خانه » تحصیل دندانپزشکی در روسیه + هزینه تحصیل در سال 2024 مسکو

تحصیل دندانپزشکی در روسیه + هزینه تحصیل در سال 2024 مسکو

تحصیل دندانپزشکی در مسکو
به این صفحه امتیاز دهید!

روسیه یکی از کشورهای پرمتقاضی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی است. مسکو پایتخت روسیه، پرجمعیت‌‌ترین شهر این کشور است. مسکو تقریبا حدود 370 دانشگاه را در خود جای داده است. درواقع وجود این دانشگاه‌ها باعث شده تا متقاضیان زیادی برای تحصیل دندانپزشکی در روسیه اقدام کنند. بنابراین قصد داریم در این مطلب به بررسی کاملی از تحصیل دندانپزشکی در روسیه در دانشگاه مسکو بپردازیم. و شرایط تحصیل و پذیرش را در سال 2024 در این مطلب در اختیار شما بگذاریم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

آنچه در مطلب تحصیل دندانپزشکی در روسیه می‌خوانید

تحصیل دندانپزشکی در روسیه

تحصیل دندانپزشکی در روسیه از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی است که قصد تحصیل در این رشته پرطرفدار را دارند.  روسیه این امکان را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده تا بتوانند به راحتی در این کشور مشغول به تحصیل شوند. از آنجایی که مهاجرت تحصیلی همواره برای بسیاری از افراد دشوار بوده است. ما قصد داریم در رویزا گروپ این مسیر دشوار را برای شما هموار سازیم. و بهترین روند را جهت تسهیل مراحل به شما ارائه دهیم. به همین منظور کارشناسان و مشاوران رویزا گروپ با شما همراه هستند تا شما را در مسیر تحصیل دندانپزشکی در روسیه راهنمایی کنند.

نوبت دهی مشاوره رایگان

شرایط پذیرش برای تحصیل دندانپزشکی در روسیه

تحصیل دندانپزشکی در روسیه در شهر مسکو، شرایط خاص خود را دارد. اما خبر خوب این است که مراحل آن به نسبت آسان است. زیرا تحصیل دندانپزشکی در روسیه بدون محدودیت سنی و معدل صورت می‌گیرد. حتی باید بگوییم تحصیل در این کشور نیازی به تمکن مالی و یا مدرک زبان ندارد. درواقع مهم‌ترین پش‌نیاز تحصیل برای دانشجویان بین المللی، گذارندن دوره پادفک روسی است. که درواقع دانشجویان پس از گذارندن این دوره و دریافت مدرکی جهت پایان این دوره، می‌توانند برای ثبت نام دانشگاه اقدام کنند. که در ادامه  افراد برای پذیرش رسمی در دانشگاه مدنظر خود، یا باید اقدام به اخذ پذیرش از طریق آزمون ورودی کنند. و یا باید اخذ پذیرش تضمینی وارد کورس اصلی دانشگاه می‌شوند.

دوره پادفک روسی

این دوره جهت آمادگی برای ورود به دانشگاه‌های روسیه برگزار می‌شود. دانش آموزان غیر روسی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های روسیه را دارند. پیش از ورود به دانشگاه باید دوره‌های فوق را بگذرانند. گذراندن این دوره‌ها به منظور یادگیری زبان روسی انحام میگیرد. در واقع شما با گذراندن این دوره می‌توانید تا حد زیادی بر زبان این کشور تسلط پیدا کنید. به علاوه با ارتباط بیشتر می‌توانید درباره فرهنگ و آداب‌ورسوم این کشور نیز اطلاعات کسب کنید. در دوره پادفک دروسی همچون زیست و شیمی نیز به شما تدریس میشود. و آمادگی صددرصدی برای شرکت در کلاس‌های دانشگاه به شما داده می‌شود. آزمون پادفک نیز پس از اتمام دوره از شما گرفته میشود. که درصورت قبولی در آزمون شما قادر به ادامه تحصیل دندانپزشکی در روسیه خواهید بود. و در صورت مردودی می‌توانید به صورت مجدد در آزمون شرکت کنید. 

دانشگاه‌های دندانپزشکی در مسکو

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم به جهت آنکه مسکو پایتخت این کشور است. دانشگاه‌های زیادی را در خود جای داده است. که قصد ما بررسی این دانشگاه‌ها درمورد موقعیت و شرایط پذیرش است. دانشگاه‌های مسکو امکانات بالای تحصیلی و رفاهی را به دانشجویان خود ارائه می‌دهند. البته در نظر داشته باشید که هزینه تحصیل دندانپزشکی در روسیه نیز چندان بالا نیست. که این موضوع نکته مثبتی در جهت تحصیل است.

تحصیل دندانپزشکی در روسیه

دانشگاه دندانپزشکی پیروگوا روسیه

دانشگاه پیروگوا، دانشگاه ملی تحقیقات پزشکی در روسیه است که در سال 1906 تاسیس شده اتس. اگر به دنبال تحصیل دندانپزشکی در روسیه هستید، این دانشگاه از گزینه‌های مناسب این امر است. دانشگاه پیروگوا از پیشروترین دانشگاه‌های روسیه است. از آنجایی که اولین دانشکده بیوپزشکی جهان در این دانشگاه بوده است. دانشگاه پیروگوا به عنوان الگویی برای سایر دانشکاه‌ها در جهان شناخته می‌شود. در سال 2008 آغاز فعالیت دانشکده دندانپزشکی دانشگاه پیروگوف روسیه بود. تا محلی برای تربیت متخصصات واجد شرایط در خصوص فعالیت‌های دندانپزشکی در روسیه باشد. هزینه تحصیل در این دانشگاه در رشته دندانپزشکی برای هز سال مبلغ 500000 روبل در یک سال تحصیلی است. همچنین لازم به ذکر است که این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران است. و در لیست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم ایران قرار دارد.

دانشگاه دندانپزشکی سماشکو روسیه

یگی دیگر از گزینه‌ها برای تحصیل دندانپزشکی در روسیه، دانشگاه سماشکو است. دانشگاه دولتی سماشکو در روسیه در سال 1892 در قرن نوزدهم به عنوان اولین دانشگاه دندانپزشکی در مسکو تاسیس شد. این دانشگاه را به عنوان موسسه دندانپزشکی در روسیه نیز می‌شناسند. این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت است. البته از سال 2020 به بعد تنها رشته دندانپزشکی این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفته است. این دانشگاه دو کالج اصلی پزشکی و دندانپزشکی دارد. و رتبه بالایی را در خصوص تحصیل دندانپزشکی در روسیه کسب کرده است.

تمامی دروس در این دانشگاه به زبان روسی تدریس می‌شوند. و شما برای اخذ پذیرش این دانشگاه باید پس از گذراندن دوره پادفک در آزمون ورودی این دانشگاه شرکت کنید و پس از اخذ قبولی در این دانشگاه ثبت نام کنید. هزینه تحصیل دندانپزشکی در این دانشگاه 300000 روبل در سال است. البته در نظر داشته باشید که به دانشجویان بین المللی این دانشگاه بورسیه نیز تعلق می‌گیرد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش دانشگاه سماشکو

  1. ارائه مدارک دیپلم و ریزنمرات
  2. پاسپورت معتبر جهت ارائه
  3. گواهی سلامت مورد تایید پزشک و نتیجه منفی HIV
  4. گذراندن دوره پادفک
  5. تکمیل فرم درخواست پذیرش

دانشگاه دندانپزشکی رودن روسیه

یکی دیگر از گزینه‌های تحصیل دندانپزشکی در روسیه، دانشگاه رودن است. این دانشگاه، دانشگاهی چند ملیتی است. این مسئله به این معناست که دانشجویان گوناگونی از ملیت‌های مختلف در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. دانشگاه رودن در جنوب غربی مسکو قرار دارد. و برنامه بلند مدت این دانشگاه، قرار گرفتن در بین 100 دانشگاه برتر دنیا است. دروس دانشگاه رودن به دو زبان انگلیسی و روسی تدریس می‌شوند. البته هزینه تحصیل به زبان انگلیسی به نسبت زبان روسی بیشتر است. شما پس از پذیرش در آزمون ورودی این دانشگاه می‌توانید در رشته دندانپزشکی مشغول به تحصیل شوید. دانشگاه رودن سه نوع بورسیه تحصیلی برای کمک هزینه به دانشجویان بین‌المللی خود ارائه می‌دهند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش دانشگاه رودن

  1. مدارک شناسایی و هویتی
  2. مدارک دبیرستان از جمله مدرک دیپلم و ریزنمرات تحصیلی
  3. نامه پذیرش دانشگاه برای تحصیل دندانپزشکی در روسیه
  4. گواهی پرداخت هزینه شهریه اولیه
  5. گواهی سلامت تایید شده توسط پزشک
  6. پاسپورت 

دانشگاه دندانپزشکی سچینوا در روسیه

یکی دیگر از دانشگاه‌های معتبر برای تحصیل دندانپزشکی در روسیه با شرایط تحصیل عالی، دانشگاه سچینوا در مسکو است. این دانشگاه از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های پزشکی در روسیه است. و در سال 1758 به عنوان اولین دانشکده پزشکی روسیه، تاسیس شده است. این دانشگاه دارای 9 دانشکده تخصصی است. که یکی از این دانشکده‌ها، دانشکده دندانپزشکی است. دانشکده دندانپزشکی این مجموعه مقام دندانپزشک را پس از گذشت 5 سال آموزش به شما می‌دهد.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در این مجموعه با توجه به زبان تحصیل متغیر است. تدریس در این دانشگاه به دو زبان انگلیسی و روسی انجام می‌شود. که هزینه تحصیل دندانپزشکی به زبان روسی از انگلیسی بیشتر است. در نظر داشته باشید، که برای تحصیل به زبان انگلیسی باید نمرات بالایی در آزمون‌هایی همچون IELTS، TOFEL و PTE دست یافته باشید. و بتوانید مدارکی معتبر برای اخذ پذیرش دانشگاه، جهت تحصیل دندانپزشکی در روسیه ارائه دهید. در ضمن مدرک ارائه شده توسط این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت در ایران است.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش دانشگاه سچینوا

  1. کپی پاسپورت
  2. انگیزه نامه تحصیل دندانپزشکی در روسیه
  3. فرم درخواست پذیرش دانشگاه مورد نظر
  4. رزومه تحصیلی اعم از ریزنمرات و مدرک دیپلم از دبیرستان
  5. توصیه نامه جهت اخذ پذیرش
  6. گواهی سلامت تایید شده توسط پزشک معتبر و تست منفی HIV
  7. گذراندن دوره پادفک جهت یادگیری و تسلط به زبان روسی
تحصیل دندانپزشکی در روسیه

دانشگاه‌های دندانپزشکی مورد تأیید وزارت بهداشت در مسکو

تحصیل در دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت نیز از شرایط تحصیل دندانپزشکی در روسیه است. زیرا برخی از افراد قصد ادامه زندگی پس از تحصیل دندانپزشکی در روسیه را ندارند. بلکه قصد دارند پس از تحصیل برای طبابت به ایران بازگردند. ضمن این موضوع تاکید ما بر دانشگاه‌هایی است که از سوی وزارت بهداشت ایران به صورت رسمی تایید شده‌اند. تمامی دانشگاه‌های فوق که به بررسی آن‌ها پرداختیم این مهر تایید را دارند. لذا شما می‌توانید پس از فارغ التحصیلی از این دانشگاه‌ها و بازگشت به ایران با ارائه مدرک خود، مشغول به کار شوید.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در روسیه

همانطور که به طور کلی ذکر کردیم، هزینه تحصیل با توجه به دانشگاه مربوطه و زبان تحصیل شما متفاوت خواهد بود. در نظر داشته باشید که تحصیل دنداپزشکی در روسیه به نسبت مقرون به صرفه است. زیرا دانشگاه‎‌های روسیه امکانات بالای آموزشی به دانشجویان خود ارائه می‌دهند. ضمن این موضوع که عموم دانشکده‌های پزشکی و دندانپزشکی این کشور، معتبر هستند. و جزو قدیمی‌ترین دانشکده‌ها به حساب می‌آیند. اما شما هنگام تحصیل دندانپزشکی در روسیه با به روزترین متدهای آموزشی مواجه خواهید شد. که این موضوع مزیتی بر انتخاب این کشور است. میانگین هزینه تحصیل از 2500 تا 15000 دلار متغیر است. البته این مبالغ به روبل محاسبه می‌شوند.

سخن پایانی

در نهایت لازم به ذکر است که تحصیل دندانپزشکی در روسیه از جمله انتخاب‌های هوشندانه برای متقاضیان این رشته است. لازم به ذکر است که شهر مسکو به عنوان پایتخت این کشور، در این انتخاب نقش موثری ایفا می‌کند. ما در این مقاله به بررسی کاملی از دانشگاه‌های دندانپزشکی معتبر در روسیه در شهر مسکو پرداختیم. تا شما بتوانید آگاهانه درست‌ترین تصمیم را در خصوص آینده خود بگیرید.

ضمن این موضوع کارشناسان رویزا گروپ همراه شما هستند. و همچنین با آمادگی کامل مشاوران ما شما می‌توانید پاسخ تمامی سوال‌های خود را از رویزاگروپ دریافت کنید. پس با ارسال درخواست به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. تا تمامی آنچه داریم را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا