارای استاندارد بالای زندگی، کیفیت آموزشی قوی و چشم اندازهای شغلی خوب برای پزشکان است. تحصیل پزشکی در کشور استرالیا با شرکت در دوره های آموزشی پزشکی در دانشگاه های این کشور انجام می شود. برای تحصیل در استرالیا در این رشته، شما می ‌توانید؛ بدون نیاز به یک برنامه 4 ساله در مقطع کارشناسی، وارد دانشگاه‌ های پزشکی استرالیا شوید. سازمان The Australian Qualifications Framework به طور چشم گیری؛ کیفیت ارائه برنامه های تحصیلی دوره های پزشکی در کشور استرالیا را به طور چشم گیری افزایش داده است. دانشگاه ‌های پزشکی در استرالیا زیرساخت‌های خوبی دارند؛ و به دانشجویان در کسب جدید ترین متدهای آموزشی کمک زیادی می ‌کنند. برنامه های تحصیلی در رشته پزشکی در کشور استرالیا معمولا 6 سال طول می کشند. یکی مزیت بالقوه مهاجرت تحصیلی به استرالیا، راحتی در دریافت اقامت دائم نسبت به آمریکا و انگلیس است.

آلمان

آلمان اولین کشور غیر انگلیسی زبانی است که در لیست ما قرار گرفته است. شهریه در بسیاری از دانشگاه‌ های آلمان تقریبا رایگان است. این کشور به داشتن فناوری ‌های پیشرفته در حوزه سلامت و پذیرش زیرساخت‌ ها با تکنولوژی بالا؛ یکی از بهترین کشورها برای تحصیل رشته پزشکی در جهان است. هزینه سالانه برای دانشجویان کشور هایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند در حدود 3500 دلار خواهد بود. بازه زمانی دوره پزشکی در آلمان بین 5 تا 6 سال است. درآمد پزشک در شهرهای مختلف متفاوت است به طور حدودی میانگین درآمد 10000 یورو می‌ باشد. جالب است بدانید که پرو فسور سمیعی در دانشگا ه‌ های آلمان تحصیل کرده است؛ و سال ‌ها است در بیمارستان این کشور طبابت می‌ کند. آلمان یکی از بهترین و ارزان‌ترین کشور های دنیا را برای تحصیل پزشکی است. کیفیت زندگی پزشکان در آلمان عموماً از حد متوسط بالا تر است.

اخذ ویزا تحصیلی

اخذ ویزا تحصیلی

ویزای تحصیلی در واقع پیگیری آموزش و پرورش در کشوری است؛ که شما آن را به عنوان کشور مقصد انتخاب کرده اید. کشور های مختلف نیز قوانین و هزینه های مختلف و متفاوتی؛ را برای دریافت ویزا و ورود به کشور خود دارند. با استفاده از ویزا می توانید در مدت زمانی مشخص و معین؛ در کشوری که برای تحصیل انتخاب کرده اید زندگی کرده و به تحصیل بپردازید. برای تحصیل در یک کشور دیگر، در ابتدا می بایست در جستجوی کشوری باشید که متناسب با روحیات، خلقیات و فرهنگ شما باشد. پس از انتخاب کشور و دانشگاه مورد نظر باید به تقویت زبانی که در دانشگاه مقصد شما تدریس می شود بپردازید؛ چرا که اصولا دانشگاه های بین المللی به دانشجویان بین المللی نیز احتیاج دارند. در انتها به آماده سازی مدارک خود باشید. همان طور که در ابتدا گفتیم، شروط دریافت ویزای تحصیلی در هر کشوری متفاوت است.

ویزای دانشجویی، به دانشجویان این اجازه را می دهد؛ که برای مدت ۱۲ ماه و یا بیشتر در خارج از کشور خود تحصیل کنند. هزینه ویزای تحصیلی هر کشور را وزارت امور خارجه آن کشور تعیین می کند. هر کشوری، بسته به قوانین مهاجرتی خود؛ لیست خاصی از اسناد را برای اخذ ویزای تحصیلی از متقاضیان درخواست می کند. اخذ ویزای تحصیلی هر کشوری، دارای شرایط و قوانین مختلفی می باشد. اداره مهاجرت هر کشوری تعیین کننده شرایط و ضوابط اخذ ویزای تحصیلی می باشد. برای مطالعه بیشتر در خصوص اخذ ویزا تحصیلی می توانید روی لینک زیر کلیک کنید.

مطلب پیشنهادی: ویزا تحصیلی

اخذ ویزا تحصیلی

تحصیل پزشکی در رومانی

رشته پزشکی، یکی از رشته‌ های پرطرفدار برای تحصیل در رومانی است. شهریه ‌های دانشگاه و هزینه ‌های زندگی در این کشور، نسبت به سایر کشور های اروپایی پایین ‌تر است. دانشگاه‌های پزشکی در کشور رومانی، به دلایل مختلفی می‌ توانند؛ یکی بهترین گزینه‌ های تحصیل در رشته پزشکی باشند. آموزش پزشکی در رومانی مطابق با استاندارد های روز اروپا است؛ و مدارک دانشگاه‌ های پزشکی رومانی اعتبار بین‌ المللی دارند. اقلام ضروری زندگی در رومانی در مقایسه با سایر کشور های؛ ممتاز غربی حداقل ۲۵% الی ۳۰% ارزان‌ تر خواهد بود. تمامی مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش رشته پزشکی در دانشگاه‌های پزشکی رومانی؛ باید به یکی از زبان ‌های انگلیسی، رومانیایی یا فرانسوی ترجمه شوند. شرایط پذیرش دانشگاه‌ های پزشکی در کشور رومانی با یک دیگر متفاوت است. برای ورود به برخی از دانشگاه‌ها، دانشجویان باید در آزمون ورودی زیست ‌شناسی، یا زیست ‌شناسی و شیمی و مصاحبه شرکت کنید.

برنامه‌های دانشگاه پزشکی کلوژ، مطابق با استاندارد های تحصیل پزشکی در اروپا است؛ و مدرک این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران است. مدت زمان تحصیل پزشکی عمومی در این دانشگاه ۶ سال؛ و مدت زمان تحصیل پزشکی تخصصی ۳ الی ۶ است. مدرک دانشگاه های این کشور اعتبار بالایی دارند؛ و هزینه تحصیل در آن ها نیز پایین تر از سایر کشور های اروپایی می باشد. رومانی دارای بیش از 13 دانشگاه و مدرسه پزشکی معتبر می باشد؛ که هر کدام از آن ها برنامه های پزشکی را در یک دوره 6 ساله ارائه می دهند.

مطلب پیشنهادی: تحصیل در رومانی

دریافت ویزا دانشجویی با رویزا گروپ

دریافت ویزا دانشجویی با رویزا گروپ

ویزای دانشجویی یا تحصیلی، همان ‌طورکه از نام آن نیز پیدا است؛ ویزایی است که برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور صادر می‌ شود. الزامات و مدارک مورد نیاز هر کشور نسبت به کشور دیگر تا حدی تفاوت دارد. هر دانشجویی که برای تحصیل به خارج از کشور می‌ رود؛ به ویزای دانشجویی احتیاج دارد. اخذ ویزای دانشجویی بسته به ضوابط و قوانین هر کشوری متفاوت است. نکته دیگر این که گذر نامه ‌ای که به اداره مهاجرت کشور مقصد ارائه می ‌دهید؛ باید حداقل دو برگ خالی برای مهر ویزا داشته باشد. برای درخواست ویزای دانشجویی، نیاز به یک گذر نامه‌ معتبر و مدارکی دارید؛ که نشان دهد که در یک دوره‌ ی تحصیلی در کشور مقصد ثبت‌ نام کرده ‌اید. برای دریافت ویزای تحصیلی یک کشور مدارک و مستندات باید از طبقه ‌بندی و اعتبار کافی برخوردار باشند.

یکی از اهداف بسیاری از افراد به‌ خصوص جوانان، تحصیل در کشور های پیشرفته است. ویزای تحصیلی در واقع نوعی سند مهاجرتی است. بر اساس این سند؛ شما امکان تحصیلی در یک کشور را برای یک محدوده زمانی مشخص خواهید داشت. برای دریافت ویزای تحصیلی باید مدارکی را ارائه دهید. کامل بودن این مدارک موجب می ‌شود؛ احتمال رد شدن درخواست شما پایین بیاید. برای تحصیل در بهترین کشور برای تحصیل پزشکی می توانید روی کمک رویزا گروپ حساب کنید. با ده سال سابقه تخصصی در زمینه اخذ ویزا دانشجویی بهترین مهاجرت را برای شما رقم خواهیم زد.

مهاجرت به رومانی با رویزا گروپ:

ویزای رومانی یکی از بهترین و معتبر ترین ویزا ها در دنیاست. اگر قصد اقامت در رومانی را دارید، اینکار تخصص رویزا گروپ است. رویزا گروپ شرایط مهاجرت به رومانی را برای شما فراهم میکند. اگر شما هم کشور رومانی برای مهاجرت انتخاب کردید، همین حالا با مشاورین ما تماس بگیرید.

*** توجه: لطفا به علت حضور ما در کشور رومانی با راه های ارتباطی زیر با ما ارتباط بگیرید. در صورت تماس مستقیم و پاسخگویی ما، متحمل هزینه زیادی میشوید.

اینستاگرام

شما میتوانید از طریق اینستاگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

واتس اَپ

شما میتوانید از طریق واتس اَپ با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

تلگرام

شما میتوانید از طریق تلگرام با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

فیس بوک

شما میتوانید از طریق فیس بوک با مشاورین رویزا در ارتباط باشید

درباره نویسنده

2 دیدگاه دربارهٔ «بهترین کشور برای تحصیل پزشکی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا